AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.041
Cools is er iets tegen puffy nipples te doen door nolva?
Heb hier altijd last van tijdens de nakuur..

Vreemd, nolva zou het moeten voorkomen. Enigste wat ik kan bedenken is dan het geen nolva is of het vele vrije oestrogeen zorgt toch voor interactie met de receptor. Wat is de dosis die je neemt en wanneer in de nakuur heb je dit gemerkt? En waar bestond je kuur uit en gebruik je hcg?

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

Cools hoe denk jij over nakuren met Decapeptyl?

Geen goed idee. Bij verkeerd gebruik kan je je eigen productie volledig stil zeggen. In dat ene onderzoek (case study, triptorelin is de stof) werd het gebruikt bij iemand waar de hormoonproductie volledig stil lag. Dus de effecten bij iemand waarbij er geen 'fout' in de hypothalamus zit is het niet aan te raden. Ook is 1 case study niet voldoende om conclusies uit te trekken.

Verschillende bb'ers hebben het geprobeerd na die studie zonder enig succes. Dus niet gebruiken. Het wordt dan ook gebruik om de hormoonproductie van mannen volledig stil te leggen bij de behandeling van prostaatkanker en bij vrouwen borstkanker.

Vreemd, nolva zou het moeten voorkomen. Enigste wat ik kan bedenken is dan het geen nolva is of het vele vrije oestrogeen zorgt toch voor interactie met de receptor. Wat is de dosis die je neemt en wanneer in de nakuur heb je dit gemerkt? En waar bestond je kuur uit en gebruik je hcg? ---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ---------- Geen goed idee. Bij verkeerd gebruik kan je je eigen productie volledig stil zeggen. In dat ene onderzoek (case study, triptorelin is de stof) werd het gebruikt bij iemand waar de hormoonproductie volledig stil lag. Dus de effecten bij iemand waarbij er geen 'fout' in de hypothalamus zit is het niet aan te raden. Ook is 1 case study niet voldoende om conclusies uit te trekken. Verschillende bb'ers hebben het geprobeerd na die studie zonder enig succes. Dus niet gebruiken. Het wordt dan ook gebruik om de hormoonproductie van mannen volledig stil te leggen bij de behandeling van prostaatkanker en bij vrouwen borstkanker.
Ik lees wel iemand hier die er goed op hersteld is:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/nakuur-zonder-bijwerkingen-gewoon-geen-pct-387345/

Wat mij is verteld is dat ik maar een keer hoef te injecteren, dat scheelt natuurlijk ten opzicht van 3 weken pillen slikken. Maar geen hormoonproductie, ben dus ook geen test en groeihormoon aanmaak, dus dan groei ik ook niet meer?

• #3.043
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/nakuur-zonder-bijwerkingen-gewoon-geen-pct-387345/

Wat mij is verteld is dat ik maar een keer hoef te injecteren, dat scheelt natuurlijk ten opzicht van 3 weken pillen slikken. Maar geen hormoonproductie, ben dus ook geen test en groeihormoon aanmaak, dus dan groei ik ook niet meer?

Even goed lezen in dat topic. 1 iemand zonder bloedtest en dan 1 iemand waarbij de test extreem laag was. Ook een link met allemaal ervaringen waarbij het gefaald heeft.

Bij een goed werkende hypothalamus en hypofyse ga je meer kwaad doen. De bedoeling is dus dat je test sneller stijgt na een kuur door aanvang eigen productie. Daarom dus een nakuur zodat je spierverlies minimaal blijft.

Cools, ik ben nu klaar met T3 en ga ermee stoppen. Zit nog wel te cutten, zal het de vetverbranding in weg staan?
En hoe snel hersteld je schildklier normaal gesproken na T3 gebruik?

• #3.045
Cools, ik ben nu klaar met T3 en ga ermee stoppen. Zit nog wel te cutten, zal het de vetverbranding in weg staan?
En hoe snel hersteld je schildklier normaal gesproken na T3 gebruik?

Herstel van schilklier hangt van meerdere factoren af en dus moeilijk te zeggen. Een bloedonderzoek is nodig om dit te bepalen. Of het de vetverbranding in de weg staat is mogelijk tijdens de herstelperiode.

Sarm's heb ik een tijdje geleden onderzocht. Toen was er nog geen geschikte sarm wat een goede resultaat-bijwerking ratio had.

Ik zal de volgende dagen eens wat bijlezen hierover.

Er zijn toch sarms die aardig effect en minimaal tot geen bijwerkingen hebben? Enkel de nachtblindheid van S4 heb ik over gelezen qua bijwerkingen.

• #3.047
Er zijn toch sarms die aardig effect en minimaal tot geen bijwerkingen hebben? Enkel de nachtblindheid van S4 heb ik over gelezen qua bijwerkingen.

Die nachtblindheid zou door een verkeerde stof komen. Had gelezen dat er in die tijd verwarring was tussen Ostarine en Andarine. Deze laatste is S4, maar bij sommige zat er Osatrine in en dit zou voor problemen gezorgd hebben. Maar moet ik nog eens checken.

Heb ook al gelezen dat er met 1 van beiden toch afwijkende leverwaardes waren en onderdrukking van test. Maar beperkter, zal strakjes eens terug opzoeken.

Die nachtblindheid zou door een verkeerde stof komen. Had gelezen dat er in die tijd verwarring was tussen Ostarine en Andarine. Deze laatste is S4, maar bij sommige zat er Osatrine in en dit zou voor problemen gezorgd hebben. Maar moet ik nog eens checken.

Heb ook al gelezen dat er met 1 van beiden toch afwijkende leverwaardes waren en onderdrukking van test. Maar beperkter, zal strakjes eens terug opzoeken.

Ben benieuwd. Gezien de eenvoudige verkrijgbaarheid en significante effecten uit voldoene onderzoek is er op dbb zeer weinig over te vinden.

Wat ik zie wordt het veel gebruikt tijdens kuur en nakuur. Maar ook als stand alone zou het resultaten geven beter dan prohormonen. Dat er wat onderdrukking is ok, maar toch wel aanzienlijk weinig om het een relatief eenvoudig effectief middel te maken.

Ben benieuwd. Gezien de eenvoudige verkrijgbaarheid en significante effecten uit voldoene onderzoek is er op dbb zeer weinig over te vinden.

Wat ik zie wordt het veel gebruikt tijdens kuur en nakuur. Maar ook als stand alone zou het resultaten geven beter dan prohormonen. Dat er wat onderdrukking is ok, maar toch wel aanzienlijk weinig om het een relatief eenvoudig effectief middel te maken.

Betere resultaten? Ostarine alleszins niet. Zeker niet te vergelijken met epistane. Ik heb ze allebei geprobeerd. Wat je leest, moet je met een korreltje zout nemen.

Vreemd, nolva zou het moeten voorkomen. Enigste wat ik kan bedenken is dan het geen nolva is of het vele vrije oestrogeen zorgt toch voor interactie met de receptor. Wat is de dosis die je neemt en wanneer in de nakuur heb je dit gemerkt? En waar bestond je kuur uit en gebruik je hcg? ---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ---------- Geen goed idee. Bij verkeerd gebruik kan je je eigen productie volledig stil zeggen. In dat ene onderzoek (case study, triptorelin is de stof) werd het gebruikt bij iemand waar de hormoonproductie volledig stil lag. Dus de effecten bij iemand waarbij er geen 'fout' in de hypothalamus zit is het niet aan te raden. Ook is 1 case study niet voldoende om conclusies uit te trekken. Verschillende bb'ers hebben het geprobeerd na die studie zonder enig succes. Dus niet gebruiken. Het wordt dan ook gebruik om de hormoonproductie van mannen volledig stil te leggen bij de behandeling van prostaatkanker en bij vrouwen borstkanker.

Dat is toch bij 3.75mg. Ik wil 100mcg gebruiken.

GnRH (Triptorelin) 100mcg
Dosing and side effects

Like many chemicals, we want to really pay attention to our dosing. GnRH makes a great jumpstart, probably now the most effective jumpstart chem, because unlike hcg, it stimulates both lh - leutenizing hormone - and FSH - follicle stimulating hormone - to a higher extent and has a much more lasting effect. But much like hcg, dihydrotestosterone, HMB, ect ect, we need to be very careful with our pituitary and avoid hyper-stimulation. We need to pulse it once, at a small dose, simulating the pulse that is normally sent from our brain, and then let our bodies do the rest of the work.
GnRH is so powerful that large doses (around 4mg), repeated once a month, is being used as a chemical form of castration. This dose is so intense on the pituitary, that it hyper-stimulates, resulting in castration-like levels of testosterone serum in the body. Much like hcg, dosing is delicate, and too much is not a good thing. We need to use GnRH as a restart, one-and-done, and not over-do things because it may have a much more opposite and negative effect.

Without any further talk, here is my recommendation for use. One single 100mcg dose per cycle, after all esters have cleared the body and you are 100% ready for recovery. hcg should still be used on-cycle, but in my opinion this full-stimulation should be saved for the PCT and recovery phase. Use hcg on cycle to continue simulating lh - leutenizing hormone - , and then GnRH in the post cycle. Studies I have read have seen results from even 600mcg used in a three-day period, and still hpta - hypothalamic-pituitary-testicular axis - function was completely restored, and his hormone levels remained within the normal range during three checkups within the following year. This suggests that the restart will not have the “flare” effect if used at reasonable doses. Another study showed the same effect, with a dose of only one 100mcg injection into a bodybuilder who had been shutdown for 13 years. That said, no more then 100mcg per 4 months. Do not exceed 1mg within a year to avoid the castration-like shutdown of your system. That even gives you room to do it after an 8-week cycle, take the appropriate time off, and then begin another. And for oral-only cycles that are under 8 weeks, save your money, as Triptorelin is not cheap stuff. Better yet, don’t do oral only cycles, as they are a waste of time, but that’s a whole nother fish to fry, which I will do later

Er zijn dus 2 of 3 mensen die claimen, zonder testen, er goed op hersteld te zijn tegenover honderden, met testen, die zeggen dat het ruk is. Lijkt me toch een simpele keuze als je puur op fora af wilt gaan. Wil je 't zeker weten doe je een bloedtest, knal je die inject erin, en doe je nog een bloedtest en vergelijk je de resultaten.

Waarom zou je in de nakuur een middel gebruiken dat onderdrukt? Ook al is 't niet veel onderdrukking.

Ik heb nog nooit een bloedtesten laten doen, hoe vliegen dat bij jullie huisarts aan. Mijne wil precies weten waarom ik wil laten testen en wil haar liever niet vertellen dat ik AAS gebruik.

Ik heb nog nooit een bloedtesten laten doen, hoe vliegen dat bij jullie huisarts aan. Mijne wil precies weten waarom ik wil laten testen en wil haar liever niet vertellen dat ik AAS gebruik.
Dat is waarom veel mensen dure andere testen zelf laten doen. Ik heb het zelf via bloedtest.com laten doen

• #3.054
Dat is toch bij 3.75mg. Ik wil 100mcg gebruiken.

Zoals je kan lezen: "Another study showed the same effect, with a dose of only one 100mcg injection into a bodybuilder who had been shutdown for 13 years."

Ligt jou productie 13 jaar stil na een kuur?

---------- Toegevoegd om 15:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

Moeilijk in Nederland vanwege verzekeringen.

Betere resultaten? Ostarine alleszins niet. Zeker niet te vergelijken met epistane. Ik heb ze allebei geprobeerd. Wat je leest, moet je met een korreltje zout nemen.

De resultaten van ostarine wellicht niet. GW-501516 zou al wat effectiever zijn. RAD-140 zou ook wel wat gains kunnen leveren.

Waarom zou je in de nakuur een middel gebruiken dat onderdrukt? Ook al is 't niet veel onderdrukking.

Ik bedoel tijdens bridge. Synergetisch met bepaalde roids meen ik te hebben gelezen.

Kijk, het spul kost geen drol, als je er 2 kg solide massa mee kan pakken door eenvoudig oraal wat te nemen. Niet tot nauwelijks sides hebben. Dan zie ik dit als een zeer potente creatine.

Klopt. Best kan je bf onder de 15% zijn voor je gaat kuren.

Maar je kan altijd je dosis aanpassen hierop als je boven 15% bent en last hebt van teveel aromatisatie.

200test-250primo

150test-300primo

Dat zijn de stappen die je kan doen. Eerst naar 200test als je na een week merkt dat er oestrogene bijwerkingen zijn of onvoldoende werking door hoog vet%.
Dan indien nodig kan je nog altijd naar 150mg test gaan en 300mg primo dan wel.

Naar 100mg test is in meeste gevallen niet nodig, maar het kan.

Cools,

Is bovenstaande nog steeds van toepassing met de herziene dosis va 250/250 ?

En hoeveel hcg raad je aan, niet de gebruikelijke 2 X500 iu p week dacht ik te hebben gelezen ( kan het niet zo 1,2 3 terugvinden).

En pas je de dosering dan ook aan bij HCG gebruik?

• #3.057
Cools,

Is bovenstaande nog steeds van toepassing met de herziene dosis va 250/250 ?

En hoeveel hcg raad je aan, niet de gebruikelijke 2 X500 iu p week dacht ik te hebben gelezen ( kan het niet zo 1,2 3 terugvinden).

En pas je de dosering dan ook aan bij HCG gebruik?

Ja, dus bij te hoog oestrogeen test omlaag en primo omhoog.

Ik raad aan 2x 500iu om te beginnen ook. Maar sommigen hebben 750-1000iu nodig om de teelballen op goed formaat te houden. Alhoewel de bedoeling eerder is om ze werkende te houden. Dus volledige eigen testosteronstimulatie is niet nodig bij hcg tijdens een kuur.

Bij hcg tijdens een kuur kan in principe je test sowieso lager gezien je eigen aanmaak gestimuleerd word wat overeenkomt met ca 100mg test. 150mg best verlagen en je primo iets hoger gezien bij hcg gebruik er extra oestrogeenstimulatie is.

Ja, dus bij te hoog oestrogeen test omlaag en primo omhoog.

Ik raad aan 2x 500iu om te beginnen ook. Maar sommigen hebben 750-1000iu nodig om de teelballen op goed formaat te houden. Alhoewel de bedoeling eerder is om ze werkende te houden. Dus volledige eigen testosteronstimulatie is niet nodig bij hcg tijdens een kuur.

Bij hcg tijdens een kuur kan in principe je test sowieso lager gezien je eigen aanmaak gestimuleerd word wat overeenkomt met ca 100mg test. 150mg best verlagen en je primo iets hoger gezien bij hcg gebruik er extra oestrogeenstimulatie is.

Ah, ok. Dus bij HCG gebruik zou je naar 150/300 moeten gaan.

Thanks!:)

• #3.059
Ah, ok. Dus bij HCG gebruik zou je naar 150/300 moeten gaan.

Thanks!:)

Zou ik niet meteen doen. Het duurt een paar weken voor je testosteron serieus inzakt bij een aas kuur. En bij een 6 weken kuur lijkt het me eigenlijk onnodig om rekening te houden met eigen aanmaak van hcg. Enige waar je moet op letten is je oestrogeen dan.

Zou dan beginnen met 200 test - 300 primo. Indien na een paar weken teveel aromatisatie test omlaag en primo omhoog. Zonder hcg is 100-125mg test het laagste dat ik aanraad, maar het kan dus lager icm hcg.

Alleen bij een verhoogt oestrogeen dus gezien dit mindere resultaten oplevert. Maar voor sommige gevoelige personen is er geen andere keuze. Zeer gevoelige personen zouden er zelfs voor kunnen kiezen hcg met primo te zetten zonder test. Of lage dosis test met hoog primo zonder hcg.

Cools, acht weken geleden begonnen met cruise (250 test) toen las ik hier vijf weken geleden topic over tren naast de cruise te zetten om de trenlook te houden dus zet ik er sinds dien 200 tren langs. Ik krijg nu beetje puffy nippels en mn libido daalt ook denk ik. Enig idee wat ik kan doen? Nolva low dose ed naast pakken?

Terug
Naar boven