AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hoe sta je dan tov bold icm test voor langere periode?
Geen rekening houdende met herstel...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.682
Hoe sta je dan tov bold icm test voor langere periode?
Geen rekening houdende met herstel...

Vind bold niet zo een geweldig middel, maar is voorkeur en persoonsafhankelijk.

Langere periode vind ik sowieso maar niets gezien het lichaam een beperkte groeigrens heeft in een kuur.

Cools,

Ik ben van plan om mijn eerste kuur te starten (500mg Test E/Winny kick eerste 4 weken).
Raadt je hcg aan 500iu om de vijf dagen (Maandag/Zaterdag/donderdag etc) of 250iu eod?

Elke vijf dagen is toch:
Maandag wel, di/wo/do/vr niet, zaterdag wel, zo/ma/di/wo niet, donderdag wel.

Supplementen tijdens kuur: 5000iu Vit D en multi vit, creatine 5gr ed
Nakuur: vier weken 22,5mg (1,5 pilletje van 15mg) tamoxifen, 5000iu Vit D, creatine 5gr ed, 10-20gr glutamine en ZMA voor t slapen.

Vit D verhogen naar 10000? Las in dit topic 8 pagina's terug dat jij dat ook deed.

• #1.684
Cools,

Ik ben van plan om mijn eerste kuur te starten (500mg Test E/Winny kick eerste 4 weken).
Raadt je hcg aan 500iu om de vijf dagen (Maandag/Zaterdag/donderdag etc) of 250iu eod?

Elke vijf dagen is toch:
Maandag wel, di/wo/do/vr niet, zaterdag wel, zo/ma/di/wo niet, donderdag wel.

Supplementen tijdens kuur: 5000iu Vit D en multi vit, creatine 5gr ed
Nakuur: vier weken 22,5mg (1,5 pilletje van 15mg) tamoxifen, 5000iu Vit D, creatine 5gr ed, 10-20gr glutamine en ZMA voor t slapen.

Vit D verhogen naar 10000? Las in dit topic 8 pagina's terug dat jij dat ook deed.

500iu om de 5 dagen gezien hcg 5 dagen werkzaam is. Dus onnodig eod.

Als je maandag zet idd zaterdag volgende.

• #1.686
Uit welke studie heb je dit?

Zal hem zo even eens zoeken. Dag 2 en 3 is grootste piek en dan zakt het af tot 5 dag. Dag 6 en 7 is de werkzaamheid stuk minder.

Bioavailability of hCG after intramuscular or subcutaneous injection in obese and non‐obese women
http://humrep.oxfordjournals.org/content/18/11/2294.full

Ik heb dit ook al getest door middel van mijn testosteron te meten na hcg injectie (2x op 3 dagen, 1x op 5 en 1x op 7). Heb ook nog ergens een studie met mannen, even opzoeken.

Eentje met geiten alvast :p
http://www.google.com/url?sa=t&rct=...MFI_0-yPgUn-LjADN2Mm5-Q&bvm=bv.64764171,d.ZWU

Zo ;)

Effects of Recombinant Human LH and hCG on Serum and Urine LH and Androgens in Men
http://www.medscape.com/viewarticle/712915

Laatst bewerkt:
Die eerste geeft alleen wat pharmacokinetische informatie bij vrouwen na een hCG injectie van 10.000 IU, dan ben je nog nergens van wat voldoende de steroidogenese blijft stimuleren. Ik weet zelf alleen deze waarbij dat is gemeten bij mannen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12470572
Maar daar werd een injectie van 2500 IU gebruikt. Als ik vanuit die data zou mogen extrapoleren betwijfel ik ten zeerste dat een vijfmaal lagere dosis nog voldoende de steroidogenese stimuleert na 5 dagen.

Die ander die je linkt is met nog hogere dosissen (250 en 750 mcg, ofwel 5000 en 15.000 IU).

Cools/Get XXL: Hoe denken jullie over IGF en steroiden?

Ik ben een boek aan het lezen van een Belgische arts, dit boek heet de voedselzandloper en hierin stelt betreffende arts dat IGF kanker kan veroorzaken omda IGF weefsels laat groeien.

Testosteron stimuleert toch ook IGF?

Ik ben een boek aan het lezen van een Belgische arts, dit boek heet de voedselzandloper en hierin stelt betreffende arts dat IGF kanker kan veroorzaken omda IGF weefsels laat groeien.

Goh, IGF is een groeifactor. Kankers groeien inderdaad van dezelfde dingen als reguliere cellen, welk punt wil die precies maken in z'n boek :roflol:? Gezien de titel van het boek wil ie het linken aan eiwitrijke voeding zeker?

• #1.690
Die eerste geeft alleen wat pharmacokinetische informatie bij vrouwen na een hCG injectie van 10.000 IU, dan ben je nog nergens van wat voldoende de steroidogenese blijft stimuleren. Ik weet zelf alleen deze waarbij dat is gemeten bij mannen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12470572
Maar daar werd een injectie van 2500 IU gebruikt. Als ik vanuit die data zou mogen extrapoleren betwijfel ik ten zeerste dat een vijfmaal lagere dosis nog voldoende de steroidogenese stimuleert na 5 dagen.

Die ander die je linkt is met nog hogere dosissen (250 en 750 mcg, ofwel 5000 en 15.000 IU).

Klopt, doseringen zijn wat aan de hoge kant om door te trekken naar de werkingsduur van 500iu bv.

Maar bij men eigen testen was 500iu voldoende om tot 5 dagen steroidogenese voldoende te stimuleren. Dit kan weliswaar persoonsafhankelijk zijn en kan men moeilijk testen tijdens een kuur. Heb dit zelf buiten een kuur getest. En in principe is er bij 500iu na 3-5 dagen nog voldoende hcg aanwezig voor dit doel.

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:47 ----------

Wat meer info hierover.

Oestrogeen zou bij prostaatkanker dan weer een factor zijn in de ontwikkeling hiervan. En bij borstkanker wordt de groei ook gestimuleerd door oestrogeen.

Igf-1 versneld de celdeling en kan hierdoor in principe de kans op het ontwikkelen van een foute cel vergroten, maar er zijn nog altijd bepaalde hormonen (dit op zichzelf en invloed immuunsysteem) die nodig zijn voor het ontstaan van kankercellen.

SHBG is dan ook een grote factor hierin. Te lage waardes vergroten de kans. Volgens mij is het immuunsysteem een van de grootste factoren gezien deze foute cellen opruimen. Dit wordt dan weer beïnvloed door hormonen.

Growth Factor Raises Cancer Risk
http://news.harvard.edu/gazette/1999/04.22/igf1.story.html

The growth factor, known as insulin-like growth factor-1, or IGF- 1, is necessary for proper growth in children, but studies of men and women more than 40 years old raise the possibility that it contributes to the growth of tumors.

Insulin-Like Growth Factor 1 and Prostate Cancer Risk: A Population-Based, CaseControl Study
http://jnci.oxfordjournals.org/content/90/12/911.short

Plasma androgens, IGF-1, body size, and prostate cancer risk: a synthetic review
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez/12497092?dopt=Abstract&holding=f1000,f1000m,isrctn

Although one prospective study showed an increased risk in men with low plasma coïtus hormone-binding globulin (SHBG) and with elevated plasma T for given levels of SHBG, this was not confirmed by results from other cohort studies. A second conclusion is that overweight, which is generally associated with moderate reductions in both total and bioavailable plasma T, appears to be unrelated to any significant increase or decrease in prostate cancer risk. However, significant increases in risk have been observed for men with a taller body stature, or with elevated plasma IGF-1. IGF-1 may directly enhance prostate tumorigenesis by inhibiting apoptosis and by stimulating cell proliferation. In addition, IGF-1 downregulates the synthesis of SHBG, and enhances coïtus steroid synthesis.

Estrogen Reduces Breast Cancer Stem Cells and Aggression in Breast Cancer, Study Suggests
http://www.sciencedaily.com/releases/2011/02/110214083811.htm

"To our surprise, what we have seen is that estrogen reduces the proportion of breast stem cells which means a mechanism for explaining this better prognosis observed with tumors that express the estrogen receptor. That is, those tumors expressing the estrogen receptor are less aggressive, better differentiated and thus have a better prognosis," explained María Vivanco, leader of the research team.

Ms Vivanco believes that this study presents a new functional aspect of estrogen, due to its capacity for acting in a different way depending on cellular type.

Laatst bewerkt:
Cools, ik heb al een aantal kuurtjes gedaan. Test primo en test de ca. Nu vroeg ik me af. Ik heb zojuist test de ca klaar net uit de na kuur. Stel dat ik over 4 weken mn bloed waarde laat prikken en die zijn goed kan ik dan zonder problemen weer 6 weken on gaan(test primo)? Ik wil graag voor de zomer nog een kuurtje doen maar als ik dat doe moet ik wel over 4 weken beginnen.

• #1.692
Cools, ik heb al een aantal kuurtjes gedaan. Test primo en test de ca. Nu vroeg ik me af. Ik heb zojuist test de ca klaar net uit de na kuur. Stel dat ik over 4 weken mn bloed waarde laat prikken en die zijn goed kan ik dan zonder problemen weer 6 weken on gaan(test primo)? Ik wil graag voor de zomer nog een kuurtje doen maar als ik dat doe moet ik wel over 4 weken beginnen.

Hang van je doseringen en lengte kuur af. Deca is toch een sterke onderdrukker, dus herstel kan langer duren. Bloedonderzoek zal het uitwijzen, maar denk dat na 4 weken bloedwaarden nog niet goed zijn.

• #1.694
Zal eens even zoeken.

In deze review wordt het onderzoek gebruikt, dus ben je al wat mee ;)

Structural characteristics of anabolic androgenic steroids contributing tobinding to the androgen receptor and to their anabolic and androgenic activitiesApplied modifications in the steroidal structure
[Link niet meer beschikbaar]

Oestrogeen zou bij prostaatkanker dan weer een factor zijn in de ontwikkeling hiervan. En bij borstkanker wordt de groei ook gestimuleerd door oestrogeen.

Igf-1 versneld de celdeling en kan hierdoor in principe de kans op het ontwikkelen van een foute cel vergroten, maar er zijn nog altijd bepaalde hormonen (dit op zichzelf en invloed immuunsysteem) die nodig zijn voor het ontstaan van kankercellen.

SHBG is dan ook een grote factor hierin. Te lage waardes vergroten de kans. Volgens mij is het immuunsysteem een van de grootste factoren gezien deze foute cellen opruimen. Dit wordt dan weer beïnvloed door hormonen.

Dus als ik het goed begrijp is IGF-1 goed wanneer je niet ON bent.
Tenzij je tijdens je cycle iets aan je overtollig oestrogeen doet...

Ok. Komt er dus op neer dat als mn bloedwaarden goed zijn het te doen is. Heb op 250test 200 deca pw voor 6 weken. Verwacht wel dat ik aardig snel zal herstellen. We gaan het zien

Ik denk niet dat je goed gelezen hebt.

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Ik heb de reportage op TV gezien waar een paar Amerikaanse onderzoekers het over eens waren dat door je IGF (met ik weet niet meer hoeveel procent) te verlagen, je ook veel minder kans had om kanker te ontwikkelen. Een hoge IGF was alleszins volgens hun aan kanker gerelateerd.

Ik denk niet dat je goed gelezen hebt.

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Ik heb de reportage op TV gezien waar een paar Amerikaanse onderzoekers het over eens waren dat door je IGF (met ik weet niet meer hoeveel procent) te verlagen, je ook veel minder kans had om kanker te ontwikkelen. Een hoge IGF was alleszins volgens hun aan kanker gerelateerd.

Igf-1 bevordert groei van cellen, logisch dat als je kanker hebt dit dan ook versneld zal ontwikkelen.
Maar het is niet omdat je igf1 hoger is dat je ook meer kans op kanker hebt volgens mij.
Voor kankers heb je trouwens meerdere triggers nodig als ik het goed heb.

Veel te kort door de bocht om IGF aan kanker te relateren. Ja, cellen groeien maar is niet het probleem dat de kankercel onstaat ipv groei. Voedingstoffen laten ook kankercellen groeien. Stop je dan ook met eten? De ontwikkeling van een kankercel is veel ingewikkelder. Je lichaam heeft zelf ook de ruimte om deze op te ruimen. Er gaan veel meer dingen mis dan een verhoogte IGF.

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

Igf-1 bevordert groei van cellen, logisch dat als je kanker hebt dit dan ook versneld zal ontwikkelen.
Maar het is niet omdat je igf1 hoger is dat je ook meer kans op kanker hebt volgens mij.

Mooi gezegd. Je was me net voor. Klopt inderdaad dat je veel meer triggers hebt om tot een ziekte kanker te krijgen.

• #1.700

Moeilijk. Hangt van de middelen af en het is onzeker dat oestrogeen altijd een factor is. Zijn vele andere hormonen die invloed op ontwikkeling en groei kunnen hebben. En veel hormonen die beinvloed worden door aas die effect op het immuunsysteem hebben.

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Ok. Komt er dus op neer dat als mn bloedwaarden goed zijn het te doen is. Heb op 250test 200 deca pw voor 6 weken. Verwacht wel dat ik aardig snel zal herstellen. We gaan het zien

Dat komt wel goed dan ;)

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:28 ----------

Voor de ontwikkeling van een foute cel is er niet zoveel nodig. Dit gebeurd regelmatig in ieder zijn lichaam.

Het zijn door fouten nadien dat er zich kanker kan ontwikkelen. Dit door slechte reactie immuunsysteem of mogelijk slechte hormonale onbalans (wat ook effect heeft immuunsysteem maar dus ook op celdeling) of mogelijk andere factoren vanbuiten af.

Terug
Naar boven