MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Verplichte blackbox etc., zeker en dat is zoals altijd nog maar het begin van de regeldrift. Alles kan kapot. Misschien moet die klapmongool Alex Soze solliciteren op een baantje als EU commissaris, want de mensen die daar nu zitten zijn niet veel intelligenter.

Ja en ook dat prachtige intelligent speed assistant. Alles voor milieu en veiligheid. Zie het ook nog wel gebeuren dat je dat mettertijd ook niet meer uit kan/mag schakelen. Kom je nog goed weg met 180 in een Volvo 😴

Ja en ook dat prachtige intelligent speed assistant. Alles voor milieu en veiligheid. Zie het ook nog wel gebeuren dat je dat mettertijd ook niet meer uit kan/mag schakelen. Kom je nog goed weg met 180 in een Volvo 😴

Ja we leven in een bananen unie, of federale staat zo je wilt. Maar dan zonder de perks :lol:

Kwestie van tijd tot sommige dingen niet zonder meer uit te zetten zijn idd., mocht je het wel via een omweg kunnen doen dan ben je niet meer verzekerd en registreert die debiele zwarte doos alles.

Ja we leven in een bananen unie, of federale staat zo je wilt. Maar dan zonder de perks :lol:

Kwestie van tijd tot sommige dingen niet zonder meer uit te zetten zijn idd., mocht je het wel via een omweg kunnen doen dan ben je niet meer verzekerd en registreert die debiele zwarte doos alles.
Mijn gedachte

idem hier, alles onder de 7 vind ik gewoon rap. Richting de 9-10 vind ik echt onacceptabel. Alles tussen de 7-8 prima als je concessies moet doen inzake comfort en luxe. Straks alles gecapped met die elektrische bende met Volvo als captain.

Ik probeer nogsteeds weg te komen door mijn auto sportief te noemen met 8.7 0-100 oid :roflol:

Al was dat toen die auto op de markt kwam best wel rap.

Worden nieuwe autos binnenkort niet sowieso cucked door EU reglement?
Welke van de 100? :')

Verplichte blackbox etc., zeker en dat is zoals altijd nog maar het begin van de regeldrift. Alles kan kapot. Misschien moet die klapmongool Alex Soze solliciteren op een baantje als EU commissaris, want de mensen die daar nu zitten zijn niet veel intelligenter.

Een blackbox zie ik nog wel waarde in, maar in dit geval puur strafrechtelijk.

Veel moderne auto's hebben dit al en het wordt ook wel eens gebruikt als bewijs bij dodelijke aanrijdingen.

Alleen waar het imo absoluut niet heen moet gaan is dat deze data naar verzekeringen gaat of live gedeeld zou worden met politie oid.

Janken....

Je zou denken dat er met technologie en verbeteringen in aandrijving die minder uitstoot er langzaam weer harder gereden zou mogen worden, maar helaas.

Komt ook natuurlijk voor een groot deel door de SUV kopers, alle winsten op het gebied van miliue en efficintie worden meteen teniet gedaan.

Dit is inderdaad ook het gevaar wat ik zie.

Met sommige dingen zijn we imo wel echt te veel vrijheid aan het opofferen voor veiligheid.

Motoren zijn straks 'the final fronter' omdat regulatie en electricifactie daar 10-20 jaar achter loopt.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Nee joh… vind de kleur juist mooi. Helemaal uit die tijd ook.

In Duitsland kan je nog een hoop van dit soort pareltjes vinden, uit de schuur van een oude pas overleden nazi.

Zou er zo een kopen…
weet het, heb in 2019 nog een donker gele w123 gekocht met nog geen 150dkm gelopen met serviceheft compleet van lokale Mercedes dealer onderhouden

weet het, heb in 2019 nog een donker gele w123 gekocht met nog geen 150dkm gelopen met serviceheft compleet van lokale Mercedes dealer onderhouden

Nice. Heb je foto’s? Wel benieuwd naar.

Mijn vader heeft jarenlang een w140 gehad. Of ja, heeft hem nu nog steeds maar staat al een tijdje stil :( Moet een nieuw motorblok in.

94159E2D-D976-4580-AF26-9796F6DB570F.jpeg

060CE838-81AA-4ED9-93F3-4BE68016C6B8.jpeg

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.872

Nieuwe spoiler en extratjes.

Bijlagen

• 50E94AAF-2798-4A68-A31D-29F3D1875763.jpeg
    50E94AAF-2798-4A68-A31D-29F3D1875763.jpeg
    126,4 KB · Weergaven: 35
  • IMG_3516.MOV
    851 KB
.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens nagedacht over de voor en nadelen van leasen, ik ben nu op een punt gekomen dat ik weinig waarde meer hecht aan het bezit van een auto, wel wil ik er gewoon twee tot onze beschikking hebben staan. Ik zit nu ook zo weinig km’s alleen achter het stuur, dat vermogen en wegligging ook niet meer hoog op mijn lijstje staan, individualisering heeft me nooit echt geboeid en allerlei opties ook niet.

Als ik mijn wensen voor auto’s tot 1 merk beperk kom ik ongeveer op het volgende uit. 90% van de tijd hebben wij voldoende aan 2 mini’s / BMW i3’s waarvan eentje sowieso elektrisch mag zijn. Een aantal keer per jaar hebben we behoefte aan een grotere auto, zeg een 5 Touring of een 2 Gran Tourer en een aantal keer per jaar zou ik wel een Z4 of en snelle 2 serie willen rijden. Ik zou graag willen dat dit binnen een private lease constructie kon met deels een vast maandbedrag en daar bovenop een pay-per-use toeslag voor de keren dat ik een ander model wil of toch meer km’s maak, momenten dat ik gegarandeerd geen 2 auto’s nodig heb zou iemand anders er in kunnen rijden als mij dat weer een besparing op zou leveren. Ik ben bereid een flink bedrag te betalen, maar wil daar wel veel flexibiliteit voor terug, en daar wringt nu juist de schoen bij private-lease, je betaald de hoofdprijs maar je moet vooraf al bepalen hoelang je de auto wilt houden en hoeveel km’s je gaat tijden, dan kan je bijna nog beter geld lenen en gewoon een auto kopen. Om aan mijn wensen een beetje te voldoen kan zou ik ook kunnen kiezen tussen een M240 Coupe icm een 2 Active Tourer, of een Mini of 1-serie en een wat zwaarder gemotoriseerde 5 Touring/ 6 GT, jong gebruikt is voor nooit een probleem geweest en dan ben ik denk ik goedkoper uit dan wanneer zo’n flexibele constructie mogelijk zou zijn.

Nouja in zo'n geval is je keuze sowieso een makkelijke want de constructie van een auto leasen en 'm bijvoorbeeld 5x per jaar een paar dagen wisselen voor een andere bestaat niet.

Waarom dan niet gewoon een mini, een 1/3 series en huur je die Z4 pf 5 series station wanneer die nodig hebt?

Ik heb nog eens nagedacht over de voor en nadelen van leasen, ik ben nu op een punt gekomen dat ik weinig waarde meer hecht aan het bezit van een auto, wel wil ik er gewoon twee tot onze beschikking hebben staan. Ik zit nu ook zo weinig km’s alleen achter het stuur, dat vermogen en wegligging ook niet meer hoog op mijn lijstje staan, individualisering heeft me nooit echt geboeid en allerlei opties ook niet.

Als ik mijn wensen voor auto’s tot 1 merk beperk kom ik ongeveer op het volgende uit. 90% van de tijd hebben wij voldoende aan 2 mini’s / BMW i3’s waarvan eentje sowieso elektrisch mag zijn. Een aantal keer per jaar hebben we behoefte aan een grotere auto, zeg een 5 Touring of een 2 Gran Tourer en een aantal keer per jaar zou ik wel een Z4 of en snelle 2 serie willen rijden. Ik zou graag willen dat dit binnen een private lease constructie kon met deels een vast maandbedrag en daar bovenop een pay-per-use toeslag voor de keren dat ik een ander model wil of toch meer km’s maak, momenten dat ik gegarandeerd geen 2 auto’s nodig heb zou iemand anders er in kunnen rijden als mij dat weer een besparing op zou leveren. Ik ben bereid een flink bedrag te betalen, maar wil daar wel veel flexibiliteit voor terug, en daar wringt nu juist de schoen bij private-lease, je betaald de hoofdprijs maar je moet vooraf al bepalen hoelang je de auto wilt houden en hoeveel km’s je gaat tijden, dan kan je bijna nog beter geld lenen en gewoon een auto kopen. Om aan mijn wensen een beetje te voldoen kan zou ik ook kunnen kiezen tussen een M240 Coupe icm een 2 Active Tourer, of een Mini of 1-serie en een wat zwaarder gemotoriseerde 5 Touring/ 6 GT, jong gebruikt is voor nooit een probleem geweest en dan ben ik denk ik goedkoper uit dan wanneer zo’n flexibele constructie mogelijk zou zijn.
Slachtoffer van de moderne consumentenmaatschappij.

Waarom dan niet gewoon een mini, een 1/3 series en huur je die Z4 pf 5 series station wanneer die nodig hebt?
Omdat ik een luie donder ben die het graag makkelijk wil regelen en het zonde van het geld vind om een meerdere keren per jaar een grote auto te huren voor vakantie terwijl mijn eigen auto's voor de deur staan.

Maar ik heb toch even gekeken, als ik voor de ritten waar ik dit jaar echt een flinke auto voor wil hebben een Volvo XC60, of Mercedes GLC (dat is dan iets kleiner als ik nu heb) huur ben ik ruim €4500 kwijt, plus nog de rompslomp om heen en weer te rijden naar de verhuur locaties. De afgelopen de komende jaren zal dat niet heel erg veranderden denk ik, dan is het dus gewoon voordeliger om zo'n auto te bezitten, zeker ook omdat je dan zonder te plannen er eentje hebt staan.

Terug
Naar boven