AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Is inmiddels ook achterhaald en wordt alleen geroepen door mensen die geld zat hebben.

Tekort aan geld geld maakt actief ongelukkig en mensen die 500k per jaar verdienen zijn statischtisch gezien minder gelukkig dan mensen die 5 miljoen verdienen.

Er zijn wel veel deminishing returns boven iets van 75k per jaar, omdat je onder de 75k per jaar geldtekort problemen geeft je echt dingen moet laten omdat je het niet kan betalen.

Geen zorgen hoeven maken om geld is verreweg de grootste factor.

Al moet ik zeggen dat ik ook echt mega blij was toen ik mijn eerste auto kocht voor €2625 euro, eerste paar weken kon ik bijna niet geloven dat 'mijn eigen Alfa Romeo' voor de deur stond.

Geld maakt niet per se gelukkig. Geen/weinig/onvoldoende geld maakt wel degelijk ongelukkig.

Onder 75k per jaar geldproblemen?

Geld maakt niet per se gelukkig. Geen/weinig/onvoldoende geld maakt wel degelijk ongelukkig.

Onder 75k per jaar geldproblemen?

Onder de 75k een huishouden draaien kan je nog wel vervelende momenten hebben als je medische kosten hebt, de auto stuk gaat, ect.

Als je daar echt boven gaat zitten hoef je waarschijnlijk niet meer de vakantie op te geven omdat de auto stuk ging bij wijze van spreken.

Laatst bewerkt:
Vaste lasten in deze context zijn wel belangrijk. 75k pj met lage vaste lasten heb je een goed leven, waarin je eigenlijk niets tekort in komt.

Vaste lasten in deze context zijn wel belangrijk. 75k pj met lage vaste lasten heb je een goed leven, waarin je eigenlijk niets tekort in komt.
Ofcourse, je kan er ook niet echt een vast bedrag aan plakken.

Essentie is dat als je genoeg geld hebt om je vaste lasten te betalen, met hier en daar wat luxe en daarbij niet druk hoeft te maken om incidentele uitgeven, je veel gelukkiger bent dan als je er niet zo goed voor staat.

Die grens is natuurlijk afhangkelijk van je situatie, maar ik geloof dat ze een aantal jaar geleden rond de 60k gemiddeld uitkwamen na onderzoek, dus zal dat nu paar jaar later wel op 75k ziten.

• Like
Waarderingen: AK
Die grens is natuurlijk afhangkelijk van je situatie, maar ik geloof dat ze een aantal jaar geleden rond de 60k gemiddeld uitkwamen na onderzoek, dus zal dat nu paar jaar later wel op 75k ziten.
Ja, die 60k heb ik ook weleens voorbij zien komen en dan ging dat om een bruto gezamenlijk inkomen voor een gemiddeld gezin ik vind dat dan nog vrij weinig.

Maar bij je ouders op zolder wonen ook niet, ofwel @chrisk
Is relatief he. Het kan beter, maar kan ook erger.

Persoonlijk heb ik trouwens echt helemaal niks met auto's dus zal daar altijd mooi op kunnen besparen, ten gunste van een leukere woonplek?

• Heart
Waarderingen: AK
A6028013-05E8-4EDD-A354-3FBAB121CD80.jpeg
Uiteraard, gister dankzij dit forum eraan gedacht om z'n maandelijks winter rondje sturen te doen ;)

Bijlagen

• 20230212_154344.jpg
    20230212_154344.jpg
    197,3 KB · Weergaven: 40
Is relatief he. Het kan beter, maar kan ook erger.

Persoonlijk heb ik trouwens echt helemaal niks met auto's dus zal daar altijd mooi op kunnen besparen, ten gunste van een leukere woonplek?
Kijk, zo dom ben je nog niet 🤝

Ja, die 60k heb ik ook weleens voorbij zien komen en dan ging dat om een bruto gezamenlijk inkomen voor een gemiddeld gezin ik vind dat dan nog vrij weinig.

Mijn vriendin hebben dat nu ongeveer, icm sociale huurwoning en geen kinderen, wij komen nu stiekem ineens tot inzien dat 60-65k dan ineens best wat geld is :roflol:

Voor mij helemaal omdat ik dit huis een jaar geleden nog moest betalen van 30k toen ik alleen woonde.

Maarja zouden wij 2 kinderen hebben en een flinke hypotheek dan is het wel even een ander verhaal.

Eens. Als je een goedkoop auto'tje hebt en een lage huur of hypotheek dan kan je genoeg op vakantie. En dat is ook weer relatief aan wat voor vakanties je doet natuurlijk.

Een kind hebben volgt financieel de hockeystick curve :D

hockeystickgrowth_chart-corrected.png

Mijn vriendin hebben dat nu ongeveer, icm sociale huurwoning en geen kinderen, wij komen nu stiekem ineens tot inzien dat 60-65k dan ineens best wat geld is :roflol:

Voor mij helemaal omdat ik dit huis een jaar geleden nog moest betalen van 30k toen ik alleen woonde.

Maarja zouden wij 2 kinderen hebben en een flinke hypotheek dan is het wel even een ander verhaal.
Ik zeg ook niet dat het weinig is, maar het werd gebracht als de grens waarbij je niet significant gelukkiger werd als je meer ging verdienen.

Een kind hebben volgt financieel de hockeystick curve :D

hockeystickgrowth_chart-corrected.png
Tot nu vind ik een kind wel meevallen qua kosten. Zal wel veranderen naarmate ie ouder wordt, maar nu kost het allemaal geen drol.

Maar wij kopen dan ook geen dure kleding voor die kleine. Heb ik ook nooit begrepen waarom je merkkleding voor een baby zou kopen.

Terug
Naar boven