MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hoi Cools,

Run momenteel ongeveer 5 weken cycle; 800test/400tren/1000bold, maar heb ongelofelijk last van zere schouder en elleboog gewrichten,
wat ik nog nooit heb gehad bij eender welke cycle?

Heb je hier misschien een verklaring voor of misschien iets verlagen? de test/tren is een mix van 200mg/100mg/ml en bold is 500mg/ml gedoseerd.

Thx

@Cools

Heeft het een meerwaarde op het herstel om slechts 1x per week hcg te prikken bij een 8-9weekse kuur ? En zoja op welke dosis .
Of MOET het echt minstens 2x om het nut te laten hebben?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.984
Hoi Cools,

Run momenteel ongeveer 5 weken cycle; 800test/400tren/1000bold, maar heb ongelofelijk last van zere schouder en elleboog gewrichten,
wat ik nog nooit heb gehad bij eender welke cycle?

Heb je hier misschien een verklaring voor of misschien iets verlagen? de test/tren is een mix van 200mg/100mg/ml en bold is 500mg/ml gedoseerd.

Thx

Zou de dosissen verlagen, is wel erg veel. Alles halveren zou ik doen.

• #7.985
@Cools

Heeft het een meerwaarde op het herstel om slechts 1x per week hcg te prikken bij een 8-9weekse kuur ? En zoja op welke dosis .
Of MOET het echt minstens 2x om het nut te laten hebben?

Dat is voldoende, hcg werkt 5 tot max 7 dagen. Normaal raad ik 500iu om de 4 a 5 dagen aan, maar kan ook om de 7 tijdens aas kuur om je leydig cellen actief te houden. Als je teelballen toch sterk in volume afnemen kan 750iu ook.

Dat is voldoende, hcg werkt 5 tot max 7 dagen. Normaal raad ik 500iu om de 4 a 5 dagen aan, maar kan ook om de 7 tijdens aas kuur om je leydig cellen actief te houden. Als je teelballen toch sterk in volume afnemen kan 750iu ook.

Moet hierbij alsnog de kuur op het einde worden afgesloten met 1500iu om de drie dagen te zetten of is dit dan niet meer nodig ?

@Cools een maat van mij zit in de nakuur 3 weken clomid 20mg per dag. Hij heeft bloed laten prikken in de 3e week en volgens de resultaten is zijn testosteron 17 (Wat dat getal ook moge betekenen) maar zit in de normal range, zijn FSH en LH zijn echter onmeetbaar. Kan hij nu concluderen dat zijn clomid niet werkt/fake is ?
Hij heeft trouwens na zijn kuur drie weken 500iu HCG geprikt en is twee na de kuur begonnen met clomid.

Hi Cools, kun je de onderdrukking van de axis door AAS verminderen door de negatieve feedback te verminderen? Maw door oestrogeen laag te houden. Of zijn er nog andere factoren die dit beïnvloeden ? thx

• #7.992
Het is nu wel al weer 8 weken geleden dat mijn pct is gestopt, moet wel zeggen dat ik me sinds vorige week weer een stuk beter begon te voelen, heeft het nog steeds zin?

Dan is het niet meer nodig lijkt me, je lichaam neemt het nu zelf goed over.

• #7.993
  • #7.994
begrijp ik, het gaat in deze echt meer over krakende gewrichten van schouders zoals bij winnie! staan precies droog

Kan door te hoog androgeen tov oestrogeen. Je omzetting naar oestrogeen verloopt niet gelijk aan je androgene hoeveelheid. Bij lagere dosissen is dit voor oestrogeen meestal sterker uit verhouding, maar bij hogere doseringen loopt oestrogeen weer achter.

• #7.995
@Cools een maat van mij zit in de nakuur 3 weken clomid 20mg per dag. Hij heeft bloed laten prikken in de 3e week en volgens de resultaten is zijn testosteron 17 (Wat dat getal ook moge betekenen) maar zit in de normal range, zijn FSH en LH zijn echter onmeetbaar. Kan hij nu concluderen dat zijn clomid niet werkt/fake is ?
Hij heeft trouwens na zijn kuur drie weken 500iu HCG geprikt en is twee na de kuur begonnen met clomid.

17 zou nmol/l moeten zijn. Dat zijn LH en FSH onmeetbaar zijn is vreemd bij zo een waarde of er zou nog een hoop in zijn systeem moeten zitten. Dit is dosisafhankelijk, bij heel hoge doseringen zit je langer met een hogere bloedwaarde en is het mogelijk dat je na 3 weken een normale test waarde hebt hierdoor.

Hcg werkt ongeveer 5-7 dagen door. Dat zijn clomid fake is kunnen we hier niet uit concluderen, dan zou test ook laag zijn. En als er nog voldoende externe test (ook door hcg stimulatie) in zijn lichaam aanwezig is dan werkt clomid gewoon niet (geen LH en FSH verhoging).

Heeft hij test e gebruikt en op welke dosering?

• #7.996
Hi Cools, kun je de onderdrukking van de axis door AAS verminderen door de negatieve feedback te verminderen? Maw door oestrogeen laag te houden. Of zijn er nog andere factoren die dit beïnvloeden ? thx

Dat kan ja, maar uiteindelijk zal je systeem altijd volledig plat komen te liggen. Oestrogeen is een factor, maar androgeen dus ook. De sterkte van onderdrukking kan je wel beperken door oestrogeen laag te houden. Tot bepaalde mate dan, met voldoende androgeen maakt het weinig uit. De gevoeligheid aan onderdrukking verschilt ook van persoon tot persoon.

Daarom stel ik altijd voor een combi van test en een niet-aromatiserende aas voor bepaalde tijd.

17 zou nmol/l moeten zijn. Dat zijn LH en FSH onmeetbaar zijn is vreemd bij zo een waarde of er zou nog een hoop in zijn systeem moeten zitten. Dit is dosisafhankelijk, bij heel hoge doseringen zit je langer met een hogere bloedwaarde en is het mogelijk dat je na 3 weken een normale test waarde hebt hierdoor.

Hcg werkt ongeveer 5-7 dagen door. Dat zijn clomid fake is kunnen we hier niet uit concluderen, dan zou test ook laag zijn. En als er nog voldoende externe test (ook door hcg stimulatie) in zijn lichaam aanwezig is dan werkt clomid gewoon niet (geen LH en FSH verhoging).

Heeft hij test e gebruikt en op welke dosering?

Hoi, ja dat vond ik ook vreemd. Ik heb het nog even na gevraagd en hij cruiste op 250mg test-e om de week.

Misschien bedoelen ze omdat die LH en FSH waardes te hoog zijn met onmeetbaar.

Is niet nodig. 1500iu zou ik ook om de 4 a 5 dagen zetten, zeker om oestrogeen te beperken.

DUS als je 1x per week 750 tijdens 8-9weken laat meelopen hoef je NIET nogmaals 1500 om de 4 dagen te doen voor de nakuur ?

En met hoeveel wordt de test verhoogd met 750iu?

Wanneer 25/50 mg clomid je al emotioneel als een gek maakt, is nolva dan miss een optie?

Terug
Naar boven