Fitness Seller

helpppp!: Vooruitgang vs achteruitgang

dylan23

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Hallo iedereen

Ik ben Dylan, en ik fitness vanaf vandaag precies 3 maanden
In die 3 maanden heb ik enorm vooruitgangen geboekt.
Meeste dumbbells pak ik (ruim) 2 keer zo zwaar.
Gewicht ook van 65 kg naar 69.5 kg geggaan.
Me omtrek van me armen is van 33 naar 36 gegaan
borst omtrek van 97.5 naar 106 cm
Schouders van 108 naar 120 cm
Zowel kracht als massa is dus goed toegenomen, ook in de spiegel is het verschil te merken.
Buikomtrek is nog steeds 76 cm

Maar nu het probleem:
Als ik bij de fitness op de weegschaal sta gaf die 3 maanden geleden 14% aan.
Ik stond net op de weegschaal en me vet% is nu 21%

En me VVM is iets afgenomen

Lijkt me echt heel raar maar volgens die weegschaal waar.

Ik vind zelf niet dat ik op iemand van 21% lijk en dat alles vet is geworden

Hoe kan dit?

Hier foto's:

DSC00912.JPG

DSC00913.JPG

DSC00915.JPG

weegschalen kloppen niet kijk gewoon in de spiegel;)

Zelf heb ik een huidplooimeter en een digitale weegschaal, en 1 ding heb ik geleerd: weegschalen geven alleen gewicht accuraat aan.
Je moet voor de grap eens lezen hoe zo'n ding werkt, dan weet je ook dat het apparaat niet snapt dat je meer spieren hebt gekregen.
Verder heb je gewoon een erg net fysiek.

Spiegel als referentie gebruiken. Die weegschalen waar je je vet% mee kunt meten is rotzooi. Wil je echt je vet% weten (en dan nog een foutmarge van 5% hoor), moet je geknepen worden. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Die fitness instructuur zegt dat het niet uitmaakt omdat me vet omgezet kan worden in spier, volgens mij is dat pure onzin, vet kan toch geen spier worden?
maar kan dat veel verschelen dan zo'n huidplooimeter?

Vet omzetten in spieren is inderdaad pure onzin, want het zijn verschillende weefsels. Als ik kijk naar mezelf dan ben ik dit jaar nog niet afgevallen, maar mijn vetpercentage is wel gedaald - dat kan wel.
Het verschil tussen de huidplooimeter en de weegschaal kan een hoop schelen, ik heb ze allebei thuis en merk verschillen van 4% - 5%.

Die fitness instructuur zegt dat het niet uitmaakt omdat me vet omgezet kan worden in spier, volgens mij is dat pure onzin, vet kan toch geen spier worden?
maar kan dat veel verschelen dan zo'n huidplooimeter?
Zucht, weer zo'n ''fitnessinstructeur''. Vet kan inderdaad niet in spier omgezet worden, lijkt me toch ook wiedes? (En toch heerst dat fabeltje verschrikkelijk erg.) In het oude Griekenland waren de alchemisten er niet in geslaagd om lood in goud om te zetten, dus verwacht maar niet dat wij er nu ook zomaar in slagen om vet in spiermassa om te zetten. Bovendien is dat eventuele vetrandje gewoon opgeslagen energie doordat je eerder een overschot had; spiermassa daarentegen is onderdeel van je lichaam. Anders kon je niet rechtop blijven staan en kon je je niet bewegen. Het zijn twee compleet andere dingen.

En verder moet je die electrische weegschalen inderdaad niet geloven. Ze werken totaal niet en geven eigenlijk altijd een verkeerde indicatie aan. Meer accurater om je vetpercentage te meten is d.m.v. een huidplooimeting (bijvoorbeeld met een vierpuntsmeting). En geloof me, je zegt zelf in de spiegel te zien gespierder te zijn te worden, en je tailleomvang is ook niet toegenomen; jij bent gewoon prima vooruit gegaan in spiermassa dus je bent gewoon goed bezig. Je moet je niet laten weerhouden door zo'n flutding hoor ;)

Het nivo van de fitness-instructeurs in Nederland is bedroevend. :(

Mensen id plaatselijke sportschool sturen mij mail om advies te vragen en als ik dan hoor wat voor een onzin ze daar soms voorgeschoteld krijgen, echt ongelooflijk.

Zo zie je maar dat krachtsport in Nederland eigenlijk helemaal niet serieus word genomen. Vaak lult men maar wat om zo de (serieuze) klant "af te schepen" en die gastjes (fitness-instructeurs) weer verder kunnen met die leuke meiden op het cardio-apparaat. :mad:

Het nivo van de fitness-instructeurs in Nederland is bedroevend. :(

Mensen id plaatselijke sportschool sturen mij mail om advies te vragen en als ik dan hoor wat voor een onzin ze daar soms voorgeschoteld krijgen, echt ongelooflijk.

Zo zie je maar dat krachtsport in Nederland eigenlijk helemaal niet serieus word genomen. Vaak lult men maar wat om zo de (serieuze) klant "af te schepen" en die gastjes (fitness-instructeurs) weer verder kunnen met die leuke meiden op het cardio-apparaat. :mad:

Ze willen natuurlijk niet dat je vooruitgang maakt! Geen vooruitgang = verlenging op je gym abbo. Het is inderdaad zeer bedroevend om te zien hoe slecht welniet de trainers zijn van de gemiddelde gym, daarom zou ik gewoon voor wat extra geld naar een echte hardcore gym gaan waar de eigenaar en de trainers zelf bodybuilders zijn.. ;)

Kan er helemaal niet tegen dat een instructeur naar me toekomt en zegt je doet de oefening verkeerd, dan zeg ik oohja aan jou te zien doe je het goed! (k*t ecto instructeurs! :mad:)

Ze willen natuurlijk niet dat je vooruitgang maakt! Geen vooruitgang = verlenging op je gym abbo. Het is inderdaad zeer bedroevend om te zien hoe slecht welniet de trainers zijn van de gemiddelde gym, daarom zou ik gewoon voor wat extra geld naar een echte hardcore gym gaan waar de eigenaar en de trainers zelf bodybuilders zijn.. ;)

Kan er helemaal niet tegen dat een instructeur naar me toekomt en zegt je doet de oefening verkeerd, dan zeg ik oohja aan jou te zien doe je het goed! (k*t ecto instructeurs! :mad:)

Als men doelen niet haalt in de gym stopt men er meestal mee. Dus die vlieger gaat niet op. Inderdaad is het nivo bedroevend en treurig.

Ik vind wel dat je een instructeur niet behoort te beoordelen op zijn uiterlijk. Hij kan misschien juist wel nuttige dingen te melden hebben. Kritiek is gratis advies, vergeet dat niet. Vind je het echt bull wat ie te melden heeft, zeg dat dan gewoon. Ik ken zat hele brede gasten die geen **** begrijpen van waar ze mee bezig zijn.

ik denk niet dat kennis gebonden is aan lichaamsbouw.

als een ecto instructeur mij komt vertellen dat ik de oefening niet goed uitvoer ga ik met hem in discussie waarom en wat ik niet goed doe. heeft hij gelijk oke in orde, heb ik gelijk dan ga ik door waarmee ik bezig was.

Goed om te weten dat die weegschalen niet kloppen.
Denk dat ik dan maar een huidplooimeter ga aanschaffen.
Eens kijken wat die zegt:)

Net weer naar fitness geweest, weer op die weegschaal wezen staan stond er 17%
Opeens ben ik in een paar uren 4% droger geworden en 2 kg meer spier volgens die weegschaal:P
dat ding vertrouw ik dus ook al niet meer
Dus net gevraagt naar een huidplooimeting en er kwam uit dat ik 12.5% vet heb.
Die huidplooi is een stuk vertrouwelijker inderdaad (en niet teleurstellend)

Vertrouw nooit weegschalen. Ik denk dat je vetpercentage niet eens rond de 17% ligt, eerder rond de 10%.

Terug
Naar boven