Ik denk zelf dat je rugspieren niet het probleem zijn, maar de hamstrings.
Je zou eens moeten proberen om elke dag bij opstaan en naar bed gaan bijvoorbeeld even 5 minuten je hamstrings oprekken. En het mag best moeilijk/iets pijnlijk zijn. Niet te lichtjes gaan rekken

Gewoon je benen helemaal strekken en voorover bukken met je handen naar beneden en proberen de grond aan te raken. In veel van deze gevallen zijn je hams dus het probleem.
Je zegt dat je af bent gevallen in spiermassa, maar elektronische apparaatjes meten nooit accuraat. Ik heb een keer 3x gemeten in 1 uur en 3x een andere uitkomst. Meet of niet, of kijk in de spiegel. Want je kan idd niet in 6 weken 6kg massa aankomen. Iig geen spiermassa. Vet/vocht/spier zal het wel zijn maar nooit spier alleen.
Bodybuilding/fitness is sowieso de meest ondankbare sport ooit, want je traint hard om langzaam aan te komen, maar tijdens ziekte of rust kan je binnen een week een paar klote kilo's kwijt zijn, maar ook dit is geen spiermassa. Vocht verlies je altijd het snelst en het eerst.
Je voeding moet ook beter en hoger in eiwitten. Een kom soep trek je niets uit namelijk.
Het is beter om carbs te skippen dan eiwitten. Carbs bouwen eigenlijk geen spier op, eiwitten uiteraard wel.
Maaltijden zijn erg makkelijk om te maken overigens, hoef je al bijna niets voor te doen.
Ik pak bijvoorbeeld een pakje kipbeleg van 150gr, fl**ker der een hand ongezouten noten(mix) doorheen, eventueel wat rijst en lekker een kwakje ketchup. Warm en koud is het prima te eten. En met het kapot snijden van die kipbeleg ben je geen half uur bezig

Ipv Noten kan je ook een paar gebakken of gekookte eieren doen. Ff grof snijden en hakken in het bakje en kan je het zo naar binnen lepelen!
Bij de lidl heb je ook pakjes forelfilet en bevatten veel omega vetzuren en eiwitten. Gewoon lekker koud eten of met een hap rijst erbij. Allemaal super snel en easy.
Als je van witte kwark houdt, kan je het in een grote kom doen met wat meergranen cornflakes en rozijnen. Eventueel wat siroop voor de smaak, maar ik heb het het liefste alleen met een klein snufje kaneel en rozijnen. Witte kwark bevat namelijk doorgaan meer eiwitten en amper suikers.
Misschien zijn dit wat tips om door te gaan en ga je niet laten beheersen door de weegschaal/vetmetertje. Zorg eerst dat je deze dingen en je training goed consistent doet, dan kom je automatisch meer vooruit!