Je hebt lastig kunnen parkeren en je hebt het onmogelijk maken om op bepaalde momenten te kunnen parkeren.
Vergunningen en "je hebt gewoon laden en lossen" gaat echt niet op in Amsterdam, je kan vele rondjes gaan rijden om te wachten tot een laden en lossen plekje vrij komt of gewoon helemaal niet dat je de bus maar op de stoep zet. Ook niet echt bevorderlijk voor de stad. Ik sla Amsterdam vaak over voor mijn kleinere klussen want gewoon geen zin in dat tijdrovende gedoe. Helemaal als ik vraag of er een parkeerplaats is en het antwoord als zo vaak "nee, maar is ook niet mijn probleem" is. De verbazing als je dan stelt alleen langs te komen als er parkeerplaats is en hoe dat anders dan moet, ze hebben er gewoon geen antwoord op.
Kan mij voorstellen dat het voor linkse mensen een zegen is die verschrikkelijke auto's in hun stad, maar ze verpesten het voor zichzelf als ondernemers en vakmensen waarvan ze graag gebruik maken daardoor ook een keer bedanken omdat het ze onmogelijk wordt gemaakt. Helemaal als over enkele jaren geen brandstof auto meer welkom is, zal er daar helemaal geen vakman meer te krijgen zijn.
Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat het in jouw geval als ondernemer die aan huis zijn diensten verleent, maar ook geen vaste vrijstelling heeft dit enorm vervelend is. Dat Amsterdammers geen begrip hebben voor jou verbaasd me niks, Amsterdammers hebben soms het inlevingsvermogen van een steen.
In beleid zijn er altijd mensen die baad en mensen die last hebben. Maar mensen hebben wel een hoop baad van legere straten en meer plaats voor hun fietsen.
Ik ben zelf voorstander van grote parkeerplaatsen aan de randen van het centrum zoals in Haarlem. Dan kan je als ondernemer de parkeerkosten ook gewoon doorrekenen.
Wat ik zei over laden en lossen blijft wel staan, die hebben meer baad bij minder verkeer.
Dit is onjuist, de beschikbare plekken worden juist verwijderd voor bloembakken etc. om juist het aantal parkeerplaatsen te verminderen en daarmee het aantal auto's in een centrum voor mensen die het helemaal zat zijn.
Kan zijn dat mensen dit helemaal prima vinden, maar zeg dan gewoon dat het is om mensen uit hun auto te krijgen, niet dat het nou eenmaal zo is gekomen doordat er geen plek meer is. Dat is zo gecreëerd.
Het is niet onjuist, ik bedoel het anders. Het probleem is namelijk niet alleen parkeerruimte, maar vooral ook gewoon de belasting op de weg. Je kan de wegen niet groter maken maar je kan auto's wel effectief weren door de parkeerplaatsen te beperken. In de stad is de fiets de belangrijkste manier van vervoer.
Het is ook om mensen uit hun auto te krijgen. Alleen dat doen ze omdat er te weinig plek is voor al die auto's, en dus willen ze het verder optimaliseren. Het een sluit het ander niet uit.
Die video legt het best goed uit. Al vind ik die gast soms een onnodige autohater, de argumenten kloppen wel.
PS: ik krijg zojuist een parkeerboete binnen van een van de ijzeldagen dat ik noodgedwongen de auto moest pakken

karma? Of misschien had ik niet moeten vergeten mijn auto op de lijst te zetten. Naja, hopelijk heeft het bezwaar zin.