XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Tot nu vind ik een kind wel meevallen qua kosten. Zal wel veranderen naarmate ie ouder wordt, maar nu kost het allemaal geen drol.

Maar wij kopen dan ook geen dure kleding voor die kleine. Heb ik ook nooit begrepen waarom je merkkleding voor een baby zou kopen.
Dat zegt elke vader die in een zeeman trainingspak loopt.
?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg

Is inmiddels ook achterhaald en wordt alleen geroepen door mensen die geld zat hebben.

Tekort aan geld geld maakt actief ongelukkig en mensen die 500k per jaar verdienen zijn statischtisch gezien minder gelukkig dan mensen die 5 miljoen verdienen.

Er zijn wel veel deminishing returns boven iets van 75k per jaar, omdat je onder de 75k per jaar geldtekort problemen geeft je echt dingen moet laten omdat je het niet kan betalen.

Geen zorgen hoeven maken om geld is verreweg de grootste factor.

Al moet ik zeggen dat ik ook echt mega blij was toen ik mijn eerste auto kocht voor €2625 euro, eerste paar weken kon ik bijna niet geloven dat 'mijn eigen Alfa Romeo' voor de deur stond.
Zodra je prima kan rondkomen zorgt meer geld niet per se voor meer motivatie, nee

Laatst bewerkt:
Tot nu vind ik een kind wel meevallen qua kosten. Zal wel veranderen naarmate ie ouder wordt, maar nu kost het allemaal geen drol.

Maar wij kopen dan ook geen dure kleding voor die kleine. Heb ik ook nooit begrepen waarom je merkkleding voor een baby zou kopen.
Ik reken het gemiste inkomen doordat we minder zijn gaan werken ook als kosten en dan tikt het flink aan.

Ivm doorverkopen? Als ik vrienden mag geloven, maakt dat dat kinderkleding uit een outletstore uiteindelijk goedkoper is

Totdat 1 van beiden hun baan verliest, geen gelijkwaardig inkomen kan terugkrijgen en ze daardoor de hoge vaste lasten niet meer kunnen betalen.
Ach dan is 't nooit genoeg. Hoeveel multimiljonairs zijn niet straatarm geraakt door verslaving/verkeerde keuzes.

Ivm doorverkopen? Als ik vrienden mag geloven, maakt dat dat kinderkleding uit een outletstore uiteindelijk goedkoper is
Nee wij verkopen niks door. Wij bewaren voor als vrienden een kind krijgen dan hebben ze meteen genoeg kleding voor de eerste anderhalf jaar. Maar kleding hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Bij de zeeman vind je genoeg spul voor een paar knaken. Kga toch geen shirtjes van 2 of 3 tientjes kopen waar ie zo weet uitgroeit.

En er ligt genoeg leuk spul. Ook online is genoeg te vinden.

En qua schoenen zijn sneakers sowieso geen goede schoenen om op te (leren) lopen. Je kan ze beter zachte zooltjes geven. Op goede schoentjes moet je natuurlijk niet besparen op kwaliteit.

Wij hebben deze

En komode, box, kast, overig kinder mubilair, hebben we allemaal 2e hands op marktplaats gekocht. Bespaart bizar veel geld. Kast, komode en bedje van mooi eikenhout gekocht voor €150. Eerste hands zit je zo op €1000. En het is praktisch nieuw, amper gebruikssporen. De box ook voor een habbekrats weten te bemachtigen.

Laatst bewerkt:
Ach dan is 't nooit genoeg. Hoeveel multimiljonairs zijn niet straatarm geraakt door verslaving/verkeerde keuzes.
Je moet in zo’n situatie gewoon bewuster met je geld omgaan en zorgen voor een goede buffer. Als je beneden modaal verdient kan je simpelweg gewoon minder ver terugvallen kwa inkomen.

Je moet in zo’n situatie gewoon bewuster met je geld omgaan en zorgen voor een goede buffer. Als je beneden modaal verdient kan je simpelweg gewoon minder ver terugvallen kwa inkomen.
Je meent het?

Dat geld toch voor elk niveau/inkomen. Iemand die 2 ton per jaar verdient maar 150k vaste lasten heeft is net zo goed fucked als ie in de ww komt voor 70% van z'n inkomen. Nu heeft diegene wat meer speling om z'n vaste lasten te verlagen en zal ie niet direct bij z'n ouders op zolder te hoeven wonen terwijl ie treurig uit 't raam kijkt wachtend op z'n boodschappen van de AH.

Nee wij verkopen niks door. Wij bewaren voor als vrienden een kind krijgen dan hebben ze meteen genoeg kleding voor de eerste anderhalf jaar. Maar kleding hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Bij de zeeman vind je genoeg troep voor een paar knaken. Kga toch geen shirtjes van 2 of 3 tientjes kopen waar ie zo weet uitgroeit.

En er ligt genoeg leuk spul. Ook online is genoeg te vinden.

En qua schoenen zijn sneakers sowieso geen goede schoenen om op te (leren) lopen. Je kan ze beter zachte zooltjes geven. Op goede schoentjes moet je natuurlijk niet besparen op kwaliteit.

Wij hebben deze

En komode, box, kast, overig kinder mubilair, hebben we allemaal 2e hands op marktplaats gekocht. Bespaart bizar veel geld. Kast, komode en bedje van mooi eikenhout gekocht voor €150. Eerste hands zit je zo op €1000. En het is praktisch nieuw, amper gebruikssporen. De box ook voor een habbekrats weten te bemachtigen.
Joh, ik heb geen flauw idee. Geen rammelende eierstokken. Ik dacht gewoon ook eens wat gehoord te hebben :emo:

Je meent het?

Dat geld toch voor elk niveau/inkomen. Iemand die 2 ton per jaar verdient maar 150k vaste lasten heeft is net zo goed fucked als ie in de ww komt voor 70% van z'n inkomen. Nu heeft diegene wat meer speling om z'n vaste lasten te verlagen en zal ie niet direct bij z'n ouders op zolder te hoeven wonen terwijl ie treurig uit 't raam kijkt wachtend op z'n boodschappen van de AH.
Zijn handtekening waarschuwt al voor Dunning-Kruger effect....

Joh, ik heb geen flauw idee. Geen rammelende eierstokken. Ik dacht gewoon ook eens wat gehoord te hebben :emo:
Zelfde geldt voor zo'n kinderwagen met maxi cosi. Wij kennen mensen die het als fashion item beschouwen en er €1000+ voor hebben neergelegd :roflol:. Dan ben je toch helemaal maf of ligt het nou aan mij.

Wij hadden em gratis gekregen van vrienden en zo zullen wij em ook weer doorgeven.

Je meent het?

Toch zijn er genoeg mensen (ZZP-ers :grinny:) die dit niet snappen.

Verder zit er toch ook een maximum aan je WW uitkering. Zulke inkomens vallen dus direct veel verder terug.

Je meent het?

In het ergste geval moet ie dan zijn huis van 1,5 miljoen verkopen en wat lager op de maatschappelijke ladder wonen.

Verschrikkelijk.

Poen zat hebben en dan verslaafd raken omdat het steeds meer meer meer moet zijn.

Het zal per individu verschillen hoeveel geluk je ervaart van geld. Waar de een liever tijd door brengt met zijn gezin en herinneringen wil maken wil een ander zoveel mogelijk materiaal bezitten.

10 jaar geleden woonde ik in appartement zonder balkon, verdienden we samen 2500 per maand.

Nu vrijstaand, nieuwe auto, dikke homegym, volgend jaar hopen we een mooi zwembad in de tuin te hebben.

Het leven is makkelijker en luxer geworden, maar ben niet gelukkiger dan 10 jaar geleden. Alles is gewoon hetzelfde, maar je zit in een andere stoel en auto.

Wat moeten studenten trouwens ongelukkig zijn als die vlieger letterlijk zo opgaat.

Zelfde geldt voor zo'n kinderwagen met maxi cosi. Wij kennen mensen die het als fashion item beschouwen en er €1000+ voor hebben neergelegd :roflol:. Dan ben je toch helemaal maf of ligt het nou aan mij.
Over mijn lijk dat ik ooit zoiets daarvoor ga betalen of ineens onbeperkt geldboom.

Terug
Naar boven