XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Haha, jongens! De 812 zou ik schitterend vinden maar ik, en ik denk ook mijn vriendin, vinden een fun-auto voor richting een half miljoen wat too much. 😂

Een RSQ8 zou, voor wat betreft een SUV, ook mijn voorkeur hebben. Hoewel, en dit klinkt misschien gek, ik ook zou neigen naar een VW Touareg.

In ieder geval is in onze voorlopig hypothetische discussie een doel om niet twee wagens van hetzelfde merk te rijden. De cabrio zou echt een wagen zijn om van te genieten, of dat nou een Mustang, een R8 of een oude Benz is. De praktische wagen dient daarentegen ook luxe aan te voelen en hoewel snelheid leuk is is het geen hoofdzaak.
Left field maar leuke SUV die voor een SUV ook serieus kan sturen en dus geen Porsche(of uberhaupt Duits)
media.0142-1920w.jpg

Met chip zit je op 570pk en 720nm oid als je de standaard 510pk en 630nm niet genoeg vind.

Jong gebruikt ook 'goedkoper' dan ik had gedacht.

Alfa Romeo Stelvio 2.9 V6 AWD Quadrifoglio 510PK - Pano - Ha
€ 57.995,00

Laatst bewerkt:
Jong gebruikte 812SF heb je tussen de 3-4ton. Nieuw zijn ze idd zo duur. Anders een Portofino of een FF? Volgens mij zijn die niet duurder dan jouw Porsche. Mogelijk zelfs goedkoper.
Daar wringt hem de schoen ook een beetje. De Porsche kost al een godsvermogen, om daar nu een vergelijkbare/nog duurdere naast te zetten.. Maar een F430 vind ik wel erg mooi. 😍
Die nieuwe touaregs zijn idd ook mooi en nog best te betalen ook.
Inderdaad, echt een erg mooi model. Ik heb er nog nooit één gereden dus wie weet. Voorlopig is het allemaal hypothetisch. Eerst verhuizen.

Waarschijnlijk. 😜

Left field maar leuke SUV die voor een SUV ook serieus kan sturen en dus geen Porsche(of uberhaupt Duits)
media.0142-1920w.jpg

Met chip zit je op 570pk en 720nm oid als je de standaard 510pk en 630nm niet genoeg vind.

€ 57.995,00
Dit vind ik een leuk voorbeeld! Eén waar ik zelf niet gauw aan had gedacht maar het is een erg mooie wagen.

media.0142-1920w.jpg

€ 57.995,00
Dit zijn echt brute auto’s en idd nog redelijk te betalen. Je ziet ze ook weinig.

@Laxeermiddel je zegt trouwens dat je vriendin haar bedrijf gaat verkopen, ben je er niet bang voor dat haar eierstokken straks gaan rammelen? Ik neem aan dat ze een paar stapjes terug wil doen en dus meer tijd over zal hebben.

Dit zijn echt brute auto’s en idd nog redelijk te betalen. Je ziet ze ook weinig.

@Laxeermiddel je zegt trouwens dat je vriendin haar bedrijf gaat verkopen, ben je er niet bang voor dat haar eierstokken straks gaan rammelen? Ik neem aan dat ze een paar stapjes terug wil doen en dus meer tijd over zal hebben.
Goede, terechte vraag! Maar nee, geen angst voor. Al zolang wij elkaar kennen willen wij beide geen kinderen. Zij wil afstand doen van het bedrijf omdat de echte uitdaging eruit is. Een poosje geleden heeft zij een nogal duizelingwekkend bedrag geboden gekregen en zij ziet dat nu als bevestiging dat het goed is. De stappen terug moet ik nog maar zien. Zij is al even bezig met wat tuinontwerp dingetjes en het zou mij niet verbazen als er gauw genoeg iets nieuws gestart wordt.

Zojuist een berichtje van de verkoper, of ik morgenochtend de wagen op kom halen. Onze afspraak was eigenlijk dat ik zou wachten tot mijn nieuwe wielen ook gearriveerd zijn maar hij heeft al een mogelijke koper voor mijn BMW.

Dus vanaf morgen, een uur of negen in de ochtend ongeveer, ben ik voor het eerst in heel wat jaren geen eigenaar meer van een BMW! Nu nog even een afscheidsritje en erna de wagen even opfrissen.

Helaas heb ik morgen overdag geen tijd de nieuwe fatsoenlijk te testen. In de avond gaan wij er de grens even mee over. Spannend!

DBB verkeerspolitie:
Ik stond hier te wachten voor rechtsaf, rechts op het fietspad achter mij kwam een fietser aan dus die had voorrang.
Links in tegengestelde richting stond een witte Volvo XC60 (achtig). Ik laat de fietser voor gaan en vervolgens draait die Volvo 'm pontivicaal voor mij erin
Nu weet ik vrij zeker dat mijn bocht korter is en dus dat ik sowieso voorrang had op die Volvo, maar misschien mis ik nu iets? :roflol:

(Humor was wel weer dat ze dezelfde parking opdraaide als waar ik sta, die keek niet zo blij toen ze dat zag)

Laatst bewerkt:
DBB verkeerspolitie:

Bekijk bijlage 681177
Ik stond hier te wachten voor rechtsaf, rechts op het fietspad achter mij kwam een fietser aan dus die had voorrang.
Links in tegengestelde richting stond een witte Volvo XC60 (achtig). Ik laat de fietser voor gaan en vervolgens draait die Volvo 'm pontivicaal voor mij erin
Nu weet ik vrij zeker dat mijn bocht korter is en dus dat ik sowieso voorrang had op die Volvo, maar misschien mis ik nu iets? :roflol:

(Humor was wel weer dat ze dezelfde parking opdraaide als waar ik sta, die keek niet zo blij toen ze dat zag)
allebei vrouw, allebei fout.

Dit js mijn patriarchische oordeel en daarmee sluit ik deze zaak.

DBB verkeerspolitie:

Bekijk bijlage 681177

Ten eerste is het geen fietspad, maar een fietstrook. Ten tweede heb je waarschijnlijk zelf deze situatie gecreëerd. Als de fietser zo kort op je zat dat je niet voorlangs kon afslaan heb je de fietser nog maar net ingehaald en had je er dus achter kunnen blijven.

Ten eerste is het geen fietspad, maar een fietstrook. Ten tweede heb je waarschijnlijk zelf deze situatie gecreëerd. Als de fietser zo kort op je zat dat je niet voorlangs kon afslaan heb je de fietser nog maar net ingehaald en had je er dus achter kunnen blijven.
Ah ja, dus ik had de vader met kind op de fiets moeten afsnijden? Goed verhaal op basis van doelloze aannames.

Een auto uit tegengestelde richting kan hem er alleen maar eerder inslaan als je aan het treuzelen bent, immers moet die auto nóg langer wachten voordat de fietser voorbij is.

Gelukkig was je erbij en heb je inderdaad gezien dat dit zo gebeurde :heart: Zo te lezen ook je rijbewijs bij een pakje boter gekregen.
Vertel dan eens hoe het kwam dat er een fietser zo dicht op je zat dat je niet af kon slaan, maar hem voor moest laten gaan als je hem niet kort daarvoor had ingehaald.

Vertel dan eens hoe het kwam dat er een fietser zo dicht op je zat dat je niet af kon slaan, maar hem voor moest laten gaan als je hem niet kort daarvoor had ingehaald.
Nou lieverd, omdat je het zo ontzettend aardig vraagt. Ik had 'm al een tijdje daarvoor ingehaald maar de beste man reed op een electrische fiets welke met zo'n noodvaart aan kwam dat ik daar geen comfortabele timing meer in had ervoor langs te schieten. Aangezien er nog 2 auto's achter mij zaten was er geen ruimte voor de fietser om uit te wijken. Weet niet of je wel eens van je rukzolder vandaan komt, maar tegenwoordig kunnen ook fietsen behoorlijk snel naderen.

Fietspad heeft geen doorgetrokken witte lijn dus je mag er over rijden. Scheelt want dan kan niemand je rechts inhalen wanneer je afslaat.
Nee, het is een fietsstrook (te herkennen aan de vervaagde afbeelding van een fiets op het asfalt) en dan mag je er niet op rijden tenzij je de strook ergens voor moet kruisen. Op een fietssuggestiestrook, (waar dus geen afbeelding van een fiets zichtbaar is) mag je er wel rijden of eigenlijk moet je daar rijden als er geen fietsers rijden want je plek op de weg is rechts.

Nou lieverd, omdat je het zo ontzettend aardig vraagt. Ik had 'm al een tijdje daarvoor ingehaald maar de beste man reed op een electrische fiets welke met zo'n noodvaart aan kwam dat ik daar geen comfortabele timing meer in had ervoor langs te schieten. Aangezien er nog 2 auto's achter mij zaten was er geen ruimte voor de fietser om uit te wijken. Weet niet of je wel eens van je rukzolder vandaan komt, maar tegenwoordig kunnen ook fietsen behoorlijk snel naderen.
Moeilijk he snelheid, tijd en afstand in schatten. Bijna net zo moeilijk als inschatten wat voor reacties je kunt verwachten van de "DBB verkeerspolitie".

Nee, het is een fietsstrook (te herkennen aan de vervaagde afbeelding van een fiets op het asfalt) en dan mag je er niet op rijden tenzij je de strook ergens voor moet kruisen. Op een fietssuggestiestrook, (waar dus geen afbeelding van een fiets zichtbaar is) mag je er wel rijden of eigenlijk moet je daar rijden als er geen fietsers rijden want je plek op de weg is rechts.
Ja. Een fietsstrook met onderbroken witte streep mag je gewoon met de auto overheen rijden. In dit geval mag/moet je dus gewoon rechts op de strook rijden met je auto. Bij een doorgetrokken witte streep mag je er niet overheenrijden.

Een fietssuggestiestrook heeft helemaal geen wettelijke status.

Terug
Naar boven