XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Ah ja de eigenaar van de vento had pas een vw forum meet bij hem thuis, die sprint plek is daar dicht bij, ik heb dat filmpje ook gezien, ging idd goed gelijk op, volgens mij allebei 1x gewonnen. De vento is vooral speciaal door zijn wegligging:D

Ah ja de eigenaar van de vento had pas een vw forum meet bij hem thuis, die sprint plek is daar dicht bij, ik heb dat filmpje ook gezien, ging idd goed gelijk op, volgens mij allebei 1x gewonnen. De vento is vooral speciaal door zijn wegligging:D

Vento's zijn dan ook hele beste wagens. :D
Hehe is mijn daily.

Heb je foto's van jou wagen?

Ik zal binnekort eens wat mooie foto's maken na een dagje detailen Peppie! En ik tank altijd 98 en daar gooi ik 3 liter bio ethanol bij die ik bij de action haal, scheelt 10 pk

Nice, 20vt loopt sowieso veel beter op 98.

Ga je nog meer upgraden?

k04 en opnieuw mappen.. ;)

10 pk op dyno gemeten?
Ik tank gewoon 95. Soms eens 98

Ja maar is dat verschil op de dyno gemeten?

Maar elke auto en setup is anders. Mijne had 39 nm meer dan fabrieksopgave. En alles was standaard.

10 pk op dyno gemeten?
Ik tank gewoon 95. Soms eens 98

Ik zal binnekort eens wat mooie foto's maken na een dagje detailen Peppie! En ik tank altijd 98 en daar gooi ik 3 liter bio ethanol bij die ik bij de action haal, scheelt 10 pk

Verschil tussen 95 en 98 (geen V-Power! dat is 97 octaan ofzo) kan best groot zijn, helemaal met wat bio ethanol erbij. ;)

Een auto waar euro 95 in moet kan je toch geen 98 in gooien???
En bio ethanol in een auto waar 95 in moet, heeft dat meerwaarde (en verneuk je de motor er niet mee)?

En bio ethanol in een auto waar 95 in moet, heeft dat meerwaarde (en verneuk je de motor er niet mee)?

In auto's die sowieso niet echt veel vermogen hebben en dus eigenlijk 95 nodig hebben, heeft 98 tanken al weinig nut/zin.

Verschil tussen 95 en 98 (geen V-Power! dat is 97 octaan ofzo) kan best groot zijn, helemaal met wat bio ethanol erbij. ;)

Vpower is ook gewoon 95 octaan, maar dan met een brandstofreinigingsmiddel er doorheen. :)

---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:35 ----------

Meeste auto's hier zijn voor 95 gemaakt.
Een 1.8t loopt VEEL beter op 98 omdat die motor daar op is afgesteld.
Het is dus ook voor het behoud van je motor.

Je kan 98 tanken zonder problemen. Maar met een atmosferisch blok heeft het amper zin. Bij hoog compressie motoren zoals turbo kan het wel zin hebben. En je motor heeft een sensor pingel/klop sensor die het registreert en ontsteking aanpast. Maar heel veel merk je er niet van. Tenminste, ik heb het nooit gemerkt. Om bijvoorbeeld 0-100 6 sec naar 5.8 te gaan is wel meer nodig dan een paar pk wat je misschien wint. Met euro 95 is mijn 80-120 3.2 sec, dat is met 98 niet sneller.

Meeste auto's hier zijn voor 95 gemaakt.
Een 1.8t loopt VEEL beter op 98 omdat die motor daar op is afgesteld.
Het is dus ook voor het behoud van je motor.

Je kan 98 tanken zonder problemen. Maar met een atmosferisch blok heeft het amper zin. Bij hoog compressie motoren zoals turbo kan het wel zin hebben. En je motor heeft een sensor pingel/klop sensor die het registreert en ontsteking aanpast. Maar heel veel merk je er niet van. Tenminste, ik heb het nooit gemerkt. Om bijvoorbeeld 0-100 6 sec naar 5.8 te gaan is wel meer nodig dan een paar pk wat je misschien wint. Met euro 95 is mijn 80-120 3.2 sec, dat is met 98 niet sneller.

Heeft het met een 2.0 benzine motor zin om 98 te tanken ipv 95? Gaat om deze:
http://www.autoweek.nl/kentekencheck 45HSRN

Ik zou het niet doen, zonde van je geld.
Meer vermogen win je er niet mee, en sommige mensen beweren zuiniger te rijden op 98, (mij nooit gelukt) maar dat haal je er niet uit met het verschil in prijs.

DUMP
[Afbeelding niet meer beschikbaar]