Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

We hadden een Hond Jazz meegekregen, ik hoop niet dat die een goede vertegenwoordiging is voor de moderne auto. Cruise controle is altijd adaptive en zelfs met de kortste mogelijke volgafstand ging hij al voor voorliggers remmen op een afstand waarvan mijn vrouw verbaasd was, en die houd achterlijk veel afstand het is eigenlijk alleen goed bruikbare bij een lege snelweg. En ook zonder lane assist grijpt de auto in als je op een bochtige 80km weg de bochten wat afsnijdt over de middellijn, op heel veel vlakken was het een dramatische ervaring.
Bijna 2 jaar later weer voor een paar dagen tijd een Honda Jazz onder mijn kont, het facelift model en de nare eigenschappen van de cruise control en lane assist zijn van 90% verholpen. Dat schept toch wel vertrouwen in die techniek.

Bijna 2 jaar later weer voor een paar dagen tijd een Honda Jazz onder mijn kont, het facelift model en de nare eigenschappen van de cruise control en lane assist zijn van 90% verholpen. Dat schept toch wel vertrouwen in die techniek.
Mooi hoe snel dat kan gaan. Nu het uiterlijk nog, want met die stompe neus ziet de Jazz er wel een beetje suf uit.

Mooi hoe snel dat kan gaan. Nu het uiterlijk nog, want met die stompe neus ziet de Jazz er wel een beetje suf uit.
Het is ook een leenauto van de garage, maar ik moet bekennen dat ik vroeger dit wel een grappig modelletje vond.

IMG_0272.jpeg

Maar dat komt misschien omdat ik toen deze had.
IMG_0273.jpeg

In eens kwam mijn vrouw vanmiddag met de vraag wat ik een een Opel Mokka vindt, mijn eerste reactie was :kots:

Maar eigenlijk is het helemaal niet zo'n verkeerde karretje, ik vind hem beter dan zijn broertje uit de Stellantis familie (op de Alfa Romeo Junior na)

Opel-Mokka-1.2-review-20.jpeg

In eens kwam mijn vrouw vanmiddag met de vraag wat ik een een Opel Mokka vindt, mijn eerste reactie was :kots:

Maar eigenlijk is het helemaal niet zo'n verkeerde karretje, ik vind hem beter dan zijn broertje uit de Stellantis familie (op de Alfa Romeo Junior na)

Opel-Mokka-1.2-review-20.jpeg

Beetje de suv variant van de Opel adam rock? Wel mooi ding!

1733957011859.jpeg

Lijkt eerder dat de Adam de A segment crossover is en de Mokka de B segmenter.

Beide best prima gelukt als ik het zo bekijk.

Ik ben bang dat er nog wel meer gaat veranderen, hoor weinig positiefs over Stellantis.
Ik zie het in deze complexe vorm ook niet lang stand houden. Er zijn binnen die groep te veel auto's vrij goed vergelijkbaar met zo'n Mokka, dat is in mijn ogen onhoudbaar, volgens mij zijn dit ze:
Opel Mokka en Frontera, DS DS3, Peugeot 2008, Fiat 600, Citroen C3 Aircross, Alfa Romeo Junior, Fiat Grande Panda. En dan heb je ze ook nog als niet-SUV, dus Opel Corsa, Peugeot 208, DS DS3, Citroen C3, Lancia Ypsilon en dan ben ik er misschien nog wal vergeten.

De CEO is ook begin deze maand afgezet/afegetreden.

Ik zie het in deze complexe vorm ook niet lang stand houden. Er zijn binnen die groep te veel auto's vrij goed vergelijkbaar met zo'n Mokka, dat is in mijn ogen onhoudbaar, volgens mij zijn dit ze:
Opel Mokka en Frontera, DS DS3, Peugeot 2008, Fiat 600, Citroen C3 Aircross, Alfa Romeo Junior, Fiat Grande Panda. En dan heb je ze ook nog als niet-SUV, dus Opel Corsa, Peugeot 208, DS DS3, Citroen C3, Lancia Ypsilon en dan ben ik er misschien nog wal vergeten.

De CEO is ook begin deze maand afgezet/afegetreden.
Ik denk ook dat dat precies het probleem is. Teveel competitie met zichzelf.

Ik heb ook een slecht gevoel bij de toekomst van Alfa Romeo.

De Alfa varianten van Stellantis platform auto's lijken het niet echt goed te doen, de Giulia en Stelvio zijn inmiddels bijna 10 jaar oud en ik zie/hoor nog niks over opvolgers.

Je kan niet eindeloos een Alfa embleem plakken op platform auto's en dan 25% meer vragen 'want Alfa'.

Voorheen hadden ze dan tenminste nog mooie motoren waarvoor je het zou kunnen doen zoals de Busso en twinspark. Ik heb niet het idee dat er los van de Giulia/Stelvio range nog echt Alfa motorblokken zijn die de moeite waard zijn.

Partner van mijn moeder had een Opel Mokka als lease aangenomen, die is ver voor einde contract weer de deur uit gegaan. Vreselijke auto, rare indeling op de dash en onoverzichtelijke voorruit (erg smal, je kijkt continue tegen het midden console van de achteruitkijkspiegel aan). Daarnaast was er een serie Mokka's die geleverd is zonder navigatie (wAnT dE ChiPs WaReN NiEt VoOrRaDig) welke dat exemplaar dus één van was. Waardeloze auto en nog lelijk ook :roflol:

Terug
Naar boven