MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Ah ja dat zal het zijn en niet het feit dat auto's veel te groot zijn.

Die hele 'Hur Dur alles is evil WEF great reset' is zo kansloos.
Ja dat komt doordat jij alles omdraait. 20 jaar geleden waren de parkeer plaatsen al te klein.

'Ik ga met alles dat de overheid zegt en doet mee' is pas echt kansloos.

Ja dat komt doordat jij alles omdraait. 20 jaar geleden waren de parkeer plaatsen al te klein.

'Ik ga met alles dat de overheid zegt en doet mee' is pas echt kansloos.

Ik ga echt niet met alles mee :roflol: verre van zelfs. Alleen wat ik niet doe is feiten ontkennen omdat ik iets niet leuk vind.

Inderdaad, 20 jaar geleden was er al te weinig plek en nu zijn er nog meer auto's dan toen. Het probleem is alleen dat je geen plek meer kan creeeren in een stadscentrum, omdat elke cm2 benut wordt. Het is gewoon geen optie om een extra rijbaan aan te leggen. Even los van wat het doet met de verkeersveiligheid en het aanzicht van de stad.

Er is gewoon geen plek.

Ik ga echt niet met alles mee :roflol: verre van zelfs. Alleen wat ik niet doe is feiten ontkennen omdat ik iets niet leuk vind.

Inderdaad, 20 jaar geleden was er al te weinig plek en nu zijn er nog meer auto's dan toen. Het probleem is alleen dat je geen plek meer kan creeeren in een stadscentrum, omdat elke cm2 benut wordt. Het is gewoon geen optie om een extra rijbaan aan te leggen. Even los van wat het doet met de verkeersveiligheid en het aanzicht van de stad.

Er is gewoon geen plek.
Plek zat, je kan naar boven en beneden waar een wil is in een weg. Overlast van Schiphol kun je oplossen door - of verkeer te verminderen - of landingbanen verplaatsen naar bijvoorbeeld zee. 1 keer raden wat de voorkeur van het WEF heeft.

Top-6-Ways-To-Improve-Day-to-Day-Operations-of-Your-Car-Park-.jpg

Plek zat, je kan naar boven en beneden waar een wil is in een weg. Overlast van Schiphol kun je oplossen door - of verkeer te verminderen - of landingbanen verplaatsen naar bijvoorbeeld zee. 1 keer raden wat de voorkeur van het WEF heeft.

Top-6-Ways-To-Improve-Day-to-Day-Operations-of-Your-Car-Park-.jpg

Lees en kijk dit nog even goed.

Amsterdam is ook heel bewust auto's aan het weren door bvb parkeerplekken te verwijderen. Wat jij zegt is dus eigenlijk een teken dat het beleid succesvol is.

Ik vind dat soms zelf ook wel kut, maar ik denk dat je je vooral moet afvragen waarom je in hemelsnaam je auto in het centrum wilt parkeren? Het centrum van een stad in gaan met de auto is sowieso iets wat ik alleen zou doen als er geen andere optie is. Auto's nemen ook gewoon te veel ruimte in beslag, dus dat je die niet in het stadscentrum kwijt kan is heel logisch. Het valt me nog mee dat je uberhaupt nog het centrum van Amsterdam in kan met de auto, sommige staden is dat nieteens een optie en dat gaat ook prima.

Haarlem heeft bijvoorbeeld een deels autovrij centrum, maar is enorm goed te bereiken met het OV of de fiets. En het centrum is mede daardoor ook veel fijner dan Amsterdam.

In grote steden zijn auto's gewoon niet efficient genoeg, dus gaat de focus steeds meer naar tweewielers of het OV, je auto kan je prima aan de rand van de stad kwijt.

Auto is nooit optimaal, want het is 1.5(soon 2) ton aan metaal om 80kg vlees te vervoeren.

Het is alleen gewoon enorm fijn en veilig*, maar totaal niet efficient.

*voor inzittende, auto's zijn juist weer gevaarlijk voor voetgangers en tweewielers.

Ik denk dat het niet heel wereldvreemd is om het raar te vinden dat je in het centrum wilt parkeren? Ik kan me geen andere grote oude stad bedenken waar je redelijkerwijs kan aannemen dat je goed kan parkeren in het centrum.

Mensen met en handicap is het zeker vervelend voor, maar er zijn in mijn ervaring best veel handicap parkeerplekken. Laden en lossen kan in autovrije steden op speciele tijden of met een vergunning, ik zie niet waarom dat in Amsterdam anders zou zijn. Je hebt nu ook gewoon laden en lossen.

Werk is anders, als je in Amsterdam loodgieter bent kan je ontheffing krijgen, dan mag je ook gewoon op de stoep staan. En ik kan me inderdaad voorstellen dat het verschrillelijk vervelend is als je steeds op andere adressen moet zijn voor werk, want dan is het OV ook onhandig. Maar dat is wel de uitzondering. Ik werk zelf ook in Amsterdam en ga dus met de motor of scooter. Als het echt slecht weer is pak ik het OV, maar dat is tot nu toe(9 maanden) maar 2x geweest door ijzel.

Bestelauto's parkeren in de stad niet in een vak, ze staan meestal half op de stoep zodat ander verkeer en langs kan en rijden dan weer door. Het is juist vervelend voor bezorgers dat er overal auto's staan omdat ze dan lastiger 'uit de weg' kunnen staan. Ze gaan niet in een vak parkeren omdat die vakken te klein zijn en het zonde is om 2 minuten te steken om een vak in te komen om vervolgens maar 60 seconden stil te staan. Bezorgen gaat ook steeds meer met bakfietsen ect.

Maar jij noemt nu allemaal uitzonderingen, terwijl het probleem niet veroorzaakt wordt door uitzonderingen maar door normale mensen die 'gewoon de auto pakken. De video's die ik had gepost laten dat ook duidelijk zien.
Bevoorrading, mensen met en handicap en andere voertuigen die niet anders kunnen zijn juist gebaad bij een autoluwe of autovrije stad, omdat deze groep dus wel op de plekken kan komen die eerst vol waren.

Je hebt lastig kunnen parkeren en je hebt het onmogelijk maken om op bepaalde momenten te kunnen parkeren.
Vergunningen en "je hebt gewoon laden en lossen" gaat echt niet op in Amsterdam, je kan vele rondjes gaan rijden om te wachten tot een laden en lossen plekje vrij komt of gewoon helemaal niet dat je de bus maar op de stoep zet. Ook niet echt bevorderlijk voor de stad. Ik sla Amsterdam vaak over voor mijn kleinere klussen want gewoon geen zin in dat tijdrovende gedoe. Helemaal als ik vraag of er een parkeerplaats is en het antwoord als zo vaak "nee, maar is ook niet mijn probleem" is. De verbazing als je dan stelt alleen langs te komen als er parkeerplaats is en hoe dat anders dan moet, ze hebben er gewoon geen antwoord op.
Kan mij voorstellen dat het voor linkse mensen een zegen is die verschrikkelijke auto's in hun stad, maar ze verpesten het voor zichzelf als ondernemers en vakmensen waarvan ze graag gebruik maken daardoor ook een keer bedanken omdat het ze onmogelijk wordt gemaakt. Helemaal als over enkele jaren geen brandstof auto meer welkom is, zal er daar helemaal geen vakman meer te krijgen zijn.

Er is gewoon geen plek.

Dit is onjuist, de beschikbare plekken worden juist verwijderd voor bloembakken etc. om juist het aantal parkeerplaatsen te verminderen en daarmee het aantal auto's in een centrum voor mensen die het helemaal zat zijn.

Kan zijn dat mensen dit helemaal prima vinden, maar zeg dan gewoon dat het is om mensen uit hun auto te krijgen, niet dat het nou eenmaal zo is gekomen doordat er geen plek meer is. Dat is zo gecreëerd.

Je hebt lastig kunnen parkeren en je hebt het onmogelijk maken om op bepaalde momenten te kunnen parkeren.
Vergunningen en "je hebt gewoon laden en lossen" gaat echt niet op in Amsterdam, je kan vele rondjes gaan rijden om te wachten tot een laden en lossen plekje vrij komt of gewoon helemaal niet dat je de bus maar op de stoep zet. Ook niet echt bevorderlijk voor de stad. Ik sla Amsterdam vaak over voor mijn kleinere klussen want gewoon geen zin in dat tijdrovende gedoe. Helemaal als ik vraag of er een parkeerplaats is en het antwoord als zo vaak "nee, maar is ook niet mijn probleem" is. De verbazing als je dan stelt alleen langs te komen als er parkeerplaats is en hoe dat anders dan moet, ze hebben er gewoon geen antwoord op.
Kan mij voorstellen dat het voor linkse mensen een zegen is die verschrikkelijke auto's in hun stad, maar ze verpesten het voor zichzelf als ondernemers en vakmensen waarvan ze graag gebruik maken daardoor ook een keer bedanken omdat het ze onmogelijk wordt gemaakt. Helemaal als over enkele jaren geen brandstof auto meer welkom is, zal er daar helemaal geen vakman meer te krijgen zijn.

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat het in jouw geval als ondernemer die aan huis zijn diensten verleent, maar ook geen vaste vrijstelling heeft dit enorm vervelend is. Dat Amsterdammers geen begrip hebben voor jou verbaasd me niks, Amsterdammers hebben soms het inlevingsvermogen van een steen.

In beleid zijn er altijd mensen die baad en mensen die last hebben. Maar mensen hebben wel een hoop baad van legere straten en meer plaats voor hun fietsen.

Ik ben zelf voorstander van grote parkeerplaatsen aan de randen van het centrum zoals in Haarlem. Dan kan je als ondernemer de parkeerkosten ook gewoon doorrekenen.

Wat ik zei over laden en lossen blijft wel staan, die hebben meer baad bij minder verkeer.

Dit is onjuist, de beschikbare plekken worden juist verwijderd voor bloembakken etc. om juist het aantal parkeerplaatsen te verminderen en daarmee het aantal auto's in een centrum voor mensen die het helemaal zat zijn.

Kan zijn dat mensen dit helemaal prima vinden, maar zeg dan gewoon dat het is om mensen uit hun auto te krijgen, niet dat het nou eenmaal zo is gekomen doordat er geen plek meer is. Dat is zo gecreëerd.

Het is niet onjuist, ik bedoel het anders. Het probleem is namelijk niet alleen parkeerruimte, maar vooral ook gewoon de belasting op de weg. Je kan de wegen niet groter maken maar je kan auto's wel effectief weren door de parkeerplaatsen te beperken. In de stad is de fiets de belangrijkste manier van vervoer.

Het is ook om mensen uit hun auto te krijgen. Alleen dat doen ze omdat er te weinig plek is voor al die auto's, en dus willen ze het verder optimaliseren. Het een sluit het ander niet uit.

Die video legt het best goed uit. Al vind ik die gast soms een onnodige autohater, de argumenten kloppen wel.

PS: ik krijg zojuist een parkeerboete binnen van een van de ijzeldagen dat ik noodgedwongen de auto moest pakken :roflol: karma? Of misschien had ik niet moeten vergeten mijn auto op de lijst te zetten. Naja, hopelijk heeft het bezwaar zin.

Laatst bewerkt:
Potentieel afschrijfkoning ook denk ik, paar ton afschrijven in een paar jaar. :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.192
Had er eentje bij broekhuis gezien. Wat ik me kan herinneren was die toen 3 en half ofzo

Momenteel is m'n oog gevallen op een Mitsubishi Lancer.

Lijkt me een ideaal compromis en zelf m'n dochter vindt hem mooi.
Het interieur is verbazingwekkend fris. Het lijkt niet echt een interieur van 13 jaar oud. En al zeker niet door de perfect geïntegreerd after market radio.
Dit of een saab 9-3
Een bijzondere editie...
Saab 9-3 Anniversary automaat, 150 pk
€ 1,00

Hij vraagt er 3000 euro voor.

De lancer lijkt me de slimmere keuze.
Ik ben ook gek op de oude rover 75 maar door de belastingen en taksen is enkel de 1.8 versie betaalbaar en die schijnt niet zo fijn te rijden.

ik wil deze velgen. Zijn niet goedkoop maar vossen velgen maakt ze wel op maat.
276645E4-AD27-44ED-ADA0-C33D6ED66BC9.jpeg

A8B677DC-7D77-41AA-AF57-34553F1264C5.jpeg
Deze zijn echt heel ziek, kosten vast al meer dan mijn eigen wagen🥲

Maargoed, ik rijdt ook maar een oud barreltje uit 2012, geef er overigens ook niet echt veel om😂

ik wil deze velgen. Zijn niet goedkoop maar vossen velgen maakt ze wel op maat.
276645E4-AD27-44ED-ADA0-C33D6ED66BC9.jpeg

A8B677DC-7D77-41AA-AF57-34553F1264C5.jpeg
Koop ze niet te groot, als je band de 30/35 serie gaat worden is de comfort echt dramatisch.

Thug lvl en street credit gaat wel skyhigh omhoog met 35/30/25 serie bandjes 👏

Terug
Naar boven