AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Ah okay, niet bekend mee heb zelf alleen fabrieksonderdelen erop zitten
Ze werken met originele onderdelen staat er. Vandaag toen ik er toevallig was kwam er een pon dealer busje nog materialen laden & lossen. Vandaar de prijzen denk ik

Net zelf de olie vervangen van 2 motoren.

8 liter 10w40 Amerk vol synth motorfiets olie €86
2x oliefilter €14
Carterwashers €2

€102 en 2 uur arbeid(omdat rustig aan en oliefilter deed moeilijk).

Ze werken met originele onderdelen staat er. Vandaag toen ik er toevallig was kwam er een pon dealer busje nog materialen laden & lossen. Vandaar de prijzen denk ik
Ligt aan de garage, mijn garage haalt de onderdelen ook bij het merk zelf maar verkoopt ze voor een schappelijke marge

Nou toe maar
7B32D76E-A538-4C1E-98FF-7F0CA65CEAFB.jpeg
4206D99A-3ED3-42CB-ABC1-2D2250E00528.jpeg
De eerste beurt had ik netjes bij de dealer gedaan. Auto was nog geen anderhalf jaar oud en heb mij toen nieuwe banden laten aansmeren en kreeg een rekening van bijna €800 :roflol:

Net zelf de olie vervangen van 2 motoren.

8 liter 10w40 Amerk vol synth motorfiets olie €86
2x oliefilter €14
Carterwashers €2

€102 en 2 uur arbeid(omdat rustig aan en oliefilter deed moeilijk).
Gok dat een golf R ook 0W20 of 0W30 moet, dat is gauw 20 euro per liter.

Gok dat een golf R ook 0W20 of 0W30 moet, dat is gauw 20 euro per liter.
Motorolie voor motorfietsen is duurder dan voor auto's. Op zijn factuur staat Castrol edge 5w40, die staat online voor minder dan €50 per 5L, in de BTW.

In mijn Alfa gooide ik merkspecifieke 10W60 full synt racing olie en zelfs dat was minder dan €15 per L, behalve toen ik 1x bij de dealer een beurt deed, toen rekende ze iets van €20 per liter ex BTW.

€40 olie en 30 minuten werk.
Dan verdienen ze niet genoeg.
binnenband fiets is al €12,90 incl btw zonder montage. zelfde binnenband kost je €3,90 online of in de winkel. ( totaal iets van €35,-)

BMW TwinPower Turbo, SAE 0W-30, LL-12FE kost per liter €14,50
Ekris rekent €30,50 voor exact dezelfde olie

Dan verdienen ze niet genoeg.
binnenband fiets is al €12,90 incl btw zonder montage. zelfde binnenband kost je €3,90 online of in de winkel. ( totaal iets van €35,-)

BMW TwinPower Turbo, SAE 0W-30, LL-12FE kost per liter €14,50
Ekris rekent €30,50 voor exact dezelfde olie
Ik vind die markup voor onderdelen echt BS.

Ik heb er geen moeite mee om een flink uurloon te betalen voor de arbeid van een expert, maar die debiele markup op producten heb ik echt moeite mee.

Ik vind die markup voor onderdelen echt BS.

Ik heb er geen moeite mee om een flink uurloon te betalen voor de arbeid van een expert, maar die debiele markup op producten heb ik echt moeite mee.
Zo werkt het nu eenmaal. Ik ben er ook tegen natuurlijk. Gewoon asociaal onwetende beflikkeren .

En die expert verdient amper meer dan een algemene monteur bij universele garage.
Overigens is die expert niet altijd expert. Ik heb mijn auto bewust niet bij main dealer in onderhoud omdat het daar een ramp is en mijn standaard garage echte vaklui zijn

Ik had laatst ook druksensoren in een set tweedehands velgen met gebruikte banden laten monteren en ze gelijk laten wisselen met de winterwielen. Van de set die ik aanleverde waren 2 banden al wat van hun profiel kwijt en 2 waren nog zo goed als nieuw. Komt mijn vrouw terug van de garage zit er op elke as een band met vol profiel en een band met half profiel. :headbang:

Ik bracht mijn auto naar complete car service soest omdat mensen hun rs autos en 7.5 R’tjes ook naar hun brengen. Vandaag nog rs6 en rs7 gezien

Ik had laatst ook druksensoren in een set tweedehands velgen met gebruikte banden laten monteren en ze gelijk laten wisselen met de winterwielen. Van de set die ik aanleverde waren 2 banden al wat van hun profiel kwijt en 2 waren nog zo goed als nieuw. Komt mijn vrouw terug van de garage zit er op elke as een band met vol profiel en een band met half profiel. :headbang:
Geef je vrouw maar weer de schuld

Even wat extra rondjes op de rotonde scheuren en je bent weer in balans.

Nee, want ze zaten ook nog eens kruislings gemonteerd.

Maar ze hadden de winterbanden wel netjes gemarkeerd met hun plaats onder de auto. ???
Doe de rotonde dan ook tig keer andersom. Met een Engels fabrikaat zal bijna iedereen dat begrijpen.

Ging dus vandaag met de offerte naar een andere garage waar ik vroeger mijn gti bracht. Hij ging het op zn computer opzoeken en vond de prijzen niet gek want het waren volgens hem originele artikelen. Ook legde hij uit dat onderdelen duurder zijn geworden vanwege de oorlog. (Zegt hij) Hij kon ook voor mij een aftermarket waterpomp regelen en dat zou mij ongeveer 150€ schelen. Ik was wel vergeten te vragen of hij zelf even kon checken op de brug of het wel klopt dat ik die dingen nodig heb. Aan de andere kant denk ik van ik moet toch aftrekposten maken dus dan betaal ik liever 3500,- aan me auto dan aan de belasting

Terug
Naar boven