AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Tren eruit en primo in de plaats ;)

Je androgeen is sowieso anders te hoog tov je oestrogeen. En je trekt mast naar 20 weken door?
Haha is aangepast.
Bedankt voor je reactie. Hopelijk kan ik er de nodige kilos ermee verliezen..
Primo dus ook 400?

Zal libido ook lekker hoog zijn denk je door de betere verhouding?

Mast ga je harder en droger kunnen komen en bold meer honger. Maar op gebied van spierwinst denk ik dat het gelijkend is.

Wanneer je hersteld bent hangt van lengte van kuur en dosering af icm gevoeligheid.
Okee duidelijk bedankt! lengte zal 6 weken zijn dosering 250/250 of 500/500

Cools,
Ik heb m'n bloedwaarde laten testen. M'n laatste kuur was meer dan een jaar geleden.
De uitslag

BEP:1:1:1+0+TESTOSTERON+11.3++nmol/l++2.5+29.6+TESTB

Uw uitslag Testosteron is 11.3 en valt binnen de referentie 2.5 tot 29.6

Is dit een beetje ok?

Ja dat is prima.

Galen heeft iets soortgelijks gepost. Een andere studie over HCG tov testosterontoediening.

Cools,
Ik heb m'n bloedwaarde laten testen. M'n laatste kuur was meer dan een jaar geleden.
De uitslag

Is dit een beetje ok?
Wat wordt er bedoeld met referentiewaarden 2,5 tot 29,6. Ik heb dat ook in de post gezien van drumbell. Zie ik iets over het hoofd? Ik dacht dat referentiewaardes voor testosteron bij een man van gemiddelde leeftijd ongeveer tussen 10 en 30 nmol/L zouden moeten liggen. Van waar komt die minimum referentiewaarde 2,5 nmol/L?

Laatst bewerkt:
11.3 is, als we het over dezelfde waarden hebben, echt aan de lage kant voor iemand die in de bloei van z'n leven zit.

ik zit nu net in me 3de week van me cruise met 250 test en 200 mast en vroeg me af of mast ook voor slaap problemen kan zorgen? heb namelijk haast het idee dat ik aan de tren zit (zweet me rot en bizarre dromen) maar daar kom ik net vanaf .. met tren val ik wel gewoon in slaap maar word wat vaker wakker in de nacht maar nu kom ik gewoon niet in slaap kan dat aan mast liggen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.830
Gezien ik dagelijks me voeding track via Myfitnesspal zal ik de gehele vorige week hier even neerzetten. Meeste van de weken zien er dus zo uit; (Volgens IF)

Ma
Middag
1 appel, 2 gekookte hele eieren, 20gr cashewnoten, 124g volkoren pasta (25g whey Post WO)
Avond
75gr kipfilet, 5ml olijfolie, 474gr groenten, 238gr volkoren pasta, 149g bolognese saus
Avond
500gr magere kwark, 1gr cacao, 35gr hazelnoten

Di
Middag
1 appel, 2 gekookte hele eieren, 25gr cashewnoten, 115g volkoren pasta (25g whey Post WO)
Avond
102gr kipfilet, 5ml olijfolie, 148gr champignons, 292gr paprika, 252gr zilvervliesrijst, 25ml ketjap
Avond

Wo
Middag
4 gekookte hele eieren, 25gr cashewnoten, 104gr volkoren pasta, 2 appels, 40gr bacon
Avond
62gr tortilla wrap, 191gr gerookte zalm, 36gr zuivelspread smeerkaas
Avond
500gr magere kwark, 1 gr cacao, 28gr cashewnoten

Do
Middag
1 appel, 2 gekookte hele eieren, 22gr cashewnoten, 120g volkoren pasta (25g whey Post WO)
Avond
76gr kipfilet, 5ml olijfolie, 436gr groenten, 251gr volkoren pasta, 150g bolognese saus
Avond

Vr
Middag
1 appel, 3 gekookte hele eieren, 30gr cashewnoten, 85gr zilvervlies rijst (25g whey Post WO)
Avond
179 gr kipfilet, 5ml olijfolie, 354gr rode kool, 628g aardappelen, 189gr appelmoes
Avond
500gr magere kwark, 1gr cacao, 40gr hazelnoten

Za
Middag
500gr kibbeling, 50g whisky cocktail saus, 2 appels
Avond
4 hele gekookte eieren, 24gr beenham, 21gr bacon, 5ml olijflie, 74gr meergranen brood
Avond
500gr magere kwark, 1gr cacao, 28gr cashewnoten

Zo
Middag
2 appels, 190gr rozijnenbollen, 8gr suiker, 10gr boter, 146gr meergranen brood, 36gr jam, 24gr hazelnoot pasta (25g whey Post WO)
Avond
122gr tortilla wrap, 200gr gemarineerde kabeljauw, 75gr champignons, 149gr paprika, 5ml olijfolie
Avond
500gr magere kwark, 1gr cacao, 40gr cashewnoten

Voeding; trainingsdagen onderhoud +300 op een verdeling van 1-1,1gr vet/kg, 2,3-2,5g eiwit/kg en de rest kh.
Voeding : rustdagen onderhoud op een verdeling van min. 1,5gr vet/kg, 2,3-2,5g eiwit/kg en de rest kh.

Supps welke ik gebruik; Whey, BCAA, visolie, D3, multivit,
Supps redelijk recent gebruikt maar gestopt; Yohimbine, Eca, Melatonine (vorig jaar met me lompe appel een paar clen tabs gesnoept)
Ca 2j lang 2x per ong 3-4 maanden (hard) drugs, absoluut geen achterlijke hoeveelheden. Laatste keer was dit jaar februari. Mee gestopt verder.
Drink nooit alcohol, rook niet, gemiddeld 2-3 bakken koffie /dag. Drink zo'n 3L water /dag (incl. thee/koffie/colaatje zero/shake)
Slaap gemiddeld 7u /dag, geen stress, alles gaat juist goed op het moment, zowel thuissituatie als met mezelf.

Verder zal ik één vit D pil extra gaan nemen

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Edit: aanvullinkje mbt stress. Sinds een jaar hebben we een nieuwe hond (vanaf pup) die enorm op mijn zenuwen heeft gewerkt (verschrikkelijk kut beest). Soms hadden we ook daar ook in huis ruzie over, woordenwisselingen. Dat gaat sinds een week beter ivm gedragstherapeut ed..

(Ohja, ijzer refereerde hij geloof ik aan Hemoglobine. Wat opvalt is dat ik het de laatste tijd voortdurend koud heb wat een gevolg kan zijn van bloedarmoede)

Ook ijzer even laten meten in het bloed, geloof niet dat dit de oorzaak is.

Cacao kan testosteron ook verlagen. Dus een dagelijkse dosis zou ik mee oppassen. Maar denk niet dat dit een oorzaak is op die dosis.

Verzadigde vetten mogen ook wat hoger, dit is goed voor je testosteronproductie. Af en toe ook eens wat kokosolie bv.

Fruit ook wat variëren. Regelmatig een banaan, kiwi en peer.

Je supplementen die je nu neemt zijn goed. De rest even achterwege laten. Yohimbine. eca en melatonine kunnen testosteron verlagen. Ivm stress kan je fosfatidylserine toevoegen. Hoeft niet als het nu goed gaat, maar toch altijd handig.

• #3.831
ik zit nu net in me 3de week van me cruise met 250 test en 200 mast en vroeg me af of mast ook voor slaap problemen kan zorgen? heb namelijk haast het idee dat ik aan de tren zit (zweet me rot en bizarre dromen) maar daar kom ik net vanaf .. met tren val ik wel gewoon in slaap maar word wat vaker wakker in de nacht maar nu kom ik gewoon niet in slaap kan dat aan mast liggen?

200mast is teveel in de cruise met 250mg test. Dat kan inderdaad de oorzaak zijn. Max 100mg erbij en in zou test dan ook wat verlagen.

• #3.832
Haha is aangepast.
Bedankt voor je reactie. Hopelijk kan ik er de nodige kilos ermee verliezen..
Primo dus ook 400?

Zal libido ook lekker hoog zijn denk je door de betere verhouding?

Libido gaat dan inderdaad verbeteren.

Primo kan op 400mg, maar je neemt al 400mg mast dus zou 200 primo erbij doen.

• #3.833
Cools,
De uitslag

Is dit een beetje ok?

Hoe is je vrij testosteron of SHBG?

• #3.834

Cacao kan testosteron ook verlagen. Dus een dagelijkse dosis zou ik mee oppassen. Maar denk niet dat dit een oorzaak is op die dosis.

Verzadigde vetten mogen ook wat hoger, dit is goed voor je testosteronproductie. Af en toe ook eens wat kokosolie bv.

Je supplementen die je nu neemt zijn goed. De rest even achterwege laten. Yohimbine. eca en melatonine kunnen testosteron verlagen. Ivm stress kan je fosfatidylserine toevoegen. Hoeft niet als het nu goed gaat, maar toch altijd handig.

Huisarts heeft dit keer alleen bloedonderzoek aangevinkt omdat hij enkel benieuwd was naar ijzer na de tab kuur maar zal de rest (alles van het vorige onderzoek) ook aanvinken. Over 4-5 wk weer eens prikken. Omdat testosteron binnen de referentie waarden valt interesseert het hem niks..

Cacao lijkt me idd sterk, pak een theelepeltje voor door de kwark en dacht zelfs dat het T stimuleert.

Bakken zal ik voortaan in kokosolie doen en proberen wat meer zuivel in te passen.

Fruit varieer ik idd maar zet dat niet apart in mfp app. Peer\appel\sinaasappel zet ik gewoon als appel 60Kcal.

De rest laat ik idd achterwege en heb zojuist fosfatidylserine en extreme test besteld. Zal ook is wat meer gaan fappen want dat is er de laatste tijd ook gewoon niet van gekomen waardoor het hele gevoel eromheen steeds meer afneemt heb ik t idee.

Over 5-6 weekjes terugkoppeling bloedtest 2.

Nog één dingetje Cools. Is het niet wijs om LH, FSH en Oestradiol ook mee te pakken in het volgende onderzoek? Kan me herinneren dat je daar iets over zei in de trant van; als Test afwijkt, zijn die waarden interessant. Er staat wel tussen haakjes achter; 4 weken na staken OAC. Weet niet of dat wat boeit verder? Heb hier zelf weinig kaas van gegeten :P

Dus 2x 500iu hcg per week zou eingenlijk moeten volstaan voor een cruise? Eventueel een ai erbij om de e wat omlaag te krijgen?

Je bent toch weer rare zaken aan het vertellen. Cacao je testosteron verlagen??? Fruit variëren, kiwi, banaan, peer??? Wat heeft dit met testosteron te maken.

• #3.839
Nog één dingetje Cools. Is het niet wijs om LH, FSH en Oestradiol ook mee te pakken in het volgende onderzoek? Kan me herinneren dat je daar iets over zei in de trant van; als Test afwijkt, zijn die waarden interessant. Er staat wel tussen haakjes achter; 4 weken na staken OAC. Weet niet of dat wat boeit verder? Heb hier zelf weinig kaas van gegeten :P

Als testosteron afwijkt is dit inderdaad interessant om te meten. Op deze manier kan je bij laag testosteron zien wat de oorzaak is.

OAC? -> orale anticonceptiva? :p Kan ook orale anticoagulans betekenen.

• #3.840
Je bent toch weer rare zaken aan het vertellen. Cacao je testosteron verlagen??? Fruit variëren, kiwi, banaan, peer??? Wat heeft dit met testosteron te maken.

Waarom zou dit weer raar zijn? :p Zou zijn door de effecten op serotonine. Zal het onderzoek zo eens opzoeken.

Fruit variëren raad ik aan ivm bepaalde vitamines, niet perse om effect testosteron. Alhoewel gezond lichaam voordelen heeft. Voldoende en afwisselt groenten hoort er ook bij maar dat zag er al vrij goed uit.

Terug
Naar boven