XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Seizoenspray op voorraad in de action.

IMG_6584.jpeg



IMG_6587.jpeg
 
Laatst bewerkt:
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #22.164
Is het normaal om 6 maanden op een onderdeel te wachten?
 
@dreamy1 onderliggende onderdelen goed schoon gemaakt ?
als dat niet is gedaan kun je wel trillingen krijgen met rijden eo remmen, ook al zit alles goed vastgedraaid.
 
21e is die afspraak pas. Wist alleen niet dat het nog 5 werkdagen kan duren tot het in de systeem is verwerkt.
@dreamy1 onderliggende onderdelen goed schoon gemaakt ?
als dat niet is gedaan kun je wel trillingen krijgen met rijden eo remmen, ook al zit alles goed vastgedraaid.
Denk dat ze dat ook wel gedaan hebben anders vraag ik dat wel als ik hem op haal
 
Zitten hier bij toeval mensen die ervaring hebben met short term (6 maanden) leasen als ondernemer?
 
Kreeg als huurauto een renault clio hybride. Niet mijn taste maar rijd wel comfy
 
Voor- en nadelen, dingen om op te letten bij het afsluiten, eventuele tips qua aanbieders :o Wat een chaos aan aanbod, zoekresultaten en voorwaarden.

Grootste voordeel is flexibiliteit. Vaak is er een staffelprijs in shortlease 0-6 maanden en 6-12 maanden zijn daarbij het meest gangbaar. Meestal is de laatstgenoemde wel een tientje of 5 goedkoper, afhankelijk van aanbieder en merk/type natuurlijk. Op een Fiat 500 gaat het verschil dan eerder 10,00 zijn.
Grootste nadeel is de prijs en vaak beperkte mogelijkheden tot onderhandelen over zaken als vervangend vervoer, winterbanden, afkoop eigen risico, tankpas etc., etc.,

Afhankelijk van wat voor auto je zoekt, kun je vaak ook niet overal terecht. Plus een nadeel is nog bij shortlease, dat je afhankelijk bent van wat er op voorraad staat en vrij inzetbaar is voor jou, in de huurvloot van de leasemaatschappij.

Ik weet niet of je wat hebt aan mijn contacten in dat wereldje, als het maar om 1 shortlease contract gaat van 6 maanden dan ben je eigenlijk voor niemand interessant genoeg om echt mee te gaan onderhandelen voor een goede deal. Dus denk dat je meer moet uitkijken dat je niet genaaid wordt.

https://www.supershortlease.nl/ kan ik je in elk geval aanraden.
 
Grootste voordeel is flexibiliteit. Vaak is er een staffelprijs in shortlease 0-6 maanden en 6-12 maanden zijn daarbij het meest gangbaar. Meestal is de laatstgenoemde wel een tientje of 5 goedkoper, afhankelijk van aanbieder en merk/type natuurlijk. Op een Fiat 500 gaat het verschil dan eerder 10,00 zijn.
Grootste nadeel is de prijs en vaak beperkte mogelijkheden tot onderhandelen over zaken als vervangend vervoer, winterbanden, afkoop eigen risico, tankpas etc., etc.,

Afhankelijk van wat voor auto je zoekt, kun je vaak ook niet overal terecht. Plus een nadeel is nog bij shortlease, dat je afhankelijk bent van wat er op voorraad staat en vrij inzetbaar is voor jou, in de huurvloot van de leasemaatschappij.

Ik weet niet of je wat hebt aan mijn contacten in dat wereldje, als het maar om 1 shortlease contract gaat van 6 maanden dan ben je eigenlijk voor niemand interessant genoeg om echt mee te gaan onderhandelen voor een goede deal. Dus denk dat je meer moet uitkijken dat je niet genaaid wordt.

https://www.supershortlease.nl/ kan ik je in elk geval aanraden.
Mijn connecties zitten allemaal in andere vakgebieden, misschien maar eens werk van maken. Het is voornamelijk dat ik inderdaad met een betrouwbare partij in zee wil gaan, of het dan een paar tientjes duurder is dat is mij om het even zolang ik een nette auto voor de deur heb staan en niet achteraf ineens volledig genaaid word met kosten die ineens op de factuur verschijnen. Ik zag toevallig dat Centraal Beheer een soort maandelijks abbonement aanbied in samenwerking met een partij, dit zijn wel enkel allemaal electrische auto's en het aanbod was wat mwah. Aanvullend gaf iemand de tip eens te kijken naar Lynk&Co maar ik vind die auto's niet zo mooi :o

Wel lees ik veel over occassion lease in combinatie met populairiteit onder ZZP'ers. Ik hoef niet per definitie een 2023 model te rijden, dus dat klonk ook nog wel aantrekkelijk. Nadeel is wel dat ik dan weer weinig kan vinden over een short term lease constructie met die optie - zeker binnen het type auto's waar ik naar zat te kijken. Ik ga sowieso ook nog even overleggen met mijn boekhouder wat het meest interessant is financiëel, want daar zullen ook wel weer 4927 regels voor zijn die je maar net moet weten.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Kennen jullie dat verhaal van die 320E Touring, wat vervolgens een 330E Touring werd met concessies? Nou dat werd hem niet.

Dus het is de 330E Sedan zonder consessies geworden :roflol: :treuren: wat een geld.

Anyway, wel excited! Nu teringlang wachten.

1687168530468.png


337 M Sportpakket € 3.995,00
1PP 19 inch LM Dubbelspaak (styling 791M) in Jet Black- 790,00
258 Banden met noodloopeigenschappen - 310,00
481 Sportstoelen voor - 0,00
491 in de breedte verstelbare rugleuningvoor bestuurder - 128,00
4LN M Interieurlijsten Rhombicle Anthrazit - 0,00
4UR Ambiance verlichting - 0,00
710 M Sportstuurwiel - 0,00
715 M Aerodynamicapakket - 0,00
775 M Hemelbekleding in Anthrazit - 0,00
420 Extra getint glas in achterportierruitenen achterruit - 480,00
4U0 Galvanische afwerking voorbedieningselementen - 106,00
5DM Parking Assistant - 495,00
7M9 Uitbreiding M hoogglans Shadow Lineexterieurdelen - 235,00
7VB Comfort Pack - 1.995,00
322 Comfort Access - 0,00
459 Elektrisch verstelbare stoelen - 0,00
488 Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier - 0,00
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen - 0,00
8WQ AG intern - 0,00
8WT AG intern - 0,00
9D5 Entertainment Pack - 695,00
3KA Geluidswerende ramen - 0,00
688 HIFI System Harman Kardon - 555,00
6NX Draadloos oplaadstation - 0,00
9QX Voorbereiding Driving Assistance - 0,00
M Logo op zijschermen in hoogglans zwart - 50,00
Typeaanduiding verwijderen - 0,00
 
Mijn connecties zitten allemaal in andere vakgebieden, misschien maar eens werk van maken. Het is voornamelijk dat ik inderdaad met een betrouwbare partij in zee wil gaan, of het dan een paar tientjes duurder is dat is mij om het even zolang ik een nette auto voor de deur heb staan en niet achteraf ineens volledig genaaid word met kosten die ineens op de factuur verschijnen. Ik zag toevallig dat Centraal Beheer een soort maandelijks abbonement aanbied in samenwerking met een partij, dit zijn wel enkel allemaal electrische auto's en het aanbod was wat mwah. Aanvullend gaf iemand de tip eens te kijken naar Lynk&Co maar ik vind die auto's niet zo mooi :o

Wel lees ik veel over occassion lease in combinatie met populairiteit onder ZZP'ers. Ik hoef niet per definitie een 2023 model te rijden, dus dat klonk ook nog wel aantrekkelijk. Nadeel is wel dat ik dan weer weinig kan vinden over een short term lease constructie met die optie - zeker binnen het type auto's waar ik naar zat te kijken. Ik ga sowieso ook nog even overleggen met mijn boekhouder wat het meest interessant is financiëel, want daar zullen ook wel weer 4927 regels voor zijn die je maar net moet weten.

Staar je vooral niet blind op nieuwe auto's. In de zakelijke shortlease wereld is nagenoeg alles wat je gaat rijden een auto met kilometers op de teller. Shortlease is vaak niets meer dan een veredelde huurvloot binnen een dergelijke onderneming, maar met een iets langer lopend contract dan een huurauto doorgaans voor weggezet wordt. Maar de pool waaruit ze komen is veelal dezelfde.
 
Staar je vooral niet blind op nieuwe auto's. In de zakelijke shortlease wereld is nagenoeg alles wat je gaat rijden een auto met kilometers op de teller. Shortlease is vaak niets meer dan een veredelde huurvloot binnen een dergelijke onderneming, maar met een iets langer lopend contract dan een huurauto doorgaans voor weggezet wordt. Maar de pool waaruit ze komen is veelal dezelfde.
Ironisch genoeg sprak ik net met een BMW dealer en die kwamen meteen met het verhaal dat occassions voor short lease niet rendabel zijn en vaak niet goedkoper dan nieuwe auto's. Klinkt mij wat vaag in de oren, want een oude lease auto is sowieso minder waard met kilometers op de teller dus dan lijkt mij een nieuw 2023 model toch wat meer kostbaar? :o Een nieuw model is zeker geen eis, ik moet zeggen dat ik zelfs eerder de voorkeur heb voor een occassion voor zo'n korte periode. Krijg je tenminste geen gedoe met kinderziektes en een wagen die direct terug naar de garage kan.
 
Ironisch genoeg sprak ik net met een BMW dealer en die kwamen meteen met het verhaal dat occassions voor short lease niet rendabel zijn en vaak niet goedkoper dan nieuwe auto's. Klinkt mij wat vaag in de oren, want een oude lease auto is sowieso minder waard met kilometers op de teller dus dan lijkt mij een nieuw 2023 model toch wat meer kostbaar? :o Een nieuw model is zeker geen eis, ik moet zeggen dat ik zelfs eerder de voorkeur heb voor een occassion voor zo'n korte periode. Krijg je tenminste geen gedoe met kinderziektes en een wagen die direct terug naar de garage kan.

Je hebt vaak niets eens keus voor een merk/type bij shortlease, maar bent afhankelijk van de vrije voorraad van de maatschappij naar keuze. Als je dan een nieuwe auto treft dan stond die al in bestelling en heb je geluk als je de eerste bent.

Alle auto’s worden gewoon nieuw aangeschaft voor de shortlease, maar jij als berijder hebt zelden een nieuwe shortlease auto
 
IMG_7239.jpeg


3764€ factuur (schrijf ik af want staat op de zaak)
150€ wegsleepkosten
470€ boete
600€ voor autohuren naar werk. (Ook afschrijfbaar)
83€ voor rdw check

Nou ik ga maar weer uren knallen.
 
Deze onderdeelprijzen zijn echt absurd, €300 per band?

Screenshot_20230619_172712_Samsung Internet.jpg
 
Terug
Naar boven