AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Ja zeker weten. Ik ken hem van vroeger is een aardige kerel en hij heeft gewoon de luxepositie nu dat hij kan vragen/geven wat hij wil. Als jij hem niet koopt komt er wel iemand anders haha.
Dat is inderdaad een mooie positie. Ik heb geen Instagram account maar zie regelmatig de filmpjes via mijn vriendin. Hij maakt slim gebruik van zijn sociale media. Goede zakenman.
Mensen altijd te zeuren in de comments over de marge. Elk autobedrijf doet dit, alleen hij gewoon open en bloot.

Wel absurd soms wat je voorbij ziet komen, pas een gast. 12k in 3 maand afgeschreven oid :roflol:
Reken maar uit met tien procenten marge. Zodra jij de zaak uit rijdt met een wagen van €189.000,- is er €18.900,- van af. Iets om vooral niet bij na te denken bij aanschaf. 😜

Net prijsopgave gehad. Stage 2 t.o.v stage 1 scheelt meer dan 2000 euro. Stage 1 it is lol.

Laatst bewerkt:
Wat een geld! Zit daar een air intake bij of enkel downpipe en montage?
Stage 1 tune + Stage 2 DSG tune = 900 euro ongeveer.

Stage 2 tune + Stage 2 DSG tune + Air intake + Downpipe montage= 3100 euro(en dit is voor tweewiel, ik heb vierwiel dus wordt schijnbaar duurder).

Stage 1 tune + Stage 2 DSG tune = 900 euro ongeveer.

Stage 2 tune + Stage 2 DSG tune + Air intake + Downpipe montage= 3100 euro(en dit is voor tweewiel, ik heb vierwiel dus wordt schijnbaar duurder).
Dat zijn aardige prijzen. Voor een vierwielaandrijving is de downpipe volgens mij lastiger te bereiken in sommige wagens, vandaar het verschil. Voor 30 pk kan ik mij voorstellen dat het bij een stage 1 blijft, haha!

Krijg deze melding sinds 2 dagen. Geen zichtbare schade aan de sensoren, ook geen vuil erop (nog langs car wash geweest). Iemand ideeën (BMW 745e, 2020)? Heb vanzelfsprekend alvast een afspraak ingepland bij de werkplaats, maar kan op z'n vroegst 25 juni terecht.

1748777968593.png

Waarschijnlijk iets in de bekabeling, lijkt mij. Of bij de reparatie van de voorgaande schade iets incorrect aangesloten. Dat kan helaas de beste gebeuren. Met mijn vorige wagen ging ik naar de dealer voor een terugroepactie in verband met een airbag voorin en kwam ik thuis met een defecte parkeercamera.

Een 745e is overigens erg leuk te tunen. Heb jij dat al overwogen? Menig AMG/M krijgt het dan zwaar.

Waarschijnlijk iets in de bekabeling, lijkt mij. Of bij de reparatie van de voorgaande schade iets incorrect aangesloten. Dat kan helaas de beste gebeuren. Met mijn vorige wagen ging ik naar de dealer voor een terugroepactie in verband met een airbag voorin en kwam ik thuis met een defecte parkeercamera.

Een 745e is overigens erg leuk te tunen. Heb jij dat al overwogen? Menig AMG/M krijgt het dan zwaar.
Ben benieuwd. Had stiekeme hoop dat er hier een vergelijkbaar trucje voor zijn als voor het panoramadak wat soms de geest geeft (niet bij deze overigens, maar bij een eerdere auto die ik heb gehad). Dan druk je dat knopje een <x> aantal seconden in, reset het dak, en voila, hij werkt weer.

Niet echt, ik vind hem snel zat en ik rijd weinig. Ik wil volgend jaar voor een 750e kijken zodra die onder de ton komen, en die gaat nog wat harder zelfs (0 naar 100 in 4,8 oid.?)

Ben benieuwd. Had stiekeme hoop dat er hier een vergelijkbaar trucje voor zijn als voor het panoramadak wat soms de geest geeft (niet bij deze overigens, maar bij een eerdere auto die ik heb gehad). Dan druk je dat knopje een <x> aantal seconden in, reset het dak, en voila, hij werkt weer.

Niet echt, ik vind hem snel zat en ik rijd weinig. Ik wil volgend jaar voor een 750e kijken zodra die onder de ton komen, en die gaat nog wat harder zelfs (0 naar 100 in 4,8 oid.?)
Waarom zou je dan niet gewoon je 745 tunen?

Haha! Voor zover ik weet is er niet een degelijk trucje voor defecte (?) parkeersensoren.
In zo een geval kan ik het mij voorstellen, inderdaad!

Iemand die nog wat zinnigs kan zeggen hierover? Net opgehaald na 4 weken buitenland (ja, smerig, wordt morgen opgelost) maar aan beide zijdes bij het punt waar mijn achterbak open gaat heb ik een soort ... vogelnest? :o Naast dat het er niet uit ziet vind ik 't wel een vreemde plek hiervoor, doorgaans staat 'ie hier ook gewoon buiten maar heb dit nog niet eerder gezien.

Krijg echt jeuk van hoe goor de auto is, ik weet 't.
IMG_1502.jpg

Is dat geen beginnend wespennest?

Ik heb het idee dat er ergens wat eitjes zijn achtergebleven, oid.

Toen ik de auto ging bezichtigen zat er een klein spinnetje in de auto waar ik toen niet echt veel zorgen over had. Maar ik had een paar weken terug ineens aan de zijkant van mijn auto een hele spinnenfamilie die gratis aan het meeliften was en nu zit het bij de achterlampen? Heb net alles weggehaald met de hand maar als dit blijvend is is dat niet echt een fijn vooruitzicht :o

Ik heb het idee dat er ergens wat eitjes zijn achtergebleven, oid.

Toen ik de auto ging bezichtigen zat er een klein spinnetje in de auto waar ik toen niet echt veel zorgen over had. Maar ik had een paar weken terug ineens aan de zijkant van mijn auto een hele spinnenfamilie die gratis aan het meeliften was en nu zit het bij de achterlampen? Heb net alles weggehaald met de hand maar als dit blijvend is is dat niet echt een fijn vooruitzicht :o
Even bekleding in de kofferbak aan de kant halen en de achterlamp unit loshalen. Grote kans dat ze daar ergens tussen zitten.

Er zit een kleine schade in mijn voorruit dus de dealer gaf aan dat ik dat het beste via Carglass kon regelen. Braaf een afspraak gemaakt, auto naar de locatie gereden.

‘Normaal gesproken is dit zo gevuld en is er niks aan de hand. Het kan echter zijn dat de schade, door de druk van de machine, doorscheurt en dán moet er een nieuwe ruit in die we momenteel niet voorradig hebben’ :o

Eh, sorry wat? Dat was niet de bedoeling, haha.

Terug
Naar boven