AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Wel als de mayo daar €600 kost bij een familiezak patat.
250€ per band is dus 50€ ps voor de montage, moet wel in overweging nemen dat het vrij stugge bandjes zijn en waars ook duurder segment wielen dus montage a 10€ per band is vragen voor schade op je velgen.

Neem je ook je eigen mayo mee als je naar de friettent gaat?
Ik haal 4 nieuwe banden en laat die monteren en balanceren voor E75,-
als de zaak waar maatje van mij werkt, mij met korting nog E65,- meer laat betalen, waarom dan bij hen kopen ?
Praat je wel ff over E260,- voor 4 banden.... kan ik weer GH voor kopen

Neem je ook je eigen mayo mee als je naar de friettent gaat?
Maar even serieus, ze rekenen dus €125 per band meerprijs. Monteren, balanceren uitlijnen kost 100-150 euro?

Dus je betaald dan voor 4 banden 4x zo veel meerprijs als de daadwerkelijke kosten voor de service die je wilt, namelijk het monteren balanceren en uitlijnen.

Dus ja als ik voor €2.50 een patatje haal en de mayo er bij kost €10, dan neem ik het wel van huis mee.

250€ per band is dus 50€ ps voor de montage, moet wel in overweging nemen dat het vrij stugge bandjes zijn en waars ook duurder segment wielen dus montage a 10€ per band is vragen voor schade op je velgen.
Band kost €142 (172 ex 21% btw), ze rekenen hier €250. Dus dat is meer dan €100 per band pure winst.

Hij heeft ook nog eens €60 ex btw betaald voor uitlijnen.

Dus als je dit doorrekend naar een set van 4 banden sta je gewoon bijna €500 af te rekenen voor monteren balanceren en uitlijnen.

Ex btw...

Maar even serieus, ze rekenen dus €125 per band meerprijs. Monteren, balanceren uitlijnen kost 100-150 euro?

Dus je betaald dan voor 4 banden 4x zo veel meerprijs als de daadwerkelijke kosten voor de service die je wilt, namelijk het monteren balanceren en uitlijnen.

Dus ja als ik voor €2.50 een patatje haal en de mayo er bij kost €10, dan neem ik het wel van huis mee.
250€ heeft ie betaald inc montage. Webshop prijs 180€ kan een garage het nooit voor doen, dus waars heeft je 50€ ps voor de montage(uitlijnen) betaald, wellicht stikstof en achter de spaak balanceren zodat je het lood niet ziet.
Ik haal 4 nieuwe banden en laat die monteren en balanceren voor E75,-
als de zaak waar maatje van mij werkt, mij met korting nog E65,- meer laat betalen, waarom dan bij hen kopen ?
Praat je wel ff over E260,- voor 4 banden.... kan ik weer GH voor kopen
Bandenmaat is wel relevant voor montage en 25€ ps voor simpel montage/balanceren is vrij normaal. Meerprijs stikstof, ventiel, uitlijnen, onzichtbaar balanceren etc kan erbij komen.

250€ heeft ie betaald inc montage. Webshop prijs 180€ kan een garage het nooit voor doen, dus waars heeft je 50€ ps voor de montage(uitlijnen) betaald, wellicht stikstof en achter de spaak balanceren zodat je het lood niet ziet.

Bandenmaat is wel relevant voor montage en 25€ ps voor simpel montage/balanceren is vrij normaal. Meerprijs stikstof, ventiel, uitlijnen, onzichtbaar balanceren etc kan erbij komen.
vlgnm lees je niet wat ik schrijf

Band kost €142 (172 ex 21% btw), ze rekenen hier €250. Dus dat is meer dan €100 per band pure winst.

Hij heeft ook nog eens €60 ex btw betaald voor uitlijnen.

Dus als je dit doorrekend naar een set van 4 banden sta je gewoon bijna €500 af te rekenen voor monteren balanceren en uitlijnen.

Ex btw...
Ohja btw is ex zie ik nu

Wat ik hier dan wel weer het vervelende aan vind, iemand die dus met een normaal budget een auto heeft zal hierdoor sneller voor goedkope kutbanden gaan.

Niet wetende dat ze dus meer betalen voor die goedkope kutband dan ze zouden doen voor een premium band van en Amerk als ze niet genaaid zouden worden.

Deze onderdeelprijzen zijn echt absurd, €300 per band?

Screenshot_20230619_172712_Samsung Internet.jpg
Continentals gaan ook wat langer mee

Mijn Golf uit 2019 is binnenkort toe aan nieuwe remschijven en blokken. Zowel voor als achter. Weet iemand een misschien goed adres? Ik kan het wel bij de VW dealer laten doen, maar de prijzen daar zijn belachelijk hoog voor dit soort werkzaamheden.

Terug
Naar boven