MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.221
Moet kunnen hier:

Nothing beats a beemer! :trollface:

Als Virusje dit ziet gaat hij door het lint, want hij mocht geen moto's posten. :D

• #5.223
Ok, zal voortaan geen BMW's posten in een BMW topic.

Alpina @ Tokyo Motor Show

160twd3.jpg

2079qw0.jpg

192ukz.jpg

f39xt2.jpg

eertj.jpg

24eb3op.jpg

Een DAP500 of 900. In elk geval een dual action machine als je voor het eerst gaat polijsten. Ik heb als amateur genoeg aan een 500.
Ben voor de DAP900 gegaan. Ik mag van de BMW garage ook hun Rupes 21 gebruiken in hun detailing garage. De 5 minuten dat ik de Rupes even heb mogen gebruiken op één van hun auto's bleek onmiddellijk wel dat deze veel sneller werkt. Je hebt ook niet zoveel vibratie en hij is iets makkelijker te controleren. Ik zou zelfs durven zeggen dat je er met de DAP 50% langer aan moet werken. Met beide 5inch pads gebruikt. Maar de DAP900 is zoals je had gezegd meer dan voldoende voor een amateur. In het totaal zal ik slechts 3 auto's moeten doen waar een dikke dag werk aan is (zeer slechte staat), maar om ze dan gewoon te moeten bijhouden (met finish en wax), is het totaal de moeite niet om dubbel zoveel uit te moeten geven voor een Rupes. Ik ben uitgekomen op 255€ excl btw.

1 Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
1 Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad
1 Peluche Verde Trio - 45x45cm
1 Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay.
3 Waterproof Schuurvel - 3000 grit
1 DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
Dus 7 euro korting nog op het totaal :rolleyes:.
Ik heb ook 2 packs microvezel doekjes gekregen ipv 1, tof dat ze altijd wat extra geven.

Als test van de DAP heb ik gisterenavond al de helft van mijn Golf Mark 2 gedaan en het resultaat is verbluffend, morgen doe ik het dak en post een voor/na foto. (vergeef met dat ik een foto van een VW ga plaatsen in het BMW topic)

Frappant, de wagen van CEO Haral Krüger is een 730d. (G11)

The VW dieselgate has brought a lot of attention to diesel products across all premium automakers and it has put the Bavarians on guard. In an interview with German media, Krüger spoke quite a bit about diesel engines, their importance to the industry and how BMW complies with regulations.

Krüger was also asked how important diesel is to BMW. “Around 80% of the BMWs we sell in Europe are diesel; in Germany, they make up 73%; in the USA, just 6%,” said Krüger. Many people feel as if the auto industry should shy away from the diesel engine, though. However, Krüger feels differently, at least for now. “I am a big fan of electromobility. But for the next few years, we won’t be able to do without diesel, especially when it comes to meeting CO2 targets. Alternative drive forms, such as electromobility or hydrogen are not yet able to fulfill all the applications of the modern diesel engine.”

And to put your mouth where the money is Krüger now drives – as a company car – a 2016 BMW 730d.

• #5.228
Meer dan een 30d heb je eigenlijk ook niet nodig. Gaat vlug zat.

Wist totaal niet dat de dieselverkoop zo hoog lag in Europa.

Ze lijken nu trouwens alles in te zetten op hydrogen fuel, lekker voor de mensen die al een BMW met een stopcontact in de garage hebben staan. :o

hsl3ja.jpg

255505f.jpg

Laatst bewerkt:
  • #5.230
Wat gaat er in dan?

• #5.231

dikke bmw!

Het gesjoemel met de CO2-uitstoot én de gedeeltelijke stop om bepaalde modellen te verkopen, snijdt in het vel van tientallen VW-dealers. "Deze affaire moet niet te lang meer duren", waarschuwt Carl Veys, voorzitter van sectorfederatie Traxio. "Voor circa 30% van de dealers dreigt het extra gevaarlijk te worden. Zij staan al op het randje."

Verkopers van Volkswagen, Audi, Skoda en Seat kunnen sinds gisteren een kwart van hun modellen in de showroom niet meer aanbieden. Hoe hard ze ook op hun muisknop klikken: de computer is ongenadig. Hij maakt het compleet onmogelijk om een bestelbon op te maken voor pakweg een 1.4 Golf benzinewagen met 150 pk onder de motorkap. "Alle getroffen modellen zijn uit het systeem gehaald", valt te horen bij garagisten. "Hoelang het zal duren voordat ze opnieuw besteld kunnen worden, is koffiedik kijken. De communicatie vanuit Duitsland is schaars."

Ik stel mezelf eerder de vraag wie nu nog zo'n wagen wil bestellen?

Hier wat foto's van de Golf. Volgende week doe ik de BMW. Ik heb de golf gebruikt als test. Ik merk dat ik alles van rubber en plastic moet afplakken, gelukkig heb ik dit niet direct op de BMW gedaan. Alles qua plastic zitten witte strepen op waar ik met de DAP per ongeluk wat over ben gegaan.
Verf na het wassen. Spoelen, foamen, opnieuw spoelen en foamen, kuisen met spons (aangezien krassen niet echt de grootste zorg waren), afspoelen en afdrogen met microvezeldoek.
WP_20151108_001.jpg

Na schuren en wollen cutting pad met Meguire Veloce:
WP_20151108_002.jpg

Vervolgens lichtere pads met Medio en Finale, afgewerkt met een zwarte pad en wax:
WP_20151108_004.jpg

Closeup:
Voor:
WP_20151108_008.jpg

Na:
WP_20151108_007.jpg

• #5.239
Wat vinden jullie van die nieuwe range rover evoque cabrio?

Op foto moeilijk te zeggen, moet hem in het wild zien.

Terug
Naar boven