- Waardering
- 6.973
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 18%
Ik heb er geen, maar betaal wel 50% mee tegen natura vergoeding,Met alles? In dat geval, wat vraag je voor je BMW velgen?![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb er geen, maar betaal wel 50% mee tegen natura vergoeding,Met alles? In dat geval, wat vraag je voor je BMW velgen?![]()
Ik wil je best een klap in je gezicht geven in ruil voor die deelbetaling aan wat fancy nieuwe velgen onder m'n wagenIk heb er geen, maar betaal wel 50% mee tegen natura vergoeding,
Klinkt als een win-win voor mij.Ik heb misschien wel belangIk wil je best een klap in je gezicht geven in ruil voor die deelbetaling aan wat fancy nieuwe velgen onder m'n wagenKlinkt als een win-win voor mij.
Ja zoiets had ik ook in gedachten, trappen mag ook.Ik wil je best een klap in je gezicht geven in ruil voor die deelbetaling aan wat fancy nieuwe velgen onder m'n wagenKlinkt als een win-win voor mij.

Jij hebt een F36, voor honderd procent zeker na het opzoeken van de foto. De G26 set gaat dus niet passen. De F30, F31, F32 en F36 passen wel allen ondanks dat de 30 en 31 voor de 3-serie zijn. Beide hebben gelijkwaardige onderstellen en dus velgen. De sets voor de G-modellen gaan geen van allen passen daar de steekmaat niet overeen komt. Ten tijde van de F hanteerde BMW 5x120, voor de G zijn zij overgestapt naar 5x112.6... Natuurlijk heb ik weer zo'n vraagstuk gekocht
Ik zat bij Europwheels te kijken en als ik dan de 4 serie Gran Coupe (G26) selecteer krijg ik behoorlijk wat opties, deze set spreekt mij opzich wel aan maar ik vind het behoorlijk verwarrend dat ze gemarket worden als een 3 serie set. Zijn de maten van een 3 serie dan gelijk met mijn bolide?
Persoonlijk zou ik gaan voor een 19 inch set op een F36. Mijn vorige 340i was een F30 waar ik in de zomer op 20 reed en in de winter op 19. De 20 inch zomerset maakte de wagen erg stug.Twijfel ook of het zin heeft een zomerset te halen, aangezien er momenteel zomer onder zit en dubbele zomerbanden nogal onzinnig zijn (zeker zonder eigen opslag). Dan zou ik een winterset kunnen aanschaffen óf andere velgen op de huidige banden maar dan moet ik eerst achterhalen wat er nu onder zit. Allemachtig, wat een gedoe![]()
Ze zullen het ook wel weer eens makkelijk maken, haha. Scheelt wel dat ik nu weet waar ik naar moet zoeken, voordat ik straks een set heb die er niet onder past en dan moet ik dat weer oplossenJij hebt een F36, voor honderd procent zeker na het opzoeken van de foto. De G26 set gaat dus niet passen. De F30, F31, F32 en F36 passen wel allen ondanks dat de 30 en 31 voor de 3-serie zijn. Beide hebben gelijkwaardige onderstellen en dus velgen. De sets voor de G-modellen gaan geen van allen passen daar de steekmaat niet overeen komt. Ten tijde van de F hanteerde BMW 5x120, voor de G zijn zij overgestapt naar 5x112.6.
Er zit momenteel een zomerset onder, ik zat eigenlijk ook al te denken aan All-Season maar ik zag bij alle aanbieders eigenlijk alleen zomer of winter, geen all-season. Ik heb wel echt het liefste BMW-eigen velgen eronder zitten, de banden heb ik niet per direct hele zware voorkeuren voor maar met het aanbod lijkt het dan erop dat ik losse velgen moet gaan matchen met banden? Of mis ik een categorie waarin ze wel all-season aanbieden?Persoonlijk zou ik gaan voor een 19 inch set op een F36. Mijn vorige 340i was een F30 waar ik in de zomer op 20 reed en in de winter op 19. De 20 inch zomerset maakte de wagen erg stug.
Dus als ik in jouw schoenen zou staan zou ik een mooie 19 inch set kopen. In Nederland kan deze prima uitgerust worden met A-merk All-Season banden. Onder een performance wagen zou ik dit niet aanraden maar met 184 PK en de milde winters hier is het prima. Scheelt ook tweemaal per jaar wisselen van set, geen opslagruimte en dergelijke. De huidige set op marktplaats et voila.
Oh ja, nog een toevoeging. Veel aftermarket sets hanteren afwijkende J maten ( de breedte van de velg ) en ET maten ( feitelijk hoe ver de velg naar binnen of buiten komt ). Iets om rekening mee te houden. Sommige sites geven aan dat het past maar vertellen er dan niet bij dat er bijvoorbeeld spoorverbreders nodig zijn. Of dat de band buiten de wielkast valt, iets wat er niet uit ziet naar mijn mening. Kwestie van een mooie set uitzoeken en overleggen met de verkoper. Of plaats de link hier en dan wil ik wel meekijken.

Gelukkig heeft iedereen een andere smaak763 Style Velgen voor BMW - Satijn Gunmetal Grijs - 18' 19' inch - Wheelbase
Koop jouw 763 Style Velgen voor BMW - Satijn Gunmetal Grijs - 18' 19' inch bij Wheelbase. Scherpe prijzen, snelle levering. Wheelbase selecteert al haar velgen per stuk, we zijn altijd op zoek naar de perfecte pasvorm.wheelbase.nl

toffe velgen, ik heb ook zoiets onder mn auto763 Style Velgen voor BMW - Satijn Gunmetal Grijs - 18' 19' inch - Wheelbase
Koop jouw 763 Style Velgen voor BMW - Satijn Gunmetal Grijs - 18' 19' inch bij Wheelbase. Scherpe prijzen, snelle levering. Wheelbase selecteert al haar velgen per stuk, we zijn altijd op zoek naar de perfecte pasvorm.wheelbase.nl
Dit is direct een voorbeeld van mijn laatste opmerking. De achterzijde is origineel een 8.5J met ET47. Deze velg komt dus 6 millimeter verder naar buiten vanwege de ET, iets dat prima kan. De volle inch breder doet daar echter nog een schepje bij bovenop waardoor het wiel al bijna 19 millimeter verder naar buiten komt. Ik heb een vergelijkbare wagen gereden met 15 millimeter spoorverbreders en dat was exact gelijk met de wielkast. 19 komt er dus bijna een halve centimeter buiten. Ziet er niet uit op een niet verlaagde wagen.763 Style Velgen voor BMW - Satijn Gunmetal Grijs - 18' 19' inch - Wheelbase
Ah, zowel Givawheels als Wheelpoint bieden geen originele BMW wielen aan. Wel vergelijkbare sets, overigens, gezien ook de originele wielen door fabrikanten op de markt gebracht worden. BMW verdubbelt dan gewoon de prijs.Er zit momenteel een zomerset onder, ik zat eigenlijk ook al te denken aan All-Season maar ik zag bij alle aanbieders eigenlijk alleen zomer of winter, geen all-season. Ik heb wel echt het liefste BMW-eigen velgen eronder zitten, de banden heb ik niet per direct hele zware voorkeuren voor maar met het aanbod lijkt het dan erop dat ik losse velgen moet gaan matchen met banden? Of mis ik een categorie waarin ze wel all-season aanbieden?
Plaats jouw zoekresultaten hier, dan kijken wij met jou mee!Ik wil niet te veel gaan knoeien met aftermarket sets en andere maten, zeker omdat er nog 2 jaar garantie/onderhoud door de dealer uitgevoerd gaat worden. Het moet er gewoon netjes onder passen, geen gekke andere aanpassingen of maten. Zo stoer en sportief rijd ik nou ook weer net niet![]()
Juist jij snapt hem.
Zo'n vermoeden had ik al, hun catalogus bood nergens de optie voor BMW aan. Niet dat ik pertinent tegen aftermarket ben, maar weet niet hoe de dealer daar in staat. Morgen weer een dag, ben allang blij dat ik in ieder geval het juiste type weet inmiddels (waarvoor dank)!Ah, zowel Givawheels als Wheelpoint bieden geen originele BMW wielen aan. Wel vergelijkbare sets, overigens, gezien ook de originele wielen door fabrikanten op de markt gebracht worden. BMW verdubbelt dan gewoon de prijs.
Beide bieden wel all season banden aan. Kwestie van een velg uitzoeken en dan bij het kopje 'bijpassende banden' All Season selecteren. En dan voor bijvoorbeeld de Pirelli of de Continental gaan.
Plaats jouw zoekresultaten hier, dan kijken wij met jou mee!
Ik denk dat het sowieso een tweedehands set wordt als ik voor BMW eigen velgen ga. Als ik binnen hun shop kijk wat ze vragen voor een nieuwe set, dat wordt zomer 2028 dat ik dat ervoor over heb@Turouise niet orgineel kan gewoon als het fatsoenlijk spul is. Bespaart je een hoop euro's. Wil je toch orgineel zou ik kijken naar tweedehands m velgen. Wat duurder maar wel waardevast. Mooiste is met wat stoeprandschade laat je ze spuiten in de kleur die jij wilt.

All-Seasons worden van vroeger uit een beetje gezien als net niet, vandaar. De nieuwste varianten zijn echter echt wel goed en voor een rustige tot normale gebruiker ruim voldoende. Enkele scoren tegenwoordig zelfs beter in de sneeuw dan flink wat officiële winterbanden in de tests.Is er trouwens een specifieke reden dat bijna alle BMW velgen op zomer of winter staan, maar erg weinig all season? Puur geldklopperij of is er wel degelijk een reden voor die ik nu totaal over het hoofd zie? Met 3 meter sneeuw per winter snap ik dat je nette winterbanden wilt hebben en op wintersport naar Oostenrijk niet uit de bocht wilt vliegen. Maar voor die wintertjes in Nederland is dat haast overbodig anno 2025 lijkt mij?
Een dealer maakt dat niets uit. Zolang de juiste maten worden gehanteerd en het een degelijk merk is is er niets aan de hand. Onder de mijne zitten ook geen originele BMW wielen in de zomer.Zo'n vermoeden had ik al, hun catalogus bood nergens de optie voor BMW aan. Niet dat ik pertinent tegen aftermarket ben, maar weet niet hoe de dealer daar in staat. Morgen weer een dag, ben allang blij dat ik in ieder geval het juiste type weet inmiddels (waarvoor dank)!
Marktplaats! Staan genoeg goede originele sets op.Ik denk dat het sowieso een tweedehands set wordt als ik voor BMW eigen velgen ga. Als ik binnen hun shop kijk wat ze vragen voor een nieuwe set, dat wordt zomer 2028 dat ik dat ervoor over heb![]()
Pak dan een goede imitatie.
Winterbanden heeft niet enkel met profiel te maken. Maar ook met rubbercompounds en dus temperatuur opbouw/verlies en dus grip.In Nederland kan je prima alleen op zomerbanden rijden. All season is onzin evenals winterbanden in Nederland.
Weet niet hoeveel kms gaat rijden maar zou er anders gewoon 19 inch onder gooien
Niet geheel mee eens. Al bij een temperatuur lager dan 7 graden Celsius hebben winterbanden, maar ook goede All Season banden, een flinke voorsprong op zomerbanden voor wat betreft grip en daarmee zaken als remweg.In Nederland kan je prima alleen op zomerbanden rijden. All season is onzin evenals winterbanden in Nederland.
Weet niet hoeveel kms gaat rijden maar zou er anders gewoon 19 inch onder gooien
Dat is een mogelijkheid. Ieder zijn of haar smaak, ik zou zelf geen M-look velgen onder een wagen zonder M-sport exterieur zetten.