Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Als je voelt dat je moet veranderen van middel, altijd doen. Doorzetten is nooit een goed idee bij deze dingen. Altijd nadenken en voor de slimme aanpak kiezen ;) Dus naar je lichaam luisteren.

Bold heeft een iets langere ester dan deca en stuk langer dan test. Daarom komt er minder vrij uit de depot de eerste dagen waardoor de opbouw van spiermassa langzamer is. Maar je combineert dit met test, dus in totaal klopt dit niet. Ook is het niet dat je een lage dosering
Esther zag ik idd ook al maar zou maar een dag langer zijn volgens mij. Ach, het is vooral mentaal, als 't echt m'n gezondheid zou schaden had het er al uitgeweest haha. Ga eens kijken voor npp, heb een hoop gelezen over beide maar deca schijnt toch wat zwaarder re vallen qua sides als vocht en decadick. Zet er wel wat mast naast trouwens

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.962
Zou 8 meer voordeel bieden tegenover 6 weken op 25mg? Stimuleert 50 de testaanmaak meer dan 25? Zou het gunstig zijn om week 6 op 50mg te pakken als laatste boost?

Jazeker, 50mg gaat voor een hogere aanmaak kunnen zorgen maar bij langere inname is dit onnodig.

Sowieso raad ik standaard 50mg voor korte duur aan bij mijn kuren. Maar sommigen kunnen het slecht verdragen en dan is 25mg voor langere duur aan te raden. Bij een langere kuur zou je ook eerste 2 weken 50mg kunnen nemen en dan overschakelen naar 25mg.

Jazeker, 50mg gaat voor een hogere aanmaak kunnen zorgen maar bij langere inname is dit onnodig.

Sowieso raad ik standaard 50mg voor korte duur aan bij mijn kuren. Maar sommigen kunnen het slecht verdragen en dan is 25mg voor langere duur aan te raden. Bij een langere kuur zou je ook eerste 2 weken 50mg kunnen nemen en dan overschakelen naar 25mg.

Heldere uitleg waarvoor dank, zou het meerwaarden hebben om mijn 6e week op 50 te pakken nog?

• #7.964
Esther zag ik idd ook al maar zou maar een dag langer zijn volgens mij. Ach, het is vooral mentaal, als 't echt m'n gezondheid zou schaden had het er al uitgeweest haha. Ga eens kijken voor npp, heb een hoop gelezen over beide maar deca schijnt toch wat zwaarder re vallen qua sides als vocht en decadick. Zet er wel wat mast naast trouwens

Paar dagen langer ongeveer.

Toch kan het wijzen op een hormonale inbalans door de aas en in dit geval bold. Dromen worden beïnvloed door serotonine, dopamine en gaba. Met een sterke onbalans (wat negatief voor je hersenen kan zijn) kan je dit krijgen.

Deca d*ck is iets van het verleden toen bb geen test erbij zette maar combineerden met primo bv. Om sides te beperken. Maar je hebt DHT nodig voor je apparaat aan de gang te houden/onderhouden. Ook door slecht nakuren nadien, maar vooral slechte combi's. Nu is het altijd aangeraden test erbij.

Cools, heb je ergens onderzoek of iets dergelijks of spiergeheugen dergelijk bestaat?

Cools,

Hoe denk jij over het toepassen van IF tijdens kuren (specifiek 33 dgn 30mg anavar)? Heeft dit voordelen of nadelen tov het niet toepassen van de fasting en eating windows?

Dank!

Alle andere waardes zien er goed uit.

Je teelballen (leydig cellen) reageren ook goed op de heel lage LH. Dus nog 4 weken extra op 25mg en denk dat het dan goed is. Je hypofyse moet nog op gang komen.

Oestrogeen waarde ben je nu niets mee tijdens de nakuur zelfde voor hgh.
ook al ben ik inmiddels al gestopt met clomid sinds 21 Aug evengoed nog 4 weken pakken? ik begrijp je laatste zin niet goed, kan aan het taalverschil liggen ;)

Hi Cools,

Ik merk inderdaad dat het herstel van deze 10 weekse kuur in vergelijking tot de 6 weekse kuur wat minder snel gaat. Bij de 6 weekse kuur was mijn nakuur 10-12 dagen 50mg clomid en bij mijn 10 weekse kuur was dit 3 weken 25mg clomid.

Hoe kan ik dit verbeteren voor de volgende 10 weekse kuur? Langer clomid? Hogere dosering? Of wellicht hcg erbij? etc?

(Nu moet ik wel zeggen dat deze 10 weekse kuur een cut-kuur was en energie/mood natuurlijk al wat lager liggen na 3 maanden dieeten én dan nog eens off gaan, dan de 6 weekse bulk kuur)

Hi Cools,

Ik merk inderdaad dat het herstel van deze 10 weekse kuur in vergelijking tot de 6 weekse kuur wat minder snel gaat.

Hoe merk je dat dan precies? Ben ik wel benieuwd naar, zelf heb ik met kuren tot 12 weken nooit problemen gehad met herstel, met uitzondering van +- 1 week lager libido tijdens nakuur (allicht door Nolva).

• #7.972
Cools, heb je ergens onderzoek of iets dergelijks of spiergeheugen dergelijk bestaat?

Muscle memory and a new cellular model for muscle atrophy and hypertrophy.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26792335

Skeletal muscle cells possess a 'memory' of acute early life TNF-α exposure: role of epigenetic adaptation
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26349924

Muscle nuclei remember to cheat death
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3892465/

A cellular memory mechanism aids overload hypertrophy in muscle long after an episodic exposure to anabolic steroids
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3892473/

New role for astroglia in learning: formation of muscle memory.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22995586

The Impact of Endurance Training on Human Skeletal Muscle Memory, Global Isoform Expression and Novel Transcripts
http://journals.plos.org/plosgenetics/article?id=10.1371/journal.pgen.1006294

• #7.973
Cools,

Hoe denk jij over het toepassen van IF tijdens kuren (specifiek 33 dgn 30mg anavar)? Heeft dit voordelen of nadelen tov het niet toepassen van de fasting en eating windows?

Dank!

Tijdens een kuur raad ik het niet aan. Een meer contante toevoer van voedingsstoffen is beter voor je spiergroei. Gewoon lager in kcal gaan als je wil cutten.

• #7.974
ook al ben ik inmiddels al gestopt met clomid sinds 21 Aug evengoed nog 4 weken pakken? ik begrijp je laatste zin niet goed, kan aan het taalverschil liggen ;)

Kan je gewoon terug mee beginnen, weekje of 2 is misschien al voldoende.

Met je oestrogeen en hgh waarde ben je niet veel als de meting tijdens de nakuur is gedaan. Deze zullen altijd sterk afwijken. Beste paar maanden na de nakuur.

• #7.975
Hi Cools,

Ik merk inderdaad dat het herstel van deze 10 weekse kuur in vergelijking tot de 6 weekse kuur wat minder snel gaat. Bij de 6 weekse kuur was mijn nakuur 10-12 dagen 50mg clomid en bij mijn 10 weekse kuur was dit 3 weken 25mg clomid.

Hoe kan ik dit verbeteren voor de volgende 10 weekse kuur? Langer clomid? Hogere dosering? Of wellicht hcg erbij? etc?

(Nu moet ik wel zeggen dat deze 10 weekse kuur een cut-kuur was en energie/mood natuurlijk al wat lager liggen na 3 maanden dieeten én dan nog eens off gaan, dan de 6 weekse bulk kuur)

Bij 10 weken is 3 weken 25mg te kort, 4 weken is aan te raden.

Ik zou toch ook wat minder hard trainen want je CK is veel te hoog. Je lichaam zit duidelijk in een catabole fase. Teveel spierafbraak.

Ik vind het wel raar dat een paar weken na je nakuur je stuurhormonen LH en FSH nog zo laag zijn. Eigenlijk zouden deze nu hoog moeten zijn zolang je testosteron te laag is. Je hypofyse zou al goed moeten werken op dit ogenblik. Het zijn vooral de ballen die tijd nodig hebben om te herstellen en niet de hypofyse. Ik zou toch nog een tijdje clomid nemen want je weet nu waar het probleem ligt door dit bloedonderzoek.

Laatst bewerkt:
Hoe merk je dat dan precies? Ben ik wel benieuwd naar, zelf heb ik met kuren tot 12 weken nooit problemen gehad met herstel, met uitzondering van +- 1 week lager libido tijdens nakuur (allicht door Nolva).
energie en stemming waren duidelijk lager voor langere periode.. misschien was pct wel in orde, maar door het dieet én dan nog eens off gaan, had het lichaam miss meer tijd nodig om alles weer tot normale waardes te krijgen

Ik zou toch ook wat minder hard trainen want je CK is veel te hoog. Je lichaam zit duidelijk in een catabole fase. Teveel spierafbraak.
Ik merkte tijdje geleden ook dat ik enorme spierpijn had. Dat valt nu wel weer mee. Maar je hebt helemaal gelijk

• #7.980

Is ook normaal tijdens en na een aas kuur. Die waarde zie ik altijd terug, maar die zou toch sterk moeten dalen na x aantal tijd.

CK kan ook stijgen door lage oestrogene activiteit tijdens de nakuur wat je spiercellen beschermd.

Terug
Naar boven