AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Zomerbanden op een boodschappen autootje zonder de noodzaak om de enkele echt winterse dag in Nederland de weg op te moeten is prima te doen. Maar ik heb al jaren minimaal degelijke all season banden onder 1 van onze auto's.

Zomerbanden op een boodschappen autootje zonder de noodzaak om de enkele echt winterse dag in Nederland de weg op te moeten is prima te doen. Maar ik heb al jaren minimaal degelijke all season banden onder 1 van onze auto's.
Je komt pas achter de waarde van winterbanden als je met 50km of zelfs 80km per uur vol in de remmen moet en bij wilt gaan sturen.

Hmz, wij overwegen ook wat anders.
Hebben nu een Skoda kodiaq, zevenzitter maar de tweeling wordt te groot voor de derde rij en mag ook wel wat goedkoper qua onderhoud en wegenbelasting.

De oudsten gaan langzaam zelf voor rijbewijs dus denken aan een kleintje icm met een stationwagon.
Wat dat laatste betreft heb ik een grote voorkeur voor een Ford focus wagon en aangezien die niet meer gemaakt wordt... Is nu wellicht de tijd
Maar voor kleine bakkies?

Ik heb niet veel ervaring met kleine bakkies, alleen met fiësta ❤️ en Punto.

Iemand een idee voor een goedkoop betrouwbaar autootje dat niet in de categorie ranmelbak valt?

Hebben nu een Skoda kodiaq, zevenzitter maar de tweeling wordt te groot voor de derde rij en mag ook wel wat goedkoper qua onderhoud en wegenbelasting.

De oudsten gaan langzaam zelf voor rijbewijs dus denken aan een kleintje icm met een stationwagon.
Wat dat laatste betreft heb ik een grote voorkeur voor een Ford focus wagon en aangezien die niet meer gemaakt wordt... Is nu wellicht de tijd

Iemand een idee voor een goedkoop betrouwbaar autootje dat niet in de categorie ranmelbak valt?
Opel Agila

Ik ben bij auto’s nog nooit een terugkerende klant geweest, maar de kans is groot dat we onze Fiesta laten opvolgen door een Fiesta.

Goedkoop en betrouwbaar, een Japanner dus. Mazda heeft met de 2 en 3 wel leuke wagens. Een Suzuki Swift is ook een degelijke keuze wat mij betreft.

Ik ben bij auto’s nog nooit een terugkerende klant geweest, maar de kans is groot dat we onze Fiesta laten opvolgen door een Fiesta.
Was mijn eerste autootje, helemaal opgereden maar wat een heerlijk ding was dat ❤️

Goedkoop en betrouwbaar, een Japanner dus. Mazda heeft met de 2 en 3 wel leuke wagens. Een Suzuki Swift is ook een degelijke keuze wat mij betreft.
Oeh mazda rijdt ook altijd lekker, lekker laag, houd ik van. Swift is inderdaad Jaap zijn voorkeur, was zijn eerste wagentje ooit geloof ik

Toyota.

In Nederland kan je prima alleen op zomerbanden rijden. All season is onzin evenals winterbanden in Nederland.

Dit ben ik echt niet met je eens, winter of all season banden hebben in Nederland in mijn ervaring zeker wel zin.

Sneeuwbanden niet, maar de testen zijn duidelijk over winter en all season en mijn persoonlijke rijervaring bevestigd dat je er wel degelijk wat aan hebt.

Winterbanden heeft niet enkel met profiel te maken. Maar ook met rubbercompounds en dus temperatuur opbouw/verlies en dus grip.
Niet geheel mee eens. Al bij een temperatuur lager dan 7 graden Celsius hebben winterbanden, maar ook goede All Season banden, een flinke voorsprong op zomerbanden voor wat betreft grip en daarmee zaken als remweg.

Het kàn natuurlijk wel maar zelf ben ik er geen voorstander van. Ook niet voor minder performance gerichte wagens.
.
Daar gaat de doorsnee Nederlander in de praktijk niks van merken. Een enkele r*tard die niet kan rijden of op z’n telefoon zit zal iets hebben aan die voordelen tov all season of winterbanden.

Performance wagens is het een ander verhaal.

Dit ben ik echt niet met je eens, winter of all season banden hebben in Nederland in mijn ervaring zeker wel zin.

Sneeuwbanden niet, maar de testen zijn duidelijk over winter en all season en mijn persoonlijke rijervaring bevestigd dat je er wel degelijk wat aan hebt.
Wat is jouw persoonlijke rijervaring in Nederland met winterbanden? Je rijdt toch amper auto. Wanneer hebben we hier in Nederland nou daadwerkelijk een echte winter gehad.

Daar gaat de doorsnee Nederlander in de praktijk niks van merken. Een enkele r*tard die niet kan rijden of op z’n telefoon zit zal iets hebben aan die voordelen tov all season of winterbanden.

Ik begrijp jouw punt volledig. Als iemand zelf defensief rijdt en zich niet veel op de weg bevindt begrijp ik het wel. Echter, met de hoeveelheid personen op de weg die met de komst van elektrische wagens en het bijkomende vermogen zich hier vrijwel continu op verkijken zou ik het risico niet willen lopen. Een gedegen winterset kost tweedehands een keer tussen de €1000,- en €2000,-. Nog niet gesproken over een All Season die niets extra kost. Dat is stukken voordeliger dan een nieuw gebit omdat het vorige nog in het dashboard staat, haha!

Daar gaat de doorsnee Nederlander in de praktijk niks van merken. Een enkele r*tard die niet kan rijden of op z’n telefoon zit zal iets hebben aan die voordelen tov all season of winterbanden
Zo lang het goed gaat niet.

Ik heb slipcursussen gevolgd en als je moet uitwijken of hard remmen en uitwijken ga je gewoon nat met zomerbandjes.
Hoe kun je zeggen dat het geen effect heeft als die bandjes je enige contact is met de weg en jouw auto van 1500kg daar op leunt? Het gaat er met banden niet om of het goed gaat als het goed gaat. Het gaat erom hoe ze zich gedragen als het MIS gaat. Daar doe je het voor.

Laatst bewerkt:

Wat is jouw persoonlijke rijervaring in Nederland met winterbanden? Je rijdt toch amper auto. Wanneer hebben we hier in Nederland nou daadwerkelijk een echte winter gehad.
Ik rij zeker 20k per jaar auto, ik heb een aantal winters met zomerbanden gereden, met all season en ook wat met winterbanden.

Zomerbanden zijn in mijn ervaring echt merkbaar slechter onder koude natte omstandigheden, daar hebben we in Nederland toch vrij veel mee te maken.

Ik woon in het heuvelachtige zuiden. Met een beetje gladheid of sneeuw kan ik echt wel zien wie zomerbandjes, all weathers of winterbanden heeft. Heb al wat staan duwen....

Terug
Naar boven