XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

@dreamy1

In Autoweek staat een test voor zomerbanden.

Goodyear Eagle F1 komt als algemeen het beste uit de test, met goede sportprestaties, goed comfort en gemiddeld kwa prijs.
Pirelli P-zero Pz4 heeft de beste sportprestaties maar matige levensduur terwijl hij wel duur is.
Michelin pilot sport 5 en Continental primium contact 7 zijn bijna net zo sportief als de Pirelli maar gaan langer mee en scoren verder ook goed.

Die heb ik er nu ook onder F1, alleen geen F1 prestaties 😂
IMG_0368.jpeg

Heren, er bleek een scheur in de hardyschijf van mijn auto te zitten toen ik m'n banden liet wisselen. De dame bij de balie gaf aan dat het nog "conform BMW-regelgeving" was, en ik kon ermee wachten het te laten repareren tot m'n volgende APK in juli 2024. Voor mij als autoleek klinkt het wat apart als ik zo google wat dat ding is. Kun je dat niet beter z.s.m. laten fixen? Ruim een jaar zo laten zitten klinkt mij enorm lang. Ik heb geen idee verder, dus kom ik even de DBB-goden raadplegen: wat vinden jullie?

Heren, er bleek een scheur in de hardyschijf van mijn auto te zitten toen ik m'n banden liet wisselen. De dame bij de balie gaf aan dat het nog "conform BMW-regelgeving" was, en ik kon ermee wachten het te laten repareren tot m'n volgende APK in juli 2024. Voor mij als autoleek klinkt het wat apart als ik zo google wat dat ding is. Kun je dat niet beter z.s.m. laten fixen? Ruim een jaar zo laten zitten klinkt mij enorm lang. Ik heb geen idee verder, dus kom ik even de DBB-goden raadplegen: wat vinden jullie?
Scheur of scheurtje, indien je de auto behoud komende periode zou ik het laten repareren. Ik laat nogal snel dingen vervangen die voor APK nog wel mee kunnen, of voor BMW standaarden. Ik wil mijn km’s veilig rijden, en rij vaak ook in DE op de snelweg, waar de snelheid ook boven de 100km/u gaat.

Scheur of scheurtje, indien je de auto behoud komende periode zou ik het laten repareren. Ik laat nogal snel dingen vervangen die voor APK nog wel mee kunnen, of voor BMW standaarden. Ik wil mijn km’s veilig rijden, en rij vaak ook in DE op de snelweg, waar de snelheid ook boven de 100km/u gaat.
Goeie, niet gevraagd. Ik ga hem in elk geval wel houden tot juli volgend jaar. Daarna zie ik wel weer verder. Denk dat ik dan toch binnenkort dat ding laat vervangen.

Merk je al bonken bij lastwissel?

Zover ik weet is het een onderdeel wat normaal niet echt ineens katastrofaal faalt zonder dat je het vooraf flink gaat merken.

Als de BMW proffesionals zeggen dat het geen probleem is en je ook weinig merkt zou ik me er niet te druk om maken. Maar als je wel wat merkt en veel KM maakt is anderhalf jaar wel lang ja.

Merk je al bonken bij lastwissel?

Zover ik weet is het een onderdeel wat normaal niet echt ineens katastrofaal faalt zonder dat je het vooraf flink gaat merken.
Nee eigenlijk niks, ook in de sportstand versnelt ie soepel van 0 naar 100. (Maar misschien heb ik het als leek niet door :o?)

Ik versnel wel best vaak vrij 'sportief' zeg maar, slijten er dan niet andere onderdelen wat sneller als die hardyschijf niet meer oké is?

Nee eigenlijk niks, ook in de sportstand versnelt ie soepel van 0 naar 100. (Maar misschien heb ik het als leek niet door :o?)

Ik versnel wel best vaak vrij 'sportief' zeg maar, slijten er dan niet andere onderdelen wat sneller als die hardyschijf niet meer oké is?

Als je sportief optrekt gaat die hardyschijf zeker meer te verduren krijgen ja. Andere onderdelen zal wel meevallen, tenzij je echt flinke bonken krijgt, dat is nergens goed voor.

Als de rubbers echt scheuren en slecht worden komt er speling die je bij lastwissel(schakelen of gas los/gas in gaat voelen. Je voelt dan echt een 'bonk' door je auto die je ook gaat horen. Maar dat is zoals veel dingen, het begint klein en wordt langzaam groter. Moderne automaten zijn ook soepel dus merk je het minder.

Als je sportief optrekt gaat die hardyschijf zeker meer te verduren krijgen ja. Andere onderdelen zal wel meevallen, tenzij je echt flinke bonken krijgt, dat is nergens goed voor.

Als de rubbers echt scheuren en slecht worden komt er speling die je bij lastwissel(schakelen of gas los/gas in gaat voelen. Je voelt dan echt een 'bonk' door je auto die je ook gaat horen. Maar dat is zoals veel dingen, het begint klein en wordt langzaam groter. Moderne automaten zijn ook soepel dus merk je het minder.
Waarom zou je daar op gaan wachten. ik heb dat ooit met Mercedes 350SD ervaren, dat ik echt klote.

Waarom zou je daar op gaan wachten. ik heb dat ooit met Mercedes 350SD ervaren, dat ik echt klote.
Ik zou niet perse willen wachten tot je last krijgt van bonken, maar als je daar geen last van hebt en de BMW dealer zelf ook zegt dat je zonder problemen kan wachten, zie ik geen probleem om dan inderdaad nog te wachten.

Bij zoiets is het ook wel echt afhangkelijk van KMers en rijstijl.

Maar ik snap het ook heel goed als mensen dan zeggen 'ja nou fix het maar gewoon, ik wil dat alles helemaal top is aan mijn auto' maar dat is een afweging.

In Autoweek staat een test voor zomerbanden.

Goodyear Eagle F1 komt als algemeen het beste uit de test, met goede sportprestaties, goed comfort en gemiddeld kwa prijs.
Pirelli P-zero Pz4 heeft de beste sportprestaties maar matige levensduur terwijl hij wel duur is.
Michelin pilot sport 5 en Continental primium contact 7 zijn bijna net zo sportief als de Pirelli maar gaan langer mee en scoren verder ook goed.
Eagle F1 Asymmetric 6

+1

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.713

Hij staat er 3 minuten op en het doet al pijn :roflol:

Maarja keuzes... en dit is wel een goed moment om echt verder te kijken.

Alfa Romeo Alfa-147 2.0 T.spark 3DR 2006 Grijs
€ 3.000,00

Dus als ik het goed begrijp, kun je de kilometerstand aanpassen door even obd uit te lezen? Hoe zie je dan of het aangepast is

Milieu activisten hebben auto’s vernield op het evenement hart voor auto’s. Schandalig.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Wel al iemand aangehouden zie ik.

Dit soort acties zijn wel echt flink voor de polarisatie, zo lok je wel uit autoliefhebbers straks milieuactivisten gaan vernielen.

en wat krijgt zo'n mong**l vervolgens? 40 uur taakstraf.
Actie wordt in Nederland altijd zó licht bestraft, dat je de reactie eigenlijk gewoon van mijlenver aan ziet komen. Alleen de reactie wordt wel zwaar bestraft.
Die milieu activisten kan je beter vooraf al pesten en hun reactie uitlokken :D

Op vernieling staat een maximumstraf van 2 jaar.

Voor de grap even opgezocht, een man die bij zijn ex wielbouten had losgedraaid kreeg 2 maanden cel.

Als je wel echt voor honderden auto's vernieling kan aantonen en daarbij dus ook tonnen schade denk ik dat er wel pittige straf uit kan komen.

Op vernieling staat een maximumstraf van 2 jaar.

Voor de grap even opgezocht, een man die bij zijn ex wielbouten had losgedraaid kreeg 2 maanden cel.

Als je wel echt voor honderden auto's vernieling kan aantonen en daarbij dus ook tonnen schade denk ik dat er wel pittige straf uit kan komen.
Voor vernieling staat max 2 jaar, maar voor poging tot doodslag wordt 2 maanden opgelegd. :thinking:

Verder zou autoblog er goed aandoen om niet Jesse Klaver met een maskertje voor als foto bij dat artikel te plaatsen.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven