AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Hij valt buiten ons budget, dan kijk ik er veder gewoon niet naar.

Ik kijk ook alleen maar naar auto's in mijn budget, vind de Alfa Giulia GTAm dus wel een vette optie. Heb de achterbank ook niet nodig zonder kids dus dat is geen issue.

Screenshot_20230116_151250.jpg

Damens en heren ik presenteer u de nieuwe koning proletenbak.

Het logo voor de 'meer geld dan smaak club'

De verlichaming van onnodige SUV's

Die nieuwe boodschappenauto voor vrouwen op middelbare leeftijd die vinden dat iedereen met minder dan 4x modaal niet hun kant op mag kijken.

De nachtmerrie van Gretha Thunberg op wielen.

De nieuwe standaard voor grootlicht knipperen op 3 meter van je bumper terwijl jij nog gewoon 6 auto's voor je hebt en al 120 rijdt op een 100 weg.

Lekker Plug-in Hybride met V8 :bmwm:
:clap:

Damens en heren ik presenteer u de nieuwe koning proletenbak.

Het logo voor de 'meer geld dan smaak club'

De verlichaming van onnodige SUV's

Die nieuwe boodschappenauto voor vrouwen op middelbare leeftijd die vinden dat iedereen met minder dan 4x modaal niet hun kant op mag kijken.

De nachtmerrie van Gretha Thunberg op wielen.

De nieuwe standaard voor grootlicht knipperen op 3 meter van je bumper terwijl jij nog gewoon 6 auto's voor je hebt en al 120 rijdt op een 100 weg.

3 meter van je bumper is nog relatief beschaafd.

Eigenlijk best bizar dezelfde auto die ik per feb 2020 heb, een kleine 42K kostte, deze nu anno 2023 bijna 53K kost. Je krijgt er geen cm meer voor :emo:

Het betreft trouwens een MB A-Limousine. Ben dus een beetje aan het rondkijken wat het dan moet worden.

320E zit je al snel op 60K met M-Sport pakket en een paar andere kleine vinkjes.
220i is wellicht wat aan de kleine kant maar fiets je ook snel de 55K voorbij.
A4 is niet helemaal mijn smaak, maar een S-Line Comp. TFSI40 komt ook al op zo'n 57K
MB A250 AMG zit op ongeveer 55K.
MB CLA250 AMG zit op ongeveer 56K

De wens was eigenlijk om een keer over te stappen naar BMW. Ik kom in chronologische volgorde uit een Hyundai S-Coupé, Opel Astra, Alfa Giulietta, Seat Leon, MB A200 en sta dus nu weer voor de onmogelijke keuze voor weer iets nieuws. Wil hem in augustus/september bestellen, rekening houdend met levertijden vandaag de dag.

Dan kom ik denk ik toch op het punt dat ik consessies zal moeten gaan doen. Alles richting de 60K ten opzichte van de kleine 42K nu, voel je natuurlijk wel in de bijtelling. Rijden moet wel plezierig zijn en met de jaren verzamel je zo wat gewenningen waar je eigenlijk niet meer zonder zou willen. Zoals verwarmbare stoelen bijvoorbeeld. Kleur van de auto boeit mij niet, is eigenlijk altijd wit geweest de laatste auto's. In de lease vertaalt een grotere velgmaat zich ik een aardige opslag vanwege de winterbanden, maar 19 of 20" staat natuurlijk wel het mooist. Verder zijn automaat, comfort, geluid (laat ik altijd achteraf inbouwen - DSP etc.), maar ook een beetje vlot wegkomen toch wel erg fijn. < 8s 0-100, maar hoe sneller des te beter eigenlijk. Kers op de taart is als hij 235 of harder gaat voor in Duitsland, wat bijvoorbeeld Volvo doet met max 180 vind ik echt krankzinnig. Anders was een S60 PHEV best een leuke bak geweest met 300+ PK en 500+ NM.

Iemand tips, want liefst lever ik niks in, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Die stoelverwarming is een must, verder vink ik niet zo gek veel aan eigenlijk anders dan sportpakket en maatje grotere velgen.

Andere merken bieden weinig soelaas als ik zo rondkijk, of sterk verouderd alweer (Giulia, Insignia etc.) of gewoon tegenovergestelde van wat ik mooi vind.

Ik neig nu toch eigenlijk weer naar MB, dan verandert er misschien weinig anders dan de motor en de kleur. Ik weet het luxeproblemen.

Iemand tips, want liefst lever ik niks in, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Die stoelverwarming is een must, verder vink ik niet zo gek veel aan eigenlijk anders dan sportpakket en maatje grotere velgen.

Andere merken bieden weinig soelaas als ik zo rondkijk, of sterk verouderd alweer (Giulia, Insignia etc.) of gewoon tegenovergestelde van wat ik mooi vind.

Het moet je kwa smaak natuurlijk liggen maar de Giulia heeft per 2023 een FL gekregen.

Wel minder luxe en meer sport dan MB.

280pk variant kost je met wat leuke opties ook wel snel 60k+

Nieuwe auto's zijn echt kansloos duur.

Het moet je kwa smaak natuurlijk liggen maar de Giulia heeft per 2023 een FL gekregen.

Wel minder luxe en meer sport dan MB.

280pk variant kost je met wat leuke opties ook wel snel 55k+

Ook qua infotainment? Ik vond dat in de Giuletta echt een beetje bagger namelijk :lol:

Wel meeste rijplezier ooit gehad van alle auto's, met dat ding kon je echt planken in de klaverbladen :heart:

Zie dat de 280PK enkel in TI of Veloce leverbaar is vanaf 65K kaal. :emo:

Ook qua infotainment? Ik vond dat in de Giuletta echt een beetje bagger namelijk :lol:

Wel meeste rijplezier ooit gehad van alle auto's, met dat ding kon je echt planken in de klaverbladen :heart:

Giulia heeft zo ver ik weet wel veel beter dan Giulietta.

Maar het blijft Alfa, dus het systeem is erg mooi weggewerkt, veel mooie dan concurrentie, alleen het systeem zelf schijnt wel minder goed te zijn dan de concurrentie.

In 2020 is het systeen wel aanzienlijk verbeterd.

2Yrc44Jsvgoj3lCjJTgyOE-8f2f7484b5e24a18a55bb61fad0ffaf1-Alfa_Romeo-Giulia-2020-1280-08-1100.jpg

Giulia heeft zo ver ik weet wel veel beter dan Giulietta.

Maar het blijft Alfa, dus het systeem is erg mooi weggewerkt, veel mooie dan concurrentie, alleen het systeem zelf schijnt wel minder goed te zijn dan de concurrentie.

MBUX van MB heeft me wel een beetje verpest inmiddels. In 2020 was dat wel echt ver vooruit de meeste merken op de markt. Gebruiksgemak en snelheid zijn nog steeds top. Ben niet tegen verandering, maar heel veel stappen terug qua gebruiksgemak vind mijn autistische brein wat lastig.

Flink duurder geworden ook dan, heb ooit een TI helemaal maximaal in de specs gezet in de configurator en die was toen netaan 70k.

Ja wat ik al zei, in 2-3 jaar tijd is het belachelijk al die prijsstijgingen. Gezeik om die Co² ellende, MRB en BTW... iemand moet de prijs betalen natuurlijk :emo:

Ja wat ik al zei, in 2-3 jaar tijd is het belachelijk al die prijsstijgingen. Gezeik om die Co² ellende, MRB en BTW... iemand moet de prijs betalen natuurlijk :emo:

Screenshot_20230118_092326.jpg

Doe normaal:roflol:

En dit is in het blauw ook nog omdat ik die mooier vind, maar de mooie rode kleur is nog 2k meer.

Ik zou persoonlijk zoeken naar een auto van 2-3 jaar oud, scheelt echt heel veel geld.

Screenshot_20230118_092326.jpg

Doe normaal:roflol:

En dit is in het blauw ook nog omdat ik die mooier vind, maar de mooie rode kleur is nog 2k meer.

Ik zou persoonlijk zoeken naar een auto van 2-3 jaar oud, scheelt echt heel veel geld.

Is toch te gek voor woorden :roflol:

Ik heb een x-leasebudget, dus vanuit die positie kijk weer rond voor wat nieuws. Waarbij ik aan de ene kant rekening houd met haalbaarheid leasebudget en aan de andere kant de bijtelling liefst niet met 20K op de fiscale waarde van de auto doe laten toenemen.

Wat een gedrocht :roflol:

Op mijn 22e had ik het waarschijnlijk "extreem lauw" gevonden, op zijn Rotterdams gezegd.

Is toch te gek voor woorden :roflol:

Ik heb een x-leasebudget, dus vanuit die positie kijk weer rond voor wat nieuws. Waarbij ik aan de ene kant rekening houd met haalbaarheid leasebudget en aan de andere kant de bijtelling liefst niet met 20K op de fiscale waarde van de auto doe laten toenemen.

Ik heb helaas geen ervaring met lease, maar hebben bedrijven niet vaak een aantal auto's die extra voordelig zijn?

Ps:
Het kan nog gekker, als je zegt 'doe mij alles maar inlc dakkoffer, hoes, trekhaak, alle andere bende en extra garantie ect'

Screenshot_20230118_093232.jpg

Terug
Naar boven