MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Gefeliciteerd! Voelt het als een vooruitgang? Jammer dat de 340i het niet is geworden, haha!
Sorry man ben altijd van de golfjes geweest

IMG_8098.jpeg

Golf R nu weer dan?

Wat is de reden, ik kan me herrinneren dat de RS3 als droomauto beschreef en je toen heel blij was dat je van de Golf naar de RS3 ging?
Door de wet dba is mijn inkomen gehalveerd en onderhoud van een rs3 kost toch wat, heb een stapje terug genomen om toch te kunnen genieten met een lagere kostenpost.

Sorry man ben altijd van de golfjes geweest

IMG_8098.jpeg

Door de wet dba is mijn inkomen gehalveerd en onderhoud van een rs3 kost toch wat, heb een stapje terug genomen om toch te kunnen genieten met een lagere kostenpost.
Ik ben toch wel benieuwd wat zo’n auto op jaarbasis kost? Die Audi dan. 🙂

Dit is ook nog wel gewoon een bovengemiddelde auto als je het mij vraagt, mooi ding 👌.

Ik ben toch wel benieuwd wat zo’n auto op jaarbasis kost? Die Audi dan. 🙂

Dit is ook nog wel gewoon een bovengemiddelde auto als je het mij vraagt, mooi ding 👌.
Door die pk’s ben je sowieso geneigd om harder te trappen, tis niet bepaald een wagen die 15 seconden over doet om naar 100 te gaan.
Bij alle audi onderdelen zit er een (RS-belasting) op, dus je betaald 3x zoveel omdat het een RS is, laatst ging de katalysator kapot, 5000€ dealerprijs. Khad een 2ehandse voor 1500€. Schijven en blokken etc was ik 3k kwijt. Khad wel veel verlies gemaakt ermee.

Heb bij de 8 R 1 jaar complete garantie waarbij alles gedekt is

Door die pk’s ben je sowieso geneigd om harder te trappen, tis niet bepaald een wagen die 15 seconden over doet om naar 100 te gaan.
Bij alle audi onderdelen zit er een (RS-belasting) op, dus je betaald 3x zoveel omdat het een RS is, laatst ging de katalysator kapot, 5000€ dealerprijs. Khad een 2ehandse voor 1500€. Schijven en blokken etc was ik 3k kwijt. Khad wel veel verlies gemaakt ermee.

Damn ja dat is wel serieus veel geld.

Voor een R zullen prijzen van remschijven en -blokken niet veel lager liggen lijkt mij, toch? Performance wagens uit die categorie zijn helaas erg duur in het onderhoud en verbruik, zeker zodra deze eenmaal getuned zijn.

Wel een mooi model, de 8R. En met de Akrapovic uitlaat een prima geluid.

Soms heb je andere onderdelen die hetzelfde zijn maar zonder het r m of amg logo erop. Hier moet je een beetje creatief mee zijn. Hierdoor viel het onderhoud van mijn s63 destijds ook wel mee en nu het onderhoud van mijn is f ook. Een goede monteur kan je heel veel geld besparen.

Soms heb je andere onderdelen die hetzelfde zijn maar zonder het r m of amg logo erop. Hier moet je een beetje creatief mee zijn. Hierdoor viel het onderhoud van mijn s63 destijds ook wel mee en nu het onderhoud van mijn is f ook. Een goede monteur kan je heel veel geld besparen.
Foto van je auto?

Kijken op Independer naar de meest goedkope verzekeraar daar afsluiten. Vervolgens de verzekering oversluiten naar Promovendum die daar 20 procent onder gaat zitten. Zo doe ik het en ben je altijd goedkoop uit. 250 voor een 420i is schandalig veel. Hoeveel schadevrije jaren heb je ?
Eerste auto dus 0, rij inmiddels al heel wat jaren schadevrij maar daar heb ik dus barweinig aan omdat al die auto's niet op mijn naam staan/stonden :o Independer had ik al even gekeken maar a.s.r en Allianz Direct (voorheen AllSecur) gaven beide via die route geen dagwaarderegeling, lees voornamelijk slechte ervaringen met Allianz dus dat voelt niet echt comfortabel om te kiezen.

Mintley was de derde, maar die naam heb ik nog nooit gehoord dus ga liever met een iets 'bekendere' partij.

Voor een R zullen prijzen van remschijven en -blokken niet veel lager liggen lijkt mij, toch?
Voor de gein de facturen even bijgepakt.
2x rs3 remschijven voor + blokken voor was ik 1900€ kwijt.
en bij de golf 7.5 r schijven + blokken voor was ik maar 906€ kwijt

Ja heb je de nieuwe BMW al gekocht?

Had je hiervoor lease of private lease?
Het is inderdaad erg duur als je nog geen schadevrije jaren hebt.

Mogelijk eerst een paar jaar iets goedkopers rijden dat je wa kan verzekeren en dan erna iets duurders. 250 per maand is echt schandalig veel voor een 420i.

€250 per maand voor verzekering? Pfff..

Ja heb je de nieuwe BMW al gekocht?

Had je hiervoor lease of private lease?
Het is inderdaad erg duur als je nog geen schadevrije jaren hebt.

Mogelijk eerst een paar jaar iets goedkopers rijden dat je wa kan verzekeren en dan erna iets duurders. 250 per maand is echt schandalig veel voor een 420i.
Zakelijk gewoon via MyWheels, aangezien de wijk er vol mee staat en voor het gemak qua boekhouding. Niks wat mij schadevrije jaren heeft opgebracht in ieder geval, al heb ik inmiddels al zoveel auto's schadevrij honderden kilometers gereden dat ze er best wat korting voor mogen geven .. :roflol:

€250 per maand voor verzekering? Pfff..
ANWB wil er zeker een bedrijfsuitje van bekostigen, haha. Gelukkig ben ik al jaren lid bij ze dus die grap van direct lid worden heb ik godzijdank kunnen skippen, maar voor verzekering(en) vind ik ze idioot duur. Lidmaatschap wil ik best betalen maar de verzekering laat ik mooi via een andere partij lopen zonder er een nier voor in te leveren.

Eerste auto dus 0, rij inmiddels al heel wat jaren schadevrij maar daar heb ik dus barweinig aan omdat al die auto's niet op mijn naam staan/stonden :o Independer had ik al even gekeken maar a.s.r en Allianz Direct (voorheen AllSecur) gaven beide via die route geen dagwaarderegeling, lees voornamelijk slechte ervaringen met Allianz dus dat voelt niet echt comfortabel om te kiezen.

Mintley was de derde, maar die naam heb ik nog nooit gehoord dus ga liever met een iets 'bekendere' partij.
Houd je ook rekening met de vrouwentoeslag?:p

Zakelijk gewoon via MyWheels, aangezien de wijk er vol mee staat en voor het gemak qua boekhouding. Niks wat mij schadevrije jaren heeft opgebracht in ieder geval, al heb ik inmiddels al zoveel auto's schadevrij honderden kilometers gereden dat ze er best wat korting voor mogen geven .. :roflol:

ANWB wil er zeker een bedrijfsuitje van bekostigen, haha. Gelukkig ben ik al jaren lid bij ze dus die grap van direct lid worden heb ik godzijdank kunnen skippen, maar voor verzekering(en) vind ik ze idioot duur. Lidmaatschap wil ik best betalen maar de verzekering laat ik mooi via een andere partij lopen zonder er een nier voor in te leveren.
Volgens mij kun je het best proberen toch wat schadevrije jaren te krijgen. Je rijdt immers al jaren aantoonbaar schadevrije via Mywheels. Mocht je hier niet uitkomen wil ik je hier best mee helpen.

Hoewel ik mij dit voor kan stellen zou ik het zelf niet doen. Tenzij het aftermarket merk beduidend beter is dan de origineel geplaatste onderdelen. Bij mijn vorige auto, een BMW F30 340i heb ik wel eens een ( volgens mij ) Bosch luchtfilter in handen gehad. Het verschil met het originele BMW filter was, in ieder geval zo in de hand, dag en nacht in het voordeel van het originele filter.

InShared, goede prijzen en goede service. Indien jij voorheen lease auto's hebt gereden zijn de schadevrije jaren in veel gevallen terug te claimen. Hiervoor zijn formulieren beschikbaar bij de leasemaatschappij of de verzekering waar zij mee werk(t)en. Volgens mij is er zelfs één en ander mogelijk indien de vorige wagen op naam van een andere particulier stond, maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Voor de gein de facturen even bijgepakt.
2x rs3 remschijven voor + blokken voor was ik 1900€ kwijt.
en bij de golf 7.5 r schijven + blokken voor was ik maar 906€ kwijt
Dat is een veel groter verschil dan ik had verwacht.

Terug
Naar boven