- Waardering
- 7.124
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In principe wel. Alleen 95% zal ook anders gaan rijden door het extra vermogen en dan is ie uiteraard niet zuiniger.Is verbruik ook echt zuiniger bij chippen? Ik kan het niet geloven, meer vermogen én minder verbruik maar het wordt wel beweerd.
Theoretisch is de curve van het verbruik (op de verticale as, toerental op de horizontale as) de gespiegelde van de curve van het koppel.Is verbruik ook echt zuiniger bij chippen? Ik kan het niet geloven, meer vermogen én minder verbruik maar het wordt wel beweerd.
ja, is echt zuiniger. de auto wordt beter afgesteld dan algemeen standaard voor alle landenIs verbruik ook echt zuiniger bij chippen? Ik kan het niet geloven, meer vermogen én minder verbruik maar het wordt wel beweerd.
Ik rij sowieso sportief. als je van oud opaatje, nu ineens sportief gaat rijden is het verbruik wel hoger ja.In principe wel. Alleen 95% zal ook anders gaan rijden door het extra vermogen en dan is ie uiteraard niet zuiniger.
Vast een domme vraag, maar ik geef mijn vagina graag de schuld.In principe wel. Alleen 95% zal ook anders gaan rijden door het extra vermogen en dan is ie uiteraard niet zuiniger.
Regels zijn per land verschillend en bij de standaarduitvoeringen kiezen ze voor 'safe in elk land' dacht ik.Vast een domme vraag, maar ik geef mijn vagina graag de schuld.
Waarom wordt dat dan niet standaard gedaan? Garantie op bepaalde onderdelen ofzo?
Volgens mij is dit inderdaad zo ja.Regels zijn per land verschillend en bij de standaarduitvoeringen kiezen ze voor 'safe in elk land' dacht ik
Ah, helder!Regels zijn per land verschillend en bij de standaarduitvoeringen kiezen ze voor 'safe in elk land' dacht ik.
Volgens mij is dit inderdaad zo ja.
Veel dealers zijn wel echt anti-chiptunen en dreigen ook met tegenwerken in garantie en/of coulance gevalletjes.
Dan zullen ze altijd proberen te wijzen naar het chiptunen.
Zijn weinig dealers die het ook aanbieden om via hun te kunnen laten uitbesteden.
Volgens mij waarschuwen zelfs chippers er voor dat je garantie vervalt toch indien je binnen de garantietermijn toch chipt? En vanaf bepaalde percentages extra power kunnen zelfs verzekeringen moeilijk doen.Volgens mij is dit inderdaad zo ja.
Veel dealers zijn wel echt anti-chiptunen en dreigen ook met tegenwerken in garantie en/of coulance gevalletjes.
Dan zullen ze altijd proberen te wijzen naar het chiptunen.
Zijn weinig dealers die het ook aanbieden om via hun te kunnen laten uitbesteden.
Sommige chippers waarschuwen er voor, maar het gros claimt dat het onzichtbaar is bij de dealer...Volgens mij waarschuwen zelfs chippers er voor dat je garantie vervalt toch indien je binnen de garantietermijn toch chipt? En vanaf bepaalde percentages extra power kunnen zelfs verzekeringen moeilijk doen.

Zijn volgens mij maar een paar tuners die dit doen omdat ze "huis-tuner" zijn zoals ABT bij Audi etc.Fabrieksgarantie vervalt omdat je rotzooit aan een product, er zijn tuners die deze garantie overnemen.
Officieel moet je bij +20% vermogen je auto opnieuw laten keuren door het RDW en moet je dit ook aangeven bij de verzekeraar, die kan je weigeren of meer doekoe laten dokken.
Omdat auto's tegenwoordig veel meer leunen op turbo's en het vaak meerdere geknepen varianten zijn van exact hetzelfde blok. Passat van mn pa destijds was 110 pk versie waar ook een 140 en een 175 pk van was. Tunen van dit blok leverde altijd ~190 pk op.alleen volgens mij winnen veel auto's tegenwoordig al makkelijk 50-60 pk bij een chipbeurtje. Vroeger was 30 wel een beetje de max om bij te krijgen (zonder fysieke veranderingen dan).
Porsches zijn zelden getuned, je verliest je garantie namelijk en ook buiten de garantie als er recalls zijn wordt je auto niet meer gemaaktSamen met een porsche 911 de 180 getikt op de 70 wegWaarschijnlijk stock want ik kwam sneller voorruit
Weet je zeker? Ik volg autochippen op instagram en zie genoeg porsche’s en rs6’en op de vermogentestbank staan. Snap ook niet waarom iemand een rs6 laat chippen die ding is al moker snelPorsches zijn zelden getuned, je verliest je garantie namelijk en ook buiten de garantie als er recalls zijn wordt je auto niet meer gemaakt
Bij ons was het meer 100-200 dat ik hem inhaaldeEr zijn uiteraard altijd mensen die het doen maar zal grote minderheid van Porsche rijders zijn. RS6 zie je wel vaker maar is ook goedkoper te repareren. Overigens heeft het bij de meeste modellen ook niet heel veel zin; de Turbo S doet al 2,4 seconden 0-100 dus ga je niet veel op winnen