MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Is verbruik ook echt zuiniger bij chippen? Ik kan het niet geloven, meer vermogen én minder verbruik maar het wordt wel beweerd.
 
Is verbruik ook echt zuiniger bij chippen? Ik kan het niet geloven, meer vermogen én minder verbruik maar het wordt wel beweerd.
Theoretisch is de curve van het verbruik (op de verticale as, toerental op de horizontale as) de gespiegelde van de curve van het koppel.
 
Laatst bewerkt:
Is verbruik ook echt zuiniger bij chippen? Ik kan het niet geloven, meer vermogen én minder verbruik maar het wordt wel beweerd.
ja, is echt zuiniger. de auto wordt beter afgesteld dan algemeen standaard voor alle landen
In principe wel. Alleen 95% zal ook anders gaan rijden door het extra vermogen en dan is ie uiteraard niet zuiniger.
Ik rij sowieso sportief. als je van oud opaatje, nu ineens sportief gaat rijden is het verbruik wel hoger ja.
 
In principe wel. Alleen 95% zal ook anders gaan rijden door het extra vermogen en dan is ie uiteraard niet zuiniger.
Vast een domme vraag, maar ik geef mijn vagina graag de schuld.

Waarom wordt dat dan niet standaard gedaan? Garantie op bepaalde onderdelen ofzo?
 
Vast een domme vraag, maar ik geef mijn vagina graag de schuld.

Waarom wordt dat dan niet standaard gedaan? Garantie op bepaalde onderdelen ofzo?
Regels zijn per land verschillend en bij de standaarduitvoeringen kiezen ze voor 'safe in elk land' dacht ik.
 
Regels zijn per land verschillend en bij de standaarduitvoeringen kiezen ze voor 'safe in elk land' dacht ik
Volgens mij is dit inderdaad zo ja.

Veel dealers zijn wel echt anti-chiptunen en dreigen ook met tegenwerken in garantie en/of coulance gevalletjes.
Dan zullen ze altijd proberen te wijzen naar het chiptunen.

Zijn weinig dealers die het ook aanbieden om via hun te kunnen laten uitbesteden.
 
Volgens mij is dit inderdaad zo ja.

Veel dealers zijn wel echt anti-chiptunen en dreigen ook met tegenwerken in garantie en/of coulance gevalletjes.
Dan zullen ze altijd proberen te wijzen naar het chiptunen.

Zijn weinig dealers die het ook aanbieden om via hun te kunnen laten uitbesteden.

En dat zal ook wel een reden hebben. Meer slijtage, andere rijstijl, weg garantie.
 
Volgens mij is dit inderdaad zo ja.

Veel dealers zijn wel echt anti-chiptunen en dreigen ook met tegenwerken in garantie en/of coulance gevalletjes.
Dan zullen ze altijd proberen te wijzen naar het chiptunen.

Zijn weinig dealers die het ook aanbieden om via hun te kunnen laten uitbesteden.
Volgens mij waarschuwen zelfs chippers er voor dat je garantie vervalt toch indien je binnen de garantietermijn toch chipt? En vanaf bepaalde percentages extra power kunnen zelfs verzekeringen moeilijk doen.
 
Volgens mij waarschuwen zelfs chippers er voor dat je garantie vervalt toch indien je binnen de garantietermijn toch chipt? En vanaf bepaalde percentages extra power kunnen zelfs verzekeringen moeilijk doen.
Sommige chippers waarschuwen er voor, maar het gros claimt dat het onzichtbaar is bij de dealer...
Mijn vorige auto's altijd laten chippen, omdat ik ze toch niet bij de dealer kocht en dus ook niet liet onderhouden daar. Gelukkig nooit gezeur mee/over gehad en ook nooit stukken gehad waarvan ik dacht dat dit te wijten was aan tuning.

Huidige auto durf ik niet te laten chippen omdat ik t zonde zou vinden om garantie of wat dan ook op het spel te zetten voor een paar PKtjes en koppel.
Als hij een jaartje uit garantie is, ga ik het toch wel weer overwegen :D
 
Fabrieksgarantie vervalt omdat je rotzooit aan een product, er zijn tuners die deze garantie overnemen.
Officieel moet je bij +20% vermogen je auto opnieuw laten keuren door het RDW en moet je dit ook aangeven bij de verzekeraar, die kan je weigeren of meer doekoe laten dokken.
 
Fabrieksgarantie vervalt omdat je rotzooit aan een product, er zijn tuners die deze garantie overnemen.
Officieel moet je bij +20% vermogen je auto opnieuw laten keuren door het RDW en moet je dit ook aangeven bij de verzekeraar, die kan je weigeren of meer doekoe laten dokken.
Zijn volgens mij maar een paar tuners die dit doen omdat ze "huis-tuner" zijn zoals ABT bij Audi etc.
En inderdaad... alleen volgens mij winnen veel auto's tegenwoordig al makkelijk 50-60 pk bij een chipbeurtje. Vroeger was 30 wel een beetje de max om bij te krijgen (zonder fysieke veranderingen dan).
 
alleen volgens mij winnen veel auto's tegenwoordig al makkelijk 50-60 pk bij een chipbeurtje. Vroeger was 30 wel een beetje de max om bij te krijgen (zonder fysieke veranderingen dan).
Omdat auto's tegenwoordig veel meer leunen op turbo's en het vaak meerdere geknepen varianten zijn van exact hetzelfde blok. Passat van mn pa destijds was 110 pk versie waar ook een 140 en een 175 pk van was. Tunen van dit blok leverde altijd ~190 pk op.
 
Samen met een porsche 911 de 180 getikt op de 70 weg :roflol: Waarschijnlijk stock want ik kwam sneller voorruit
 
Samen met een porsche 911 de 180 getikt op de 70 weg :roflol: Waarschijnlijk stock want ik kwam sneller voorruit
Porsches zijn zelden getuned, je verliest je garantie namelijk en ook buiten de garantie als er recalls zijn wordt je auto niet meer gemaakt
 
Porsches zijn zelden getuned, je verliest je garantie namelijk en ook buiten de garantie als er recalls zijn wordt je auto niet meer gemaakt
Weet je zeker? Ik volg autochippen op instagram en zie genoeg porsche’s en rs6’en op de vermogentestbank staan. Snap ook niet waarom iemand een rs6 laat chippen die ding is al moker snel
 
Er zijn uiteraard altijd mensen die het doen maar zal grote minderheid van Porsche rijders zijn. RS6 zie je wel vaker maar is ook goedkoper te repareren. Overigens heeft het bij de meeste modellen ook niet heel veel zin; de Turbo S doet al 2,4 seconden 0-100 dus ga je niet veel op winnen
 
Er zijn uiteraard altijd mensen die het doen maar zal grote minderheid van Porsche rijders zijn. RS6 zie je wel vaker maar is ook goedkoper te repareren. Overigens heeft het bij de meeste modellen ook niet heel veel zin; de Turbo S doet al 2,4 seconden 0-100 dus ga je niet veel op winnen
Bij ons was het meer 100-200 dat ik hem inhaalde
 
Porsche maakt ook eigen motoren in de 911, dus ook stuk duurder dan bijvoorbeeld de 4 liter twin turbo in RS6 wat een generieke VW groep motor is
 
Terug
Naar boven