AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Omdat ik een luie donder ben die het graag makkelijk wil regelen en het zonde van het geld vind om een meerdere keren per jaar een grote auto te huren voor vakantie terwijl mijn eigen auto's voor de deur staan.

Maar ik heb toch even gekeken, als ik voor de ritten waar ik dit jaar echt een flinke auto voor wil hebben een Volvo XC60, of Mercedes GLC (dat is dan iets kleiner als ik nu heb) huur ben ik ruim €4500 kwijt, plus nog de rompslomp om heen en weer te rijden naar de verhuur locaties. De afgelopen de komende jaren zal dat niet heel erg veranderden denk ik, dan is het dus gewoon voordeliger om zo'n auto te bezitten, zeker ook omdat je dan zonder te plannen er eentje hebt staan.

4500 per jaar aan extra huurkosten is wel erg gortig ja.

Maar wat jij beschrijft voor je lease idee zou ook wel erg duur worden denk ik.

4500 per jaar aan extra huurkosten is wel erg gortig ja.

Maar wat jij beschrijft voor je lease idee zou ook wel erg duur worden denk ik.
Ja, denk het ook, maar het was gewoon weer eens een brainfart van me, omdat ik ergen private lease niet eens zo'n slecht idee vind, maar in tegenstelling tot het huren van bijvoorbeeld een woning heb je bij het leasen van een auto juist minder flexibiliteit.

Zag deze net ergens staan hier in de stad. Baas.

Zou me in UK alleen wel zorgen maken over dat ‘ie gekrast ofzo kan worden door een of andere low class megool a la @Fallingout

Bijlagen

• 4643FF1F-5D4A-431D-9F6A-6DC2DA0B1A14.jpeg
    4643FF1F-5D4A-431D-9F6A-6DC2DA0B1A14.jpeg
    149,2 KB · Weergaven: 61
Zag deze net ergens staan hier in de stad. Baas.

Zou me in UK alleen wel zorgen maken over dat ‘ie gekrast ofzo kan worden door een of andere low class megool a la @Fallingout
Denk dat Nederland erger is, enige land waar ik met de auto kom waar ze je auto molesteren. Heb mijn auto ooit in een normale buurt een nacht buiten laten staan en alle badges etc waren eraf gehaald + iemand had er een fiets tegen aan gezet waardoor ik lakschade had. Duur grapje, in Uk staat mijn auto gewoon op straat

@Spambod is het moeilijk om aan westerse auto’s te komen nu daar? Kan best mooi handeltje zijn nu dikke bakken naar Rusland verschepen

Denk dat Nederland erger is, enige land waar ik met de auto kom waar ze je auto molesteren. Heb mijn auto ooit in een normale buurt een nacht buiten laten staan en alle badges etc waren eraf gehaald + iemand had er een fiets tegen aan gezet waardoor ik lakschade had. Duur grapje, in Uk staat mijn auto gewoon op straat

Vernielen in het algemeen, maar van een auto specifiek is ook zo'n kansloos verhaal, je wint er helemaal niks mee.

Je bent alleen maar iets kapot aan het maken waar een ander tijd,energie en geld in stopt, wat voor die persoon ook nog eens een belangrijk goed is waar ze waarschijnlijk relatief veel waarde aan hechten.

Heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar ben er vooral met oud en nieuw of bij parkeren in de stad wel wat meer bewust van de mogelijkheid dat het kan gebeuren.

@Spambod is het moeilijk om aan westerse auto’s te komen nu daar? Kan best mooi handeltje zijn nu dikke bakken naar Rusland verschepen

Ik geloof dat er nu versoepelingen zijn mbt invoer van tweedehands auto’s.

Nieuw worden ze ook nog steeds geïmporteerd, via Turkije etc via parallelimport.

Toen de wisselkoers een tijdje op 55-60 stond een paar maanden geleden was het zelfs goedkoper om een nieuwe auto te kopen uit het buitenland dan vóór de oorlog en alle sancties.

Ja, denk het ook, maar het was gewoon weer eens een brainfart van me, omdat ik ergen private lease niet eens zo'n slecht idee vind, maar in tegenstelling tot het huren van bijvoorbeeld een woning heb je bij het leasen van een auto juist minder flexibiliteit.

Naja ik kan me dus wel voorstellen dat er een markt is voor mensen met een groot budget voor auto's die de optie willen hebben om gebruik te maken van verschillende modellen op verschillende momenten.

Ook met het ook op milieu zie ik er wel een markt voor, 340 dagen per jaar in een 1 serie rijden en dan voor de vakantie 2x een paar dagen/weken een X5 ipv die X5 kopen voor die paar dagen per jaar dat je met 5 man volgeladen weg wilt.

Alleen het grote probleem is dat het bedrijf dus erg veel auto's moet hebben, die lastig aan de man te krijgen zijn buiten het seizoen.

Maar op de binnenlandse markt heb je nu alleen maar Chinese troep en nog duur ook. Haval, Exeed, Chery.

Ziet er allemaal wel netjes uit maar ik zou me er niet aan wagen.

Je hebt toch shortlease?
Een X5 kost nogal wat. Wil je die als bedrijf per week kunnen verhuren gaat het een heel gedoe worden deze 52 weken verhuurd te hebben. Er gaan hoe dan ook weken verloren dat hij in de showroom blijft staan, die moeten gecompenseerd worden. Evenals het onderhoud, hoe denk je dat mensen met andermans spullen omgaan? Asociaal meestal.

Ik zou 3 maanden een grote bakwagen kunnen gebruiken voor de catering in het hoogseizoen. Shortlease kost mij 1700 per maand en kan dan 200km per dag rijden.

Andere optie is een gebruikte bakwagen kopen a 30.000 met 100.000 op de teller en deze in de wintermaanden verhuren om de kosten te dekken.

Wat is het doel van die spiegels?

Looks.

Achterruit lamellen zijn lekker jaren '80

helaas van de jaren 90

Terug
Naar boven