AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Vpower is ook gewoon 95 octaan, maar dan met een brandstofreinigingsmiddel er doorheen. :)

Wat? Zeker weten? Op verschillende fora's zeggen ze ook dat V-Power geen 98 octaan is, maar iets minder, 97 ofzo.

Een maat van me tankte altijd V-Power en deed er wat bio ethanol bij en behaalde daarmee mooiere waardes dan met enkel 98 (BP Ultimate).

---------- Toegevoegd om 08:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Heeft het met een 2.0 benzine motor zin om 98 te tanken ipv 95? Gaat om deze:
http://www.autoweek.nl/kentekencheck 45HSRN

Ik zeg nee, want het is een atmosferisch motor.

Je kan wel 98 gaan tanken, maar je zal amper verschil merken en het kost ook nog eens iets meer dan 95.

Dit weekend op de motor gereden, haal ik een nissan gtr in. Gaat hij achter me aan, ja dat was iets te veel van het goede voor mijn 750cc, jezus dat ding kwam rap van zn plek af!

Wat? Zeker weten? Op verschillende fora's zeggen ze ook dat V-Power geen 98 octaan is, maar iets minder, 97 ofzo.

Een maat van me tankte altijd V-Power en deed er wat bio ethanol bij en behaalde daarmee mooiere waardes dan met enkel 98 (BP Ultimate).

---------- Toegevoegd om 08:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Ik zeg nee, want het is een atmosferisch motor.

Je kan wel 98 gaan tanken, maar je zal amper verschil merken en het kost ook nog eens iets meer dan 95.

Nee het is echt 95 octaan. :)

Vin, bij een ongeblazen motor heeft het geen nut en is dus zonde van je geld.
Vpower kan je wel eens proberen, de ene loopt er zuiniger op en de ander niet.. Maar is het proberen waard.

En Rambo, DIK! :D

Bij een kompressor of turbo merk je wel iets van een 98brandstof verder zoals gezegt ongeblazen moteren weinog tot geen effect.

Dit weekend op de motor gereden, haal ik een nissan gtr in. Gaat hij achter me aan, ja dat was iets te veel van het goede voor mijn 750cc, jezus dat ding kwam rap van zn plek af!

De Nissan GTR is ook 1 van de beste drag racers (sprinters) die er zijn. :D
Om die bij te kunnen houden moet je wel wat in huis hebben. Kon je 'm verder wel een beetje bijhouden met je 750 cc motor?

De Nissan GTR is ook 1 van de beste drag racers (sprinters) die er zijn. :D
Om die bij te kunnen houden moet je wel wat in huis hebben. Kon je 'm verder wel een beetje bijhouden met je 750 cc motor?

Ik heb met een maat ook wel eens gesprint tegen een r1 met zijn skyline (700+ pk)..
Tot 200 gaat het meestal wel redelijk gelijk op maar daarna doet een motorfiets relatief weinig meer en dan loop je verder uit.

Ik heb met een maat ook wel eens gesprint tegen een r1 met zijn skyline (700+ pk)..
Tot 200 gaat het meestal wel redelijk gelijk op maar daarna doet een motorfiets relatief weinig meer en dan loop je verder uit.

Hadden jullie wel grip tot de 200? Anders kan ik me wel voorstellen dat het redelijk gelijk op ging.

Race tegen een motor doet me hieraan denken:

http://youtu.be/MiPTMSioOao?t=8s

Audi Rs6 c6 v10 tfsi :heart:

Maar weer eens een dump na al die motor videos

tumblr_n6wsblUgqT1so3uxuo1_1280.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
tumblr_mtshqcEYVR1rl9k1to1_1280.jpg

tumblr_n63wn3tcFz1qddq7go1_1280.jpg

tumblr_n6uvoqwTo51rck0g2o1_1280.jpg

tumblr_n6rqijX4KV1qbru70o1_1280.jpg

tumblr_n6qa2ni8u31r1u4ueo2_1280.jpg

tumblr_n6cqh2FNCq1qdgg8fo1_1280.jpg

tumblr_n6dxs6MqZN1sgkjy0o1_1280.jpg

tumblr_n3f80n4MFa1s2mdldo1_500.jpg

Nice, 20vt loopt sowieso veel beter op 98.

Ga je nog meer upgraden?

k04 en opnieuw mappen.. ;)

Dit is er op dit moment aan gedaan:

- Volledige rvs uitlaat van Milltek (JD engeneering)
- 4 bar fpr (JD engeneering)
- Chip op maat (JD engeneering)
- Volledig open dumpvalve
- Lucht massa meter weg gemapt (moest voor dumpvalve) (JD engeneering)
- Race koppeling en afgedraaid vliegwiel
- Zimmermann geperforeerde schijven voor en achter
- Voor Ferodo DS2500 blokken
- Achter Green Stuff blokken
- Toyo Proxes T1R banden (205-45-16)
- Billstein B14 schroefset

K04 zou echt super gaaf zijn, helaas is het niet ff k04 plug and play en klaar. Als ik dat wil zal ik sowieso voor een front mount intercooler moeten gaan, andere injectoren, spruitstuk, turbo intake aanpassen en dan hebben we het alleen nog maar over de aanpassingen die het mogelijk maken om daar mee te rijden.
Als ik iets doe doe ik het goed dus zou ik ook echt de remmen nog sterk moeten verbeteren en langzaam moeten gaan denken aan een boost controler omdat je met die set up toch wel uitkomt op ong 300pk.
Dus het is heel vet, maar word voor mij iets te duur omdat ik zelf ook niks kan met auto's

Ben op dit moment bezig om de auto weer helemaal perfect te laten maken, denk aan kleine schadeplekjes en groot onderhoud. Daarna ga ik nog wat aan het onderstel verbeteren voor de wegligging, en als dat gebeurd is ga ik misschien wel voor een k03s turbo. Deze is wel zo te plaatsen en dan moet ik alleen nog een fmic hebben. Met die set up zit ik rond de 250 pk, wat ik voor op de voorwielen wel genoeg vind denk ik.

Om ook nog even in te gaan op de vraag over de brandstof, dit is idd op de dyno gemeten, bij JD engeneering, ik heb ook op zijn aanraden de bio ethanol erbij gegooid en moet zeggen dat je daar de 1e keer best nerveus over bent.

Denk ook niet dat het een wereld van verschil maakt, 10 pk voel je niet erg goed, lijkt alleen of de auto nog wat frisser reageert en makkelijker doortrekt.

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:56 ----------

Dit is de Ibiza van een werknemer van JD engeneering:

https://www.youtube.com/watch?v=48sj4stl8Xw

Wel een hoop aanpassingen nodig om aan de 300 te komen.

Wel een hoop aanpassingen nodig om aan de 300 te komen.

Ja maar kijk niet alleen puur naar getallen, dan heb je wel echt een mega vette machine, mensen staan ook vaak te kijken hoe snel en soepel mijn wagen loopt, tuurlijk is 230 pk 380nm niet extreem maar JD zorgt er wel voor dat het ook echt goed/smooth loopt

Ja t*ring die Ibiza 1.8T van Mark (van Mark is ie toch?) gaat hard, pfff jelly.

A.s. donderdag d-riem wissel, grote beurt en 2 nieuwe banden voor de Passat 2.0TDI. Direct ook de timing ietsjes aan laten passen, met de hoop dat ie 10 pk meer zal gaan doen. :D

Nee dat begrijp ik. Ik kijk ook niet alleen naar getallen. Wel geinig hoeveel verschil er nog is tussen verschillende merken en de specs

Terug
Naar boven