Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Mijn droom is een muscle car het liefst een een oldtimer met een dikke v8. Maar dan moet ik nog even een paar jaar doorsparen.
Ik vindt van de classics pickup ook echt gaaf, kan er ook maar 1 persoon mee dus minder de "BOB" zijn , haha :D

Alles boven de 2 liter toch? Geldt ook voor C klasse meen ik.
C klasses zijn allemaal 1.5jes tot aan de c200.
Vanaf C300 wordt het pas een motor dat ik uberhaupt bij een C klasse vind passen. De 2 liter....

Wat dat betreft is het voor Mercedesrijders òf een klein motortje in een toch wel grote auto waar je toch grof geld voor betaalt, òf een (nog) duurdere versie met een 2 liter motor.

De PK's vanaf de C200 zijn overigens wel acceptabel vind ik.
Geloof dat de C200 momenteel ook 200 pk heeft

Ah zat ik mis met de 200. De 160 bestaat in het huidige model nog wel, in ieder geval bouwjaar 2021 nog. Kan 'm op de site niet configureren dus geloof je als je zegt dat ie er nu uit is haha.

Verder ook geen idee of dat Renault blok een beetje degelijk is.

Ik rij zelf in de A200, prima bak die renault motor. Soepele DCT ook. 163PK is geen monster o.i.d. maar meer dan prima voor dagelijks gebruik. Maar nee het is geen 2.0 van MB, die ongetwijfeld een stuk volwassener rijdt.
Ik heb zelf de CLA180 (de shooting break). Rijd er nu 2 jaar in (bedrijfswagen) en de motor zelf is vlot genoeg (136 pk denk ik). Mijn eerste eigen wagen was een renault megane coupe 1.6 benzine (2009-2010 denk ik) en heb er met plezier in gereden. Mijn ouders hebben ook enkele keren een Renault gehad en de benzine-versies nooit over te klagen gehad. De dieselversies nooit gehad.

Het grote probleem met de 180 is dat de automatische versnellingsbak traag is en zeker niet vlot vind ik. Mijn vriendin heeft een BMW X2 25e en deze schakelt veeeel vlotter en beter. Die van mijn CLA vind ik zelfs slecht om eerlijk te zijn, vooral als je wat sportief wilt rijden; Voor gewoon basic woon-werkverkeer is het goed doenbaar. Dit schijnt wel beter te zijn met de 200 maar kan ik niet bevestigen.
Had ik dit geweten op voorhand (heb geen testrit gaan doen met de wagen aangezien ik snel moest beslissen) dan had ik een andere wagen gekozen denk ik.
Schakelen met de flippers aan het stuur trekt helemaal op niks met deze bak.

• Like
Waarderingen: Vonk
Over suv's gesproken. Wat vinden jullie van de alfa stelvio? Vind het interieur niet verkeerd, maar kan het exterieur geen plek geven. Ik kom ze ook amper tegen. Hoe is de betrouwbaarheid?
Ja brute bak. Hoor er alleen niet zo veel over.
Zou zelf eerder naar de Giulia kijken;
Vind ik zelf ook véél vetter dan auto's in hetzelfde prijssegment.

Over suv's gesproken. Wat vinden jullie van de alfa stelvio? Vind het interieur niet verkeerd, maar kan het exterieur geen plek geven. Ik kom ze ook amper tegen. Hoe is de betrouwbaarheid?

Ja brute bak. Hoor er alleen niet zo veel over.
Zou zelf eerder naar de Giulia kijken;
Vind ik zelf ook véél vetter dan auto's in hetzelfde prijssegment.

Prachtig en prima rij-eigenschappen. Let wel op dat je een Veloce-uitvoering treft, die hebben veel betere stoelen.
Had er bijna 1 aangeschaft, maar zag er uiteindelijk toch vanaf omdat ik een beter aanbod kreeg.

Zijn volgens mij wel redelijk betrouwbaar. Dit zegt de ANWB ;

Er zijn bij de Wegenwacht slechts enkele euveltjes rond de Stelvio bekend. Elektronica speelt ook hier de hoofdrol. Spontaan werkende ruitensproeiers (!), knipperende binnenverlichting en weigerende richtingaanwijzers bleken te herleiden naar een storing in het multimediasysteem. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de Wegenwacht dat niet ter plaatse kan oplossen, daarvoor moet de Stelvio echt naar de garage. Een beschadiging van de kabelboom ter hoogte van de middenconsole leidde tot sluiting (zekering eruit), waardoor de auto niet meer wilde starten. De Wegenwacht zal in een voorkomend geval zeker proberen de kabelboom te isoleren, nieuwe zekering erin en waarschijnlijk start de motor weer. Definitieve reparatie moet wel even in de garage plaatsvinden.

Welke banden scoren nou het hoogst qua kwaliteit? Wat vinden jullie van pirelli? Ik heb begrepen dat michellins snel verslijten

Stelvio en Giulia schijnen het kwa betrouwbaarheid zelfs iets beter te doen dan Duitse concurenten.

Paar elektrische issues(blijft Italiaans lmao) meer that's it.

Welke banden scoren nou het hoogst qua kwaliteit? Wat vinden jullie van pirelli? Ik heb begrepen dat michellins snel verslijten
Ik heb P-zero PZ4 op mijn Alfa en die zijn echt top voor grip, maar de voorbanden zijn wel op na 20k....

Mommy can we have Ferrari Purosangue?

No we have Ferrari Purosangue at home.

Purosangue-CX30.jpg

Maar hoe extreem wil je? Veel “beter” dan Bridgstone Potenza Race of Michelin Pilot Sport Cup 2 ga je niet vinden.

Laatst bewerkt:
Maar hoe extreem wil je? Veel “beter” dan Bridgstone Potenza Race of Michelin Pilot Sport Cup 2 ga je niet vinden.

Ik rij in conti’s momenteel maar ik voel alles op het weg. Als ik een slecht wegdek nader waarbij het asfalt niet smooth is voel ik mijn auto al schudden.

Dat is wel waarom je supersport banden koopt...
Dan kan je beter gewoon een allround kilometervreter band kopen of iig iets minder sportief.

Ik heb P-zero PZ4 op mijn Alfa en die zijn echt top voor grip, maar de voorbanden zijn wel op na 20k....
Had ik ook op m’n alfa en abarth toevallig. Volgens mij had H&S Corse die eens aangeraden. Vond ze heel fijn..

Op m’n DS3 een paar weken geleden 4 stuks Hankook Kinergy 4s2 laten zetten, nou, sla die maar over.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven