XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

BMW in 1955, bescheiden, klein, efficient, gemaakt om iedereen een betaalbare en zuinige auto te bieden.
bmw-isetta.jpg

Bmw in 2023, bijna het zelfde maar nét anders.
P90447388-stella-clarke-project-lead-bmw-ix-flow-featuring-e-ink-prototype-not-on-sale-600px.jpg

20221210012517_BMW XM India.jpg
Dit zijn toch geen auto’s meer, ziet er niet uit

Ben geen fan van electrische auto’s, maar vind dan de modellen van Audi en Porsche mooier. Tesla ook intens lelijk

Ja same, ik vind de Audi E-tron GT eigenlijk best wel vet, Taycan is ook niet lelijk imo.

Verder kwa elektrische zou ik zeggen de Ionic 5, Polestar, en de EV6 zijn ook best prima om te zien. Bonuspunten voor de HondaE en IDBuzz.

IX wel echt een van de lelijkste.

Ja same, ik vind de Audi E-tron GT eigenlijk best wel vet, Taycan is ook niet lelijk imo.

Verder kwa elektrische zou ik zeggen de Ionic 5, Polestar, en de EV6 zijn ook best prima om te zien. Bonuspunten voor de HondaE en IDBuzz.

IX wel echt een van de lelijkste.
Eens, toch blijf ik het het geluid van een v8/v10/v12 het mooist vinden. EVs zijn ook alleen snel qua acceleratie, daadwerkelijke performance is toch minder dan sportievere benzine modellen

Eens, toch blijf ik het het geluid van een v8/v10/v12 het mooist vinden. EVs zijn ook alleen snel qua acceleratie, daadwerkelijke performance is toch minder dan sportievere benzine modellen
Welke andere performance is er dan acceleratie?

Performance is een combinatie van acceleratie, wegligging, remmen en topsnelheid.
Exact, de snelste Tesla (Plaid) kan op papier 320km/h maar in praktijk is ongeveer 260 max, en op die snelheden zijn remmen behoorlijk gaar. Als je in een beetje performance auto 260 rijd heb je dit probleem niet bijvoorbeeld Porsche 911 of RS6. Dus qua performance is de Tesla gewoon inferieur, helemaal versus super/hyper cars

Exact, de snelste Tesla (Plaid) kan op papier 320km/h maar in praktijk is ongeveer 260 max, en op die snelheden zijn remmen behoorlijk gaar. Als je in een beetje performance auto 260 rijd heb je dit probleem niet bijvoorbeeld Porsche 911 of RS6. Dus qua performance is de Tesla gewoon inferieur, helemaal versus super/hyper cars
Tussen'acceleratie is ook wel snel naar 267km/u als topspeed

Tussen'acceleratie is ook wel snel naar 267km/u als topspeed
Valt vies tegen in de praktijk, heb regelmatig dat ik Tesla’s tegenkom en rij ze er altijd uit en mij acceleratie is niet insane (4,5 sec naar 100). In het begin gaan ze sneller maar rond 150/160/km/h krijgen ze het lastig + je batterij drained bijna meteen

Valt vies tegen in de praktijk, heb regelmatig dat ik Tesla’s tegenkom en rij ze er altijd uit en mij acceleratie is niet insane (4,5 sec naar 100). In het begin gaan ze sneller maar rond 150/160/km/h krijgen ze het lastig + je batterij drained bijna meteen

Eens hij kan een snelle run aan maar dit is perfecte omstandigheden en vol geladen auto en zoals hij zelf zegt lastig the handelen. Is een beetje hetzelfde als Nürburgring tijden, bijvoorbeeld de RS6 performed daar niet top maar is in praktijk een van de snelste auto’s op de weg als het een beetje regent etc.

leuke is dat ze allemaal sparsam rijden, om maar niet te hoeven bijladen. Zie nagenoeg nooit een EV die ook 160-180 rijdt(DE)

Handeling op snelheid en het kunnen doorzetten van acceleratie op hogere snelheden. Een Tesla rijd je helemaal weg in een beetje sportieve bak
Vraag me alleen af wanneer dat irl gebeurt. Met de motor moet ik al met een fijn kammetje sparring partners opzoeken als ik een wedstrijdje wil.

Vraag me alleen af wanneer dat irl gebeurt. Met de motor moet ik al met een fijn kammetje sparring partners opzoeken als ik een wedstrijdje wil.

Ik heb mijn motor nu anderhalve maand en 1500km, meeste in en om de stad, ik heb letterlijk nog niet een keer naast een auto gestaan die ook maar enige kans zou maken om mee te komen, en dat is met mij als halfbakken rijder op een nieteens bijzonder snelle motor

Ik heb mijn motor nu anderhalve maand en 1500km, meeste in en om de stad, ik heb letterlijk nog niet een keer naast een auto gestaan die ook maar enige kans zou maken om mee te komen, en dat is met mij als halfbakken rijder op een nieteens bijzonder snelle motor
Ik bedoelde met een andere motorrijder. Veel auto's vallen vies tegen, kunnen in principe makkelijk net zo hard door een bocht als ik op mijn motor, met veel minder risico's. Tesla's kan ik alleen "hebben" bij een stoplichtsprint als ik beter op het groene licht let.

Target blue eye.. hoe zwaar wordt er op je afgerekend als ze constateren dat je daarmee rondrijdt?

Terug
Naar boven