XXL Nutrition

HELP, wat doe ik fout?

• Topic Starter Topic Starter
Je had gelijk over die brinta...op mijn andere pak stond ook een stuk minder..zal wel een drukfout zijn

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

Doe net als ik, 100gr brinta, 0.5l halfvolle melk, 2 gekookte eieren, 30gr isolaat. :)

Pro-tip: Gooi die brinta in een shakebeker en drink het z.s.m. weg, anders wordt het nogal ondrinkbaar.
Jij ook whey isolaat, waarom zou ik dan 30 gram nemen ipv een hele dosis als aangegeven is?

Dat van die tip heb ik de eerste keer ook al gemerkt, had de blender ook wel wat eerder schoon mogen maken:p

Wat bedoel je precies met hele dosis?

Ik denk zelf dat je rugspieren niet het probleem zijn, maar de hamstrings.
Je zou eens moeten proberen om elke dag bij opstaan en naar bed gaan bijvoorbeeld even 5 minuten je hamstrings oprekken. En het mag best moeilijk/iets pijnlijk zijn. Niet te lichtjes gaan rekken ;)
Gewoon je benen helemaal strekken en voorover bukken met je handen naar beneden en proberen de grond aan te raken. In veel van deze gevallen zijn je hams dus het probleem.

Je zegt dat je af bent gevallen in spiermassa, maar elektronische apparaatjes meten nooit accuraat. Ik heb een keer 3x gemeten in 1 uur en 3x een andere uitkomst. Meet of niet, of kijk in de spiegel. Want je kan idd niet in 6 weken 6kg massa aankomen. Iig geen spiermassa. Vet/vocht/spier zal het wel zijn maar nooit spier alleen.
Bodybuilding/fitness is sowieso de meest ondankbare sport ooit, want je traint hard om langzaam aan te komen, maar tijdens ziekte of rust kan je binnen een week een paar klote kilo's kwijt zijn, maar ook dit is geen spiermassa. Vocht verlies je altijd het snelst en het eerst.

Je voeding moet ook beter en hoger in eiwitten. Een kom soep trek je niets uit namelijk.
Het is beter om carbs te skippen dan eiwitten. Carbs bouwen eigenlijk geen spier op, eiwitten uiteraard wel.
Maaltijden zijn erg makkelijk om te maken overigens, hoef je al bijna niets voor te doen.
Ik pak bijvoorbeeld een pakje kipbeleg van 150gr, fl**ker der een hand ongezouten noten(mix) doorheen, eventueel wat rijst en lekker een kwakje ketchup. Warm en koud is het prima te eten. En met het kapot snijden van die kipbeleg ben je geen half uur bezig ;) Ipv Noten kan je ook een paar gebakken of gekookte eieren doen. Ff grof snijden en hakken in het bakje en kan je het zo naar binnen lepelen!

Bij de lidl heb je ook pakjes forelfilet en bevatten veel omega vetzuren en eiwitten. Gewoon lekker koud eten of met een hap rijst erbij. Allemaal super snel en easy.
Als je van witte kwark houdt, kan je het in een grote kom doen met wat meergranen cornflakes en rozijnen. Eventueel wat siroop voor de smaak, maar ik heb het het liefste alleen met een klein snufje kaneel en rozijnen. Witte kwark bevat namelijk doorgaan meer eiwitten en amper suikers.

Misschien zijn dit wat tips om door te gaan en ga je niet laten beheersen door de weegschaal/vetmetertje. Zorg eerst dat je deze dingen en je training goed consistent doet, dan kom je automatisch meer vooruit!

Wat bedoel je precies met hele dosis?
2 maatscheppen, zo staat het op de verpakking..toen ik ze woog was het iets meer dan 40 gram.
Twiijfel niet aan de verpakking:mad:
Ik denk zelf dat je rugspieren niet het probleem zijn, maar de hamstrings.
Je zou eens moeten proberen om elke dag bij opstaan en naar bed gaan bijvoorbeeld even 5 minuten je hamstrings oprekken. En het mag best moeilijk/iets pijnlijk zijn. Niet te lichtjes gaan rekken ;)
Gewoon je benen helemaal strekken en voorover bukken met je handen naar beneden en proberen de grond aan te raken. In veel van deze gevallen zijn je hams dus het probleem.

Je zegt dat je af bent gevallen in spiermassa, maar elektronische apparaatjes meten nooit accuraat. Ik heb een keer 3x gemeten in 1 uur en 3x een andere uitkomst. Meet of niet, of kijk in de spiegel. Want je kan idd niet in 6 weken 6kg massa aankomen. Iig geen spiermassa. Vet/vocht/spier zal het wel zijn maar nooit spier alleen.
Bodybuilding/fitness is sowieso de meest ondankbare sport ooit, want je traint hard om langzaam aan te komen, maar tijdens ziekte of rust kan je binnen een week een paar klote kilo's kwijt zijn, maar ook dit is geen spiermassa. Vocht verlies je altijd het snelst en het eerst.

Je voeding moet ook beter en hoger in eiwitten. Een kom soep trek je niets uit namelijk.
Het is beter om carbs te skippen dan eiwitten. Carbs bouwen eigenlijk geen spier op, eiwitten uiteraard wel.
Maaltijden zijn erg makkelijk om te maken overigens, hoef je al bijna niets voor te doen.
Ik pak bijvoorbeeld een pakje kipbeleg van 150gr, fl**ker der een hand ongezouten noten(mix) doorheen, eventueel wat rijst en lekker een kwakje ketchup. Warm en koud is het prima te eten. En met het kapot snijden van die kipbeleg ben je geen half uur bezig ;) Ipv Noten kan je ook een paar gebakken of gekookte eieren doen. Ff grof snijden en hakken in het bakje en kan je het zo naar binnen lepelen!

Bij de lidl heb je ook pakjes forelfilet en bevatten veel omega vetzuren en eiwitten. Gewoon lekker koud eten of met een hap rijst erbij. Allemaal super snel en easy.
Als je van witte kwark houdt, kan je het in een grote kom doen met wat meergranen cornflakes en rozijnen. Eventueel wat siroop voor de smaak, maar ik heb het het liefste alleen met een klein snufje kaneel en rozijnen. Witte kwark bevat namelijk doorgaan meer eiwitten en amper suikers.

Misschien zijn dit wat tips om door te gaan en ga je niet laten beheersen door de weegschaal/vetmetertje. Zorg eerst dat je deze dingen en je training goed consistent doet, dan kom je automatisch meer vooruit!
Zaten wel wat dingen bij die ik kan gebruiken, maar het is toch echt mijn rug, door de fysio vastgesteld.

Een maatschep is ook wel voldoende bij zo'n maaltijd hoor. De enige reden dat ik wat meer neem is omdat ik er dan zo weinig water bij moet doen en dan smaakt het vies als ik er dus te veel bij doe... :o

Een maatschep is ook wel voldoende bij zo'n maaltijd hoor. De enige reden dat ik wat meer neem is omdat ik er dan zo weinig water bij moet doen en dan smaakt het vies als ik er dus te veel bij doe... :o
vin water sowiezo goor..die isolaat heeft wel een ontzettend zwakke smaak

2 maatscheppen, zo staat het op de verpakking..toen ik ze woog was het iets meer dan 40 gram.
Twiijfel niet aan de verpakking:mad:

Zaten wel wat dingen bij die ik kan gebruiken, maar het is toch echt mijn rug, door de fysio vastgesteld.

Ohh okee, dus dan heb je speciale oefeningen voor je rug te strekken?

Jep, een soort van squat achtige beweging zonder gewichten om de rode spiervezels in mijn rug aan te spreken.

vertel eens precies over die avond maaltijd dan. Gooi je zelf ongekookte rijst in een pan? Of is het zon "minute-maid" rijst die je ff in de magnetron knalt en dan klaar is?
het gaat om de voedingswaarden.

100gram rijst (ONGEKOOKT gewogen) is een normale portie voor ons BB'ers als maaltijd. Normale mensen een portie van 50-75gram als avondeten. De echte beesten hier zoals Rob.S (110kg) eet 150gram rijst per maaltijd. En jij eet zeker 230gram rijst dus ja? :)

vertel eens precies over die avond maaltijd dan. Gooi je zelf ongekookte rijst in een pan? Of is het zon "minute-maid" rijst die je ff in de magnetron knalt en dan klaar is?
het gaat om de voedingswaarden.

100gram rijst (ONGEKOOKT gewogen) is een normale portie voor ons BB'ers als maaltijd. Normale mensen een portie van 50-75gram als avondeten. De echte beesten hier zoals Rob.S (110kg) eet 150gram rijst per maaltijd. En jij eet zeker 230gram rijst dus ja? :)
ehm ik eet ook wel eens 2/3 van het gerecht...maar ik eet hem ook wel eens helemaal op, vraag maar aan mijn ouders.

Bereidingswijze
Breng ruim water aan de kook. Voeg de rijst toe en breng opnieuw aan de kook. Roer de reijst even door en kook de rijst in een gesloten pan in 8 minuten gaar. Giet e rijst af, laat de rijst in een gesloten pan nog 8á10 minuten staan. Roer het voor het opdienen ng even om met een vork.

de rest laat ik maar even voor wat het is, maar ik heb het zakje rijst net gewogen en het komt neer op 223 gram rijst onbereid.

Thaise kip siam van ólacy, krijg ik makkelijk weg in mijn eentje

Lache dit zeg...
Wat is die dude ****ing eigenwijs.

Topic: Help, wat doe ik fout. Maar geen enkel advies gewoon aanvaarden en overnemen.
Lijkt me vermoeiend altijd het laatste woord te willen hebben.

Zou een boek gaan schrijven met al die wijsheid!

Laatst bewerkt:
Lache dit zeg...
Wat is die dude ****ing eigenwijs.

Topic: Help, wat doe ik fout. Maar geen enkel advies gewoon aanvaarden en overnemen.

Zou een boek gaan schrijven met al die wijsheid!
Gast, hij zegt dat ik dat niet op kan en ik weet dat ik dat kan, heb het meegemaakt. Wat is daar eigenwijs aan???

---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

+ veel van die dingen van schema's en voedingsschema's neem ik toch aan

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

+1 mijn moeder moet ook altijd het laaste woord hebben, moe je zien hoe hard het er aan toe gaat bij ons thuis, met discussies over helemaal niks.

Weet je, niet zo moeilijk doen, om de twee uur flink eten met veel eiwitten, en hard trainen in de gym. Mijn voedingsschema is echt rete variabel, op m'n eerste en laatste maaltijd na. Ik zorg gewoon dat ik om de 2 a 3 uur vreten binnenkrijg met veel eiwitten. Gain er goed op.. :)

Goodluck. & Have Fun.

Weet je, niet zo moeilijk doen, om de twee uur flink eten met veel eiwitten, en hard trainen in de gym. Mijn voedingsschema is echt rete variabel, op m'n eerste en laatste maaltijd na. Ik zorg gewoon dat ik om de 2 a 3 uur vreten binnenkrijg met veel eiwitten. Gain er goed op.. :)
+1...Maar ik heb de vastigheden er ingezet, geeft een goede weerspiegeling van wat ik op dagbasis binnenkrijg.

Hier moet ik dan toch eerlijk opmerken dat wij thuis met zijn 6en(vader en moeder van 80kg, ik (95kg), zusje van 16, broertje van 14(nog geen groeispurt) en zusje van 11) met een rijstmaaltijd ook 800 gram wegwerken. Ongekookt gewogen.
Dat komt op een gemiddelde van 133 gram per persoon. Moet ik wel zeggen dat ik een groot deel van die 800 gram pak, samen met mijn vader. Maar toch, het is dus niet zo dat niemand meer dan 150 gram eet, omdat alleen rob dat doet.

Dat jij 350 g kipfilet eet en 233 gram rijst lijkt me wel sterk!
Ik denk dat ik misschien nog wel moeite zou hebben om dat weg te krijgen, terwijl ik toch altijd met plezier mijn 5000+ kcal vast voedsel naar binnen werk. En me moet inhouden om niet meer te eten. En aangezien jij voor de rest niet veel eet lijkt het me sterk.
Is het speciale rijst? sommige rijst valt echt anders uit als je het kookt dan andere rijst.

Ik heb het gevoel dat sommige niet echt eerlijk tegen zichzelf zelf en daarom hun dieet niet lukt :rolleyes:

Okee al zit ik nu in dieet en is mijn maag kleiner (al zou je dat niet zeggen na deze junk zaterdag... :D) ik krijg echt nooit boven de 300gr kip weg MET nog eens rijst erbij. Al helemaal niet boven de 100gr... Zo'n maaltijd lijkt me wel wat veel.
Tijdens een maaltijd neem ik 125gr kip, 50-75gr noten en 1/3 komkommer en dan vind ik het zeker wel mooi geweest ;)

waarom 3x per week full-body ??? pak andere spiergroepen per dag.

Waarom zou je geen full-body doen ?

Als hij nog niet groot is, wat is er mis met een schema met 3x per week full-body compounds ?
SQ BP DL + Dips / SQ PP ROW + Chins lijkt me dat je daar grotere gains op maakt dan een schema met allemaal isolatie stuff.

Terug
Naar boven