MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Ben ik achterlijk als ik me afvraag waarom ze sommige coupé's niet zonder achterbank maken? Als iemand vaak de achterbank nodig heeft, waarom zou hij of zij dan een Coupé boven een Berline/Touring/Gran Coupé kiezen?

Staat zo lullig bij sommige modellen vind ik.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.562
Kan je hond nog mee

Vraag me toch serieus af waarom dat niet kan.

Waarom zou je bijvoorbeeld nog een achterbank in de BMW2 Coupé pleuren terwijl je die ruimte kan gebruiken als extra kofferruimte. Mensen die een achterbank nodig hebben kopen dan toch gewoon een 3 Berline of de toekomstige 2 Gran Coupé.

In de i8 heb je ook 2 extra passagierszetels, staat toch enorm lullig. :o

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

Do we really need so many different models?

• #4.565
Ja, van BMW hou je wel

Is dit het grote BMW topic geworden?

• #4.570
Mercedes komt ook met een pick up, ben benieuwd! Frappant dat die dingen hier totaal niet verkopen.

• #4.572
Mercedes komt ook met een pick up, ben benieuwd! Frappant dat die dingen hier totaal niet verkopen.

Rationeel gezien te groot, te duur en te onhandig. Zie wel dat er een verschuiving is van zzp'ers die hun bedrijfsauto ook privé gebruiken en niet in een dubbele cabine transporter gezien willen worden. Dan kiezen ze voor zo een bak. Zitten wel vaak van die dikke kale tattoo 40/50's in. Ook hebben ze vaak achter hun nummerplaat de klep voor de gastank verstopt. Staat cooler. Net alsof ze benzine rijden.

Stukje over de Mercedes

Het is officieel: Renault, Nissan en Daimler ontwikkelen gezamenlijk een pick-up met een ton laadvermogen. Daimler ceo Dieter Zetsche verklaarde: “ Dankzij onze nauwe samenwerking met de Renault-Nissan Groep kunnen we de ontwikkelingstijd en de kosten voor de instap in het segment aanzienlijk verminderen.” Al in 2017 zou men met de productie van de Mercedes pick-up starten.

289vucx.jpg

Zoals het artikel ook aangeeft heb ik Audi nooit echt op gelijk niveau gezien. Misschien gaat dat wel veranderen.

BMW l Mercedez-Benz
Audi
Volkswagen l Opel

• #4.576
VW+Marketing=Audi

Dat is ook meteen hun grootste handicap, het feit dat ze slechts een vleugel van de VW Groep zijn. Die rebadging praktijken zeggen genoeg, idem dito met Opel dat onder GM valt.

Denk dat Mercedes anno 2015 wel beter zou scoren.

Terug
Naar boven