AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Dit dus. Het is groene luchtfietserij. Liander heeft hier al meerdere malen voor gewaarschuwd.


Als iedere Nederlander morgen besluit om zijn fossiele brandstof auto in te wisselen voor een elektrische, dan ligt diezelfde dag het gehele stroomnet plat, met alle gevolgen van dien.

Het net kan het bij lange na niet aan. En zonne energie heb je 's nachts, wanneer men zijn auto oplaad, geen drol aan.


Het is nu simpelweg niet mogelijk. Alleen als we ons gaan focussen op nucleaire energie en ons gehele stroomnet flink upgraden.

De poppenkast maar gewoon meespelen. Wat dit moment persoonlijk het best uitkomt kiezen als vervoer. Blijkt ev niet te werken hebben ze vast weer wat anders bedacht, stappen we maar weer over.
 
Ik voel.me niet geroepen voor iemand goed bezig te zijn. Ik wil gewoon genieten en vrij zijn. Graag in 2000kg blik, veel sneller, denk ook veiliger en minder stressvol dan openbaar vervoer.

Op de grote lompe auto trekt mij niet zo, maar ik ben het met je eens. Ik heb ook gewoon een Italiaanse sportwagen( ;) ) en motor. Het zou ook best saai worden als we allemaal de meest efficente vervoermiddelen zouden gebruiken.

Het is ook gewoon menselijke natuur om die vrijheid en luxe die mogelijk is te willen benutten.

Ik probeer wel op andere vlakken wat bewuster te zijn omdat ik het op het gebied van persoonlijk vervoer dat dus niet zo ben.



OV is wel echt vele male veiliger trouwens.
 
1673812474103.png

Grapjassen die (auto)verzekeraars
 
wat ben je kwijt aan onderhoud voor een Rs6 (2014-2015) met wat gereden kilometers 90-100k? Die kosten rond 60k
Kan op internet niet veel over vinden.
 
Wel via de werkgever? Volgens mij is er dan het een en ander mogelijk via een werkgeversverklaring
Heb ik nog naar gekeken idd! In het verleden wel redelijk veel zakelijke kilometers gereden, alleen is een voorwaarde voor zo een constructie dat je de enige bestuurder bent geweest van de desbetreffende bedrijfsauto (niet het geval helaas). Ging trouwens ook 'maar' om iets meer dan een jaar, dus veel had het ook niet gescheeld. Nu dus gewoon vanaf 0 beginnen :s.
 
Als je een vaste garage hebt die zichzelf VAG specialist noemt zou ik gewoon even bellen met hen?

Die willen je vast advies geven over aankoop en een beeld geven wat hun ervaring is over wat er bij komt kijken als je zo'n auto gaat rijden voor woonwerk.
 
Zoals Fallingout zegt kan je dat waarschijnlijk gewoon navragen. Maar een grove schatting is dat bij 15-20k km per jaar je €2500 per jaar aan onderhoud kwijt bent, maar je eerste beurt wel 2 tot 3 keer zo duur kan zijn als gevolg van achterstallig onderhoud.
 
Loop een grote Audi dealer binnen en vraag of je de onderhouds historie van een RS6 mag inzien.

Check even of de AED die er hangt goed opgeladen is voor je kijkt.
 
Damens en heren ik presenteer u de nieuwe koning proletenbak.

Het logo voor de 'meer geld dan smaak club'

De verlichaming van onnodige SUV's

Die nieuwe boodschappenauto voor vrouwen op middelbare leeftijd die vinden dat iedereen met minder dan 4x modaal niet hun kant op mag kijken.

De nachtmerrie van Gretha Thunberg op wielen.

De nieuwe standaard voor grootlicht knipperen op 3 meter van je bumper terwijl jij nog gewoon 6 auto's voor je hebt en al 120 rijdt op een 100 weg.
 
Laatst bewerkt:
Damens en heren ik presenteer u de nieuwe koning proletenbak.

Het logo voor de 'meer geld dan smaak club'

De verlichaming van onnodige SUV's

Die nieuwe boodschappenauto voor vrouwen op middelbare leeftijd die vinden dat iedereen met minder dan 4x modaal niet hun kant op mag kijken.

De nachtmerrie van Gretha Thunberg op wielen.

De nieuwe standaard voor grootlicht knipperen op 3 meter van je bumper terwijl jij nog gewoon 6 auto's voor je hebt en al 120 rijdt op een 100 weg.

Mijn vrouw vroeg laatst of het wat voor ons was. :bang:
 
Terug
Naar boven