MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Goh, IGF is een groeifactor. Kankers groeien inderdaad van dezelfde dingen als reguliere cellen, welk punt wil die precies maken in z'n boek :roflol:? Gezien de titel van het boek wil ie het linken aan eiwitrijke voeding zeker?

Nee hij linkt het aan het eten van koolhydraten want netzoals insuline stijgt stijgt ook het igf
Zijn mening is ook dat bijv dwerg mensen geen kanker kunnen krijgen omdat ze geen igf aanmaak hebben
Zijn boek gaat over ouderdom en voedsel en stelt vast dat suikers en koolhydraten zeer ongezond zijn en het lichaam door oa igf stijging en crosslinking met eiwiten heel veel problemen opleveren
Hij is arts en onderzoeker en haalt veel uit eigen onderzoeken maar ook oa vanuit harvard

Ik had oo begrepen dat wanneer je IGF-1 toedient net na de training rechtstreeks in de getrainde spier, je igf-1 lokaal blijft. Tenzij je te grote dosisen toedient. ideaal was 20 per kant (of was het nu 40 per kant dat weet ik niet meer zo direct).
Ik zie me dan nog niet te snel kanker groeien in bv mijn biceps.
Het deel dat toch gaat rondzweven in je lichaam wanneer je teveel toedient zou door je eigen imuunsysteem moeten vernietigd worden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.703
Ik had oo begrepen dat wanneer je IGF-1 toedient net na de training rechtstreeks in de getrainde spier, je igf-1 lokaal blijft. Tenzij je te grote dosisen toedient. ideaal was 20 per kant (of was het nu 40 per kant dat weet ik niet meer zo direct).
Ik zie me dan nog niet te snel kanker groeien in bv mijn biceps.
Het deel dat toch gaat rondzweven in je lichaam wanneer je teveel toedient zou door je eigen imuunsysteem moeten vernietigd worden.

Hangt vanaf welke. Je hebt igf1 long lr3 en igf1-des. Des is beter voor lokaal (op lage dosis dan) en long lr3 heeft meer kans op een systemische werking (onderhuidse injectie of in spier op hoge doisis).

Vernietiging door immuunsysteem is er niet. Hechting aan bindingseiwitten igfbp1 en igfbp3 is beperkt bij beiden door hun structuur.

Maar is IGF-1 dan niet beter dan HGH?
HGH gaat IGF-1 over je hele lichaam verhogen.
Dat kan goede resultaten opleveren, maar het lijkt me dat daar grotere gevaren aan verbonden zijn...

• #1.705
Maar is IGF-1 dan niet beter dan HGH?
HGH gaat IGF-1 over je hele lichaam verhogen.
Dat kan goede resultaten opleveren, maar het lijkt me dat daar grotere gevaren aan verbonden zijn...

Igf-1 stimulatie door hgh blijft altijd beperkter en er is wel een normale binding met igfbp1 en igfbp3. Beide van deze bindingseiwitten verhogen de werkingsduur van igf, maar veranderen ook de interactie met receptoren.

Dus moeilijk te zeggen.

Ik zou zelf als man van hgh of igf-1 weg blijven.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/onderzoeken-groeihormoon-313331/

Ok, begrepen :p
Ik heb wel 1 kuurtje met IGF-1 gedaan. Ik werd er sneller moe van, iets scherper, maar het is altijd moeilijk te zeggen of het nu daadwerkelijk voor extra spiergroei/cellen heeft gezorgd.

• #1.707
Ok, begrepen :p
Ik heb wel 1 kuurtje met IGF-1 gedaan. Ik werd er sneller moe van, iets scherper, maar het is altijd moeilijk te zeggen of het nu daadwerkelijk voor extra spiergroei/cellen heeft gezorgd.

Spiergroei op zichzelf is beperkt omdat je met invloed op insuline zit enz..

Icm insuline en aas is wat anders.

Maar moet die aas tegelijk met de IGF-1 gebruikt worden?
Ik heb het toen in de nakuur gebruikt, 4 weken lang.
Ik deed dat met het oog op een volgende kuur, ben nu dus ON, om daar het resultaat van IGF-1 te kunnen zien.
Ik ben nog maar 2 weken bezig en combineer test (500) en primo (400) nu ook met lage dosis ari omdat ik een echte aormatiseringsfabriek ben :D
Ik ben nu +/- een kg aangekomen, maar duidelijk al buikvet kwijtgeraakt.

Ik deed dat met het oog op een volgende kuur, ben nu dus ON, om daar het resultaat van IGF-1 te kunnen zien.

Ik ben nog maar 2 weken bezig en combineer test (500) en primo (400) nu ook met lage dosis ari omdat ik een echte aormatiseringsfabriek ben :D

Hou jij ook een log bij ?

Zit zelf nog te twijfelen of ik Test/mast of Test/primo ga doen als ik weer onn kan .
Iig 500mg test e pw als basis

Nee, loggen doe ik niet.
Ik heb mijn eerste kuur gelogd en heb daar nu geen zin meer in.
Het is nu mijn derde kuur met primo en voor de volgende ga ik een s een andere compound zoeken.
Maar das voor later, nu nog een week of 7 te gaan.

edit: hou wel rekening met mast dat het je kans op acne zal vergroten...

Offtopic,
vind het toch vreemd dat ik uit een vial van 10ml maar 8.5ml kan halen...

Laatst bewerkt:
@Cools: Ik snap je doel met primobolan op 200 mg niet.

Primobolan gebruik je in dit geval om aromatisatie door dat beetje test (250mg) tegen te gaan?
Je gaat dan aromatisatie tegen naar oestrogeen maar je gaat dan ook de kans op meer winst tegen want oestrogeen heb je nodig om te kunnen groeien. (receptor upgrading etc)

Waarom de primo? voor de vetverbranding?

Is het voor de winst niet beter om de primo weg te laten?

Jammer dan, maar ben zelf ook niet van plan te gaan loggen.
Heb mast of primo allebei nog niet geprobeerd maar denk toch dat ik voor primo ga.
Waarschijnlijk dan op 500mg Test e pw en 400mg primo pw
Of ik ga voor lagere test en primo heb ze nog nooit gestackd 250/200

Laatst bewerkt:
Even een totaal andere vraag; ik zit in week 3 van Cools kuurtje en nu gaat alles goed en voel me heel lekker. Echter zijn mijn onderarmen zo stijf/moe dat ik vandaag niet kon trainen. Hoewel ik me niet moe voel. Mijn armen ook niet.

Ik kan namelijk niet hard knijpen.. Hoe komt dit?

• #1.714
Nee, loggen doe ik niet.
Ik heb mijn eerste kuur gelogd en heb daar nu geen zin meer in.
Het is nu mijn derde kuur met primo en voor de volgende ga ik een s een andere compound zoeken.
Maar das voor later, nu nog een week of 7 te gaan.

edit: hou wel rekening met mast dat het je kans op acne zal vergroten...

Offtopic,
vind het toch vreemd dat ik uit een vial van 10ml maar 8.5ml kan halen...

Is normaal. Je verlies altijd 1 a 2 ml totaal bij het injecteren. In een spuit zit altijd iets meer, 0,1ml voorbij de streepjes vooraan. Die verlies je dan weer omdat er ook nog eens 0,1-0,2ml achter blijft na de injectie.

Best kan je daarom ook per injectie 0,1ml extra optrekken van elke stof. Dus in totaal haal je 2ml minder meestal uit een vial.

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:30 ----------

Even een totaal andere vraag; ik zit in week 3 van Cools kuurtje en nu gaat alles goed en voel me heel lekker. Echter zijn mijn onderarmen zo stijf/moe dat ik vandaag niet kon trainen. Hoewel ik me niet moe voel. Mijn armen ook niet.

Ik kan namelijk niet hard knijpen.. Hoe komt dit?

Gewoon spierstijfheid door verhoging anabole processen. Alles groeit harder, daarmee.

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

Best wel voor optimale effecten. Alhoewel igf-1 op zichzelf wel zou kunnen en van pas kan komen in een nakuur (gezien igf-1 lager komt te staan dan).

En ari is zo nutteloos. Een groot deel van de anabole werking van test komt door oestrogeen. Kan je beter test verlagen en primo verhogen, komt op zelfde neer. En nog eens een lagere omzetting naar DHT heb je hierbij.

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

@Cools: Ik snap je doel met primobolan op 200 mg niet.

Primobolan gebruik je in dit geval om aromatisatie door dat beetje test (250mg) tegen te gaan?
Je gaat dan aromatisatie tegen naar oestrogeen maar je gaat dan ook de kans op meer winst tegen want oestrogeen heb je nodig om te kunnen groeien. (receptor upgrading etc)

Waarom de primo? voor de vetverbranding?

Is het voor de winst niet beter om de primo weg te laten?

Primo heeft op zichzelf een anabole werking, weliswaar minder dan test of deca. Maar het zet niet om naar DHT en oestrogeen.

Dus je voorkomt een te hoog en oestrogeen door dit te combineren met test. 250mg test/week zou gewoon te weinig zijn voor goede resultaten. En 500mg/test per week zou te hoog oestrogeen en DHT geven.

Veel te kort door de bocht om IGF aan kanker te relateren. Ja, cellen groeien maar is niet het probleem dat de kankercel onstaat ipv groei. Voedingstoffen laten ook kankercellen groeien. Stop je dan ook met eten? De ontwikkeling van een kankercel is veel ingewikkelder. Je lichaam heeft zelf ook de ruimte om deze op te ruimen. Er gaan veel meer dingen mis dan een verhoogte IGF.

Ik ga daar met jou niet over discussieren. In die reportage spraken verschillende bekende Amerikaanse wetenschappers die wel degelijk weten waarover ze praten. Wie denk je dat ik geloof. Die onderzoekers dat daar jaren mee bezig zijn of jij die nog niet eens weet dat Albanië in het zuiden van Oost Europa ligt.

Cools, waar ben jij meer een voorstander van als het gaat om lokale groeibevordering; IGF-1 Des (uur post workout) of IGF-1Ec (direct na workout)?

• #1.717
Lokale groei= DES meen ik me te herinneren, hoewel de "pro maker guru" voor igf1lr3 opteerde. Maar ik geloof niet in lokale groei bij kleine doseringen. Ik zou eerder minimum 2x 25mcg per spierkop nemen voor lokale groei. Dat is dus 200mcg totaal voor bicep of triceps bijvoorbeeld.

Wat ik mij vooral herinnerde van die reportage was dat het immuunsysteem de tijd niet kreeg om kankercellen te bestrijden als IGF hoog was. Die cellen ontwikkelen zich dan te snel. Hoe lager de IGF waarde, hoe meer tijd het lichaam had om die kankercellen te vernietigen. IGF laag houden werd gedaan door per week twee dagen te vasten.

Cools: voordat ik aan de 200 primo en 250 test e kuur begin zou ik anavar only willen proberen. Wat raad je aan qua hoeveelheid, lengte kuur en pct ja/nee?

Terug
Naar boven