Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Goed punt, ik denk dat ik maar terug bij mijn ouders op de zolder ga wonen en mijn volledige spaarrekening en inkomen in een opgevoerde Golf ga stoppen! Misschien krijg ik zo wat meer aanzien op straat.
De afgunst druipt van je Posts af, dat siert je niet man :o Laat die jongen trots zijn op iets waar hij hard voor heeft gewerkt

De afgunst druipt van je Posts af, dat siert je niet man :o Laat die jongen trots zijn op iets waar hij hard voor heeft gewerkt

Ik neem graag aan dat zijn "goedkoop is duurkoop" ook een sneer was naar mijn beperkte budget voor een auto, dan staan we weer quitte :)!

Ik neem graag aan dat zijn "goedkoop is duurkoop" ook een sneer was naar mijn beperkte budget voor een auto, dan staan we weer quitte :)!
Bedoelde ook meer van dat het ook zonde zou zijn als je iets haalt en krijgt na paar weken of na paar maanden gele lampjes tevoorschijn en dan duurder uitkomt dan die 2500 die je aan de auto betaalde.

Bedoelde ook meer van dat het ook zonde zou zijn als je iets haalt en krijgt na paar weken of na paar maanden gele lampjes tevoorschijn en dan duurder uitkomt dan die 2500 die je aan de auto betaalde.
Oh, ja, zeker, blijft een risico in deze prijsklasse. Helaas wel echt een auto nodig en wil niet meer uitgeven dan dit, dan blijf je toch vaak bij die afgetrapte auto’s uitkomen.

Ik denk dat je voor 2k best een prima auto kan kopen waar je een paar jaartjes met kan rijden.

Tuurlijk kan je pech hebben en na 6 maanden ineens een kapotte bak of lekke koppakking hebben, maar dan heb je echt pech.

Mazda 2 overigens ook een prima optie denk ik, als je echt voor degelijk en saai wilt gaan. Alleen ik heb hier zelf 0 verstand van, dus kan ik je helaas weinig over vertellen wat handig is kwa motorkeuze, veelvoorkomende problemen, ect.

Mazda 2 1.2 Exclusive
€ 2.499,00

Oh, ja, zeker, blijft een risico in deze prijsklasse. Helaas wel echt een auto nodig en wil niet meer uitgeven dan dit, dan blijf je toch vaak bij die afgetrapte auto’s uitkomen.
En toch heb je wettelijk gezien best lang garantie en hoor je waar zijn geld te krijgen.

Ik betaal €190 per maand voor mijn Aygo. Dat is incl wegenbelasting en all-risk verzekerd. Eigen risico €250.

Nieuw, 0km. 11.000km per jaar, onderhoud inbegrepen. Loopduur 3 jaar.

Wij zijn juist gaan leasen omdat (oude) auto's in de lage prijsklasse vaak nogal wat onvoorziene kosten met zich meebrengen. Onderdelen die opeens stuk gaan of aan vervanging toe zijn. Distributieriem, waterpomp, koppakking, etc etc.

We hadden een Twingo voor €1500k. In een paar jaar meer dan dat bedrag uitgegeven aan reparatie en onderhoud. En toen stopte ie ermee. Reparatie zou meer dan €1000 kosten. f**k die shit.

Lease is misschien duurder in eerste opzicht (maar hoeft dus niet), maar het bespaard heel veel kopzorgen.

€190 per maand. Als je daar de wegenbelasting, verzekering en onderhoud van afhaalt dan valt het allemaal best wel mee wat je daadwerlijk voor de auto zelf betaald per maand. En je rijdt 1e hands. Touchscreen, bluetooth, achteruitrijcamera, etc.

Je kan mijn oude auto kopen, altijd netjes warm gereden en dealer onderhouden 🫡

(Auto zo geëxporteerd worden 7 jaar geleden toen ik hem
Inruilde, blijkbaar naar Friesland voor de export)

Ik betaal €190 per maand voor mijn Aygo. Dat is incl wegenbelasting en all-risk verzekerd. Eigen risico €250.

Wij zijn juist gaan leasen omdat (oude) auto's in de lage prijsklasse vaak nogal wat onvoorziene kosten met zich meebrengen. Onderdelen die opeens stuk gaan of aan vervanging toe zijn. Distributieriem, waterpomp, koppakking, etc etc.

We hadden een Twingo voor €1500k. In een paar jaar meer dan dat bedrag uitgegeven aan reparatie en onderhoud. En toen stopte ie ermee. Reparatie zou meer dan €1000 kosten. f**k die shit.

Lease is misschien duurder in eerste opzicht (maar hoeft dus niet), maar het bespaard heel veel kopzorgen.

€190 per maand. Als je daar de wegenbelasting, verzekering en onderhoud van afhaalt dan valt het allemaal best wel mee wat je daadwerlijk voor de auto zelf betaald per maand. En je rijdt 1e hands. Touchscreen, bluetooth, achteruitrijcamera, etc.
CCB5F455-29C7-4CA7-AA39-B91ED863635B.png

Ook al naar gekeken inderdaad, als ik daadwerkelijk voor een euro of 200 zou kunnen leasen zou dat voor mij best aantrekkelijk zijn (aangezien een WA verzekering voor iemand van 21 al zeker 100€ per maand zal kosten). Weet alleen niet zeker tot in hoeverre dat mogelijk is met mijn parttime inkomen en leeftijd + 0 schadevrije jaren.

Daarbij ben ik over 1,5 jaar klaar met studeren, fulltime werken zou ook zakelijke lease als optie met zich meebrengen, vaak financieel iets aantrekkelijker. Met zo een korte looptijd schieten die maandbedragen vaak flink omhoog :o.

Wel interessante suggestie, misschien eens dieper in duiken..

Private lease is 't laatste jaar ook wel flink duurder geworden. Voor een UP met niks erop, nog geen lichtmetalen velgen, betaal je nu richting de 350 euro per maand.

Alleen als je wilt voldoen aan de wensen van @Jespertie moet je wel meer geld uit gaan geven.

Hij wilt een B of C segmenter, niet A
Ik vermoed dat hij wel meer dan 11.000km zal gaan rijden.
Ik denk ook niet dat hij er 6 jaar aan vast wilt zitten.

Ziet er toch ineens heel anders uit.
Screenshot_20221127-103316_Samsung Internet.jpg

BMW e9 Alpina

Schermafdruk-van-2022-11-27-17-30-28.png

Alleen als je wilt voldoen aan de wensen van @Jespertie moet je wel meer geld uit gaan geven.

Hij wilt een B of C segmenter, niet A
Ik vermoed dat hij wel meer dan 11.000km zal gaan rijden.
Ik denk ook niet dat hij er 6 jaar aan vast wilt zitten.

Ziet er toch ineens heel anders uit.
Screenshot_20221127-103316_Samsung Internet.jpg
Nog net geen 500 euro voor Mazda ?!

Terug
Naar boven