MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Nederland heeft letterlijk de beste hoofdwegen ter wereld. Het enige wat platter is dan Nederland zelf zijn onze wegen.

Sterker nog, van alle landen die niet een grote stad zijn (Honkong/Singapore) heeft Nederland gewoon de beste infrastructuur ter wereld.

Duitsland maken ze hun wegen uit grote platen waardoor je elke 30 meter een hobbel hebt op de snelweg, verschrikkelijk irritant.

Nederland heeft letterlijk de beste hoofdwegen ter wereld. Het enige wat platter is dan Nederland zelf zijn onze wegen.

Sterker nog, van alle landen die niet een grote stad zijn (Honkong/Singapore) heeft Nederland gewoon de beste infrastructuur ter wereld.

Duitsland maken ze hun wegen uit grote platen waardoor je elke 30 meter een hobbel hebt op de snelweg, verschrikkelijk irritant.
Weet er alles van, vandaar mijn opmerking eerder

Excuus ik had je eerdere opmerking gemist, ik dacht dat je sarcastisch was over de fietspaden.
Duitse fietspaden en stoepen zijn bagger vergeleken met Nederland. Veel wegen worden vernieuwt, maar dat gaat niet zo snel. Zelfs delen van 15-20j geleden moet nu weer opnieuw.

Alleen het parkeren in bijv. Amsterdam begint toch wel heel lastig te worden af en toe.
In het centrum waar vroeger altijd ruimte was voor parkeerplek hebben ze nu overal plantenbakken geplaatst, puur auto pesten. Als ze dat in elke linkse stad gaan toepassen is het toch wel een smet op de infrastructuur.

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.170
Moet zeggen in Frankrijk en Denemarken kan je ook heerlijk zoeven langs 's heeren wegen

Alleen het parkeren in bijv. Amsterdam begint toch wel heel lastig te worden af en toe.
In het centrum waar vroeger altijd ruimte was voor parkeerplek hebben ze nu overal plantenbakken geplaatst, puur auto pesten. Als ze dat in elke linkse stad gaan toepassen is het toch wel een smet op de infrastructuur.

Amsterdam is ook heel bewust auto's aan het weren door bvb parkeerplekken te verwijderen. Wat jij zegt is dus eigenlijk een teken dat het beleid succesvol is.

Ik vind dat soms zelf ook wel kut, maar ik denk dat je je vooral moet afvragen waarom je in hemelsnaam je auto in het centrum wilt parkeren? Het centrum van een stad in gaan met de auto is sowieso iets wat ik alleen zou doen als er geen andere optie is. Auto's nemen ook gewoon te veel ruimte in beslag, dus dat je die niet in het stadscentrum kwijt kan is heel logisch. Het valt me nog mee dat je uberhaupt nog het centrum van Amsterdam in kan met de auto, sommige staden is dat nieteens een optie en dat gaat ook prima.

Haarlem heeft bijvoorbeeld een deels autovrij centrum, maar is enorm goed te bereiken met het OV of de fiets. En het centrum is mede daardoor ook veel fijner dan Amsterdam.

In grote steden zijn auto's gewoon niet efficient genoeg, dus gaat de focus steeds meer naar tweewielers of het OV, je auto kan je prima aan de rand van de stad kwijt.

Amsterdam is ook heel bewust auto's aan het weren door bvb parkeerplekken te verwijderen. Wat jij zegt is dus eigenlijk een teken dat het beleid succesvol is.

Ik vind dat soms zelf ook wel kut, maar ik denk dat je je vooral moet afvragen waarom je in hemelsnaam je auto in het centrum wilt parkeren? Het centrum van een stad in gaan met de auto is sowieso iets wat ik alleen zou doen als er geen andere optie is. Auto's nemen ook gewoon te veel ruimte in beslag, dus dat je die niet in het stadscentrum kwijt kan is heel logisch. Het valt me nog mee dat je uberhaupt nog het centrum van Amsterdam in kan met de auto, sommige staden is dat nieteens een optie en dat gaat ook prima.

Haarlem heeft bijvoorbeeld een deels autovrij centrum, maar is enorm goed te bereiken met het OV of de fiets. En het centrum is mede daardoor ook veel fijner dan Amsterdam.

In grote steden zijn auto's gewoon niet efficient genoeg, dus gaat de focus steeds meer naar tweewielers of het OV, je auto kan je prima aan de rand van de stad kwijt.

Bij uitgaan in de autovrije zone van Haarlem ga ik `gewoon` op de motor. Mag deze vaak voor een restaurant, of winkel ernaast, neerzetten.

Bij uitgaan in de autovrije zone van Haarlem ga ik `gewoon` op de motor. Mag deze vaak voor een restaurant, of winkel ernaast, neerzetten.
Precies, ik pak zelf de scooter of fiets als ik naar het centrum van Haarlem ga. Heb er jaren gewerkt en het was letterlijk naar 5 minuten meer fietsen dan met de auto.

Als ik weet dat ik iets 'groots' wil kopen parkeer ik in de Appelaar. Als ik toch met meer personen wil en lang wil parkeren parkeer ik gratis bij de Ikea en pak ik de trein (4 minuten).
Maar ook de bus is een prima optie.

Ik pak alleen nog wel eens de auto om iemand op het station op te halen, maar dat gaat prima met de kiss and ride strook, zelfs in de spits.

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.174

Geniale films dit, toevallig kwam ik hem vorige week tegen op ik geloof Disney+. Met het moderne oog doet het bijna pijn maar het is wel leuk :roflol:

In Amsterdam parkeren is voor mij puur werk gerelateerd. Het komt wereldvreemd over als je stelt waarom je in hemelsnaam in het centrum zou moeten parkeren.
Ook niemand is even mobiel, fijn dat ouderen toch nog ergens kunnen komen tot laat met hun eigen auto. Waarom iets succesvol noemen, het is geen masterplan om verkeer te minderen. Je haalt gewoon parkeerplaatsen weg, logisch dat je minder auto's hebt. Sluit de wegen helemaal af, is het nóg succesvoller.

Als niemand meer het centrum in kan met een auto, kan een loodgieter, koerier, horecazaak en noem het maar op dan ook niet. Dan is er niks meer in Amsterdam te doen. Er moet ook gewerkt kunnen worden.
Alles moet bevoorraad worden, vooral in het centrum moeten bestelauto's kunnen parkeren anders heb je geen stad meer waar alles 24/7 gebeurd.

Wat Amsterdam betreft geen idee, maar ik heb tegen Rotterdam aan gewoond met een tramhalte in de straat die richting het centrum ging, maar in 90% van de gevallen pakte ik gewoon mijn auto om de stad in te gaan.

Mijn vrouw werkt naast Rotterdam CS en gaat ook nog altijd met de auto, ok ze heeft een parkeerplaats van de zaak, maar het OV duurt gewoon langer.

In Amsterdam parkeren is voor mij puur werk gerelateerd. Het komt wereldvreemd over als je stelt waarom je in hemelsnaam in het centrum zou moeten parkeren.
Ook niemand is even mobiel, fijn dat ouderen toch nog ergens kunnen komen tot laat met hun eigen auto. Waarom iets succesvol noemen, het is geen masterplan om verkeer te minderen. Je haalt gewoon parkeerplaatsen weg, logisch dat je minder auto's hebt. Sluit de wegen helemaal af, is het nóg succesvoller.

Als niemand meer het centrum in kan met een auto, kan een loodgieter, koerier, horecazaak en noem het maar op dan ook niet. Dan is er niks meer in Amsterdam te doen. Er moet ook gewerkt kunnen worden.
Alles moet bevoorraad worden, vooral in het centrum moeten bestelauto's kunnen parkeren anders heb je geen stad meer waar alles 24/7 gebeurd.

Ik denk dat het niet heel wereldvreemd is om het raar te vinden dat je in het centrum wilt parkeren? Ik kan me geen andere grote oude stad bedenken waar je redelijkerwijs kan aannemen dat je goed kan parkeren in het centrum.

Mensen met en handicap is het zeker vervelend voor, maar er zijn in mijn ervaring best veel handicap parkeerplekken. Laden en lossen kan in autovrije steden op speciele tijden of met een vergunning, ik zie niet waarom dat in Amsterdam anders zou zijn. Je hebt nu ook gewoon laden en lossen.

Werk is anders, als je in Amsterdam loodgieter bent kan je ontheffing krijgen, dan mag je ook gewoon op de stoep staan. En ik kan me inderdaad voorstellen dat het verschrillelijk vervelend is als je steeds op andere adressen moet zijn voor werk, want dan is het OV ook onhandig. Maar dat is wel de uitzondering. Ik werk zelf ook in Amsterdam en ga dus met de motor of scooter. Als het echt slecht weer is pak ik het OV, maar dat is tot nu toe(9 maanden) maar 2x geweest door ijzel.

Bestelauto's parkeren in de stad niet in een vak, ze staan meestal half op de stoep zodat ander verkeer en langs kan en rijden dan weer door. Het is juist vervelend voor bezorgers dat er overal auto's staan omdat ze dan lastiger 'uit de weg' kunnen staan. Ze gaan niet in een vak parkeren omdat die vakken te klein zijn en het zonde is om 2 minuten te steken om een vak in te komen om vervolgens maar 60 seconden stil te staan. Bezorgen gaat ook steeds meer met bakfietsen ect.

Maar jij noemt nu allemaal uitzonderingen, terwijl het probleem niet veroorzaakt wordt door uitzonderingen maar door normale mensen die 'gewoon de auto pakken. De video's die ik had gepost laten dat ook duidelijk zien.
Bevoorrading, mensen met en handicap en andere voertuigen die niet anders kunnen zijn juist gebaad bij een autoluwe of autovrije stad, omdat deze groep dus wel op de plekken kan komen die eerst vol waren.

Ik ben al jaren niet meer in Amsterdam geweest, omdat je er zo slecht kunt parkeren (of überhaupt rijden). Ik wijk nog liever uit naar Almere.

Ja die normale mensen daar moeten we een beetje vanaf, aldus Schwab, Klaus van 't WEF.

Terug
Naar boven