MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

8 weken cruise zou ik dan doen. 4 weken is wat te kort en 6 weken zou mss net kunnen.

Tijdens cruise kunnen je receptoren, enzymen en een hoop andere hormonen en stoffen weer normaliseren. Dit zorgt ervoor dat je volgende blast weer volledig effectief is.

8 weken? :o

Bij een BC (lange esters) waar de blasts 8 tot 12 weken duren raad je 6 weken cruise aan. Waarom dan bij 6 om 6 korte esters een cruise van 8?

Andere punt is me duidelijk :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.262
Hey cools had je laast een pm gestuurd en wil over 4maanden weer een kuurtje doen en vroeg me af of jij dit veilig vindt ? Test e mast e of p voor de a:e en 10mg aromasin de gehele kuur en 10mg nolva de gehele kuur, En daarna 3 weken nakuren met alleen nolva 20mg Is dit veilig kwa gyno?

Dat is voldoende tijd tussen gezien je vorige kuur.

Aromasin is niet nodig. Low dose test met hogere dosis mast zou ik dan doen. Kans op gyno is 0 met de juiste verhouding als erin zit wat er moet inzitten tenminste.

Nakuur hangt af van lengte kuur, maar ik raad 25mg clomid aan voor x aantal weken.

• #6.263
8 weken? :o

Bij een BC (lange esters) waar de blasts 8 tot 12 weken duren raad je 6 weken cruise aan. Waarom dan bij 6 om 6 korte esters een cruise van 8?

Andere punt is me duidelijk :)

:p Je mag korter, maar hangt van je blast af (dosissen). Wanneer heb ik 6 weken cruise aangeraden bij een blast van 8-12 weken? Zal wel als compromis geweest zijn.

4 weken is sowieso te kort, 6 weken zou net kunnen, 8 weken is beter. Bij een blast van 12 weken bv. zou ik een cruise van 12 weken aanraden.

Gevoelig voor gyno ? Is een a:e niet genoeg lijkt mij? Wil voor de veilig het wel laag aro erbij doen 10mg per dag ofz

• #6.265
Gevoelig voor gyno ? Is een a:e niet genoeg lijkt mij? Wil voor de veilig het wel laag aro erbij doen 10mg per dag ofz

Jawel. Gyno komt door oestrogeen of stimulatie activiteit receptor. Low dose test en hogere dosis mast is veilig hiervoor. Maar zoals ik zei moet het wel mast bevatten dan :p

Je kan zelfs verhoudingen aanpassen dan, dus test verder omlaag en mast omhoog. Maar aro zou ik wel reserve houden moest het misgaan.

Dat ging hierover, waar ik eerst een cruise van 4 weken ingepland had, jij zei dat ik het beter naar 6 kon veranderen.

1-12 Test E 200mg /week
1-12 Mast E 200mg /week
1-12 Tren E 400mg /week
1-12 T3 50mcg /dag (eerste 4-5 dagen 25mcg)
-
13-18 Test E 150mg /week
-
19-26 Test E 300mg /week
19-26 Deca 300mg /week
19-26 Mast E 200mg /week
1-28 HCG 700IU 2x /week
28-31 Clomid 25mg /dag

In iedergeval bedankt voor je antwoord :)

Cools ik heb nog een vraagje.
Kan ik hcg mengen met het water dat meegeleverd is met de hcg of kan ik beter bac water halen? Ik weet niet wat de houdbaarheid is van beide, in de koeling uiteraard? Ik weet dat het hier al ergens besproken is maar vind het niet terug. Ik heb de hcg overigens nog niet binnen dus kan ook niet daar kijken.

@Cools Klopt het dat Tren de schildklierhormonen stimuleert en zo vetverbranding stimuleert?

Zo ja, is het dan nodig te refeeden als je tren gebruikt, of is de inhibitie van T3 zwakker dan de stimulans van de wekelijkse treninjecties?

• #6.269
Dat ging hierover, waar ik eerst een cruise van 4 weken ingepland had, jij zei dat ik het beter naar 6 kon veranderen.

1-12 Test E 200mg /week
1-12 Mast E 200mg /week
1-12 Tren E 400mg /week
1-12 T3 50mcg /dag (eerste 4-5 dagen 25mcg)
-
13-18 Test E 150mg /week
-
19-26 Test E 300mg /week
19-26 Deca 300mg /week
19-26 Mast E 200mg /week
1-28 HCG 700IU 2x /week
28-31 Clomid 25mg /dag

In iedergeval bedankt voor je antwoord :)

Ah als compromis dus :p Ik pas het soms lichtjes aan als langer aanraden geen nut heeft. 6 weken is gewoon te doen eigenlijk bij blast/cruise, maar ik zie toch liever wat langer 'rust' bij een kuur zoals deze.

• #6.270
Cools ik heb nog een vraagje.
Kan ik hcg mengen met het water dat meegeleverd is met de hcg of kan ik beter bac water halen? Ik weet niet wat de houdbaarheid is van beide, in de koeling uiteraard? Ik weet dat het hier al ergens besproken is maar vind het niet terug. Ik heb de hcg overigens nog niet binnen dus kan ook niet daar kijken.

Kan je gewoon mengen met het bijgeleverde water, max 6 weken te gebruiken als je het gekoeld houd.

• #6.271
@Cools Klopt het dat Tren de schildklierhormonen stimuleert en zo vetverbranding stimuleert?

Zo ja, is het dan nodig te refeeden als je tren gebruikt, of is de inhibitie van T3 zwakker dan de stimulans van de wekelijkse treninjecties?

Androgenen hebben een stimulerende effect op de vetverbranding en oestrogenen het omgekeerde. Maar het effect van aas op de schildklierhormonen ligt anders.

Alvast wat interessante onderzoeken ivm aas op de schildklierfunctie.

Androgenic-anabolic steroid effects on serum thyroid, pituitary and steroid hormones in athletes.
http://ajs.sagepub.com/content/15/4/357.abstract

Effect of non aromatizable androgens on LHRH and TRH responses in primary testicular failure
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6437958

Ingestion of androgenic-anabolic steroids induces mild thyroidal impairment in male body builders.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8473383

Alteration of hormone levels in normal males given the anabolic steroid stanozolol.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6430603

Growth hormone, insulin, prolactin and total thyroxine in the plasma of sheep implanted with the anabolic steroid trenbolone acetate alone or with oestradiol.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7017853

Conclusie is toch T3 innemen. Trenbolone verlaagt T4 alvast, maar ander onderzoek toont aan dat bij het gebruik van aas ook T3 verlaagt wordt alsook TBG wat instaat voor transport van beide schildklierhormonen (oestrogeen zou dit verhogen). Vrij T4 blijft onveranderd bij niet-aromatiserende aas.

Vermoedelijk komt dit door de sterke androgene activiteit gezien het bij andere aas ook zo is. Oestrogeen heeft zelf ook een (sterker) effect hierop, dus hoge dosissen testosteron kunnen om deze reden ook lethargie veroorzaken. Beste optie (toevallig) blijft een goede A:E balans.

En hoe zit dat dan met bacteriostatisch water? Hoe lang blijft hcg ONGEKOELD goed wanneer dit gemixt is met bac. water? En gekoeld?

Ik zit even met een klein dillemma m.b.t. HCG

Ik ga nu de 4e week met Test/Primo 250-200 en mijn teelballen zijn nog even groot. Mijn libido is misschien ietsje meer toegenomen maar niet veel meer als voor mijn kuur.
Kan het zijn dat mijn systeem (Axis) nog niet plat ligt?

Nu is het zo dat ik twijfel om HCG te gaan gebruiken, Ik wil dadelijk wel snel herstellen maar misschien is HCG niet nodig in mijn geval en HCG onderdrukt toch ook.
IK weet eigenlijk nu niet wat wijsheid is in deze situatie. Ik ben wel al 45 jaar dus niet meer de jongste, dus misschien toch HCG?

Ik weet eigenlijk niet wat te doen nu in deze situatie.

Hopelijk hebben jullie en Cools advies voor mij.

Bedankt alvast!

Zo te horen werkt alles perfect dus....

• #6.279
Ik zit even met een klein dillemma m.b.t. HCG

Ik ga nu de 4e week met Test/Primo 250-200 en mijn teelballen zijn nog even groot. Mijn libido is misschien ietsje meer toegenomen maar niet veel meer als voor mijn kuur.
Kan het zijn dat mijn systeem (Axis) nog niet plat ligt?

Nu is het zo dat ik twijfel om HCG te gaan gebruiken, Ik wil dadelijk wel snel herstellen maar misschien is HCG niet nodig in mijn geval en HCG onderdrukt toch ook.
IK weet eigenlijk nu niet wat wijsheid is in deze situatie. Ik ben wel al 45 jaar dus niet meer de jongste, dus misschien toch HCG?

Ik weet eigenlijk niet wat te doen nu in deze situatie.

Hopelijk hebben jullie en Cools advies voor mij.

Bedankt alvast!

Axis kan nog altijd werkende zijn. Bij sommigen zelfs de gehele kuur van 6 weken, dan heb je geluk ;) Even kijken hoe je herstel gaat.

Hcg is dan zeker niet nodig.

• #6.280
En hoe zit dat dan met bacteriostatisch water? Hoe lang blijft hcg ONGEKOELD goed wanneer dit gemixt is met bac. water? En gekoeld?

Hangt van het merk af (toevoegingen wss). Heb al hcg gezien die niet gekoeld kan bewaart worden, zelfs na mixen. Met bac water blijft het langer bruikbaar, denk 8 tot 10 weken. Misschien 12 zelfs.

Terug
Naar boven