MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Use emmissions van een E voertuig zijn wel volledig afhangkelijk van de energiebron.

Ja en nee, het is eigenlijk gewoon het gemiddelde van de uitstoot voor het opwekken van energie (in de regio waar het voertuig rijdt).

Klopt, maar dit is wel USA midwest, aka Coaltown.

Ben zelf geen enorme fan van elektrisch aandrijving maar de Nederlandse energiemix is wel beter, en bvb voor woningen met zonnepanelen is het steeds meer mogelijk om je voertuig op te laden met zelf opgewekte stroom.

Klopt, maar dit is wel USA midwest, aka Coaltown.

Ben zelf geen enorme fan van elektrisch aandrijving maar de Nederlandse energiemix is wel beter, en bvb voor woningen met zonnepanelen is het steeds meer mogelijk om je voertuig op te laden met zelf opgewekte stroom.
Ja, maar dat is wel rekenen naar je voordeel. Als ik een EV zou kopen kan ik wellicht hem het hele jaar opladen met eigen opgewekte energie, koop ik toch weer een benzine- of dieselauto blijf ik dezelfde hoeveelheid energie opwekken middels mijn zonnepanelen.

Daarnaast dacht ik dat we in Nederland vooral gas en nu tijdelijke weer kolen gebruiken voor onze energie. Laat staan dat we alle negatieve effecten van windenergie eerlijk meenemen in een dergelijke vergelijking.

Ja, maar dat is wel rekenen naar je voordeel. Als ik een EV zou kopen kan ik wellicht hem het hele jaar opladen met eigen opgewekte energie, koop ik toch weer een benzine- of dieselauto blijf ik dezelfde hoeveelheid energie opwekken middels mijn zonnepanelen.

Daarnaast dacht ik dat we in Nederland vooral gas en nu tijdelijke weer kolen gebruiken voor onze energie. Laat staan dat we alle negatieve effecten van windenergie eerlijk meenemen in een dergelijke vergelijking.

Ja en nee, het zal natuurlijk steeds meer voorkomen dat de opwek niet meer naar het net kan/hoeft. Dan zou het mooi zijn om die energie op te kunnen slaan on je voertuig.

Usa midwest is wel echt de minst gunstige berekening voor Ewaggies.

Nederland is volgensmij ongeveer 30% gas, 35% kolen, 20% olie en 15% groen(zon, wind, kern)

Ja en nee, het zal natuurlijk steeds meer voorkomen dat de opwek niet meer naar het net kan/hoeft. Dan zou het mooi zijn om die energie op te kunnen slaan on je voertuig.

Usa midwest is wel echt de minst gunstige berekening voor Ewaggies.

Nederland is volgensmij ongeveer 30% gas, 35% kolen, 20% olie en 15% groen(zon, wind, kern)
Dan moeten heel veel mensen met EV’s dus allemaal thuis werken en op vreemde momenten veel rijden willen ze overdags wanneer er zonne-energie is hun EV kunnen opladen.

Dus politie wagens gaan dan ook rijden op stroom?

Dan moeten heel veel mensen met EV’s dus allemaal thuis werken en op vreemde momenten veel rijden willen ze overdags wanneer er zonne-energie is hun EV kunnen opladen.
Voorlopig kan je 0.000 benzine opvangen uit de lucht dus is het altijd beter dan niks.

Volgens mij heeft niemand door dat ons stroomnetwerk, en in heel europa, niet geschikt is voor EV, en vrachtwagens en bussen. Nog maar te zwijgen over het afval ervan

Ik zeg niet dat mijn plaatje klopt, maar áls dat wel klopt is er heel veel beter dan een Tesla.
Een grote luxe auto van 2000+kg met honderden kilo's edelmetaal om één persoon van nog geen 100kg vlees te vervoeren is sws niet ideaal.

Als je denkt 'goed bezig' te zijn door in een model S te rijden heb je het sws niet helemaal begrepen.

Volgens mij heeft niemand door dat ons stroomnetwerk, en in heel europa, niet geschikt is voor EV, en vrachtwagens en bussen. Nog maar te zwijgen over het afval ervan
Zal me niks verbazen als je straks weer extra belasting moet gaan betalen over je aansluiting voor je laadpaal :roflol:

Dit dus. Het is groene luchtfietserij. Liander heeft hier al meerdere malen voor gewaarschuwd.

Als iedere Nederlander morgen besluit om zijn fossiele brandstof auto in te wisselen voor een elektrische, dan ligt diezelfde dag het gehele stroomnet plat, met alle gevolgen van dien.

Het net kan het bij lange na niet aan. En zonne energie heb je 's nachts, wanneer men zijn auto oplaad, geen drol aan.

Het is nu simpelweg niet mogelijk. Alleen als we ons gaan focussen op nucleaire energie en ons gehele stroomnet flink upgraden.

Gaat ons allemaal extra geld kosten voor highpower kabels en stroomstations. Maar er is een personeels te kort aan vaklui, nu al in elektronica.(arbeidsmigranten) Grondwerkers trekken nu al wekelijks kabels kapot tijdens aanleg glasvezel

Een grote luxe auto van 2000+kg met honderden kilo's edelmetaal om één persoon van nog geen 100kg vlees te vervoeren is sws niet ideaal.

Als je denkt 'goed bezig' te zijn door in een model S te rijden heb je het sws niet helemaal begrepen.
Een Renault Zoe dan wel? Waarschijnlijk kan je dan ook beter voor een benzine alternatief kiezen.

Ecto's worden weer eens gediscrimineerd.

Ik voel.me niet geroepen voor iemand goed bezig te zijn. Ik wil gewoon genieten en vrij zijn. Graag in 2000kg blik, veel sneller, denk ook veiliger en minder stressvol dan openbaar vervoer.

Terug
Naar boven