Fitness Seller

Herstel na AAS kuur op latere leeftijd?

  • Topic starter Ivar_V
  • Startdatum
  • Reacties 39
  • Weergaven 3K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Ivar_V

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 sep 2019
Berichten
556
Waardering
135
Lengte
1m83
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Beste allemaal,

Een broer van mij is 49 jaar.
Hij zit met een dilemma waar hij niet goed in uit kom. Ik heb geprobeerd hem te helpen maar ook ik weet dat niet.
Graag wil ik dit aan jullie voorstellen:

Hij traint nu 20 jaar naturel. Hij is nu aan het denken om een AAS kuurtje te nemen. Hij weet ook al wat hij gaat nemen. ( hoogstwaarschijnlijk 500 test + 200 Mast)
Zijn grote twijfel is als volgt:

Hij weegt nu rond de 100 kg en heeft best een goede bouw. Hij is bang, dat door het eenmalig kuren, door zijn oudere leeftijd, zijn herstel niet helemaal meer goed zal zijn en uiteindelijk na bijvoorbeeld 6 maanden zijn natuurlijke testlevel lager zal zijn dan voor het kuurtje het geval was . Dus m.a.w.: Uiteindelijk wordt zijn natuurlijk testlevel lager dan hoe het vantevoren oorspronkelijk was en is geweest voor de kuur. Dus uiteindelijk gaat hij erop achteruit en wordt ie smaller of vetter door zijn lagere testlevels (veroorzaakt door de kuur)
Hij wil niet op TRT.

Is dat waar of niet?
Ik weet het zelf niet. Ik denk dat wanneer men doortraint en goed eet dit wel zal meevallen. denk ik...


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven?

Of is hierover niks te zeggen omdat ieder individu anders is? Hier zijn ook geen wetenschappelijke onderbouwingen van?

Bedankt namens hem alvast voor jullie reactie!

Grtzz
 
Ben nu 41.Herstel is idd pittiger en langer dan als je in de 20 bent. Uiteindelijk komt het wel goed. Zou wel goed pct protocol doen.
 
Beste allemaal,

Een broer van mij is 49 jaar.
Hij zit met een dilemma waar hij niet goed in uit kom. Ik heb geprobeerd hem te helpen maar ook ik weet dat niet.
Graag wil ik dit aan jullie voorstellen:

Hij traint nu 20 jaar naturel. Hij is nu aan het denken om een AAS kuurtje te nemen. Hij weet ook al wat hij gaat nemen. ( hoogstwaarschijnlijk 500 test + 200 Mast)
Zijn grote twijfel is als volgt:

Hij weegt nu rond de 100 kg en heeft best een goede bouw. Hij is bang, dat door het eenmalig kuren, door zijn oudere leeftijd, zijn herstel niet helemaal meer goed zal zijn en uiteindelijk na bijvoorbeeld 6 maanden zijn natuurlijke testlevel lager zal zijn dan voor het kuurtje het geval was . Dus m.a.w.: Uiteindelijk wordt zijn natuurlijk testlevel lager dan hoe het vantevoren oorspronkelijk was en is geweest voor de kuur. Dus uiteindelijk gaat hij erop achteruit en wordt ie smaller of vetter door zijn lagere testlevels (veroorzaakt door de kuur)
Hij wil niet op TRT.

Is dat waar of niet?
Ik weet het zelf niet. Ik denk dat wanneer men doortraint en goed eet dit wel zal meevallen. denk ik...


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven?

Of is hierover niks te zeggen omdat ieder individu anders is? Hier zijn ook geen wetenschappelijke onderbouwingen van?

Bedankt namens hem alvast voor jullie reactie!

Grtzz
Iedereen, ongeacht de leeftijd gaat er op achteruit na de kuur. Kuren = huren.

Maar het zal inderdaad per persoon/leeftijd verschillen hoe snel diegene herstelt. Gezien zijn leeftijd zal dit inderdaad wat langer duren.
 
Door zijn leeftijd zal z'n testosteron level sowieso zakken, kuur of zonder kuur. Wat valt er dan precies te herstellen?
 
Iedereen, ongeacht de leeftijd gaat er op achteruit na de kuur. Kuren = huren.

Maar het zal inderdaad per persoon/leeftijd verschillen hoe snel diegene herstelt. Gezien zijn leeftijd zal dit inderdaad wat langer duren.

Maar het herstel komt altijd weer in orde op het niveau hoe het was geweest?
 
Door zijn leeftijd zal z'n testosteron level sowieso zakken, kuur of zonder kuur. Wat valt er dan precies te herstellen?

Hij is bang dat hij er uiteindelijk op achteruit zal gaan als hij een keertje kuurt.
Dus uiteindelijk heeft AAS als resultaat dat hij er op achteruit is gegaan, dan hij niet gekuurd zou hebben en dus naturel zou zijn gebleven?
 
Door zijn leeftijd zal z'n testosteron level sowieso zakken, kuur of zonder kuur. Wat valt er dan precies te herstellen?

Zijn testlevel hoe die was voordat hij ging kuren.
 
Resultaat zal sowieso verwaarloosbaar zijn als je geen al te lange cycle doet.
Een dipje krijg hij zeker, ongeacht de leeftijd. Het is aan hem om te beslissen of hij hier mee kan omgaan of niet. Maar aangezien hij nu al wat schrik heeft van de eventuele testwaardes en gevolgen, zou ik het toch afraden.
Wat nog te winnen erbij trouwens, als het zogezegd eenmalig is.
 
  • Like
Waarderingen: Apv
Maar het herstel komt altijd weer in orde op het niveau hoe het was geweest?
Daar kan helaas niemand uitspraak over doen. Dat is persoonsafhankelijk. Gezien zijn leeftijd is de kans aanzienlijk groter dat hij niet volledig zal herstellen.

Het enige wat je kunt doen is een eventuele bloedtest voor en de cycle, om te kijken wat 't verschil is.
 
Ik ben op 40+ jarige leeftijd vrij snel en goed hersteld na 3 jaar non stop te hebben gebruik. Zonder nakuur overigens. Voelde me prima, gezond libido. Bleek na 3 maanden zelfs nog vruchtbaar te zijn :grinny:.
Een bekende van 28, die ook non stop een aantal jaar gebruikte, herstelde wel behoorlijk moeizaam. Ik denk dat het meer persoonsgebonden is en niet zozeer leeftijds gebonden.
Overigens ben ik na 5 jaar uiteraard wel wat massa kwijt, maar sta er nog steeds prima bij. Belangrijk is dat je bezig blijft en goed blijft eten.
 
Daar kan helaas niemand uitspraak over doen. Dat is persoonsafhankelijk. Gezien zijn leeftijd is de kans aanzienlijk groter dat hij niet volledig zal herstellen.

Het enige wat je kunt doen is een eventuele bloedtest voor en de cycle, om te kijken wat 't verschil is.
Dit is naar mijn idee het enige juiste antwoord.
 
Resultaat zal sowieso verwaarloosbaar zijn als je geen al te lange cycle doet.
Een dipje krijg hij zeker, ongeacht de leeftijd. Het is aan hem om te beslissen of hij hier mee kan omgaan of niet. Maar aangezien hij nu al wat schrik heeft van de eventuele testwaardes en gevolgen, zou ik het toch afraden.
Wat nog te winnen erbij trouwens, als het zogezegd eenmalig is.

Ben ik met je eens. alleen hij wil dit een keertje doen in de zomer, om net wat meer te shinen
Ik ben op 40+ jarige leeftijd vrij snel en goed hersteld na 3 jaar non stop te hebben gebruik. Zonder nakuur overigens. Voelde me prima, gezond libido. Bleek na 3 maanden zelfs nog vruchtbaar te zijn :grinny:.
Een bekende van 28, die ook non stop een aantal jaar gebruikte, herstelde wel behoorlijk moeizaam. Ik denk dat het meer persoonsgebonden is en niet zozeer leeftijds gebonden.
Overigens ben ik na 5 jaar uiteraard wel wat massa kwijt, maar sta er nog steeds prima bij. Belangrijk is dat je bezig blijft en goed blijft eten.

Ben je veel massa kwijt of een enkele kg?
Ja dat is waar, de meeste stoppen met trainen en voldoende goed eten en vallen daarom extra veel af.
 
Dit is naar mijn idee het enige juiste antwoord.

Oke duidelijk. Alleen hij wil het vantevoren al weten zodat hij dadelijk niet met de gebakken peren zit.
Hij zegt vaak: Als ik nu die jongens zie die jaren geleden volop aan de juice waren, die zijn nu alles kwijt omdat ze niet meer kunnen kuren oa. nierproblemen.
Ik zeg dan vaak van: Wellicht wel maar die jongens kuurden ook veel en lang non stop. Dat is heel wat anders als elke zomer een klein kuurtje.
 
Ben 54 jaar doe 2x per jaar cools kuurtje en goede pct, en herstel gaat nog steeds prima.

Serieus????

Respect en klasse!

Dus jij pakt echt alleen maar 2x per jaar Test250 plus Primo 200 voor alleen maar 6 weken???
 
Back
Naar boven