XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Haha de pa van een vriend heeft ook een garage en regelmatig auto's die opgehaald moeten worden voor onderhoud of afgeleverd moeten worden bij klanten. Duurdere auto's laat hij door zijn zoon en of mij ophalen omdat wij de enigen zijn die er fatsoenlijk mee om kunnen gaan.

Paar jaar geleden mochten we met een splinternieuwe Audi A7 naar Italië rijden omdat klant auto bij zijn vakantie huisje wilde hebben. Als betaling mochten we toen week in dat huisje zitten.

Alleen in mijn ogen schend je de integriteit van een bedrijf wanneer je auto's van klanten loopt te fotograferen. Zou het zelf ook niet prettig vinden moest ik mijn auto uitlenen in goed vertrouwen en dat vervolgens die lui gaan patsen met iets wat niet eens van hun is.

Ik werk voor Audi.
Ik neem foto's van mijn eigen Merc zoveel ik wil :D :thumbs:

---------- Post toegevoegd 17 August 2013 om 17:22 ----------

Aha! Dus op die manier ben je een audirijder.

Tot mijn grote spijt moet ik af en toe met die ondingen rondrijden, ja :D

dafuq :roflol:
Brandstofverbruik*:12,0 l/100 km (stadsverkeer)18,1 l/100 km (buitenwegen)8,5 l/100 km (gecombineerd)

Ach belgie zijn al die dingen stuk goedkoper, denk dat ze niet zo heel veel duurder zullen zijn als mijn 3.0 dieseltje :sad:

Staat overigens wel een leuke te koop in belgie

http://tweedehands.autoscout24.be/M...-TRACK-AERODYNAMIQUE-Benzine-Zilver-233907555
We hebben dezelfde leeftijd, maar je mist blijkbaar nog wat levenservaring.
Aankoopprijs is not the point, deze komt uit Duitsland, daar betaal jij als Nederlander evenveel voor als ik als Belg. Met jouw redenering kan iedereen in België die met een 3 liter diesel kan rijden ook met een 6.2 V8 rijden. Het gaat vooral om de onderhoudskosten etc bij dergelijke wagens, deze worden nogal vaak onderschat :)

Inschrijvingstaks is een 7000 euro en jaarlijkse taks dunno, dacht 2000.
dafuq :roflol:
Brandstofverbruik*:12,0 l/100 km (stadsverkeer)18,1 l/100 km (buitenwegen)8,5 l/100 km (gecombineerd)

Kan je zeggen dat het sowieso rond de 20 ligt :p

We hebben dezelfde leeftijd, maar je mist blijkbaar nog wat levenservaring.
Aankoopprijs is not the point, deze komt uit Duitsland, daar betaal jij als Nederlander evenveel voor als ik als Belg. Met jouw redenering kan iedereen in België die met een 3 liter diesel kan rijden ook met een 6.2 V8 rijden. Het gaat vooral om de onderhoudskosten etc bij dergelijke wagens, deze worden nogal vaak onderschat :)

Inschrijvingstaks is een 7000 euro en jaarlijkse taks dunno, dacht 2000.

Kan je zeggen dat het sowieso rond de 20 ligt :p

Nee

Dat bedoelt ie nie.. als jij als Nederlander naar een Duitse dealer gaat betaal je evenveel als wanneer een Duitser naar dezelfde dealer gaat.
Zo lees ik zijn verhaal iig

Ja dan kun je ook wel gaan rekenen met dat we allemaal voor 15 cent per liter in Nigeria gaan tanken :o

Als jij in Nederland een c amg wilt rijden ben je nou eenmaal een bak meer kwijt dan in België.

Ja dan kun je ook wel gaan rekenen met dat we allemaal voor 15 cent per liter in Nigeria gaan tanken :o

Als jij in Nederland een c amg wilt rijden ben je nou eenmaal een bak meer kwijt dan in België.

I know.. ik legde enkel zijn verhaal uit ;)

Ik denk dat hij doelt op het invoeren.. BPM ed?
Invoeren kost niets. Schrikt veel mensen af maar het formuliertje kost iets van 30 cent, de rest regelt de garage voor je.
C amg nieuw is 110.000 in Nederland

In belgie 75.000
Nooit iets gezegd over nieuw, maar idd zoals Logical zegt: je haalt hem bij de Duitse dealer, tweedehands.
Dat nieuwe auto's in NL meer kosten is niets nieuws.
---------- Post toegevoegd 17 August 2013 om 19:39 ----------

Correct, voor een Mercedes c amg uit Duitsland voor 30.000 euro mag je nog zeker 10-15k aan bpm bijleggen
Wat BPM exact inhoudt weet ik niet, maar zoals ik zei: BIV en taks betaal je hier ook bijna 10k
Dat bedoelt ie nie.. als jij als Nederlander naar een Duitse dealer gaat betaal je evenveel als wanneer een Duitser naar dezelfde dealer gaat.
Zo lees ik zijn verhaal iig
Dit.

In BE rijden we op pompwater denk je? :roflol: Ik tank aan 1,7 euro per liter of iets daar rond.
Ik zou niet weten waarom dezelfde aankoop voor jullie duurder zou zijn. België is niet Monaco of Luxemburg eh waar je bijna gratis kan rondkarren... We worden hier ZWAAR afgestraft op auto's met veel vermogen, trust me :)

Grootste kost blijft gewoon om dergelijke wagens te onderhouden. Hoe je het ook draait of keert, alles met een M, AMG of RS badge kost je het 3-dubbele dan een 'gewone' Merc, BMW of Audi. Simpel.

Belgie is nog steeds 15 cent goedkoper dan Nederland :roflol:

Als jij in Nederland zou wonen zou je misschien een c klasse diesel kunnen betalen met jou budget.

Bpm is een extra heffing die gebaseerd is op aankoopprijs en uitstoot, belgie en Duitsland kennen dit niet vandaar extreme aankoopverschillen op duurdere auto's.

En onderhoud heb je gelijk in, als er wat aan de Audi kapot is ben je gelijk een bak geld kwijt. Volgende auto gaat een lexus worden denk ik, vind ze steeds mooier worden en gaat nooit wat kapot aan die dingen.

Belgie is nog steeds 15 cent goedkoper dan Nederland :roflol:

Als jij in Nederland zou wonen zou je misschien een c klasse diesel kunnen betalen met jou budget.

Bpm is een extra heffing die gebaseerd is op aankoopprijs en uitstoot, belgie en Duitsland kennen dit niet vandaar extreme aankoopverschillen op duurdere auto's.

Dat is wat wij BIV noemen en is sinds de komst van onze nieuwe premier nog véél hoger geworden voor zware auto's :) In NL zit dat op één of andere manier verrekend in de aankoopprijs van een auto. Hier betaal je de aankoopprijs van de auto, de rest betaal je aan de staat lol. Dat beseffen jullie NL'ers blijkbaar niet :D
Bovenop betalen we dan nog eens de jaarlijkse taks.

Right ik zou met een C diesel rijden. Net als dus iedereen die in NL met een C diesel rijdt in België perfect met een AMG zou kunnen rijden :roflol: oh man jij bent echt los van de realiteit... Waar wacht je nog op dan? Kom hier gezellig met Ferrari's rijden, kost toch niets blijkbaar! :D

Zo zuinig rijden de meeste auto's niet. Al helemaal bij lange aan niet wat er opgegeven word.

De fordjes fiesta 1.5? volgens mij dieseltjes schijnen wel heel erg zuinig te zijn en het echt waar te maken.

Zelf red ik helaas de 1:8 niet eens.. moet echt snel een andere wagen hebben
Die van ons is wel zuiniger dan de vorige en dat met bijna 90pk meer vermogen en meer gewicht.
Motoren zijn wel efficiënter geworden het afgelopen decennia.

Die van ons is wel zuiniger dan de vorige en dat met bijna 90pk meer vermogen en meer gewicht.
Motoren zijn wel efficiënter geworden het afgelopen decennia.

Uiteraard. Dat is het mooie er aan.
Wie een recente zuinige wagen zoekt neemt een 1.6tdi (maakt niet uit welk merk, meeste motoren zijn gelijkaardig). Ze overtreffen makkelijk de prestaties van de oudere 1.9tdi's, zijn zuiniger en een 2.0tdi is niet nodig als je niet zo hard om prestaties geeft.

Terug
Naar boven