Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Dat is wat wij BIV noemen en is sinds de komst van onze nieuwe premier nog véél hoger geworden voor zware auto's :) In NL zit dat op één of andere manier verrekend in de aankoopprijs van een auto. Hier betaal je de aankoopprijs van de auto, de rest betaal je aan de staat lol. Dat beseffen jullie NL'ers blijkbaar niet :D
Bovenop betalen we dan nog eens de jaarlijkse taks.

Right ik zou met een C diesel rijden. Net als dus iedereen die in NL met een C diesel rijdt in België perfect met een AMG zou kunnen rijden :roflol: oh man jij bent echt los van de realiteit... Waar wacht je nog op dan? Kom hier gezellig met Ferrari's rijden, kost toch niets blijkbaar! :D

Hoeveel heb jij betaald dan voor je 2008 c amg?

En belgie is wel degelijk stuk goedkoper dan Nederland. Misschien is diesel amg wat overdreven maar mensen die hier Opel of Toyota rijden zouden in belgie een Audi bmw of Mercedes kunnen rijden voor dezelfde prijs

Uiteraard. Dat is het mooie er aan.
Wie een recente zuinige wagen zoekt neemt een 1.6tdi (maakt niet uit welk merk, meeste motoren zijn gelijkaardig). Ze overtreffen makkelijk de prestaties van de oudere 1.9tdi's, zijn zuiniger en een 2.0tdi is niet nodig als je niet zo hard om prestaties geeft.
Nou vorige auto had een 2 liter motor met 130pk en nu een 3 liter motor met 220pk (geknepen).
Huidige is 200kg zwaarder en toch zuiniger.

Ik hou niet van die kleine benzine motoren die dankzij een turbo redelijk wat vermogen eruit pompen.

Nou vorige auto had een 2 liter motor met 130pk en nu een 3 liter motor met 220pk (geknepen).
Huidige is 200kg zwaarder en toch zuiniger.

Ik hou niet van die kleine benzine motoren die dankzij een turbo redelijk wat vermogen eruit pompen.

Op die manier, uiteraard. Ik doelde op mensen die iets klein en zuinigs zoeken, dan is downsizen tegenwoordig een goede keuze.

Die 3 liter is nieuwer enerzijds, brandstof wordt zeer nauwkeurig ingespoten etc. Anderzijds heeft die motor gewoon een zeer stevig koppel aan een laag toerental, waardoor je hem niet zo moet 'opjagen' als een 2 liter. Zeker de fiscaal vriendelijke versies (in Be meestal 204, 211 en 240pk) die dichtgeknepen zijn, de motor heeft voldoende overschot om chill te rijden, en op die manier zuinig te zijn.

---------- Post toegevoegd 17 August 2013 om 21:35 ----------

En belgie is wel degelijk stuk goedkoper dan Nederland. Misschien is diesel amg wat overdreven maar mensen die hier Opel of Toyota rijden zouden in belgie een Audi bmw of Mercedes kunnen rijden voor dezelfde prijs

Die vergelijking kan zeker kloppen.

Aankoopprijs viel mee, zoek maar eens op mobile.de wat zoiets nog kost. Maar zoals aangehaald: daarvoor zou jij dezelfde prijs betalen tweedehands. Jullie betalen dan BPM, wij betalen BIV, andere omkadering door de staat maar sowieso worden we allemaal gedoet :D

Belgie wordt minder gedoet :roflol:

Ach ik kon met mijn dieseltje toch menig snelle auto bij houden. Controle, inschattingsvermogen compenseert tekort aan vermogen vaak :p

Vloeiend schakelen werkt naar mijn mening ook bij aan snelheidsbeleving. Sommige sportauto's krijg je al whiplash van t schakelen :o

Mijn ervaring is dat standaard auto's in belgie inderdaad goedkoper zijn, maar als je naar de autos gaat met wat meer vermogen deze in nederland iets goedkoper zijn tov belgie

Vloeiend schakelen werkt naar mijn mening ook bij aan snelheidsbeleving. Sommige sportauto's krijg je al whiplash van t schakelen :o

Logisch, als jij met weet ik het hoe lange pauze er tussen schakelt, rijdt dat k*t.
Vooral met terug schakelen.. Ik doe op straat ook vaak met heel-toe terug schakelen.. Vind het echt irritant om dat bokken te voelen.

Logisch, als jij met weet ik het hoe lange pauze er tussen schakelt, rijdt dat k*t.
Vooral met terug schakelen.. Ik doe op straat ook vaak met heel-toe terug schakelen.. Vind het echt irritant om dat bokken te voelen.

Tiphielen is niet per se nodig op de openbare weg, werkt ook enkel maar als je op de limiet rijdt en op het einde van je rev range wilt uitkomen. Maar gewoon standaard dotje tussengas bij terugschakelen zou iedereen wel mogen leren ja.

---------- Post toegevoegd 18 August 2013 om 08:52 ----------

Mijn ervaring is dat standaard auto's in belgie inderdaad goedkoper zijn, maar als je naar de autos gaat met wat meer vermogen deze in nederland iets goedkoper zijn tov belgie

Laat I Xyzyx I maar in de waan dat de gemiddelde NL'er in België met een sportwagen zou kunnen rijden. Die jongen heeft geen benul van levensomstandigheden en wetten buiten zijn eigen wereld, zo blijkt :D

Tiphielen is niet per se nodig op de openbare weg, werkt ook enkel maar als je op de limiet rijdt en op het einde van je rev range wilt uitkomen. Maar gewoon standaard dotje tussengas bij terugschakelen zou iedereen wel mogen leren ja.

Ja dat bedoel ik ook, maar geen zin om mijn voet 3x te verleggen dus maar in 1 keer haha.

Daarom is automaat en steptronic ook zo heerlijk om mee te rijden.

Daarom is automaat en steptronic ook zo heerlijk om mee te rijden.

Ja dat wel, maar meer voor in mijn daily haha.
Maar het rijdt inderdaad fantastisch, kun je zelf niet tegenop schakelen.

Voor mijn fun auto prefereer ik toch een handgeschakelde bak.

Laat I Xyzyx I maar in de waan dat de gemiddelde NL'er in België met een sportwagen zou kunnen rijden. Die jongen heeft geen benul van levensomstandigheden en wetten buiten zijn eigen wereld, zo blijkt :D

Ik hou t in belgie niet live op de hoogte. Het was eerst ieder geval een stuk goedkoper in belgie dan Nederland.

Overigens mogen de meeste mensen wel leren schakelen, al die mensen die weg rijden bij stoplicht en vervolgens weer praktisch stil staan voor ze in 2e versnelling zitten :o

Skyblazer dacht dat de auto van mijn ma een automaat was :roflol:

We laten eerder jou in je waan dan Xyzyx. Jij denkt dat het stoer is om op een bodybuildingforum stoer te doen met een auto. Je kunt beter een pic van je fysiek posten in plaats van je wagen, wss heb je dan niet zo'n grote mond meer.

Overigens snap ik niet wat je hier stoer doet, want het geld heb je niet eens zelf verdiend.

Groenten,

Ray

We laten eerder jou in je waan dan Xyzyx. Jij denkt dat het stoer is om op een bodybuildingforum stoer te doen met een auto. Je kunt beter een pic van je fysiek posten in plaats van je wagen, wss heb je dan niet zo'n grote mond meer.

Overigens snap ik niet wat je hier stoer doet, want het geld heb je niet eens zelf verdiend.

Groenten,

Ray

Nog niet helemaal uitgeslapen kerel?
Laten we lief zijn voor elkaar.

Hete rijst,

pep.

Jawel hoor, alleen een hekel aan mensen die pronken met spullen of geld wat ze niet zelf verdiend hebben :o

Daar hou ik zelf ook niet van, maar wie weet heeft hij hem wel zelf gekocht.

Veel maten van mij rijden ook 30+k skylines en dat soort dingen. Sommige gasten werken alleen voor hun auto. (mijzelf inbegrepen tot voor kort door die golf)

Vannacht waren we met een ml420 diesel op pad geweest zo'n auto rijd toch ook wel lekker. En volgens die gast ook nog zuinig ook

Groenten,

Ray

Ik moet een foto van mijn fysiek posten in Het Auto Topic? Ok.
Ik dacht dat hier auto liefhebbers zaten. My bad :D
Je mag dus enkel foto's posten van een brakke Suzuki Swift die 20j oud is, en een foto posten waarbij je trots met je dikke arm uit het venster hangt? Of moet ik mij schamen omdat ik een goede levensstijl kan onderhouden?

Jaloezie, het blijft iets gevaarlijks...
Ik ben wel stoer.
Geen idee overigens waar je het haalt dat ik een grote mond opzet en stoer doe. Ik plaatste gewoon een pic van een leuke auto (in het auto topic dan nog, wat ben ik toch een eikel!)
Verder reageerde ik gewoon op iemand die in de veronderstelling was dat een dergelijke wagen goedkoop te houden is in België. Ik leer mensen iets bij over hun buurlanden, a**hole die ik ben.

Verder scheld je maar zoveel je wilt, als dat je dag goedmaakt :thumbs:

Wat raden jullie aan voor 5-7k tweedehands? Liefst sportieve driedeurs, zoals een astra gtc bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven