MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools,
Wat is reden de reden dat je voorkeur uitgaat naar Test-Primo of Test-Mast in vergelijking met Test only?
Wat is de reden dat je voorkeur uitgaat van Test-primo voor Test-anavar?

No offence, maar begrijp je de titel van het topic? :)
Ik snap je punt. Ik had mijn vragen wellicht anders moeten verwoorden. Na het lezen in dit topic heb ik nog niet scherp waarom bijv Test-primo tot een betere verhouding zorgt of als veiliger kuren wordt beschouwd dan Test only. Ik zie dat een Test only (500) kuur vaak (wellicht onterecht) wordt geadviseerd als eerste kuur. Zijn er daadwerkelijk meer nadelige effecten bij een test-only (500) kuur dan bij een test-primo (250/250) kuur in de praktijk? Zo ja wat zijn die nadelige effecten?

Pag. 3 2013

500mg test only, zeker om de 5 dagen, zorgt voor een teveel aan oestrogeen. Ook is dit negatief voor je aanhechtingen. Combi primo verhelpt dit.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 15:22 ----------

idd, en tis 200primo ;)

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 15:23 ----------

Minder vocht vooral en in principe zou een combi beter werken ja.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 15:25 ----------

/QUOTE]

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.045
  • #8.046
Cools,
Wat is reden de reden dat je voorkeur uitgaat naar Test-Primo of Test-Mast in vergelijking met Test only?
Wat is de reden dat je voorkeur uitgaat van Test-primo voor Test-anavar?

Beperking oestrogeen omdat dit niet in verhouding stijgt bij test only gebruik. Voor een man beter.

Cools, wat is jouw mening mocht je op een gram test zitten. Ik heb zelf met 10 mg. aromasin ED , pompoenpitolie en b5 nergens last van side´s o.i.d.

Toen ik mast toevoegde daarentegen (en stopte met aro); was het qua puisten niet te stoppen. Logisch, aangezien alle androgenen dit veroorzaken (ook al kan mast niet omzetten naar DHT).

Androgeen-oestrogeen verhouding te hoog dus, neem ik aan.

Waar zou jouw voorkeur naartoe gaan mast toevoegen, of een lichte AI zoals aro? (naast 200 mg. primo en 250 test uiteraard :P) Thx :)

• #8.050
Cools, wat is jouw mening mocht je op een gram test zitten. Ik heb zelf met 10 mg. aromasin ED , pompoenpitolie en b5 nergens last van side´s o.i.d.

Toen ik mast toevoegde daarentegen (en stopte met aro); was het qua puisten niet te stoppen. Logisch, aangezien alle androgenen dit veroorzaken (ook al kan mast niet omzetten naar DHT).

Androgeen-oestrogeen verhouding te hoog dus, neem ik aan.

Waar zou jouw voorkeur naartoe gaan mast toevoegen, of een lichte AI zoals aro? (naast 200 mg. primo en 250 test uiteraard :P) Thx :)

Is te hoog ja, want een gram test is al heel androgeen. Geen mast dan, behalve als je minder test zet.

Naast 250 primo - 250 test niets. Gewoon primo omhoog en mogelijk test lager.

Hey Cools,

Hoe androgeen is Bold in vergelijking met de andere roids? Is er een bron van beschikbaar?
Kuur nu weer 1 dag met NPP en bold en mijn hoofd jeukt al enorm, had ik ook op high tren maar dat was vele malen androgener.

cools,
hoe denk jij over een sarm als ostarine tussen de 6 weekse kuren (na pct) om eventueel wat extra massa vast te houden?
Gezien de onderdrukking nihil is zie ik dit zelf wel zitten, ben benieuwd naar jou mening omtrent ostarine.

@Cools: Test 250 plus 300 Primo ook acceptabel?
Met Test 250 en Primo 200 hield ik vocht op mijn buik vast. ik at schoon maar waarschijnlijk ben ik gevoelig hiervoor door mijn wat hoge BF (17-18%) daarom de primo op 300.
Goed?

• #8.054
Hey Cools,

Hoe androgeen is Bold in vergelijking met de andere roids? Is er een bron van beschikbaar?
Kuur nu weer 1 dag met NPP en bold en mijn hoofd jeukt al enorm, had ik ook op high tren maar dat was vele malen androgener.

Minder, zet om naar DHN ipv DHT en is zelf minder androgeen. Maar is nog altijd dosisafhankelijk en in totaal met andere aas.

• #8.055
cools,
hoe denk jij over een sarm als ostarine tussen de 6 weekse kuren (na pct) om eventueel wat extra massa vast te houden?
Gezien de onderdrukking nihil is zie ik dit zelf wel zitten, ben benieuwd naar jou mening omtrent ostarine.

Geen goed idee. Nihil onderdrukking is niet en moet nog beter onderzocht worden wat de mogelijke nadelen zijn.

Na een nakuur = rust en herstel

• #8.056
@Cools: Test 250 plus 300 Primo ook acceptabel?
Met Test 250 en Primo 200 hield ik vocht op mijn buik vast. ik at schoon maar waarschijnlijk ben ik gevoelig hiervoor door mijn wat hoge BF (17-18%) daarom de primo op 300.
Goed?

Ja, maar dan kan je best test ook verlagen zeker op dat vet%. 150 test - 350 primo bv.

Cools,

Misschien een gekke vraag maar wil hem toch even aan je stellen om duidelijkheid te krijgen.

Als je in de periode na je kuur nog 2-3 maanden op een laag test level zit, dan is het niet zo makkelijk om spieren op te bouwen. Daarom vraag ik me af of je niet meer kunt bereiken als je consistent naturel traint.

Laten we er even van uitgaan dat persoon A, 21 jaar is. Hij traint goed, rust goed en eet goed. Hij traint heel het jaar door. Dit doet hij tot zijn 30ste. Alles naturel.

Nu hebben we persoon B, die is ook 21 jaar. Hij traint goed, rust goed en eet goed. Tijdens zijn 6 weekse test-primo kuur, let deze persoon extra goed op, en zit de training, voeding en rust extra goed. Daarna, in de periode na de kuur verliest deze persoon gedurende 1 maand de motivatie en is de training, voeding en rust wat minder goed. Bovendien zijn de test levels van persoon B gedurende 2-3 maanden verlaagd ten gevolge van de kuur waardoor hij minder makkelijk spieren opbouwt, ookal eet en traint hij goed. Deze persoon B doet 1-2x per jaar een test-primo kuur tot zijn 30ste.

Welke persoon zal dan het verste komen rond zijn 30ste?

Hoe vaak kan je een Cools test-primo kuurtje doen? Mag dat wel tot 15x oplopen? Of ondervind je extra schade naarmate je het vaker doet?

Cools,

Misschien een gekke vraag maar wil hem toch even aan je stellen om duidelijkheid te krijgen.

Als je in de periode na je kuur nog 2-3 maanden op een laag test level zit, dan is het niet zo makkelijk om spieren op te bouwen. Daarom vraag ik me af of je niet meer kunt bereiken als je consistent naturel traint.

Laten we er even van uitgaan dat persoon A, 21 jaar is. Hij traint goed, rust goed en eet goed. Hij traint heel het jaar door. Dit doet hij tot zijn 30ste. Alles naturel.

Nu hebben we persoon B, die is ook 21 jaar. Hij traint goed, rust goed en eet goed. Tijdens zijn 6 weekse test-primo kuur, let deze persoon extra goed op, en zit de training, voeding en rust extra goed. Daarna, in de periode na de kuur verliest deze persoon gedurende 1 maand de motivatie en is de training, voeding en rust wat minder goed. Bovendien zijn de test levels van persoon B gedurende 2-3 maanden verlaagd ten gevolge van de kuur waardoor hij minder makkelijk spieren opbouwt, ookal eet en traint hij goed. Deze persoon B doet 1-2x per jaar een test-primo kuur tot zijn 30ste.

Welke persoon zal dan het verste komen rond zijn 30ste?

Hoe vaak kan je een Cools test-primo kuurtje doen? Mag dat wel tot 15x oplopen? Of ondervind je extra schade naarmate je het vaker doet?
hangt toch van zo veel verschillende factoren af

Tijd voor herstellen nemen en evt bloedwaarden checken

Terug
Naar boven