- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
dandyman zei:om ff over geluid door te gaan en de gevolgen qua gehoorbeschadiging (jaja, Dandy komt met feiten boven tafel)
t punt is dat men (in t berdijfsleven) 8 uur mag worden blootgesteld aabn een geluidsniveua van max 80 dB. Iedere 3 dB verhoging geeft een halvering van die periode tot gevolg
Bij een waarde boven 120 dB (de pijngrens) zal t gehhor bij korte blootstelling permanent beschadigd blijven,
uitgaande van een houseparty zal t geluidsniveua normaal makkelijk een waarde van 110 db halen.
Ga nu maar eens na hoeveel tijd je dan bij in achtneming van de geldende veiligheidsmarge zonder geluidsbescherming naar een houseparty naar t stampwerk mag lusiteren?
sta je versteld van..80 db en iedere 3 db verhoging is halvering vd tijd.
110 db is dus 10 maal een halvering van de tijd..een tijd van 8 uur!!
dus komen we uit op:
4 uur
2 uur
1 uur
30 min
15 min
7,5 min
3.75 min
1.875 min
0.9375 minuut
0.46875 minuut!!!
dat zijn dus 47 seconden dat je zonder gehoorbescherming naar muziek tijdens een houseparty MAG luisteren!!!!!
dus koppie naar binnen en weer wegwezen![]()
0.47 minuten is geen 47 seconden maar 0.47 * 60 = ongeveer 28 seconden

maaruh, ik vind dat zoutzak en floyd allebei een sterk punt hebben. Kijk, het geluid moet blazen anders zuigt een feest gewoon heel snel (MOH in E'hoven, 3 steps ahead in hemkade). Maar het geluid moet ook weer niet té hard zijn. Je gehoor is toch wel ff iets belangrijker vind ik. En daar zal oa floyd wel achter komen als hij ouder word en geen zak meer verstaat van alles en iedereen. Maar net als in de HMH, daar is het geluid gewoon zuiver, en dan kan het volume dus veel makkelijker harder zonder gehoorbeschadiging. Wat floyd zegt; hoge en schelle en onzuivere tonen vernken je gehoor. Maar ik ben wel van mening dat je die bas niet moet horen, DIE MOET JE VOELEN!!! En zo is het gewoon...