MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Het verbaasd me ook de de verkoop van nieuwe auto’s niet instort met dit soort bedragen.
 
Ik heb helaas geen ervaring met lease, maar hebben bedrijven niet vaak een aantal auto's die extra voordelig zijn?

Ps:
Het kan nog gekker, als je zegt 'doe mij alles maar inlc dakkoffer, hoes, trekhaak, alle andere bende en extra garantie ect'

Screenshot_20230118_093232.jpg

Nee, daar zijn we te klein voor (ben zelf ook verantwoordelijk voor het wagenpark in onze holding, zijn ongeveer 50 auto's).

93K :roflol:

Hij heeft ook nog een lambo in de garage staan 😂😂 en is volgens mij ook pas 22 jaar? YouTube money

Insteek was ook de meest ordinaire rs6 ooit te maken 😂

Missie geslaagd, knal roze was wel toepasselijk geweest dan.

Het verbaasd me ook de de verkoop van nieuwe auto’s niet instort met dit soort bedragen.

Markt wordt kunstmatig in beweging gehouden door op diverse manieren het aanbod te beperken. Weinig aanbod en veel vraag = ?
 
Is iets van 60-70% inmiddels niet ook lease?

Wellicht door Private lease tegenwoordig wel weer gestegen, maar de trend was dat het aandeel juist afnam dacht ik. Niet meer van deze tijd om als secundaire of tertiaire arbeidsvoorwaarden een auto te krijgen bij veel bedrijven en vaak vervangen door mobiliteitsbudget.
 


Enkel de motorkap plus achterkant was wel voldoende geweest
 
Wellicht door Private lease tegenwoordig wel weer gestegen, maar de trend was dat het aandeel juist afnam dacht ik. Niet meer van deze tijd om als secundaire of tertiaire arbeidsvoorwaarden een auto te krijgen bij veel bedrijven en vaak vervangen door mobiliteitsbudget.
Zijn wel echt bizarre bedragen voor Jan Modaal om neer te leggen.

Zelfs een Golf met een paar opties kost al 40K
 
Zijn wel echt bizarre bedragen voor Jan Modaal om neer te leggen.

Zelfs een Golf met een paar opties kost al 40K

Ja niet te doen toch, ik regelde laatst een shortlease voor een nieuwe collega, een VW Golf uit 2018 van 26K. Ik bedoel die verschillen zijn toch niet meer recht te lullen.

Ja, maar als het private lease is betaal je dat ook gewoon en zakelijk is het toch ook voordeliger om wat goedkoper te rijden?
Doelde meer op de 10K kleine auto's voor 279,00 per maand bij 10K km/yr. Dat aandeel in private lease is natuurlijk by far het grootst. Je hebt dan enkel nog de benzinekosten.
Ja hoe goedkoper ik iets uitkies, des te meer salaris ik overhoud natuurlijk. Bijtelling is gewoon 0,22*fiscale_waard/12=bruto bij te tellen bedrag per maand waarover je weer belasting mag betalen.
 
Ja niet te doen toch, ik regelde laatst een shortlease voor een nieuwe collega, een VW Golf uit 2018 van 26K. Ik bedoel die verschillen zijn toch niet meer recht te lullen.


Doelde meer op de 10K kleine auto's voor 279,00 per maand bij 10K km/yr. Dat aandeel in private lease is natuurlijk by far het grootst. Je hebt dan enkel nog de benzinekosten.
Ja hoe goedkoper ik iets uitkies, des te meer salaris ik overhoud natuurlijk. Bijtelling is gewoon 0,22*fiscale_waard/12=bruto bij te tellen bedrag per maand waarover je weer belasting mag betalen.

Ja ik zie mezelf ook eigenlijk nooit een nieuwe auto kopen ipv een jongegebruikte auto.

Even los van of ik ooit het geld ga hebben om een nieuwe auto te kopen, je krijgt veel meer auto voor je geld als je een iets gebruikte auto koopt.




Die kleine auto's zijn ook gewoon in een hoop opzichten echt enorm goede value. Goedkoop in verzekering, goedkoop in onderhoudt, goedkoop in wegenbelasting, 'goedkoop' in aanschaf. Het is klein en minder luxe, maar je zit gewoon lekker warm en droog en je kan er prima 100km per dag mee rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik zie mezelf ook eigenlijk nooit een nieuwe auto kopen ipv een jongegebruikte auto.

Even los van of ik ooit het geld ga hebben om een nieuwe auto te kopen, je krijgt veel meer auto voor je geld als je een iets gebruikte auto koop.

Die kleine auto's zijn ook gewoon in een hoop opzichten echt enorm goede value. Goedkoop in verzekering, goedkoop in onderhoudt, goedkoop in wegenbelasting, 'goedkoop' in aanschaf. Het is klein en minder luxe, maar je zit gewoon lekker warm en droog en je kan er prima 100km per dag mee rijden.

Nee ik ook niet eerlijk gezegd, tenzij ik de loterij win waar ik niet aan meedoe :haha:

Ik kan ook de gok nemen en pas medio 2024 naar jong gebruikte voorraadmodellen kijken, maar dat is best een gok want als de markt nog gekker gaat doen of de economie echt in een mega crisis terecht komt, kan het zomaar zijn dat er niks naar wens te kiezen valt. Gewoon tijdig bestellen voelt veiliger ofzo, of dat ook echt zo is laat ik even in het midden :roflol:
 
Nee ik ook niet eerlijk gezegd, tenzij ik de loterij win waar ik niet aan meedoe :haha:

Ik kan ook de gok nemen en pas medio 2024 naar jong gebruikte voorraadmodellen kijken, maar dat is best een gok want als de markt nog gekker gaat doen of de economie echt in een mega crisis terecht komt, kan het zomaar zijn dat er niks naar wens te kiezen valt. Gewoon tijdig bestellen voelt veiliger ofzo, of dat ook echt zo is laat ik even in het midden :roflol:

Er zijn wel singalen dat de markt van gebruikte auto's gaat dalen/instorten.

Maarja blijft koffiedik kijken.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
En heel eerlijk, er gaat niets boven de geur van een nieuwe auto, meestal hou ik het een week of 2 vol om er niet in te roken :emo:
 
Ja niet te doen toch, ik regelde laatst een shortlease voor een nieuwe collega, een VW Golf uit 2018 van 26K. Ik bedoel die verschillen zijn toch niet meer recht te lullen.


Doelde meer op de 10K kleine auto's voor 279,00 per maand bij 10K km/yr. Dat aandeel in private lease is natuurlijk by far het grootst. Je hebt dan enkel nog de benzinekosten.
Ja hoe goedkoper ik iets uitkies, des te meer salaris ik overhoud natuurlijk. Bijtelling is gewoon 0,22*fiscale_waard/12=bruto bij te tellen bedrag per maand waarover je weer belasting mag betalen.
Ik zit ook met een schuin oog naar een andere auto te kijken en een V60 PHEV boven staat aan mijn lijstje, maar ik vind €60k wel erg veel geld.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk


10:35

Ik vind die nieuwe koplampen erg geslaagd, ik vond dat altijd een wat minder sterk deel van het design.

Wel imo een gemiste kans om niet de koplamp zelf wat strakker te trekken en de bumper iets aan te passen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Zijn wel echt bizarre bedragen voor Jan Modaal om neer te leggen.

Zelfs een Golf met een paar opties kost al 40K

Mensen "willen" ook steeds meer opties, of ze worden je opgedrongen omdat het een leuk verdienmodel is.
Zouden mensen een nieuwe Golf met de opties van 20 jaar geleden nog willen kopen voor 20k?

Geld lenen om een auto te kopen was vroeger onverstandig, nu we jaren gratis geld konden lenen ging toch iedereen overstag om dat dan ook maar te doen. Ook mensen die dat altijd verafschuwden.
De buurman rijdt daardoor lekker nieuw, waarom zou je eerst jaren gaan sparen als je nu meteen nieuw kan rijden. Studenten rijden nu zelfs nieuwe private lease auto's. Een maandelijks bedrag klinkt zoveel beter dan 40k op tafel leggen. Op marktplaats zie je vaak niet eens de prijs van een auto, maar 250,00 per maand staan. Ook om gebruikte auto's. Moet je goed zoeken wat de echte prijs is.
 
Mensen "willen" ook steeds meer opties, of ze worden je opgedrongen omdat het een leuk verdienmodel is.
Zouden mensen een nieuwe Golf met de opties van 20 jaar geleden nog willen kopen voor 20k?

Geld lenen om een auto te kopen was vroeger onverstandig, nu we jaren gratis geld konden lenen ging toch iedereen overstag om dat dan ook maar te doen. Ook mensen die dat altijd verafschuwden.
De buurman rijdt daardoor lekker nieuw, waarom zou je eerst jaren gaan sparen als je nu meteen nieuw kan rijden. Studenten rijden nu zelfs nieuwe private lease auto's. Een maandelijks bedrag klinkt zoveel beter dan 40k op tafel leggen. Op marktplaats zie je vaak niet eens de prijs van een auto, maar 250,00 per maand staan. Ook om gebruikte auto's. Moet je goed zoeken wat de echte prijs is.

Dat is wel gek want als je kijkt naar andere technologie wordt dat allemaal zowel beter als goedkoper.

TV's, telefoons, computers, een oven, het kan meer voor minder geld. Er zijn misschien wel meer nog duurdere extreme gekomen, maar waar je vroeger voor €500 echt een matige beeldbuis had koop je nu voor die zelfde €500 echt een mooie TV.

Ik heb nogsteeds geleerd dat je nooit geld moet lenen voor een auto, ik zie mezelf dat ook niet zo snel doen.

Private lease is interessant, maar vaak ook niet.
Ik heb er zelf toen naar gekeken maar kwam tot de conclusie dat het niet gunstig was.
Allemaal leuk en aardig die €350 per maand voor een Aygo met wat opties en 20dkm, maar dat is na 5 jaar gewoon €20.000 en dan ben je nieteens eigenaar. Leuk dat je verzekering en belasting er bij in zit, maar die had je anders prima kunnen betalen van de restwaarde van je auto(8/10k)

Eindstand betaal je dus eigenlijk €20.000 voor een auto die normaal maar €15.000 kost en je moet hem ook weer inleveren.
 
Dat is wel gek want als je kijkt naar andere technologie wordt dat allemaal zowel beter als goedkoper.

TV's, telefoons, computers, een oven, het kan meer voor minder geld. Er zijn misschien wel meer nog duurdere extreme gekomen, maar waar je vroeger voor €500 echt een matige beeldbuis had koop je nu voor die zelfde €500 echt een mooie TV.

Ik heb nogsteeds geleerd dat je nooit geld moet lenen voor een auto, ik zie mezelf dat ook niet zo snel doen.

Private lease is interessant, maar vaak ook niet.
Ik heb er zelf toen naar gekeken maar kwam tot de conclusie dat het niet gunstig was.
Allemaal leuk en aardig die €350 per maand voor een Aygo met wat opties en 20dkm, maar dat is na 5 jaar gewoon €20.000 en dan ben je nieteens eigenaar. Leuk dat je verzekering en belasting er bij in zit, maar die had je anders prima kunnen betalen van de restwaarde van je auto(8/10k)

Eindstand betaal je dus eigenlijk €20.000 voor een auto die normaal maar €15.000 kost en je moet hem ook weer inleveren.

Tesla's zijn ook goedkoper geworden :trollface:
 


10:35

Ik vind die nieuwe koplampen erg geslaagd, ik vond dat altijd een wat minder sterk deel van het design.

Wel imo een gemiste kans om niet de koplamp zelf wat strakker te trekken en de bumper iets aan te passen.


Ja als ik hem dan zo zie in die competitizione edition en mat zilver staat ie er wel mooi op. Zou ik ook tevreden zijn met de 200PK versie? :o
 
Allemaal leuk en aardig die €350 per maand voor een Aygo met wat opties en 20dkm, maar dat is na 5 jaar gewoon €20.000 en dan ben je nieteens eigenaar. Leuk dat je verzekering en belasting er bij in zit, maar die had je anders prima kunnen betalen van de restwaarde van je auto(8/10k)

Eindstand betaal je dus eigenlijk €20.000 voor een auto die normaal maar €15.000 kost en je moet hem ook weer inleveren.
Je rekensom klopt niet.

Want bij die €350 zit ook je all-risk verzekering, onderhoud en wegenbelasting.

En €350 voor een aygo? Wij betalen €195 pm. Wel 10k km, maar 3 jaar contract geen 5. Na onderhoud, verzekering en wegenbelasting valt het dus allemaal wel mee hoeveel je uiteindelijk per maand kwijt bent voor je auto. En je rijdt een nieuwe auto.


Maar ja, kopen kan voordeliger zijn, dit is gemak. Je loopt niet tegen gekke reparaties aan. Nadeel idd is dat je em niet kan verkopen.
 
Een 2 serie is toch een homo auto man. Wil je toch niet in zitten als je een beetje buff bent. Zou ik nog eerder een A3 of zelfs een 1 nemen.
 
Terug
Naar boven