- Lid sinds
- 1 sep 2015
- Berichten
- 5.174
- Waardering
- 10.706
- Lengte
- 1m75
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
WOK er al af?
Nee, paar dagen max, andere garage zoeken?Is het normaal om 6 maanden op een onderdeel te wachten?
21e is die afspraak pas. Wist alleen niet dat het nog 5 werkdagen kan duren tot het in de systeem is verwerkt.
Denk dat ze dat ook wel gedaan hebben anders vraag ik dat wel als ik hem op haal@dreamy1 onderliggende onderdelen goed schoon gemaakt ?
als dat niet is gedaan kun je wel trillingen krijgen met rijden eo remmen, ook al zit alles goed vastgedraaid.
Zitten hier bij toeval mensen die ervaring hebben met short term (6 maanden) leasen als ondernemer?
Voor- en nadelen, dingen om op te letten bij het afsluiten, eventuele tips qua aanbieders
Wat een chaos aan aanbod, zoekresultaten en voorwaarden.Voor- en nadelen, dingen om op te letten bij het afsluiten, eventuele tips qua aanbiedersWat een chaos aan aanbod, zoekresultaten en voorwaarden.
Mijn connecties zitten allemaal in andere vakgebieden, misschien maar eens werk van maken. Het is voornamelijk dat ik inderdaad met een betrouwbare partij in zee wil gaan, of het dan een paar tientjes duurder is dat is mij om het even zolang ik een nette auto voor de deur heb staan en niet achteraf ineens volledig genaaid word met kosten die ineens op de factuur verschijnen. Ik zag toevallig dat Centraal Beheer een soort maandelijks abbonement aanbied in samenwerking met een partij, dit zijn wel enkel allemaal electrische auto's en het aanbod was wat mwah. Aanvullend gaf iemand de tip eens te kijken naar Lynk&Co maar ik vind die auto's niet zo mooiGrootste voordeel is flexibiliteit. Vaak is er een staffelprijs in shortlease 0-6 maanden en 6-12 maanden zijn daarbij het meest gangbaar. Meestal is de laatstgenoemde wel een tientje of 5 goedkoper, afhankelijk van aanbieder en merk/type natuurlijk. Op een Fiat 500 gaat het verschil dan eerder 10,00 zijn.
Grootste nadeel is de prijs en vaak beperkte mogelijkheden tot onderhandelen over zaken als vervangend vervoer, winterbanden, afkoop eigen risico, tankpas etc., etc.,
Afhankelijk van wat voor auto je zoekt, kun je vaak ook niet overal terecht. Plus een nadeel is nog bij shortlease, dat je afhankelijk bent van wat er op voorraad staat en vrij inzetbaar is voor jou, in de huurvloot van de leasemaatschappij.
Ik weet niet of je wat hebt aan mijn contacten in dat wereldje, als het maar om 1 shortlease contract gaat van 6 maanden dan ben je eigenlijk voor niemand interessant genoeg om echt mee te gaan onderhandelen voor een goede deal. Dus denk dat je meer moet uitkijken dat je niet genaaid wordt.
https://www.supershortlease.nl/ kan ik je in elk geval aanraden.

wat een geld. Mijn connecties zitten allemaal in andere vakgebieden, misschien maar eens werk van maken. Het is voornamelijk dat ik inderdaad met een betrouwbare partij in zee wil gaan, of het dan een paar tientjes duurder is dat is mij om het even zolang ik een nette auto voor de deur heb staan en niet achteraf ineens volledig genaaid word met kosten die ineens op de factuur verschijnen. Ik zag toevallig dat Centraal Beheer een soort maandelijks abbonement aanbied in samenwerking met een partij, dit zijn wel enkel allemaal electrische auto's en het aanbod was wat mwah. Aanvullend gaf iemand de tip eens te kijken naar Lynk&Co maar ik vind die auto's niet zo mooi
Wel lees ik veel over occassion lease in combinatie met populairiteit onder ZZP'ers. Ik hoef niet per definitie een 2023 model te rijden, dus dat klonk ook nog wel aantrekkelijk. Nadeel is wel dat ik dan weer weinig kan vinden over een short term lease constructie met die optie - zeker binnen het type auto's waar ik naar zat te kijken. Ik ga sowieso ook nog even overleggen met mijn boekhouder wat het meest interessant is financiëel, want daar zullen ook wel weer 4927 regels voor zijn die je maar net moet weten.
Ironisch genoeg sprak ik net met een BMW dealer en die kwamen meteen met het verhaal dat occassions voor short lease niet rendabel zijn en vaak niet goedkoper dan nieuwe auto's. Klinkt mij wat vaag in de oren, want een oude lease auto is sowieso minder waard met kilometers op de teller dus dan lijkt mij een nieuw 2023 model toch wat meer kostbaar?Staar je vooral niet blind op nieuwe auto's. In de zakelijke shortlease wereld is nagenoeg alles wat je gaat rijden een auto met kilometers op de teller. Shortlease is vaak niets meer dan een veredelde huurvloot binnen een dergelijke onderneming, maar met een iets langer lopend contract dan een huurauto doorgaans voor weggezet wordt. Maar de pool waaruit ze komen is veelal dezelfde.
Een nieuw model is zeker geen eis, ik moet zeggen dat ik zelfs eerder de voorkeur heb voor een occassion voor zo'n korte periode. Krijg je tenminste geen gedoe met kinderziektes en een wagen die direct terug naar de garage kan.Ironisch genoeg sprak ik net met een BMW dealer en die kwamen meteen met het verhaal dat occassions voor short lease niet rendabel zijn en vaak niet goedkoper dan nieuwe auto's. Klinkt mij wat vaag in de oren, want een oude lease auto is sowieso minder waard met kilometers op de teller dus dan lijkt mij een nieuw 2023 model toch wat meer kostbaar?Een nieuw model is zeker geen eis, ik moet zeggen dat ik zelfs eerder de voorkeur heb voor een occassion voor zo'n korte periode. Krijg je tenminste geen gedoe met kinderziektes en een wagen die direct terug naar de garage kan.
