Eigenlijk best bizar dezelfde auto die ik per feb 2020 heb, een kleine 42K kostte, deze nu anno 2023 bijna 53K kost. Je krijgt er geen cm meer voor
Het betreft trouwens een MB A-Limousine. Ben dus een beetje aan het rondkijken wat het dan moet worden.
320E zit je al snel op 60K met M-Sport pakket en een paar andere kleine vinkjes.
220i is wellicht wat aan de kleine kant maar fiets je ook snel de 55K voorbij.
A4 is niet helemaal mijn smaak, maar een S-Line Comp. TFSI40 komt ook al op zo'n 57K
MB A250 AMG zit op ongeveer 55K.
MB CLA250 AMG zit op ongeveer 56K
De wens was eigenlijk om een keer over te stappen naar BMW. Ik kom in chronologische volgorde uit een Hyundai S-Coupé, Opel Astra, Alfa Giulietta, Seat Leon, MB A200 en sta dus nu weer voor de onmogelijke keuze voor weer iets nieuws. Wil hem in augustus/september bestellen, rekening houdend met levertijden vandaag de dag.
Dan kom ik denk ik toch op het punt dat ik consessies zal moeten gaan doen. Alles richting de 60K ten opzichte van de kleine 42K nu, voel je natuurlijk wel in de bijtelling. Rijden moet wel plezierig zijn en met de jaren verzamel je zo wat gewenningen waar je eigenlijk niet meer zonder zou willen. Zoals verwarmbare stoelen bijvoorbeeld. Kleur van de auto boeit mij niet, is eigenlijk altijd wit geweest de laatste auto's. In de lease vertaalt een grotere velgmaat zich ik een aardige opslag vanwege de winterbanden, maar 19 of 20" staat natuurlijk wel het mooist. Verder zijn automaat, comfort, geluid (laat ik altijd achteraf inbouwen - DSP etc.), maar ook een beetje vlot wegkomen toch wel erg fijn. < 8s 0-100, maar hoe sneller des te beter eigenlijk. Kers op de taart is als hij 235 of harder gaat voor in Duitsland, wat bijvoorbeeld Volvo doet met max 180 vind ik echt krankzinnig. Anders was een S60 PHEV best een leuke bak geweest met 300+ PK en 500+ NM.
Iemand tips, want liefst lever ik niks in, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Die stoelverwarming is een must, verder vink ik niet zo gek veel aan eigenlijk anders dan sportpakket en maatje grotere velgen.
Andere merken bieden weinig soelaas als ik zo rondkijk, of sterk verouderd alweer (Giulia, Insignia etc.) of gewoon tegenovergestelde van wat ik mooi vind.
Ik neig nu toch eigenlijk weer naar MB, dan verandert er misschien weinig anders dan de motor en de kleur. Ik weet het luxeproblemen.