AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #22.021
Pro tip;
Parkeer nooit langs een auto waar de ramen er beetje zo uit zien;

1EB6ACFE-474C-410B-A3ED-A1C4F90FC19F.jpeg

Mensen die het niet begrijpen hechten geen waarde aan een auto, maar dat betekend niet dat andere dat wel hebben. Jij rookt 500€ pm aan sigaretten andere spenderen 500€ pm aan hun auto.
Tevens wat is een “dure auto”, is er een norm voor zodat het dan wel geoorloofd is. Iemand die een auto heeft van 5k is wellicht nog zuiniger dan iemand die er een heeft van 50k en daar is wederom niks mis mee.
Tuig van vroeger (bejaarden) letten ook nergens op.

• Heart
Waarderingen: AK
Ben niet zo van de bmw maar kwam net een blauwe m5 tegen. Zag er foed uit

Gewoon altijd parkeren naast de duurste/netst uitziende auto

Volkwagen Lupo(tje) van mijn zusje naar de APK gebracht, wonder boven wonder moest ik alleen de koplampen polijsten.

Nou helemaal top want ze heeft geen cent te makken dus zij blij en ik ben weer een jaar van het gejank af.

Wordt ik op de terugweg beloont met dit.....

20230504_151029.jpg

Insert 'das auto' meme hier ergens.

Volkwagen Lupo(tje) van mijn zusje naar de APK gebracht, wonder boven wonder moest ik alleen de koplampen polijsten.

Nou helemaal top want ze heeft geen cent te makken dus zij blij en ik ben weer een jaar van het gejank af.

Wordt ik op de terugweg beloont met dit.....

20230504_151029.jpg

Insert 'das auto' meme hier ergens.
Koelvloeistof leeg? Zie je ergens lekkage?
Check ook ff de motorolie :o

Koelvloeistof leeg? Zie je ergens lekkage?
Check ook ff de motorolie :o

Koelvloeistof wel deels er uit, maar had het vermoeden dat dat door overkoken kwam.

Bleek ook waar, oorzaak is het de koelventilator niet aanslaat.

Met de verwarming op max en ramen op naar huis moeten rijden...

Doorverbinden, dan draait ie constant als contact aan staat.

Vraagje. Wat vinden jullie een verstandig bedrag voor een auto. Ik zag een Amerikaanse econoom op het internet die zei: "I don't get it...I see people making 38000 dollars a year buying a 20000 dollar car".
Ik moet toegeven dat ik in België mensen zie die nog geen 20000 euro per jaar verdienen en een auto van 30000 euro kopen.
Wat is volgens jullie een verstandig percentage..en zijn er belangrijke factoren die dat percentage kunnen beïnvloeden?
Ikzelf heb geen dure Kia Sorento meer en ben ook niet meer van plan een moderne, dure wagen te kopen. Ik rijd 6000 km per jaar max. Geef me een mooie, oudere, betrouwbare comfortabele wagen voor weinig geld. Status symbolen zijn voor mij onbelangrijk.
Zou ik liever een BMW 7 SERIE hebben? Tuurlijk...maar financieel is dat een zeer domme keuze.

Bepaalde auto’s zien er op internet veel saaier uit dan in het echt.

Vraagje. Wat vinden jullie een verstandig bedrag voor een auto. Ik zag een Amerikaanse econoom op het internet die zei: "I don't get it...I see people making 38000 dollars a year buying a 20000 dollar car".
Ik moet toegeven dat ik in België mensen zie die nog geen 20000 euro per jaar verdienen en een auto van 30000 euro kopen.
Wat is volgens jullie een verstandig percentage..en zijn er belangrijke factoren die dat percentage kunnen beïnvloeden?
Ikzelf heb geen dure Kia Sorento meer en ben ook niet meer van plan een moderne, dure wagen te kopen. Ik rijd 6000 km per jaar max. Geef me een mooie, oudere, betrouwbare comfortabele wagen voor weinig geld. Status symbolen zijn voor mij onbelangrijk.
Zou ik liever een BMW 7 SERIE hebben? Tuurlijk...maar financieel is dat een zeer domme keuze.
Een auto van 30k die je kan inwisselen voor 18k en of een auto van 20k die je kan inwisselen voor 8k hebben beide hetzelfde gekost. Verbruik en onderhoud etc niet meegerekend.
Als je een mooie dikke tweedehands koopt voor 30-35k en je onderhoudt deze goed, kan je deze met amper verlies of zelfs een beetje winst verkopen. Dan is een auto van 10k die je voor 5k nog wegkrijgt een slechtere investering. :)

Dit geldt natuurlijk niet voor alle auto's, je moet dit een beetje bekijken en ook wat geluk hebben natuurlijk :D

Na een aantal jaar ermee rijden?
#doubt
Natuurlijk na 10 jaar met een auto te rijden niet meer natuurlijk. Doel dan eerder op 1-3 jaar max.

Een maat van mij heeft 2 jaar een 335i gereden en heeft deze voor exact dezelfde prijs terug verkocht. Is dus mogelijk.

Natuurlijk na 10 jaar met een auto te rijden niet meer natuurlijk. Doel dan eerder op 1-3 jaar max.

Een maat van mij heeft 2 jaar een 335i gereden en heeft deze voor exact dezelfde prijs terug verkocht. Is dus mogelijk.
Ja maar als je zo kort een auto houd is de BIV enzo in verhouding wel weer een dure grap en wat jij zegt is toch eerder een uitzondering (op deze uitzonderlijke periode met het de leveringsproblemen na dan)

Ja maar als je zo kort een auto houd is de BIV enzo in verhouding wel weer een dure grap en wat jij zegt is toch eerder een uitzondering (op deze uitzonderlijke periode met het de leveringsproblemen na dan)
Ja je weet natuurlijk als je een dikke auto koopt, dat je veel bijkomende kosten hebt. Logisch dat een 3ltr motor meer gaat verbruiken dan een 1.0. Maar het ging mij eerder dat je de auto perfect voor +- dezelfde prijs kan verkopen. Ok, je hebt meer kosten maar dat is logisch ook natuurlijk. Die auto's hebben meer vermogen, vaker duurder onderhoud en onderdelen maar dat rekening ik niet mee, ging mij dus enkel over de aankoop van de auto :)

Ja je weet natuurlijk als je een dikke auto koopt, dat je veel bijkomende kosten hebt. Logisch dat een 3ltr motor meer gaat verbruiken dan een 1.0. Maar het ging mij eerder dat je de auto perfect voor +- dezelfde prijs kan verkopen. Ok, je hebt meer kosten maar dat is logisch ook natuurlijk. Die auto's hebben meer vermogen, vaker duurder onderhoud en onderdelen maar dat rekening ik niet mee, ging mij dus enkel over de aankoop van de auto :)
Wie heeft het over verbruik en meer kosten?

Dan gaat dit toch ook niet meer op.

Dan is een auto van 10k die je voor 5k nog wegkrijgt een slechtere investering. :)

Terug
Naar boven