Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Veel grip en snel slijten gaat hand in hand.

Dit, voor mij doen de wat duurdere banden van Continental (Sportcontact) het erg goed qua grip. Ik laat deze ook altijd in de lease opnemen, ook voor winterbanden. Niet te vergelijken qua grip, zeker op nat wegdek met nagenoeg alle andere merken. Even los van de echte race bandjes die je met 10K km al versleten hebt.

Veel grip en snel slijten gaat hand in hand.
Mijn werkauto heeft winter/zomerbanden, mijn eigen auto vier seizoenen banden van continentaal. Die van het werk zijn veel vaker aan vervanging toe.

Vind het qua rijden weinig verschil maken. Bedoel, met sneeuw pas je je rijstijl toch aan op wat je voelt en rekening houden met anderen.

In de zomer, als het voor het eerst in lange tijd weer regent, is het soms ook wat glad. Want rubber resten op de weg enzo.

Ik rij in conti’s momenteel maar ik voel alles op het weg. Als ik een slecht wegdek nader waarbij het asfalt niet smooth is voel ik mijn auto al schudden.
Welk maat band heb je? Waarschijnlijk heb je wat grotere velgen dan standaard en daardoor vrij lage banden.

Hier vanaf oktober tot eind maart op spikes :p

• Haha
Waarderingen: Vonk
Mijn werkauto heeft winter/zomerbanden, mijn eigen auto vier seizoenen banden van continentaal. Die van het werk zijn veel vaker aan vervanging toe.

Vind het qua rijden weinig verschil maken. Bedoel, met sneeuw pas je je rijstijl toch aan op wat je voelt en rekening houden met anderen.

In de zomer, als het voor het eerst in lange tijd weer regent, is het soms ook wat glad. Want rubber resten op de weg enzo.

Als je met je werkauto 20000 km/jaar maakt en met je privé auto 1000km/jaar maakt dan slijt de een wel sneller dan de ander :D

Mommy can we have Ferrari Purosangue?

No we have Ferrari Purosangue at home.

Purosangue-CX30.jpg

Screenshot_20230317-215214_AutoScout24.jpg

Alfa :thinking:

• Like
Waarderingen: 6am
Ik rij in conti’s momenteel maar ik voel alles op het weg. Als ik een slecht wegdek nader waarbij het asfalt niet smooth is voel ik mijn auto al schudden.
Had je al gewaarschuwd voor plattere banden en minder comfort.
Mijn Alpina wielen zijn 20” met 30 en 35 hoge band, maar vind ze niet fijn rijden.

Had je al gewaarschuwd voor plattere banden en minder comfort.
Mijn Alpina wielen zijn 20” met 30 en 35 hoge band, maar vind ze niet fijn rijden.
Grappig dat dat zo per persoon verschilt, in een sportieve auto vind ik dat juist heerlijk rijden, echt het gevoel dat ik dan zoek.

Grappig dat dat zo per persoon verschilt, in een sportieve auto vind ik dat juist heerlijk rijden, echt het gevoel dat ik dan zoek.
Rij maar eens meer KM's dan praat je wel anders. @dreamy1 rijdt veel in A´Dam, met drempels en slecht wegdek is dat gestuiter na tijdje niet fijn meer.
Speelgoed als Mini Works is leuk, maar niet voor lange afstanden. Is mijn ervaring

Rij maar eens meer KM's dan praat je wel anders. @dreamy1 rijdt veel in A´Dam, met drempels en slecht wegdek is dat gestuiter na tijdje niet fijn meer.
Speelgoed als Mini Works is leuk, maar niet voor lange afstanden. Is mijn ervaring
Daar heb je ook wel weer gelijk in, ik houd er inwezen wel van, maar heb zo'n type auto als tweede auto voor erbij gehad.

Net bij zo'n louche autobedrijf een Mitsubishi 3000GT zien staan. Hij staat er blijkbaar al 10 jaar. Ik vond hem altijd gaver dan een Supra, of andere concurrenten. Niet dat ik nu zo'n auto zou kopen, maar zou je zoiets nog betaalbaar als tweede auto kunnen gebruiken?

Ik laat mijn frontlip daarom weghalen. Moet telkens helemaal afremmen bij drempels. Ik ga liever stapvoets erover heen

Ik laat mijn frontlip daarom weghalen. Moet telkens helemaal afremmen bij drempels. Ik ga liever stapvoets erover heen
Goed idee.
Standaard heb je al 225/40/R18 dacht ik, dat is al sportieve band. 19" kan dan met 225/35/R19.
Ik heb dacht ik nu 245/45/R18 dat rijdt prima. als je je vering aanpast, kan dat ook stug of minder stug.

Wist niet dat er nog veel mankementen aan een nieuwe auto kunnen zitten.

Terug
Naar boven