MuscleMeat

Hemkade

• Topic Starter Topic Starter
Floyd zei:
22 november is er wel een Qlimax. Heerenveen heeft dan al een een ijslaag, dus dat wordt moeilijk zelfde geldt voor Silverdome, en aangezien het Gelredome een hele vette locatie is gebleken (tiesto was een superstrak feest qua organisatie) lijkt die kans best aanwezig toch?!
Qlimax is voor mij een gesloten boek na het drama in de silverdome vorige keer. maar bovenal wat hing daar een ongelooflijke k*t sfeer!!

Floyd, ik zou zeker niet te geringschattend zijn over de HMH, dit is een feest locatie pur sang. ik vind locaties als Raï ArenA Silverdome Thialf vele malen minder als bijv de HMH. ook het Gelredome ontkomt niet aan die verwachting.

maargoed, als het gaat om de afwisseling begrijp ik het.

zoutzak zei:
Floyd, ik zou zeker niet te geringschattend zijn over de HMH, dit is een feest locatie pur sang. ik vind locaties als Raï ArenA Silverdome Thialf vele malen minder als bijv de HMH. ook het Gelredome ontkomt niet aan die verwachting.

HMH rules zeker!! ga er graag weer terug

Ten eerste idd, afwisseling, begin die Q-dance feesten langzamerhand dertien in dozijn feesten te vinden. Hardstyle, HMH.... Klaar. Wel goed, heel goed zelfs, wat bijna perfect, misschien te perfect.

En idd, Gelredome zal allemaal niet zo vlot verlopen als in de HMH, maar dan heb je het ook over een feest waar 5x zoveel bezoekers komen. En als je dan gaat kijken was het Gelredome wel een hele vette locatie, genoeg loop ruimte, entree 5 minuten om 23:00uur (drukste moment). Dat doen ze in elk geval beter dan in de HMH, verder vond ik het geluid goed, beter dan in de ArenA, waar het galmt en gewoon te zacht is (hoewel ik afgelopen 2jr geen sensation heb meegemaakt). Voor een groot feest vond ik het een hele goeie locatie, veel beter dan Thialf. Beter dan de Rai (hoewel dat hallen zijn en geen stadion, niet echt te vergelijken imo).

En zoutzak, de HMH is vet, hoewel ik de Qlimax in de boelenlaan (10/'00) ook heel erg oke vond. Die locatie is een soort van doolhof, vet hoor. En over party locaties pur sang, neen, daar hoort zeker geen HMH bij, weleens van de Sporthallen-zuid gehoord, of misschien zelfs de Energie hal? Dat waren locaties naar mijn mening, oud en verrot, geluid snoeihard.

Wat wel super is van hmh, je hebt meteen je bier..... Dat vind ik echt het beste van die toko.

Floyd zei:
En zoutzak, de HMH is vet, hoewel ik de Qlimax in de boelenlaan (10/'00) ook heel erg oke vond. Die locatie is een soort van doolhof, vet hoor. En over party locaties pur sang, neen, daar hoort zeker geen HMH bij, weleens van de Sporthallen-zuid gehoord, of misschien zelfs de Energie hal? Dat waren locaties naar mijn mening, oud en verrot, geluid snoeihard.

.

energie Hal rules!!

daar weten ze pas wat HARD is..mn maag begon gewoon te draaien toen ik naast de boxen stond..zo hoort t:D

Westergasfabriek, vette locatie een grote galm bak, maar wel teringhard.

snap ik egt niet, waarom moet dat volume zo ongelooflijk hard altijd. ik heb vaakgenoeg oordopjes, oid meegenomen naar party's omdat ik gewoon dagen erna te veel last van mn oren had.

wanneer de muziek zo hard staat doet dat gewoon blijvende schade aan je oren, dus van mij mogen ze volume knop een stuk terugdraaien.

Omdat het gewoon een maximale kick geeft wanneer je in de sporthallen-zuid door een lange gang loopt, niks anders dan laag monotoom gedonder hoort, in de verte zie je de zaal, je blijft lopen en dan loop je die gang uit, en dan staat het geluid zo ongelofelijk hard, dat die bass dwars door je heen knalt. En op een goede party hoort het gewoon zo. Je moet niet uitgaan wil je nergens gehoorbeschadigingen oplopen. Pas als het pijn doet, ja dan ben ik ook weg. Maar das voor mij, heb geen last van m'n oren de volgende dag (ben al te ver heen :D )

En bovendien, vind ik die ouwe verrotte locaties veel meer hebben dan zo'n ultra-strakke-tent. Maar die ouwe sportzalen verdwijnen allemaal uit beeld, jammer is dat.

Ik begrijp de extra kick die je krijgt zodra die Bass heel je borst doet trillen, maar die heb ik liever niet als die ten koste van beschading aan het gehoor gaat.
Floyd zei:
Je moet niet uitgaan wil je nergens gehoorbeschadigingen oplopen.
wat een BS!
ga ik niet eens toelichten.

Floyd zei:
Pas als het pijn doet, ja dan ben ik ook weg
dan is het vaak te laat, makker. zeker als je paar lipjes in je donder hebt, oid

no offence, maar ik ga liever uit ergens waar ik geen last van mn oren krijg en/of niet kan praten met mensen.

Floyd zei:
En bovendien, vind ik die ouwe verrotte locaties veel meer hebben dan zo'n ultra-strakke-tent. Maar die ouwe sportzalen verdwijnen allemaal uit beeld, jammer is dat.

toch blijft outdoor mijn voorkeur hebben, zowel savonds als overdag
zelfs de blubberparty in Bussloo''97 was een geslaagd feest!
vooral voor diegene die zn schoeisel was kwijt geraakt in de zooi, en dat waren er getuige de vele schoenen in t "drijfzand" aardig wat, woodstock was er niets bij:D

het jaar daarop in t Lingebos was ook bruut! Toen had Nederladn op WK van Argentinie gewonnen (live in de partybus te volgen met goal van Bergkamp:thumb:) en stond in de halve finale tegen Brazilie..
bij vorbaat heerste er toen begrijpelijk al een geweldig uiteglaten sfeer, mede ook doordat Duitsland had verloren..waar we ook door de mc's veelvuldig aan werden herinnerd:D
was ook wat ik me kon herinenren behoorlijk warm maar doch goed vertoefen

Denk ik ook met weemoed aan terug, ook een superlokatie

nooit in Sporthallen-Zuid geweest..iets waar ik jammergenoeg mee zal moeten leven:sad::)

@ zoutzak; 'BS' sooow, maar het is wel zo amigo. Ik weet niet of je weleens gewoon gaat stappen, veel kroegen hebben het geluid zo staan dat je nog meer beschadidingen oploopt dan op een feest. Die hoge tonen slopen je gehoor, dat lage gedonder waar ik het over heb, dat voel je, maar dat is minder slecht voor je oren.

Het is gewoon heel makkelijk; 'goed geluid' op feesten wil zeggen dat het eigenlijk al te hard staat, en dat je dus zowiezo al gehoorbeschadigingen oploopt. PUNT UIT! Dus het klopt wel, wil je kost wat kost je gehoor niet beschadigingen, blijf dan lekker thuis, en ga op de bank een dvd'tje kijken. En ga dus al helemaal niet naar de HMH, ooit voor, langs de speakers gelopen? Staat ook snoeihard voorin, ook niet bevordelijk.

En btw, ik ga sinds '97 naar feesten, ben gelukkig nog nooit op een feest geweest waar je in de zaal fatsoenlijk kon praten met mensen, kon dat wel, dan was het volgens 90% v/d mensen een baggerfeest geweest. Volgens mij ga je gewoon naar de verkeerde feesten. Op een houseparty hoort het geluid te knallen, simple as that, that's the magic formula.

* dopjes is idd wel een uitkomst, alleen delen ze die dingen nooit uit, zoals ze in Belgie dus wel doen.

@ Dandy;

Lingebos was vet gek, kerel, die sfeer daar, vooral in de Hardcore, was misschien wel iets te nationalistisch "holland" "holland" "holland".... Maar wat wil je na die pot, NL-Argentina, 2-1 wat een gekkehuis zeg.... legendarisch zeker.

Ik heb nooit last van mijn oren na een party..
Het geluid moet juist hard staan imo, anders krijg je ook geen kippenvel als het echt knalt :D

Floyd zei:
@ zoutzak; 'BS' sooow, maar het is wel zo amigo. Ik weet niet of je weleens gewoon gaat stappen, veel kroegen hebben het geluid zo staan dat je nog meer beschadidingen oploopt dan op een feest. Die hoge tonen slopen je gehoor, dat lage gedonder waar ik het over heb, dat voel je, maar dat is minder slecht voor je oren.

Het is gewoon heel makkelijk; 'goed geluid' op feesten wil zeggen dat het eigenlijk al te hard staat, en dat je dus zowiezo al gehoorbeschadigingen oploopt. PUNT UIT! Dus het klopt wel, wil je kost wat kost je gehoor niet beschadigingen, blijf dan lekker thuis, en ga op de bank een dvd'tje kijken. En ga dus al helemaal niet naar de HMH, ooit voor, langs de speakers gelopen? Staat ook snoeihard voorin, ook niet bevordelijk.

En btw, ik ga sinds '97 naar feesten, ben gelukkig nog nooit op een feest geweest waar je in de zaal fatsoenlijk kon praten met mensen, kon dat wel, dan was het volgens 90% v/d mensen een baggerfeest geweest. Volgens mij ga je gewoon naar de verkeerde feesten. Op een houseparty hoort het geluid te knallen, simple as that, that's the magic formula.

* dopjes is idd wel een uitkomst, alleen delen ze die dingen nooit uit, zoals ze in Belgie dus wel doen.
je begrijpt me verkeerd, jij doet het voorkomen alsof gehoorbeschadigingen bijna een wenselijk bij-effect van een houseparty zijn. ik wil alleen zeggen dat ik het erg spijtig vind dat deze vorm van uitgaan gepaard gaat met deze beschadiging aan het gehoor. in praktijk komt het inderdaad veel voor, maar jij neemt dit voor vanzelfsprekend aan? ik denk namelijk dat dit ook anders kan.

en met 'praten' op feesten bedoel ik niet een grote stilte zodat iedereen goed verstaanbaar is. enkel dat je je nog verstaanbaar kunt maken tegen iemand, een lekker vrouwtje bijv. ;). nee maar nu is het vaak het geval dat je, hoe hard je ook schreeuwt, je nergens in de zaal meer verstaanbaar kunt maken.

zoutzak zei:
je begrijpt me verkeerd, en met 'praten' op feesten bedoel ik niet een grote stilte zodat iedereen goed verstaanbaar is. enkel dat je je nog verstaanbaar kunt maken tegen iemand, een lekker vrouwtje bijv. ;). nee maar nu is het vaak het geval dat je, hoe hard je ook schreeuwt, je nergens in de zaal meer verstaanbaar kunt maken.

ik heb daar vrijwel nooit last van, kan altijd wel nog gewoon mensen verstaan, gelukkig maar...
af en toe kan je elkaar wel eens niet verstaan maar ach, zo erg valt ook wel mee en anders gaan we toch brommers kieken:D

maar ik denk dat Floyd dat wel goed heeft begrepen...hij ouwehoert niet zo graag:)

mischien is t btw maar beter als ze me niet kunnen verstaan:D

:D
Dandy wanneer word de quaker party gehouden?

@ zoutzak; ik weet gewoon dat het geluid op een party te zacht is als je echt goed met elkaar kan praten. Kun je elkaar bijna niet verstaan is het hard genoeg, alleen is er een verschil tussen goed geluid en slecht hard geluid (teveel hoge tonen).

En idd, ik zie het eigenlijk als vanzelfsprekend dat het geluid op zo'n feest wel dusdanig hard moet staan omdat anders het feest daaronder lijdt. Je kunt het ook overdrijven zoals 1e sensation (2000), daar stond het geluid in het hardhouse gedeelte (voor die zielige hardstyle hype de kop op stak en er gewoon 300 man stond voor Lady Dana) zo asociaal hard, dat is later ook zachter gezet. Dat deed gewoon pijn, en dat schiet idd niet op.

gaat er iemand nog heen vanavond??? is club Fusion vlg mij, maar ga hier weer af en toe werken achter de bar, dus maybe tot laterzzzz

dandyman zei:
het jaar daarop in t Lingebos was ook bruut! Toen had Nederladn op WK van Argentinie gewonnen (live in de partybus te volgen met goal van Bergkamp:thumb:) en stond in de halve finale tegen Brazilie..
bij vorbaat heerste er toen begrijpelijk al een geweldig uiteglaten sfeer, mede ook doordat Duitsland had verloren..waar we ook door de mc's veelvuldig aan werden herinnerd:D
QUOTE]
Neophyte:
Dennis!
Dennis!
Be-rug-kamp!

Mooie thread zeg.

Maar om nog effe op Hemkade terug te kome....
Heb `t er altijd erg naar me zin gehad, alleen security wil nog wel eens gezichten door elkaar halen.
Ben er geweigerd omdat ik er eens de boel op stelten zou hebben gezet als de leider der Nazi`s. En dat terwijl ik toch altijd zo netjes ben!
Blijkt/bleek die gast op mij te lijken...
Volwassen gesprek(broodje-nuchter) met security haalde niks uit, dus ben uiteindelijk maar weer uit lijfbehoud vertrokken.

Ik was afgelopen zaterdag op Club Fusion...

Vond het een beetje jammer dat er weer zo weinig mensen waren, maar in de loop van de nacht werd het alleen maar super.

om ff over geluid door te gaan en de gevolgen qua gehoorbeschadiging (jaja, Dandy komt met feiten boven tafel:))

t punt is dat men (in t berdijfsleven) 8 uur mag worden blootgesteld aabn een geluidsniveua van max 80 dB. Iedere 3 dB verhoging geeft een halvering van die periode tot gevolg

Bij een waarde boven 120 dB (de pijngrens) zal t gehhor bij korte blootstelling permanent beschadigd blijven,

uitgaande van een houseparty zal t geluidsniveua normaal makkelijk een waarde van 110 db halen.

Ga nu maar eens na hoeveel tijd je dan bij in achtneming van de geldende veiligheidsmarge zonder geluidsbescherming naar een houseparty naar t stampwerk mag lusiteren?

sta je versteld van..80 db en iedere 3 db verhoging is halvering vd tijd.
110 db is dus 10 maal een halvering van de tijd..een tijd van 8 uur!!

dus komen we uit op:
4 uur
2 uur
1 uur
30 min
15 min
7,5 min
3.75 min
1.875 min
0.9375 minuut
0.46875 minuut!!!

dat zijn dus 47 seconden dat je zonder gehoorbescherming naar muziek tijdens een houseparty MAG luisteren!!!!!

dus koppie naar binnen en weer wegwezen:)

Terug
Naar boven