Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Nou...het gaat inmiddels toch tijd worden voor een nieuw autootje.

Ik wil max zo'n 27k uitgeven. Een SUV is inmiddels van het lijstje; het gaat een station worden.

Op het moment heb ik mijn oogjes laten vallen op de mercedes benz c350 E, dus een hybride. Lekker zuinig rijden, weinig wegenbelasting en met 280 pk voldoende vermogen om sportief te kunnen rijden. Aangezien ik 0 verstand heb van hybrides wil ik graag van jullie horen welke ervaringen je ermee hebt.

- Zijn ze betrouwbaar?
- Raakt de accu van de elektromotor snel leeg wanneer je flink aan het planken bent?
-Met een actieradius van 30 km kan je korte afstanden volledig elektrisch rijden, maar dit kan je ook uitschakelen lijkt mij, dus dat de elektromotor alleen gaat werken bij het accelereren?
-Zijn er nog specifieke punten waarop ik moet letten bij een aanschaf van een hybride?

Suggesties voor andere modellen is natuurlijk ook welkom!

Maar dan met volledige leren bekleding
Mercedes-Benz C-klasse Estate 350 e Lease Edition | Half-Led
€ 25.900,00

Laatst bewerkt:
Deze week trouwens voor het eerst irl een Mazda CX60 gezein, ik vind dat echt een mooie wagen.
7B110955-3E29-471D-9E66-28FAF9A641FE.jpeg

Zo’n ingetogen interieur spreekt me ook wel aan.
E59CF23A-E956-4D44-810D-7AF74F79802F.jpeg

Oogt idd mooi, niet meer dat bolle maar strakke lijnen. Gaaf zo'n vierkante grill. Interieur strak en basic, nice.

Ik wil max zo'n 27k uitgeven. Een SUV is inmiddels van het lijstje; het gaat een station worden.

Op het moment heb ik mijn oogjes laten vallen op de mercedes benz c350 E, dus een hybride. Lekker zuinig rijden, weinig wegenbelasting en met 280 pk voldoende vermogen om sportief te kunnen rijden. Aangezien ik 0 verstand heb van hybrides wil ik graag van jullie horen welke ervaringen je ermee hebt.

- Zijn ze betrouwbaar?
- Raakt de accu van de elektromotor snel leeg wanneer je flink aan het planken bent?
-Met een actieradius van 30 km kan je korte afstanden volledig elektrisch rijden, maar dit kan je ook uitschakelen lijkt mij, dus dat de elektromotor alleen gaat werken bij het accelereren?
-Zijn er nog specifieke punten waarop ik moet letten bij een aanschaf van een hybride?

€ 25.900,00
M'n pa twijfelde ook over de C350e maar de batterij schijnt niet erg super te zijn aldus de MB dealer en als ik me niet vergis leg je iets van 10k neer om 'm te laten vervangen.

Net een c63s coupe amg vs rs3 dragrace gezien. Dit bewijst maar weer wat een perfecte daily driver rs3 is voor alle weeromstandigheden.

Net een c63s coupe amg vs rs3 dragrace gezien. Dit bewijst maar weer wat een perfecte daily driver rs3 is voor alle weeromstandigheden.
Komt door vierwielaandrijving, zou zelf ook altijd voor vierwielaandrijving gaan bij performance auto. Hoewel sommige puristen liever achterwielaandrijving hebben

Mercedes heeft wel vaker problemen om de pk's ook op de weg te krijgen. De AMG is dikke 200kg zwaarder, ook al is er 110pk meer aan boord

Laatst bewerkt:
M'n pa twijfelde ook over de C350e maar de batterij schijnt niet erg super te zijn aldus de MB dealer en als ik me niet vergis leg je iets van 10k neer om 'm te laten vervangen.

Oeff dat is een duur geintje. Las ook dat de luchtvering niet erg betrouwbaar is. Dan kijk ik beter nog ff verder. Thanks voor de input.

- Zijn ze betrouwbaar?

€ 25.900,00
heb zelf ook gekeken naar dit type auto, en kwam tot dezelfde conclusie als @TallAndSmal z'n pa, bereik van 30 km is in realiteit fabrieks-af zo'n 18 km max en wordt snel minder. Kwaliteit van de batterij laat te wensen over en is met een jaar of 5-7 voor het gros einde levensduur en kost je een slordige 10k om te laten vervangen, dacht zo'n 8k exclusief arbeid.
Nadeel aan die plug-in hybrides is ook nog eens dat ze vaak leunen op die batterij voor al je overige systemen en geen aparte accu hebben. Dat wil zeggen, als die batterij dood is, is je auto dood en moet je deze dus vervangen om weer te kunnen rijden. Voor Mercedes geldt dit dacht ik ook.

- Zijn ze betrouwbaar?

€ 25.900,00
Rij vanaf 2015 hybride, voor mij best of both worlds. Bereik moet je idd altijd met korreltje zout nemen, mijne in theorie 80 maar in winter net 50. Auto's zijn wel zwaarder dan de normale tegenvariant, echter accu's liggen laag= laag zwaartepunt.

En ze hebben gewoon een aparte accu, dus je hoeft niet bang te zijn voor functieverlies.

Oeff dat is een duur geintje. Las ook dat de luchtvering niet erg betrouwbaar is. Dan kijk ik beter nog ff verder. Thanks voor de input.
Heb dit model ook gehad, alleen dan de CDI. Over het 350E gebeuren kan ik niet veel melden. Luchtvering had ik wel en kan je vertellen; als je dat eenmaal heb gehad... Kan geen setje veren met schokbrekers evenaren.

Vorig jaar wel bezig geweest met een CLA 250e, testrit beviel heel goed. Had verwacht dat het veel meer hikte tijdens overschakeling van E naar Benzine

Klopt, maar hoeft niet in een keer en dat geld blijft in de waarde van de auto zitten.

Op.mobile staan er 12, allemaal in de 20k en ik denk niet allemaal in smetteloze staat.
Rooitje of 8 ben je zo al kwijt aan bodywork incl spuiten. Ik doel meer op 1 mooie foto zegt nog niets. En wat zit er op de achterklep qua werk, of is het alleen de ruit.

Rooitje of 8 ben je zo al kwijt aan bodywork incl spuiten. Ik doel meer op 1 mooie foto zegt nog niets. En wat zit er op de achterklep qua werk, of is het alleen de ruit.

Je bent niet verplicht de auto als nieuw te laten restaureren. Ik zou er nooit 8k aan spuitwerk uitgeven in elk geval. Je kan ook gewoon apk ready maken en alleen de noodzakelijke dorpels etc. Bijhouden en de auto verder houden zoals deze is.

Schade aan mijn frontlip😢

Je bent niet verplicht de auto als nieuw te laten restaureren. Ik zou er nooit 8k aan spuitwerk uitgeven in elk geval. Je kan ook gewoon apk ready maken en alleen de noodzakelijke dorpels etc. Bijhouden en de auto verder houden zoals deze is.
Heb je de blaren op het dak oa wel gezien ?
In nieuwstaat ben je nog meer geld kwijt, en bodywork incl spuiten heb ik het over . Ook kom je vaak meer tegen dan je verwacht vooraf, ken de zwepen van herstel restauratie onderhand wel

Restaureren kost altijd meer geld/tijd/energie dan je denkt en de restwaarde valt altijd tegen.

Maar het idee dat je alles perfect moet restaurenen slaat imo ook nergens op.

Restaureren kost altijd meer geld/tijd/energie dan je denkt en de restwaarde valt altijd tegen.

Maar het idee dat je alles perfect moet restaurenen slaat imo ook nergens op.
Wie zegt dat, dat maakt Onslow ervan. Ik wijs alleen op de gebreken die je nu al ziet, en de kosten ervan om dat fatsoenlijk te herstellen.

Zo lijkt het heel wat…
IMG_0335.jpeg

Hier zie je al verweerde ‘blanke’ lak…
IMG_0336.jpeg

Laatst bewerkt:
Wie zegt dat, dat maakt Onslow ervan. Ik wijs alleen op de gebreken die je nu al ziet, en de kosten ervan om dat fatsoenlijk te herstellen.

Zo lijkt het heel wat…
IMG_0335.jpeg

Hier zie je al verweerde ‘blanke’ lak…
IMG_0336.jpeg

Je hoeft niet alle gebreken te herstellen. Ik begrijp dat hij door de apk moet komen en je sommige dingen echt noodzakelijk zijn om het rijdend te houden. Ik heb wel wat ervaring met oude auto's. Als je alles maar blijft maken gooi je echt onnodig geld weg. De slechte lak zou ik persoonlijk voor lief nemen. Het zou mij tegen staan een auto te laten spuiten voor meer geld dan hij gekost heeft. Waarom zou ik het dak laten behandelen, geen afkeurpunt. Alleen optisch, wat geef je er om.

Er paar jaar met plezier in rijden en 5 a 6k zal je er altijd weer voor beuren, hoe rot hij ook is. Het is maar net wat je van een auto wil.
Heb dagelijks een Bedford uit '79 de weg op. Heeft zo z'n gebreken, maar die gebreken heeft het al 10 jaar. Lekker laten zitten en het is zelfs nog meer waard dan 10 jaar geleden.

Terug
Naar boven