AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Voor de kenners hier, voegt een auto met brembo remschijven/blokken nou echt wat toe t.o.v. de normale variant?

Volgens mij vooral een stuk duurder om te vervangen.

Voor de kenners hier, voegt een auto met brembo remschijven/blokken nou echt wat toe t.o.v. de normale variant?

Ligt er aan welke je neemt. De gegroefde hebben mijn voorkeur onder een normale auto. Geboord wil nog wel eens scheuren.
Normale vlakke voegen niks toe.
Vooral bij een noodstop bij normaal verkeer kan dit aardig schelen. Doordat de hitte beter afgevoerd word hou je langer remkracht.

Brembo's zijn normale blokken/schijven, Brembo is enkel een ( veel gebruikt en kwalitatief sterk ) merk. Net als Zimmermann en ATE bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik altijd voor zo een merk gaan, zeker als jij een T-Roc met 250 pk wilt gaan rijden.

Moet wel zeggen dat ik een aantal jaren geleden op mijn auto rondom Brembo blokken en schijven gemonteerd had en die remstof die van die blokken afkwam echt verschrikkelijk was. Bleef mijn wielen poetsen.

Moet wel zeggen dat ik een aantal jaren geleden op mijn auto rondom Brembo blokken en schijven gemonteerd had en die remstof die van die blokken afkwam echt verschrikkelijk was. Bleef mijn wielen poetsen.
Helaas een bekend euvel, inderdaad. Hawk HPS 5.0 blokken zijn dan een optie, of Ferodo. Maar deze zijn dan weer duur en willen wel eens wat piepen.

Het is altijd een beetje kiezen of delen.

Brembo's zijn normale blokken/schijven, Brembo is enkel een ( veel gebruikt en kwalitatief sterk ) merk. Net als Zimmermann en ATE bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik altijd voor zo een merk gaan, zeker als jij een T-Roc met 250 pk wilt gaan rijden.

Mijzelf even verbeteren; voor Bokito zijn mogelijke wagen gaat het om Brembo remklauwen welke wel degelijk beter zijn dan de standaard remmerij. Tevens gaan hier grotere remschijven in welke dus minder gauw heet worden. En het oog wil ook wat, grote schijven en klauwen achter een wat meer open velg staat fantastisch.

Ben zelf meer fan van EBC remmen. Piepen wel altijd wat op het laatst zoals echte race remmerij betaamd. En blokken zijn graf duur t.o.v meeste andere merken. Schijven zijn trouwens ook aan de prijs.
Zit je per as al gouw op 400+ voor schijven en blokken minimaal.

Helaas een bekend euvel, inderdaad. Hawk HPS 5.0 blokken zijn dan een optie, of Ferodo. Maar deze zijn dan weer duur en willen wel eens wat piepen.

Het is altijd een beetje kiezen of delen.

Heb inderdaad op mijn circuitwagen Ferodo’s zitten en die stuiven vele malen minder.

Wat sneu dit. :roflol: Mooie afspiegeling ook van de figuren die bewust een elektrische auto kopen.
Vind het ook geweldig dat bij alles wat die eigenaren zelf over die auto's zeggen je ziet dat er tandwieletjes draaien daarboven en dat het pijn doet.

Reden: Typefout
Laatst bewerkt:
Wat sneu dit. :roflol: Mooie afspiegeling ook van de figuren die bewust een elektrische auto kopen.

kijk: https://youtu.be/XQ_AJYzojmg?si=Ihmmz4vRVDKTzzyo

Uiteraard mag ik hier niet om lachen, grappig is het wel. De man met de Peugeot, tweemaal dat ding vervangen a €4000,- per keer. Geen pretje.

34k betalen voor een tweede handse elektrische auto zegt al genoeg :o
Een Citroën, welteverstaan.

In de jaren 10 hebben de gote autobouwers iets soortgelijks geflikt met benzinemotoren. VAG, BMW en Peugot hebben allen motoren gebouwd met slechte schraperveren waardoor er overmatig olieverbruik kon optreden. Hebben toen ook garantie/coulance proberen af te wimpelen.

Alle auto’s in de EU moeten het hebben.

Dat valt toch allemaal weg te coderen.

Waarom mag je hier niet om lachen?
Slechte karma. Als ik te hard lach sloop ik morgen mijn keramische remmen, bijvoorbeeld.

In de jaren 10 hebben de gote autobouwers iets soortgelijks geflikt met benzinemotoren. VAG, BMW en Peugot hebben allen motoren gebouwd met slechte schraperveren waardoor er overmatig olieverbruik kon optreden. Hebben toen ook garantie/coulance proberen af te wimpelen.
En het bewust gebruiken van (te) lichte materialen waardoor de zogenaamd levenslang meegaande distributiekettingen oprekken.

En het bewust gebruiken van (te) lichte materialen waardoor de zogenaamd levenslang meegaande distributiekettingen oprekken.
Klopt die simplexkettingen zijn dikke troep. Had op mijn golf met vr5 170 AQN nog een duplex. Die dingen rekken amper tot niet op en knappen ook niet. Simplex kan wel nog eens knappen. En het is ook geen gek kosten verschil om een duplex te gebruiken inplaats van zo'n fietsketting.

Als je een hekel aan iemand hebt en die heeft een polo 6r met ketting motor. Als hij in de versnelling weggezet is en je drukt de auto achteruit springt de ketting over het tandwiel heen. Heb je niet van mij.

Je bent trouwens sowieso een mong**l als je een auto met ketting motor in de versnelling weg zet. Daar rekt de ketting veel sneller van op door de constante spanning.

Klopt die simplexkettingen zijn dikke troep. Had op mijn golf met vr5 170 AQN nog een duplex. Die dingen rekken amper tot niet op en knappen ook niet. Simplex kan wel nog eens knappen. En het is ook geen gek kosten verschil om een duplex te gebruiken inplaats van zo'n fietsketting.

Als je een hekel aan iemand hebt en die heeft een polo 6r met ketting motor. Als hij in de versnelling weggezet is en je drukt de auto achteruit springt de ketting over het tandwiel heen. Heb je niet van mij.
Bij VAG speelde dit bij de eerste T(F)SI motoren hoofdzakelijk, niet? De ongeblazen blokken waren oké. Ergens van 2009 tot 2014 meende ik.

Terug
Naar boven