XXL Nutrition

Helpen pijnstillers met herstel?

Ano_1993_4

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
373
Lengte
1m85
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
Hee,

Ik vroeg me af hoe het zit met pijnstillers en ontstekingsremmers. Ikzelf ben door me onderrug gegaan laatst én heb nu ook nog eens last van me rechterschouder het gewricht zelf maar ook een spiertje naar me nek toe.

En toen zag ik net op tv een reclame en ging over Aleve, het is natuurlijk een reclame dus 80% is gelogen maar ik vroeg me een paar dingen over zoiets af.

Is het niet als je pijnstiller neemt dat je dan waarschijnlijk geen pijn voelt en als je dan gaat trainen onbewust te zwaar traint omdat je geen pijn meer voelt(dus onbewust erger maakt)?

Iemand anders die ik sprak zei ook dat je alles gewoon natuurlijk moet over laten gaan, je lichaam moet het zelf kunnen regelen dus zonder ontstekingsremmers/pijnstillers, lijkt mij ook wel het beste.

En ook vroeg ik me af behalve dat je geen pijn voelt door ''Aleve'' herstelt dan ook echt je rug en gewrichtspijn door zon middel?

1). Tuurlijk kun je het erger maken omdat je geen pijn voelt terwijl er wel ergens een waarschuwingssignaal wordt gegeven.

2). Bij een kramp in de onderrug (wat 9 van de 10 keer kramp is) hersteld Aleve niet de oorzaak.

Wel kun je sneller van je kramp afkomen soms door een pijnstiller. Doordat je geen pijn meer voelt kunnen je rugspieren beter ontspannen. Hierdoor raak je soms van de kramp af.

Uiteraard nooit trainen met pijnstillers...

• Topic Starter Topic Starter
1). Tuurlijk kun je het erger maken omdat je geen pijn voelt terwijl er wel ergens een waarschuwingssignaal wordt gegeven.

2). Bij een kramp in de onderrug (wat 9 van de 10 keer kramp is) hersteld Aleve niet de oorzaak.

Wel kun je sneller van je kramp afkomen soms door een pijnstiller. Doordat je geen pijn meer voelt kunnen je rugspieren beter ontspannen. Hierdoor raak je soms van de kramp af.

Uiteraard nooit trainen met pijnstillers...

Kijk hier heb ik wat aan, maar weet niet of het kramp is maar wel wat ik weet is dat ik door me onderrug ben gegaan. Ik zal eens kijken of kruidvat dit spul te koop heeft.

door je rug gaan is meestal een verkramping van je rugspieren, had het een paar maanden geleden ook een paar dagen voor een wedstrijd.
heb het toen voor het eerst behandeld door koeling met ijs... ben nog nooit zo vlug hersteld

Kijk hier heb ik wat aan, maar weet niet of het kramp is maar wel wat ik weet is dat ik door me onderrug ben gegaan. Ik zal eens kijken of kruidvat dit spul te koop heeft.

Aleve heeft Naproxen als werkzame stof. Goedkoper is dus Naproxen van het Kruidvat zelf. Kan super helpen bij rugpijn.

Wel s' morgens eerst een maagbeschermer slikken. Verkopen ze ook bij het kruidvat. Die zijn wel duur overigens. Maar zou het zonder niet nemen als ik jou was.

Jij kent niets anders dan ijs :D

nou... ik ga vanaf mijn 16de een paar x per jaar door mijn rug, altijd goed warm gehouden als behandeling, maar ben je toch een aantal weken verder voor je hersteld bent.
als noodoplossing omdat ik een wedstrijd had 3 dagen later heb ik het er op gegokt, kon maar één artikel op google ervan vinden.
15 minuten met 2 ijszakken onder mijn rug gaan liggen, dan nog zo'n 20 minuten wachten tot de boel ontdooit is.
wel 1ste geworden op die wedstrijd:)

iedereen is altijd geleerd om de boel goed warm te houden, koelen lijkt raar..

nou... ik ga vanaf mijn 16de een paar x per jaar door mijn rug, altijd goed warm gehouden als behandeling, maar ben je toch een aantal weken verder voor je hersteld bent.
als noodoplossing omdat ik een wedstrijd had 3 dagen later heb ik het er op gegokt, kon maar één artikel op google ervan vinden.
15 minuten met 2 ijszakken onder mijn rug gaan liggen, dan nog zo'n 20 minuten wachten tot de boel ontdooit is.
wel 1ste geworden op die wedstrijd:)

iedereen is altijd geleerd om de boel goed warm te houden, koelen lijkt raar..

Een super massage van een fitness jongetje schijnt ook goed te werken ;)

van meerdere!
al die kleine handjes over mijn goddelijk mooi gespierd lichaam...mmmm:)

...

uploadfromtaptalk1317707584584.png

Ontstekingsremmers helpen wel. Namelijk als het om iets gaat dat ontstoken is (duh!) en bij schouderblessures wil dat nu net wel eens vaker het geval zijn.

Terug
Naar boven