XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Inwoners van Parijs hebben zondag een voorstel gesteund om de parkeertarieven voor suv’s te verdrievoudigen. Bestuurders van auto’s die 1,6 ton of meer wegen betalen voortaan in het centrum van de Franse hoofdstad een parkeertarief van 18 euro per uur. Amsterdam wenst dit voorbeeld te volgen, maar het plan blijkt in de praktijk lastig uitvoerbaar.

Koop ook nóóit een tesla, te slechte uitstraling, niet goed voor de mensheid, niet goed voor de natuur.
Ze zijn véél gevaarlijker dan een brandstof auto. Bovendien gebruiken ze meer batterij dan een brandstof auto brandstof kán gebruiken.

Opzoek naar een familie auto voor uiteindelijk 2/3 kinderen.
Kwam zelf uit op een Peugeot 2006 of een Peugeot 308 SW beide uit 2015/2016. Budget zonder inruil rond de 10k. Verder niet gebonden aan een specifiek merk.

Kwam zelf uit op een Peugeot 2006 of een Peugeot 308 SW beide uit 2015/2016. Budget zonder inruil rond de 10k. Verder niet gebonden aan een specifiek merk.

Voor een budget <10K is kilometerstand wel een belangrijk dingetje, welke range zoek je iets?

Maar dat is geen SW?

Wat zou jij aanraden betreft km stand? Of verschilt dat echt per merk/model?

Ik ben geen kenner, maar kan wel goed zoeken.
Elke auto en elk type van elk merk heeft zo zijn eigen nukken en bijzonderheden. Vaak zijn er wel allround garages die je kunnen vertellen waar je op moet letten, meestal kun je daar wel even binnenlopen voor wat advies als je weet naar welke merken/modellen je gaat kijken.
Mijn beunhaas garage weet altijd precies te benoemen wat mankementen zijn waar je op zou moeten letten bij specifieke auto's.

Verder zou ik alles in overweging nemen, dus ook eventuele prijzen van de te vervangen onderdelen. De ene multiriem is de andere niet en de ene airbag is ook de andere niet. Zitten onder de merken soms echt hele grote verschillen in.

Wil je echt op safe spelen dan kun je ergens een kleine technische keuring laten doen als je een proefrit gaat maken, dat verkleind de kans op verrassingen.

Ik ben geen kenner, maar kan wel goed zoeken.
Elke auto en elk type van elk merk heeft zo zijn eigen nukken en bijzonderheden. Vaak zijn er wel allround garages die je kunnen vertellen waar je op moet letten, meestal kun je daar wel even binnenlopen voor wat advies als je weet naar welke merken/modellen je gaat kijken.
Mijn beunhaas garage weet altijd precies te benoemen wat mankementen zijn waar je op zou moeten letten bij specifieke auto's.

Verder zou ik alles in overweging nemen, dus ook eventuele prijzen van de te vervangen onderdelen. De ene multiriem is de andere niet en de ene airbag is ook de andere niet. Zitten onder de merken soms echt hele grote verschillen in.

Wil je echt op safe spelen dan kun je ergens een kleine technische keuring laten doen als je een proefrit gaat maken, dat verkleind de kans op verrassingen.
Dank! Ga vrijdag even een proefrit maken met beide Peugeots (2006, 308sw)

• Like
Waarderingen: Vonk
Koop ook nóóit een tesla, te slechte uitstraling, niet goed voor de mensheid, niet goed voor de natuur.
Ze zijn véél gevaarlijker dan een brandstof auto. Bovendien gebruiken ze meer batterij dan een brandstof auto brandstof kán gebruiken.
Heb je nou een account aangemaakt enkel en alleen om dit te melden? :o

• Haha
Waarderingen: Vonk
Dank! Ga vrijdag even een proefrit maken met beide Peugeots (2006, 308sw)
Bekend probleem bij die auto's is de natte distributieriem, deze gaat afbrokkelen waardoor restanten de oliezeef, kanalen en filter kunnen verstoppen. Collega van mij had na 35.000 km al te lage oliedruk melding door vervuiling.

Als je wat meer op ruimte wilt spelen heb je in de categorie KIA Sportage, Quasqai of Captur natuurlijk ook genoeg opties (al vind ik die laatste persoonlijk echt een vreselijke lay-out hebben aan interieur). Ligt er net een beetje aan wat je zelf comfortabel vind rijden en waar je je geld aan wilt uitgeven.

Mijn moeder en haar partner hebben/hadden beide een Peugeot, een 208 en voorheen stond er ook een 3008 voor de deur. Vond beide auto's prima rijden eigenlijk, nooit hele gekke gebreken gehad of zaken die ineens kapot waren. De 3008 was wat nieuwer, meer technologie en die heeft wel twee of drie keer een soort all-out reset gehad toen m'n moeder ermee op pad was, dat alle electronica eruit sloeg maar ik heb nog steeds 't vermoeden dat m'n moeder twee padalen tegelijk intrapte waardoor 'ie het niet meer snapte en een soort lock kreeg :o Moet zeggen dat de 3008 ook verrassend ruim was, wat je in andere merken soms wat minder hebt. Daarna is die Peugeot 3008 omgeruild voor de Opel Mokka, die was echt beduidend een stuk minder ruim en dat merkte je enorm in rijgemak (en halverwege het contract ook weer weg gegaan want het beviel niet).

Laatst bewerkt:
Auto's ouder dan 2010 kunnen helemaal alles wat je doet doorsturen naar de regering. Ik zou zeggen, vw caddy ( de oudere varriant), peugeot j5, peugeot 607, Lincoln limousine, zijn in frankrijk in elkgevak vaak rond de 6000 euro te vinden.

Terug
Naar boven