Laxeermiddel
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2.202
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maakt het allemaal wel wat lastiger om aankopen te doenZo heb ik er ook een beetje naar gekeken, €35K is over 16 jaar (met compound interrest) bijna voldoende om de dan nog openstaande hypotheek volledig af te lossen.

Zo dacht ik ook, tot we kinderen kregen.Of iemand legt het hoofd neer over vijf jaren en heeft nooit iets leuks gedaan van zijn geld.
Ja eens. Ik ben ook al eens door het oog van de naald gekropen, gelukkig was het mijn tijd nog niet. Heb een hele tijd daarna wel heel erg zo gedacht maar dat is wat weg geebt toen ik me wat ging verdiepen in investeren…Of iemand legt het hoofd neer over vijf jaren en heeft nooit iets leuks gedaan van zijn geld.
Jouw berekening lijkt mij niet geheel overeenkomstig gezien ik er van uit ga dat als jij voor €35.000,- een wagen koopt jij hier niet jouw volledige portefeuille aan aandelen voor gebruikt. Dus die hypotheek wordt sowieso afgelost waarmee jouw kinderen al een bedrag van tussen de €400.000 en €600.000,- erven? Hoe meer hoe beter natuurlijk, dat begrijp ik.
Ja, voor mij niet echt denk ik want ik ben op zich niet heel materialistisch ingesteld, al kan ik wel doorslaan als ik van mening ben dat een duurder product ook echt een meerwaarde heeft. Maar allebei part-time kunnen werken en dan toch de mogelijkheid hebben om voor ons pensioen al te kunnen stoppen met werken zonder echt te moeten beknibbelen spreekt mij meer dan nu nu in een BMW X5 oid rond te kunnen rijden.Maakt het allemaal wel wat lastiger om aankopen te doen![]()
Deze uitleg kan ik mij dan wel zeer goed in vinden. (Vrije) tijd samen is zoveel waard.Ja, voor mij niet echt denk ik want ik ben op zich niet heel materialistisch ingesteld, al kan ik wel doorslaan als ik van mening ben dat een duurder product ook echt een meerwaarde heeft. Maar allebei part-time kunnen werken en dan toch de mogelijkheid hebben om voor ons pensioen al te kunnen stoppen met werken zonder echt te moeten beknibbelen spreekt mij meer dan nu nu in een BMW X5 oid rond te kunnen rijden.
Wat dat betreft ben ik hetzelfde, krijg voornamelijk alleen een hard plassertje van auto’s. Misschien dat dat nog verandert als ik eenmaal jouw leeftijd heb.Ja, voor mij niet echt denk ik want ik ben op zich niet heel materialistisch ingesteld, al kan ik wel doorslaan als ik van mening ben dat een duurder product ook echt een meerwaarde heeft. Maar allebei part-time kunnen werken en dan toch de mogelijkheid hebben om voor ons pensioen al te kunnen stoppen met werken zonder echt te moeten beknibbelen spreekt mij meer dan nu nu in een BMW X5 oid rond te kunnen rijden.
Als ik meer kilometers zou maken zou ik er misschien nog wel anders over denken, maar ik woon vrij dicht bij mijn werk en verder zit ik niet vaak zonder vrouw of kind in de auto. Als ik dan eerlijk ben zie ik op dit moment niet de meerwaarde van een auto boven een Ford Focus of Skoda Octavia enz.Jouw berekening lijkt mij niet geheel overeenkomstig gezien ik er van uit ga dat als jij voor €35.000,- een wagen koopt jij hier niet jouw volledige portefeuille aan aandelen voor gebruikt. Dus die hypotheek wordt sowieso afgelost waarmee jouw kinderen al een bedrag van tussen de €400.000 en €600.000,- erven? Hoe meer hoe beter natuurlijk, dat begrijp ik.
Wat dat betreft ben ik hetzelfde, krijg voornamelijk alleen een hard plassertje van auto’s. Misschien dat dat nog verandert als ik eenmaal jouw leeftijd heb.

Blijft altijd lastig om een balans te vinden tussen investeren in de toekomst en nu geld uit geven aan leuke dingen.Of iemand legt het hoofd neer over vijf jaren en heeft nooit iets leuks gedaan van zijn geld.
Ik wel denk ik. Een groot deel van het plezier van de aanschaf van iets nieuws is bij mij voorpret en het proces van alles uitzoeken, dat kan je bij beleggen ook ervaren.Als je bij elke uitgaven gaat nadenken hoeveel het je kost en wat dat dan over 30 jaar zou kunnen zijn met goede beleggingen denk ik niet dat je heel gelukkig gaat worden.
Jawel, maar als jij lekker uit eten gaat of een bos bloemen voor je vrouw koopt en dan denkt 'Hmm die €200 zou over 30 jaar 2k kunnen zijn dus eigenlijk geef ik nu 2k uit aan 1x wat eten' denk ik niet dat dat heel gezond is.Ik wel denk ik. Een groot deel van het plezier van de aanschaf van iets nieuws is bij mij voorpret en het proces van alles uitzoeken, dat kan je bij beleggen ook ervaren.
The power of compounding.😍Over auto’s gesproken;
eigenlijk moet je hier niet eens naar kijken, maar ik heb Grok eens gevraagd wat te rekenen.
Situatie: ETF portefeuille van 200k, 80k verkopen en auto van kopen, rest laat je erin vs. Er van afblijven. Periode van 20 jaar en maandelijks 500 bijkopen.
Berekening
- Startbedragen: €200.000 en €120.000.
- Maandelijkse inleg: €500.
- Jaarlijks rendement: 8% (verondersteld continu samengesteld).
- Looptijd: 20 jaar (240 maanden).
- Formule: Eindwaarde = Startbedrag × (1 + r)^t + Inleg × (((1 + r_m)^t_m - 1) / r_m),
- r = 0,08 (jaarlijks rendement),
- t = 20 jaar,
- r_m = 0,08 / 12 ≈ 0,0066667 (maandelijks rendement),
- t_m = 240 maanden.
- Eindwaarde voor €200.000:
- Startbedrag: €200.000 × (1 + 0,08)^20 = €200.000 × 4,660957 ≈ €932.191,40.
- Inleg: €500 × (((1 + 0,0066667)^240 - 1) / 0,0066667) ≈ €500 × 614,1976 ≈ €307.098,80.
- Totaal: €932.191,40 + €307.098,80 = €1.239.290,20.
- Eindwaarde voor €120.000:
- Startbedrag: €120.000 × (1 + 0,08)^20 = €120.000 × 4,660957 ≈ €559.314,84.
- Inleg: €500 × 614,1976 ≈ €307.098,80 (zelfde als hierboven).
- Totaal: €559.314,84 + €307.098,80 = €866.413,64.
- Verschil:
- €1.239.290,20 - €866.413,64 = €372.876,56.
Het verschil in eindwaarde na 20 jaar is €372.876,56.
370k aan opportunity costdaar zit dan niet eens de afschrijving en het onderhoud bij…
Dit lijkt mij ook het geval.Jawel, maar als jij lekker uit eten gaat of een bos bloemen voor je vrouw koopt en dan denkt 'Hmm die €200 zou over 30 jaar 2k kunnen zijn dus eigenlijk geef ik nu 2k uit aan 1x wat eten' denk ik niet dat dat heel gezond is.
Wij doen ook gewoon alles en leven volledig in het teken van Fire. Het gaat hand in hand. Als je de onzinaankopen uit kan bannen. En voor de grotere uitgaven een anticiperend spaarplan opstelt ipv meteen aankoopt kun je vaak alles gewoon doen, en nog meer. Ik maak elk half jaar een voorlopig financieël plan met alle komende grote uitgaven. Alles draait om anticiperen en geduld.Dit lijkt mij ook het geval.
Een poosje geleden kwam ik met een stel aan de praat die volledig volgens het FIRE idee leven, al sinds zij nog geen 25 jaren jong waren. Zij hebben berekend dat door zeer, zeer minimaal te leven zij voor hun zestiger jaar met pensioen kunnen, het liefst zo rond de 55. En hoewel ik dat echt een mooi doel vond dacht ik ergens ook dat dat dertig jaren zijn waarin zij jong, fit en gezond zijn welke vrijwel opgegeven worden. Dat is als het al lukt en onze overheid het niet nog wat lastiger maakt.
Het zoeken van een middenweg lijkt mij in de huidige tijd best lastig. @Steks lijkt dat overigens erg goed gedaan te hebben.
O ja zeker wel. Dat hou je jezelf vaak voor. Ik geniet er 110% vanje bij elke uitgaven gaat nadenken hoeveel het je kost en wat dat dan over 30 jaar zou kunnen zijn met goede beleggingen denk ik niet dat je heel gelukkig gaat worden.
Dat is juist wel gezond. 200 uitgeven voor eten en bloemen is gewoon legale oplichting🤣.Jawel, maar als jij lekker uit eten gaat of een bos bloemen voor je vrouw koopt en dan denkt 'Hmm die €200 zou over 30 jaar 2k kunnen zijn dus eigenlijk geef ik nu 2k uit aan 1x wat eten' denk ik niet dat dat heel gezond is.
Ik leef liever nu iets meer behouden dan dat ik als dat ik alles heb uitgegeven aan nonsense( dat is het achteraf gedacht vaak wel).En hoewel ik dat echt een mooi doel vond dacht ik ergens ook dat dat dertig jaren zijn waarin zij jong, fit en gezond zijn welke vrijwel opgegeven worden. Dat is als het al lukt en onze overheid het niet nog wat lastiger maakt.
Eens, dan wil je ook een C63, M3 of een RS6 ja. Dan zit je direct twee a drie keer zo duur als die 35k.
Het is ook omdat ik pas tevreden zou zijn met iets wat echt zonde van het geld is, ik heb vrienden/kennissen met een Tesla Model S, Mercedes C, BMW 3, Audi A6 enz. en als ik dan wel eens met ze meerijdt of zelf even achter het stuur mag kruipen doet dat me vrij weinig. Dat moet nog wel een stapje voor het leuk begint te worden, maar dan wordt het ook gelijk echt een stuk duurder. Te duur voor mij sinds we kinderen hebben en dan kies is liever voor het minste waar ik nog prima tevreden mee kan zijn.
iets leuks doen staat bij mij zeker niet gelijk aan geld uitgeven.Of iemand legt het hoofd neer over vijf jaren en heeft nooit iets leuks gedaan van zijn geld.
Ja, maar het is ook omdat ik niet zo goed maat weet te houden met van alles. Ooit wilden we eigenlijk nog vrijstaand gaan wonen, maar waarom zou je 4 a 5 ton extra lenen voor feitelijk alleen maar meer tuin en een garage, zo klein wonen we nu ook weer niet. Zo is het met alles, het liefst heb ik ook nog een leuke motor, twee nieuwe fietsen, wat extra lenzen voor mijn camera, een (beter) powerrack en latpulley, elk jaar nog een keer extra op vakantie enz. Mijn vrouw heeft het liefst binnenkort een nieuwe keuken, een nieuwe houten vloer benenden en betonstuc op de muren, een dakkapel, een schoonmaakster enz. Als de kinderen dat allemaal zien gebeuren gaan die automatisch ook meer kosten en aan het einde van de rit moeten we beiden nog 20 jaar full-time werken en hebben we nog hoge lasten tijdens ons pensioen.Jawel, maar als jij lekker uit eten gaat of een bos bloemen voor je vrouw koopt en dan denkt 'Hmm die €200 zou over 30 jaar 2k kunnen zijn dus eigenlijk geef ik nu 2k uit aan 1x wat eten' denk ik niet dat dat heel gezond is.
Gaaf ding blijft dit.Vandaag de Benz verwennen. Brandstofpomp- accumulator vervangen, inlaat reinigen en nog wat kleine klusjes.
Hij sputterde eventjes wat met warme opstart wat duidt op de brandstof accumulator die de geest heeft gegeven. Heb er 1 gevonden voor 90 euro 😇![]()
Dat is een nuance die ik wat meer dien te maken voordat ik mijn mening spui, inderdaad.iets leuks doen staat bij mij zeker niet gelijk aan geld uitgeven.